Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist - Reviews

Type cv-ketel
combi HR
Kleuren
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist op Kieskeurig.nl.

Paul 13-01-2021

Fluisterstil

De afwegingen en keuze:
Dit product gekozen vanwege de warmwatercapaciteit. Twijfelden over een Intergas CW6 vanwege de iets lagere aanschafprijs. Uiteindelijk voor Remeha gegaan vanwege de iets hogere douchewater output én het toekomstbestendige ontwerp waarin bijv. een zonneboiler of warmtepomp-boiler ingeregeld kan worden. Dit was uiteindelijk doorslaggevend gezien de verwachte duurzaamheidseisen.
Vóór installatie:
Installatie verliep prima ondanks dat dit voor de monteur zijn eerste Calenta Ace was in deze uitvoering. Kijk wel goed of het product onder een schuin dakpast, dit was bij ons een twijfelgeval en het paste met minder dan 5 cm marge! Er is ongeveer 110cm nodig vanaf de onderkant van het broekstuk tot aan de bovenkant van de gaskraan. (de Remeha is nl. in hoogte gebouwd).

Eerste ervaring:
Wat ons vooral opviel was hoe stil deze ketel is. Je hoort de ketel nauwelijks branden. Over het verbruik kunnen we nog niets zeggen (installatie dec. 2020).

Capaciteit:
Twee douches tegelijk aan hebben we niet kunnen testen. Op basis van de cijfers zou het nét moeten kunnen met twee waterbesparende douchekoppen. Als er een ketel was geweest met 15% meer warmte en 15% meer liters per Min. dan hadden we die gekocht voor de zekerheid.
Remeha lijkt hier in deze prijsklasse echter de beste keuze.

Gekozen uitvoering:
We hebben geen automatische filter erbij aangeschaft omdat het voordeel hiervan klein lijkt bij relatief moderne buizen (overwegend PEX buis). Bij oude (stalen) buizen wellicht een overweging!
Automatische bijvuleenheid is niet aangeschaft. Een ketel die in order is lekt nl. niet. Dus die 'feature' is meer vergelijkbaar met een compressor meenemen op de fiets voor het geval de band eens slap zou kunnen worden.

Ontwerpvraagstuk voor Remeha?
Het enige wat we ons kunnen voorstellen is wellicht een RVS warmtewisselaar als mogelijk interessant voor een dergelijke ketel, evt. tegen meerprijs. Dit zou in RVS met bestaande
techniek te produceren moeten kunnen zijn, bijv. in RVS type 1.4509.
Er lijken echter nog niet veel producenten van ketels te zijn die hier de meerwaarde van zien.
Wij hebben ons hier verder niet in verdiept, geen tijd omdat de oude ketel het begaf.
Dat er geen RVS warmtewisselaar in zit kan ook een bewuste ontwerpkeuze zijn...(?)

Service kwaliteit:
Geen ervaring mee. Ook niet op geselecteerd. We hebben een volledig onderhoudscontract.
(die overigens ook dan nog niet alles meeneemt). We hebben twee jaar garantie maar ik meen langer op de wisselaar. (zou ik normaal beter nakijken als het geen spoed vervanging was!)

Aanbeveling:
Het merk Remeha is ons door enkele monteurs aangeraden. We denken met deze Calenta
een goede prijs/prestatie gevonden te hebben. Wellicht niet de goedkoopste maar wel een
van de beste keuzes uit het huidige aanbod. Tot dusverre dus een prima ervaring dus.

Vandaag de garantiegegevens van Remeha ontvangen dus wel een berichtje waard.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Hoog vermogen
  • Solide gebouwd
  • Probleemloze installatie
  • Douchewater volume

Erik 28-12-2020

Remeha NIET doen!

Geschreven voor: Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist

Wij hebben sinds 4 jaar een Remeha Calenta incl waterreservoir. Deze CV-ketel geeft vanaf het begin (inregel)problemen. Vorig jaar was de warmtewisselaar kapot, dit jaar is de pomp kapot. En als je netjes via de Installateur de historie mailt geeft Remeha niet thuis. Waardeloos! Maakkosten staan inmiddels op 60% vd aanschafwaarde. Ik zal nooit meer een Remeha product aankopen.

