ATAG A244C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG A244C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Otto 25-05-2016

Goede betrouwbare ketel

Geschreven voor: ATAG A244C

Op advies van de installateur deze ketel gekozen. Inderdaad en zeer goede keus, werkt goed en een zeer goede constante warmte in de woning, met daarbij zeer goed douche comfort. Met daarbij ook nog besparing in de gaskosten.

Ray 28-01-2016
Geschreven voor: ATAG A244C

Prima betaalbare ketel makkelijk te bedienen en geeft genoeg warmte voor ons hele huis. Watertemperatuur ook mooi costant kortom gewoon een hele goede cv-ketel. heel tevreden.

Jantje 03-01-2016
Geschreven voor: ATAG A244C

Ketel die doet wat ie moet doen. Geen omkijken naar.
Stil tijdens gebruik.

Bediening op ketel zelf is niet logisch waardoor je altijd het boekje nodig hebt.

De ketel is gecombineerd met zonne warmte collector. In de zomer is hierdoor het tapwater heter dan ingesteld op de ketel wat gevaarlijke situaties kan geven.

twiede 23-06-2015
Geschreven voor: ATAG A244C

Fijne, redelijk geprijsde CV ketel.

Let op!!

Er zijn nog ketels met een onzuinige CV-pomp.
Zorg dat je een CV toestel krijgt met zuinige A-label pomp!
("Oude" voorraad mag nog verkocht worden).

Ketel zelf geïnstalleerd; flexibel leidingset gekocht ivm. additionele vloerverwarming.

Omdat de Atag One kamerthermostaat nog niet op mijn smartphone werkte, de Chronotherm III aangesloten.
Ketel is duidelijk hoorbaar (brommen). Werkt haast op vol vermogen.

Nu modulerende Atag One aangesloten. Ketel is lekker rustig.
Alleen op vol vermogen(warm water vraag) bromt hij nog en is een ruis in de radiatoren te horen.

Ben tot nu toe tevreden over de instelmogelijkheden van de ketel en zijn smartphone app.

Heb helaas de "oude" CV-pomp, maar hoop op coulance van Atag.

Hanswilma 23-05-2015
Geschreven voor: ATAG A244C

Na de vorige ketel is dit een hele verbetering de kamers worden nu gelijkmatig op temperatuur gebracht en niet meer een 4/5 graden warmer dan de ingestelde temperatuur,ook met het douchen geen probleem meer met temperatuur schommelingen,dus voor mij een prime ketel.

Tientje63 18-03-2015
Geschreven voor: ATAG A244C

Het is lekker warm in huis. Het koelt niet meer zo snel af. De ketel hangt op zolder en daardoor duurt het wel erg lang voor het water in de keuken warm is. Wat ik een groot nadeel vind is dat er zo weinig water uit de douche komt. Ik moet de warm waterkraan helemaal open draaien en dan nog wat koud er bij. Maar dan heb je nog geen echt goede straal. Dit is echt een minpuntje voor mij.

Zonnepaneelkees 25-01-2015
Geschreven voor: ATAG A244C

Zeer mooie gelijdelijke warmte afgifte zodat altijd gelijke warmte Zeer zuinig in gebruik.Heb ook de voorganger gehad beviel ook goed Vorige 15jaar gehad

T0mas 27-09-2014
Geschreven voor: ATAG A244C

Energiewacht heeft deze cv ketel voor me geinstalleerd. Daarna geen omkijken na gehad.

Ik hoor hem niet, Mooi ontwerp en lekker klein. Vormgeving ziet er goed uit en de gebruikshandleiding is makkelijk te lezen.

Mijn eerste mijn indruk is dat het een zeer solide betrouwbaar apparaat is.

Maar hoe alles op de langere duur werkt moet nog blijken.

Eric_1977 25-03-2014
Geschreven voor: ATAG A244C

Op advies van installateur deze Atag aangeschaft. Snel warm, gemakkelijk in gebruik icm Atag Wize.Erg stil ook en neemt weinig ruimte in. Voor nog geen € 900,= ex Wize en installatie heb je een prima ketel.

