Remeha Calenta

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Calenta op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

l***********@z******* 17-12-2023

Thermostaat niet gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Remeha Calenta

Geen gebruiksvriendelijke thermostaat en bij behorende snelle gebruiksaanwijzing lijkt wel een puzzeltocht in het Chinees.

Minpunten

• Prijs
  • Grote ketel
  • Thermostaat knop draait slecht
  • Onduidelijk thermostaat

rik.keizer@berkenstedebv.nl 20-10-2023

Tegenvallende coulance van Remeha klantenservice

Geschreven voor: Remeha Calenta

De Ketel Calenta ACE E40 CCS is me zeer slecht bevallen. Na 5 jaar was de goed onderhouden ketel zo ver onklaar geworden dat reparatie niet meer loonde.
Reclamatie bij Remeha klantenservice leverde geen coulance oplossing op ,omdat de garantie termijn verlopen was.
Toch maar weer voor de zelfde ketel gekozen omdat installatie (lees arbeidsloon ) voordeliger was, en in de hoop dat er van Remeha toch nog een tegemoetkoming zou komen. Tot op heden echter niet.
En nu maar wachten dat ik niet weer een kat in de zak heb gekocht

Minpunten

• na 5jaar onherstelbaar

Paul.a. 22-08-2023

Remeha betekent slechte producten

Geschreven voor: Remeha Calenta

Remeha buiten de garantieperiode kapot. Driewegklep is ploseling kapot gegaan. Zelf achter gekomen omdat de ketel maar blijft lopen als die niet ingebruik is. Onveilig en energieverspilling, en dat voor een ketel van amper 6 jaar oud. Ook geen enkele melding op de waardeloze etwist. Die was vanaf het begin al gammel, verliest continue verbinding.

Minpunten

• Kwaliteit
  • Duurzaamheid
  • Energieverspilling

K********@h********** 30-06-2023

Slechte kwaliteit verwarmingsketel.

Geschreven voor: Remeha Calenta

Remeha Avanta combiketel, 8 jaar jong, voor de 3e keer lek op de warmtewisselaar voor warm water. Wat een waardeloze constructie.

Minpunten

• Veel lekkages
  • Korte levensduur
  • Prijzig
  • Slechte garantie

RZ 23-03-2023
Geschreven voor: Remeha Calenta

Deze Remeha Calenta combi ketel is erg zuinig, stil en gebruiksvriendelijk Totdat na 4 jaar het eerste onderdeel al kapot ging, oké 45 euro schade, maar 4 jaar later weer het onderdeel vervangen. Eind 2022 nog flink geïnventariseerd tijdens het jaarlijkse onderhoud, pakking, etc. En nu 3 maanden later, ketel is nu 8 jaar en 3 maanden, is de printplaat ineens spontaan kapot. Schade € 400,00. Ongelofelijk wat Remeha produceert. Niks kwaliteits ketel, met een Agpo ketel heb ik 15 jaar zonder een enkel probleem genoten van een betrouwbare ketel. Alleen alle monteurs vonden het een slecht ding en raadde steeds een Remeha aan. Nou nooit meer een Remeha. En Remeha geeft nooit thuis en verwijzen altijd naar de dealer.

Pluspunten

• Zuinig
  • Makkelijk instelbaar
  • Geruisloos

Minpunten

• Duur in onderhoud
  • Printplaat na 8 jaar spontaan kapot
  • Dure onderdelen

h*********@g******** 17-03-2023

slecht product, slechte service

Geschreven voor: Remeha Calenta

Remeha Calenta CW6, de eerste jaren prima ketel maar de levensduur is bedroevend slecht. Alles gaat piepen en lekken en de service vanuit Remeha is gewoon heel slecht. Van het kastje naar de muur maar de problemen worden niet opgelost. Slecht product en slechte servicve. Voor mij geen Remeha meer.

Minpunten

• levensduur
  • service

h*********@g******** 08-03-2023

Slechte ketel, slechte service

Geschreven voor: Remeha Calenta

Slecht gemaakte ketel en veel problemen met lekkage hydroblok (eerst links, toen rechts). Service vanuit Remeha (fix4) nihil. Ketel was na 8 jaar helemaal op en moet vervangen worden. Voor mij geen Remeha meer.

Pluspunten

• Capaciteit

Minpunten

• Levensduur
  • Slechte bouwkwaliteit

Leo 01-02-2023

Goede combi cv-ketel voor redelijke prijs

Geschreven voor: Remeha Calenta

De Remeha Calenta 40L is 1 van de weinige ketels met een ingebouwde boiler die een groot huishouden kan voorzien van voldoende warm water. En door de modulerende werking brand de ketel niet harder als noodzakelijk. En ook de Etwist werkt goed, ook buitenshuis is deze goed bruikbaar. Jammer dat de thermostaat niet contineu de temperatuur etc laat zien. Je moet deze steeds weer aanraken om even de info te zien.

