Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Calenta op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Zeeperd!* 08-06-2022

Remeha? Nooit meer!

Geschreven voor: Remeha Calenta

Aankoop mei 2015 op advies van installateur. Aanvankelijk goed werkende ketel. In 2017 vastlopende waterpomp door stilstand systeem voor onderhoud radiatoren. Opgelost door zelfstandige monteur. In 2019 herhaling van de klacht. Service ingeroepen van Feenstra. Monteur had nog nooit een Remeha CV van binnen gezien! Maart 2020 eerste lekkage van eenvoudige aansluiting naar de boiler. Remeha gecontact en verwees naar de installateur die helaas niet meer bestond. Nogmaals verzoek ingediend; geen reactie van Remeha. Plaatselijke installateur ingeschakeld. Lekkage opgelost, kosten ruim 400 euro. Juni 2022 weer lekkage: kapotte hydropomp. Geschatte kosten 600 euro. Rigoureus besluit genomen. CV ketel gedemonteerd en op de schroothoop gegooid. Remeha? Nooit meer!

Pluspunten

Minpunten

• goedkope onderdelen
  • matige kwaliteit

a**8@h**l.nl 28-03-2022

Remha Calenta CW6 storingsgevoelig.

Geschreven voor: Remeha Calenta

De Remeha Calenta 40L/CW6 in gebruik sinds 2014 en was er ook zeer over te spreken, geeft voldoende warm water voor regendouche ook als andere tappunten worden gebruikt. Het probleem is de goedkope materialen die door Remeha gebruikt worden die dus niet lang mee gaan en voor lekkage en storingen zorgen.
Wij hebben ook al menige reparatie uit laten voeren (warmtewisselaar/hydroblok) net als in de eerder hiervoor beschreven reviews.
Heb nu de zoveelste storing waarbij lekkage een rol speelt, nu zelfs zo erg dat er kortsluiting is ontstaan en de voeler is los geroest en ook de pomp is gaan lekken.
Ik ben benieuwd wat ze van Remeha gaan zeggen. Ketel is nog te jong om te vervangen maar ik zal niet snel meer een Remeha Calenta aanschaffen.

Pluspunten

• Voldoende capaciteit
  • Bij meerdere tappunten voldoende warm water

Minpunten

• Veel te veel storingen, met name lekkages.
  • Gebruik van slechte kwaliteit onderdelen.

Huis uit 1893 04-02-2022

toppertje

Geschreven voor: Remeha Calenta

geweldige ketel, meteen warm water, moduleert uitstekend en bediening via de app super eenvoudig.

Pluspunten

• direct warm water
  • instellingen stooklijn
  • app

Minpunten

• grotere kast/ombouw
  • teveel instelmogelijkheden

Johan 07-01-2022

Wederom lekkage bij Remeha CV-ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta

Helaas voor de zoveelste keer lekkage, typisch Remeha probleem. Al drie keer hydroblok laten vervangen, maar nu staat de bodem van de CV-ketel weer blank en sta je in een plas water. Wij gaan op zoek naar een andere fabrikant van CV-ketels.

Minpunten

• kosten vervangen lekke onderdelen hoog
  • vaak lekkage

nee 09-12-2021

Kwalitatief goed product zoals verwacht.

Geschreven voor: Remeha Calenta

De Warmtepomp + CV voldoen uitstekend naar wij hebben verwacht. De installatie van de systemen is echter nog niet geheel naar behoren uitgevoerd door de installateur, afgerond. Hiertoe heb ik een email verstuurd naar Energie in huis en wacht nog op bericht en neem aan dat er spoedig actie wordt ondernomen.

Fons Vleghels

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Goede werking

Minpunten

• Geen uitleg werking systeem /gebruishandleiding
  • eTwist niet aangesloten conform verwchting

Pn 17-11-2021

Ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta

Mooie ketel.afwachten hoe hij werkt.
Goed geplaatst door monteur............

t**s@h**t.nl 19-09-2021

ramp met remeha calenta

Geschreven voor: Remeha Calenta

een grote ramp - drie bedrijven zijn er mee bezig geweest- zelf bij niet gebruik van c v knallen de cv buizen - mogelijk kan het zijn omdat zij gedeeltelijk in cement liggen ??? vloerverwarming doet het helemaal niet meer. brrrr

Pluspunten

• niet bijvullen

Minpunten

• rammelen knallen
  • vloerverwarming geen

Maarten 06-04-2021

De derder Remhea binnen 7 jaar tijd

Geschreven voor: Remeha Calenta

Wij hebben 7 jaar geleden voor deze zware cw6 ketel gekozen, omdat we meerdere douches hebben en dit een zware ketel is. Helaas hebben de vorige 2 ketels ernstige lekkage gehad elke keer binnen de 2 jaar. Meerdere lekkages verholpen maar te vergeefs,het mocht niet baten. Helaas niet mijn geld terug gekregen. Dus op naar de 3e cw6 van Remhea. Kijken of deze het beter doet. Ik zou nog even verder zoeken voor je deze ketel koopt. Ik heb ook een oudere kleinere CV ketel van Remeha. Die doet het wel prima. Maar de Remeha Calenta Ace 40L is niet de beste keuze helaas. Maarten

Pluspunten

• Veel warm water
  • snel warm water

Minpunten

• veel lekkage
  • Niet de service die ik zerwacht van dit bedrijf
  • Voel mij niet serieus genomen door Rhemha

J. 24-01-2021

Na 1,5 maand al problemen.

Geschreven voor: Remeha Calenta

Ketel is 1,5 maand oud en geeft al kuren. Tapwater blijft zonder vraag verwarmen en radiotoren worden zonder vraag warm.
Je zou toch iets meer verwachten voor dit geld.