GijsG 20-03-2014
Geschreven voor: ATAG A244C

Prima ketel, doet wat hij moet doen. Na de installatie geen omkijken meer naar gehad. Temperatuur van tapwater en CV-water zijn gemakkelijk in te stellen. Een hele verbetering t.o.v. van onze vorige ketel waarbij de hele kap eraf gehaald moest worden om bij het bedieningspaneel te komen. Behoorlijk stil maar ik hoor hem toch nog wel in de slaapkamer eronder. De capaciteit van het tapwater is voldoende voor de douche maar je moet niet ook ergens een warmwaterkraan open zetten.

jackypee 24-11-2013
Geschreven voor: ATAG A244C

We hebben deze Atag ketel 4 maanden geleden gekocht als vervanging van een 14 jaar oude Atag Blauwe Engel (met klein voorraadvat).
Deze laatstgenoemde begon storingen te krijgen en ik wilde er geen geld in stoppen voor reparaties. De leverancier van de nieuwe bracht ons in contact met een lokale installateur die hem voor een redelijk (ketelwebsiteprijs + 45%) bedrag vakkundig leverde en installeerde.

warmwater:
In de comfort stand is er snel warm water beschikbaar. In de eco stand (water in de wisselaar wordt niet warm gehouden) duurt dit een stuk langer: ca. 1 minuut.
Toch kies ik voor de eco stand omdat hiervoor de ketel niet regelmatig opgestart hoeft te worden om het water warm te houden (het hele jaar door). Dit is gunstig is voor de levensduur en het energieverbruik.
Het was ook de reden om niet meer te kiezen voor een voorraadvat (naast het verschil in aanschafprijs). De hoeveelheid en warmte van het water is verrassend hoog voor zo'n klein doorstroom toestel en voor ons ruim voldoende.

Verwarming:
Sinds een maand gebruiken we ook de CV functie. Zoals al door anderen gemeld begint de ketel met een rustige start om geluids-tikken in leidingen en radiatoren te voorkomen.
Dit werkt, maar daardoor duurt het even voor het verwarmen goed op gang komt. Er is veel verwarmend vermogen. Tijdens het regelen zijn er toch nog regelmatig tikken in leidingen te horen maar de ketel zelf maakt weinig geluid.

Algemeen:
Het opgenomen elektrisch standby vermogen is tegenwoordig een stuk lager dan vroeger. Maar ik denk dat dit nog wel lager kan.
De in te stellen functies op de ketel zijn beperkt maar voldoende. Misschien is er met intelligente communicatie meer mogelijk, maar ik ben gehecht aan onze Chronotherm 4 aan/uit thermostaat.
Ik ben blij dat er tegenwoordig meer openheid is om zelf een ketel te kiezen en te kopen.

Conclusie:
Ik ben tot nu tevreden over dit toestel en raad hem aan als een basis toestel met goede prestaties voor een (relatief) lage prijs.
Hou wel rekening met een verdubbeling van de uitgave als je het toestel laat installeren.

A.Walker 21-11-2013
Geschreven voor: ATAG A244C

Bediening, digital en erg makkelijk.
mooi vormgeving.
erg zuinig.
neemt weinig plaats in beslag.
mijn indruk is een zeer solide betrouwbaar apparaat.

henkw83 17-10-2013
Geschreven voor: ATAG A244C

Goede ketel. Moet afwachten op langere termijn hoe de ketel zich houd. Verder is hij gebruiksvriendelijk en vrijwel geruisloos.

beeldman 15-10-2013
Geschreven voor: ATAG A244C

super eenvoudige bediening, geluidarm, in enkele uren geplaatst,
snelle levering van warm water als CV warmte wordt geleverd

pmtlwdd1 11-10-2013
Geschreven voor: ATAG A244C

vrijwel geruisloos, wat een verschil met onze oude ketel en een stuk kleiner, ook de thermostaat heeft veel mogelijkheden

hedwich.agnes 23-02-2013
Geschreven voor: ATAG A244C

Ik ben u al erg tevreden nadat ik deze ketel voor de winter heb laten plaatsen. De ketel warmt op een geleidelijk manier de kamer op, maakt geen lawaai. Gebruikshandleiding is goed leesbaar.
warmwater voorziening: er zit geen boiler in en dat wist ik ook van tevoren. Mij is duidelijk gezegd dat ik geduld moet hebben als ik ga douchen. het duurt ongeveer 10 liter water voordat het water op gewenste temperatuur is. Die eerste 10 ltr. water spaar ik op voor andere doeleinden, Dus dit is geen echt probleem

r.treurniet 22-02-2013
Geschreven voor: ATAG A244C

We hebben tot nu nog geen problemen ondervonden, alles werkt prima, makkelijk te bedienen, etc.
hoe alles op de langere duur werkt moet nog blijken.