Pluspunten

• stil, netjes afgewerkt (ook van binnen)
  • makkelijk in te stellen Etwist thermostaat

k**********@p******** 30-01-2023

Zuinige kachel? Niet de reparaties meerekenen!

Geschreven voor: Remeha Calenta

We hebben deze ketel gekocht in 2013 voor ons vakantiehuisje.
Hij is nog geen 10 jaar oud, maar een en al ellende.
We hebben 2 x een hydroblok moeten laten vervangen (inclusief arbeid meer dan 1200 euro moeten betalen) en nu lekt hij weer op een ander punt. Om nog maar niet van de gevolg-waterschade in het huis te spreken.
Offerte monteur: 165 euro onderdelen en zeker 4 uur werk om dat hele kachel weer uit elkaar gehaald moet worden voor de monteur er bij kan.
Het vertrouwen in deze kachel is helemaal weg, ondanks dat hij nu pas 10 jaar oud is.
Na de vervanging van het eerste hydroblok fabrikant gemaild met deze klacht. Nooit reactie gehad.

Remeha hoeft voor mij niet meer. We gaan een nieuwe kachel van een ander merk aanschaffen.

Minpunten

• lekkage
  • lekkage
  • lekkage
  • lastig te repareren voor monteur

h**@h************* 24-11-2022

is prima ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta

Oude Remeha moest na 22 jaar vervangen worden.
Mooi compact apparaat nu, alleen hybride gedeelte moet later nog geïnstalleerd worden.

Wij krijgen alleen e app niet klaar. Bij de installatie van de app wordt er bij het laatste venster de installatie gestopt. Heeft u een idee hoe dit op te lossen?

Groet,

Han Goudswaard

V**.com 23-11-2022

Goede stille CV ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta

Nieuwe CV ketel is gisteren geïnstalleerd. Tot nu toe werkt hij prima. Stil en doet wat hij moet doen.

Zeeperd!* 08-06-2022

Remeha? Nooit meer!

Geschreven voor: Remeha Calenta

Aankoop mei 2015 op advies van installateur. Aanvankelijk goed werkende ketel. In 2017 vastlopende waterpomp door stilstand systeem voor onderhoud radiatoren. Opgelost door zelfstandige monteur. In 2019 herhaling van de klacht. Service ingeroepen van Feenstra. Monteur had nog nooit een Remeha CV van binnen gezien! Maart 2020 eerste lekkage van eenvoudige aansluiting naar de boiler. Remeha gecontact en verwees naar de installateur die helaas niet meer bestond. Nogmaals verzoek ingediend; geen reactie van Remeha. Plaatselijke installateur ingeschakeld. Lekkage opgelost, kosten ruim 400 euro. Juni 2022 weer lekkage: kapotte hydropomp. Geschatte kosten 600 euro. Rigoureus besluit genomen. CV ketel gedemonteerd en op de schroothoop gegooid. Remeha? Nooit meer!

Pluspunten

• geen

Minpunten

• goedkope onderdelen
  • matige kwaliteit

a***@h********* 28-03-2022

Remha Calenta CW6 storingsgevoelig.

Geschreven voor: Remeha Calenta

De Remeha Calenta 40L/CW6 in gebruik sinds 2014 en was er ook zeer over te spreken, geeft voldoende warm water voor regendouche ook als andere tappunten worden gebruikt. Het probleem is de goedkope materialen die door Remeha gebruikt worden die dus niet lang mee gaan en voor lekkage en storingen zorgen.
Wij hebben ook al menige reparatie uit laten voeren (warmtewisselaar/hydroblok) net als in de eerder hiervoor beschreven reviews.
Heb nu de zoveelste storing waarbij lekkage een rol speelt, nu zelfs zo erg dat er kortsluiting is ontstaan en de voeler is los geroest en ook de pomp is gaan lekken.
Ik ben benieuwd wat ze van Remeha gaan zeggen. Ketel is nog te jong om te vervangen maar ik zal niet snel meer een Remeha Calenta aanschaffen.

Pluspunten

• Voldoende capaciteit
  • Bij meerdere tappunten voldoende warm water

Minpunten

• Veel te veel storingen, met name lekkages.
  • Gebruik van slechte kwaliteit onderdelen.

