Nefit Topline Single II HR 30

Itho Daalderop Base Cube DUO 24/35 16L (03-00189)

solo HR
24 kW
15,7 liter per minuut
Itho Daalderop Base Cube DUO 24/35 16L (03-00189)

Itho Daalderop Base Cube 24/30 13L (03-00186)

solo HR
24 kW
13,5 liter per minuut
Itho Daalderop Base Cube 24/30 13L (03-00186)

AWB ThermoElegance Advance 30-A/3 (L-NL)

combi HR
23,3 kW
14,1 liter per minuut
AWB ThermoElegance Advance 30-A/3 (L-NL)

8,9

Htbroeke 24-01-2013 Product jaar of meer in bezit

Gasgebruik met deze ketel een stuk lager t.o.v. mijn oude HR ketel, hij is compact en vooral heel erg stil. Als de levensduur net zo goed is als onze oude Nefit ketel, is deze ketel zeker goed voor 20 jaar. Instellen van de bijbehorende moduline, als je voor de uitgebreid programmeerbare kiest, vergt wel wat inzicht.

wineke 24-01-2013 Product jaar of meer in bezit

We hebben van 2005 tot 2011 een HR45 gehad, die was te groot, dus in 2011 toch naar een nieuwe ketel. Deze ketel diende als vervanging van een eerste generatie Nefit Turbo uit begin jaren 80, waarvoor ons huis inmiddels na enige verbouwingen iets te groot geworden was.
Wat een enorm verschil, de nieuwere HR ketels zijn nog zuiniger met gas, en veel efficienter. Wij gebruiken deze met een moduline 400, waarmee de dagtijden heel exact en precies zoals je wenst kunnen worden ingesteld (wel de handleiding HEEL GOED DOORLEZEN, invloed stooklijn heeft serieus aandacht nodig met een buitenregeling). Tussen november 2011 en 2012 hebben wij met deze HR30 ketel door betere instellingen bijna 8% besparing op onze gasrekening kunnen realiseren, zodat de ketel zichzelf wel gaat terugverdienen.
Bovendien zeer goede ervaringen met Nefit kwaliteit, ook de oude Nefit Turbo deed zijn werk prima zonder enig mankement meer dan 23 jaar lang, uiteraard wel met goed onderhoud!