Pluspunten

Minpunten

• Kwaliteit
  • Garantie
  • Dure reparaties
  • Service

Yve 10-11-2020

Remeh met etwist

Geschreven voor: Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist

Hij werkt prima. Alleen de etwist thermostaat is enorm moeilijk te bedienen. (EN ik ben heel handig met dat soort dingen). Heen en terug en bevestigen, is weer alles gewist. Ben er heel lang mee bezig geweest en uiteindelijk heeft iemand geholpen. Fijn dat er een app van is alhoewel daarop het klokprogramma ook niet heel makkelijk in te stellen is. (het is geen apple ;-)

Pluspunten

• veel power
  • ketel zelf makkelijk te bedienen

Minpunten

• thermostaat

Zoran 20-07-2020

Veel warm water, maar altijd ergens lek

Geschreven voor: Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist

Probleem van deze ketel is plastic overal, overal lekt het dan weer bij de pomp, het waterblok, o ringen etc het houdt niet op nu weer druk vat lek 150 euro, in 7 jaar 1000 euro aan verspijkerd
Niet doen

Kevin 03-07-2020

Fijne ketel als hij niet lekt.

Geschreven voor: Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist

Fijne ketel als deze lekvrij is. Verwarmt snel en is vrij stil. Nadeel is wel de slechte kwaliteit van verschillende o-ringen. Erg veel lekkages in vergelijking met onze oude ketel. Na 8 jaar meerdere reparaties gehad waar wij uiteindelijk een nieuwe ketel voor hadden kunnen kopen. Geen aanrader!

Pluspunten

• Snel warm
  • Temperatuur goed

Minpunten

• Alle rubber delen zijn van slechte kwaliteit
  • Meerdere pompen kapot binnen 8 jaar

Jopie 13 08-04-2020

minder groot dan de ketel voorheen.

Geschreven voor: Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist

ziet er mooi uit, maakt weinig lawaai
heb het product nog te kort om een uitgebreide mening hierover te geven.

Pluspunten

• weinig lawaai

Minpunten

• vrij prijzig

Tonnis groot lip man 29-07-2019

Compact snel warm water en geluid loos

Geschreven voor: Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist

Ja zeer compact en minder geluid en scheelt veel in prijs verbruik want ik ben geen aparte boiler meer nodig dus kwaad ruimte en prijs scheelt dat heel veel en snel warm water ik ben er heel blij mee had ik veel eerder moeten doen .

Pluspunten

• Snel warm water
  • Minder ruimte
  • Minder lawaai
  • En besparing wand de boiler hoeft niet meer apart

R. Kusters 20-02-2019

erg veel storingen

Geschreven voor: Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist

Sinds 2012 de Remeha Calenta 40L in gebruik. Van het begin af aan storingen (tikken, aanploffen), vooral de drie lekkages waren erg vervelend. Een natte zolder dus. Nu weer een lekkend thermoblok. Dit komt veel voor bij dit type zei mijn onderhoudsmonteur.
Mijn oude Nefit turbo, maakte wel veel meer geluid, maar was zeer robuust. Kortom, Remeha absoluut geen aanrader!

Pluspunten

• buiten de storingen verwarmt hij goed

Minpunten

• zeer veel storingen

Jan Jacobs 10-01-2019

Een geweldige ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist

Mijn oude vr ketel en boiler waren aan vervanging toe. Uiteindelijk gekozen voor deze Remeha ketel met ingebouwde bowler. Een prachtig apparaat met een hele mooie slimme thermostaat.
Hij is ook nog voorzien van een automatische water bijvul installatie.
Misschien niet de goedkoopste oplossing maar m.i. Wel een hele goede.

Pluspunten

• Ketel en boiler ineen
  • Bijna geruisloze krachtpatser
  • Fijne thermostaat
  • Automatische bijvul installatie

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Frans 09-01-2019

CV installatie onderbemeten / Remeha Calenta Ace 40L CW6

Geschreven voor: Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist

Geīnstalleerd door Jef Wouters installaties uit Reijmerstok, achteraf geen dealer van Remaha. Het gehele CV systeem is vervangen inclusief leidingen en radiators. Er zijn radiators opgehangen met onvoldoende capaciteit en de installateur is van mening dat de klant maar kinderachtig doet.

van Dongen 27-11-2018

Stille ketel, ruime capaciteit en mooie eTwist thermostaat

Geschreven voor: Remeha Calenta 40L CW6 Combi Comfort Systeem met eTwist

De ketel vervangt onze oude Nefit Turbo. Deze ketel is beduidend stiller. Ook het gasverbruik lijkt lager (die andere ketel was natuurlijk wel wat jaatjes oud, he).

De eTwist thermostat geeft me de mogelijkheid om het verbruik van energie voor huisverwarming en warm tapwater te volgen. Dit geeft echt goed inzicht (met name in hoeveel warm water we verbuiken; dat had ik niet verwacht)

Het via internet aan de thermostat kunnen zitten, leek me echt overbodig,...., nu ik het heb is het heel bruikbaar. Dat had ik niet verwacht.

Al met al een hele nette ketel voor een redelijke prijs.

• Capaciteit
  • Ingebouwde boiler
  • Functionaliteit eTwist thermostaat
  • Werkt goed via internet

Minpunten

• Het was even prutsen voor internet goed stond
  • nog niets gevonden