Huis uit 1893 04-02-2022

toppertje

Geschreven voor: Remeha Calenta

geweldige ketel, meteen warm water, moduleert uitstekend en bediening via de app super eenvoudig.

Pluspunten

• direct warm water
  • instellingen stooklijn
  • app

Minpunten

• grotere kast/ombouw
  • teveel instelmogelijkheden

Johan 07-01-2022

Wederom lekkage bij Remeha CV-ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta

Helaas voor de zoveelste keer lekkage, typisch Remeha probleem. Al drie keer hydroblok laten vervangen, maar nu staat de bodem van de CV-ketel weer blank en sta je in een plas water. Wij gaan op zoek naar een andere fabrikant van CV-ketels.

Minpunten

• kosten vervangen lekke onderdelen hoog
  • vaak lekkage

nee 09-12-2021

Kwalitatief goed product zoals verwacht.

Geschreven voor: Remeha Calenta

De Warmtepomp + CV voldoen uitstekend naar wij hebben verwacht. De installatie van de systemen is echter nog niet geheel naar behoren uitgevoerd door de installateur, afgerond. Hiertoe heb ik een email verstuurd naar Energie in huis en wacht nog op bericht en neem aan dat er spoedig actie wordt ondernomen.

Fons Vleghels

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Goede werking

Minpunten

• Geen uitleg werking systeem /gebruishandleiding
  • eTwist niet aangesloten conform verwchting

Pn 17-11-2021

Ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta

Mooie ketel.afwachten hoe hij werkt.
Goed geplaatst door monteur............

t***********@h******** 19-09-2021

ramp met remeha calenta

Geschreven voor: Remeha Calenta

een grote ramp - drie bedrijven zijn er mee bezig geweest- zelf bij niet gebruik van c v knallen de cv buizen - mogelijk kan het zijn omdat zij gedeeltelijk in cement liggen ??? vloerverwarming doet het helemaal niet meer. brrrr

Pluspunten

• niet bijvullen
  • geen

Minpunten

• rammelen knallen
  • vloerverwarming geen

Maarten 06-04-2021

De derder Remhea binnen 7 jaar tijd

Geschreven voor: Remeha Calenta

Wij hebben 7 jaar geleden voor deze zware cw6 ketel gekozen, omdat we meerdere douches hebben en dit een zware ketel is. Helaas hebben de vorige 2 ketels ernstige lekkage gehad elke keer binnen de 2 jaar. Meerdere lekkages verholpen maar te vergeefs,het mocht niet baten. Helaas niet mijn geld terug gekregen. Dus op naar de 3e cw6 van Remhea. Kijken of deze het beter doet. Ik zou nog even verder zoeken voor je deze ketel koopt. Ik heb ook een oudere kleinere CV ketel van Remeha. Die doet het wel prima. Maar de Remeha Calenta Ace 40L is niet de beste keuze helaas. Maarten

Pluspunten

• Veel warm water
  • snel warm water

Minpunten

• veel lekkage
  • Niet de service die ik zerwacht van dit bedrijf
  • Voel mij niet serieus genomen door Rhemha

J. 24-01-2021

Na 1,5 maand al problemen.

Geschreven voor: Remeha Calenta

Ketel is 1,5 maand oud en geeft al kuren. Tapwater blijft zonder vraag verwarmen en radiotoren worden zonder vraag warm.
Je zou toch iets meer verwachten voor dit geld.

Paul 13-01-2021

Fluisterstil

De afwegingen en keuze:
Dit product gekozen vanwege de warmwatercapaciteit. Twijfelden over een Intergas CW6 vanwege de iets lagere aanschafprijs. Uiteindelijk voor Remeha gegaan vanwege de iets hogere douchewater output én het toekomstbestendige ontwerp waarin bijv. een zonneboiler of warmtepomp-boiler ingeregeld kan worden. Dit was uiteindelijk doorslaggevend gezien de verwachte duurzaamheidseisen.
Vóór installatie:
Installatie verliep prima ondanks dat dit voor de monteur zijn eerste Calenta Ace was in deze uitvoering. Kijk wel goed of het product onder een schuin dakpast, dit was bij ons een twijfelgeval en het paste met minder dan 5 cm marge! Er is ongeveer 110cm nodig vanaf de onderkant van het broekstuk tot aan de bovenkant van de gaskraan. (de Remeha is nl. in hoogte gebouwd).

Eerste ervaring:
Wat ons vooral opviel was hoe stil deze ketel is. Je hoort de ketel nauwelijks branden. Over het verbruik kunnen we nog niets zeggen (installatie dec. 2020).

Capaciteit:
Twee douches tegelijk aan hebben we niet kunnen testen. Op basis van de cijfers zou het nét moeten kunnen met twee waterbesparende douchekoppen. Als er een ketel was geweest met 15% meer warmte en 15% meer liters per Min. dan hadden we die gekocht voor de zekerheid.
Remeha lijkt hier in deze prijsklasse echter de beste keuze.

Gekozen uitvoering:
We hebben geen automatische filter erbij aangeschaft omdat het voordeel hiervan klein lijkt bij relatief moderne buizen (overwegend PEX buis). Bij oude (stalen) buizen wellicht een overweging!
Automatische bijvuleenheid is niet aangeschaft. Een ketel die in order is lekt nl. niet. Dus die 'feature' is meer vergelijkbaar met een compressor meenemen op de fiets voor het geval de band eens slap zou kunnen worden.

Ontwerpvraagstuk voor Remeha?
Het enige wat we ons kunnen voorstellen is wellicht een RVS warmtewisselaar als mogelijk interessant voor een dergelijke ketel, evt. tegen meerprijs. Dit zou in RVS met bestaande
techniek te produceren moeten kunnen zijn, bijv. in RVS type 1.4509.
Er lijken echter nog niet veel producenten van ketels te zijn die hier de meerwaarde van zien.
Wij hebben ons hier verder niet in verdiept, geen tijd omdat de oude ketel het begaf.
Dat er geen RVS warmtewisselaar in zit kan ook een bewuste ontwerpkeuze zijn...(?)

Service kwaliteit:
Geen ervaring mee. Ook niet op geselecteerd. We hebben een volledig onderhoudscontract.
(die overigens ook dan nog niet alles meeneemt). We hebben twee jaar garantie maar ik meen langer op de wisselaar. (zou ik normaal beter nakijken als het geen spoed vervanging was!)

Aanbeveling:
Het merk Remeha is ons door enkele monteurs aangeraden. We denken met deze Calenta
een goede prijs/prestatie gevonden te hebben. Wellicht niet de goedkoopste maar wel een
van de beste keuzes uit het huidige aanbod. Tot dusverre dus een prima ervaring dus.

Vandaag de garantiegegevens van Remeha ontvangen dus wel een berichtje waard.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Hoog vermogen
  • Solide gebouwd
  • Probleemloze installatie
  • Douchewater volume

Erik 28-12-2020

Remeha NIET doen!

Geschreven voor: Remeha Calenta

Wij hebben sinds 4 jaar een Remeha Calenta incl waterreservoir. Deze CV-ketel geeft vanaf het begin (inregel)problemen. Vorig jaar was de warmtewisselaar kapot, dit jaar is de pomp kapot. En als je netjes via de Installateur de historie mailt geeft Remeha niet thuis. Waardeloos! Maakkosten staan inmiddels op 60% vd aanschafwaarde. Ik zal nooit meer een Remeha product aankopen.

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Kwaliteit
  • Garantie
  • Dure reparaties
  • Service

Yve 10-11-2020

Remeh met etwist

Geschreven voor: Remeha Calenta

Hij werkt prima. Alleen de etwist thermostaat is enorm moeilijk te bedienen. (EN ik ben heel handig met dat soort dingen). Heen en terug en bevestigen, is weer alles gewist. Ben er heel lang mee bezig geweest en uiteindelijk heeft iemand geholpen. Fijn dat er een app van is alhoewel daarop het klokprogramma ook niet heel makkelijk in te stellen is. (het is geen apple ;-)

Pluspunten

• veel power
  • ketel zelf makkelijk te bedienen

Minpunten

• thermostaat

Zoran 20-07-2020

Veel warm water, maar altijd ergens lek

Geschreven voor: Remeha Calenta

Probleem van deze ketel is plastic overal, overal lekt het dan weer bij de pomp, het waterblok, o ringen etc het houdt niet op nu weer druk vat lek 150 euro, in 7 jaar 1000 euro aan verspijkerd
Niet doen

Kevin 03-07-2020

Fijne ketel als hij niet lekt.

Geschreven voor: Remeha Calenta

Fijne ketel als deze lekvrij is. Verwarmt snel en is vrij stil. Nadeel is wel de slechte kwaliteit van verschillende o-ringen. Erg veel lekkages in vergelijking met onze oude ketel. Na 8 jaar meerdere reparaties gehad waar wij uiteindelijk een nieuwe ketel voor hadden kunnen kopen. Geen aanrader!

Pluspunten

• Snel warm
  • Temperatuur goed

Minpunten

• Alle rubber delen zijn van slechte kwaliteit
  • Meerdere pompen kapot binnen 8 jaar