Paul 13-01-2021

Fluisterstil

De afwegingen en keuze:
Dit product gekozen vanwege de warmwatercapaciteit. Twijfelden over een Intergas CW6 vanwege de iets lagere aanschafprijs. Uiteindelijk voor Remeha gegaan vanwege de iets hogere douchewater output én het toekomstbestendige ontwerp waarin bijv. een zonneboiler of warmtepomp-boiler ingeregeld kan worden. Dit was uiteindelijk doorslaggevend gezien de verwachte duurzaamheidseisen.
Vóór installatie:
Installatie verliep prima ondanks dat dit voor de monteur zijn eerste Calenta Ace was in deze uitvoering. Kijk wel goed of het product onder een schuin dakpast, dit was bij ons een twijfelgeval en het paste met minder dan 5 cm marge! Er is ongeveer 110cm nodig vanaf de onderkant van het broekstuk tot aan de bovenkant van de gaskraan. (de Remeha is nl. in hoogte gebouwd).

Eerste ervaring:
Wat ons vooral opviel was hoe stil deze ketel is. Je hoort de ketel nauwelijks branden. Over het verbruik kunnen we nog niets zeggen (installatie dec. 2020).

Capaciteit:
Twee douches tegelijk aan hebben we niet kunnen testen. Op basis van de cijfers zou het nét moeten kunnen met twee waterbesparende douchekoppen. Als er een ketel was geweest met 15% meer warmte en 15% meer liters per Min. dan hadden we die gekocht voor de zekerheid.
Remeha lijkt hier in deze prijsklasse echter de beste keuze.

Gekozen uitvoering:
We hebben geen automatische filter erbij aangeschaft omdat het voordeel hiervan klein lijkt bij relatief moderne buizen (overwegend PEX buis). Bij oude (stalen) buizen wellicht een overweging!
Automatische bijvuleenheid is niet aangeschaft. Een ketel die in order is lekt nl. niet. Dus die 'feature' is meer vergelijkbaar met een compressor meenemen op de fiets voor het geval de band eens slap zou kunnen worden.

Ontwerpvraagstuk voor Remeha?
Het enige wat we ons kunnen voorstellen is wellicht een RVS warmtewisselaar als mogelijk interessant voor een dergelijke ketel, evt. tegen meerprijs. Dit zou in RVS met bestaande
techniek te produceren moeten kunnen zijn, bijv. in RVS type 1.4509.
Er lijken echter nog niet veel producenten van ketels te zijn die hier de meerwaarde van zien.
Wij hebben ons hier verder niet in verdiept, geen tijd omdat de oude ketel het begaf.
Dat er geen RVS warmtewisselaar in zit kan ook een bewuste ontwerpkeuze zijn...(?)

Service kwaliteit:
Geen ervaring mee. Ook niet op geselecteerd. We hebben een volledig onderhoudscontract.
(die overigens ook dan nog niet alles meeneemt). We hebben twee jaar garantie maar ik meen langer op de wisselaar. (zou ik normaal beter nakijken als het geen spoed vervanging was!)

Aanbeveling:
Het merk Remeha is ons door enkele monteurs aangeraden. We denken met deze Calenta
een goede prijs/prestatie gevonden te hebben. Wellicht niet de goedkoopste maar wel een
van de beste keuzes uit het huidige aanbod. Tot dusverre dus een prima ervaring dus.

Vandaag de garantiegegevens van Remeha ontvangen dus wel een berichtje waard.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Hoog vermogen
  • Solide gebouwd
  • Probleemloze installatie
  • Douchewater volume

Erik 28-12-2020

Remeha NIET doen!

Geschreven voor: Remeha Calenta

Wij hebben sinds 4 jaar een Remeha Calenta incl waterreservoir. Deze CV-ketel geeft vanaf het begin (inregel)problemen. Vorig jaar was de warmtewisselaar kapot, dit jaar is de pomp kapot. En als je netjes via de Installateur de historie mailt geeft Remeha niet thuis. Waardeloos! Maakkosten staan inmiddels op 60% vd aanschafwaarde. Ik zal nooit meer een Remeha product aankopen.

Pluspunten

Minpunten

• Kwaliteit
  • Garantie
  • Dure reparaties
  • Service

Yve 10-11-2020

Remeh met etwist

Geschreven voor: Remeha Calenta

Hij werkt prima. Alleen de etwist thermostaat is enorm moeilijk te bedienen. (EN ik ben heel handig met dat soort dingen). Heen en terug en bevestigen, is weer alles gewist. Ben er heel lang mee bezig geweest en uiteindelijk heeft iemand geholpen. Fijn dat er een app van is alhoewel daarop het klokprogramma ook niet heel makkelijk in te stellen is. (het is geen apple ;-)

Pluspunten

• veel power
  • ketel zelf makkelijk te bedienen

Minpunten

• thermostaat

Zoran 20-07-2020

Veel warm water, maar altijd ergens lek

Geschreven voor: Remeha Calenta

Probleem van deze ketel is plastic overal, overal lekt het dan weer bij de pomp, het waterblok, o ringen etc het houdt niet op nu weer druk vat lek 150 euro, in 7 jaar 1000 euro aan verspijkerd
Niet doen

Kevin 03-07-2020

Fijne ketel als hij niet lekt.

Geschreven voor: Remeha Calenta

Fijne ketel als deze lekvrij is. Verwarmt snel en is vrij stil. Nadeel is wel de slechte kwaliteit van verschillende o-ringen. Erg veel lekkages in vergelijking met onze oude ketel. Na 8 jaar meerdere reparaties gehad waar wij uiteindelijk een nieuwe ketel voor hadden kunnen kopen. Geen aanrader!

Pluspunten

• Snel warm
  • Temperatuur goed

Minpunten

• Alle rubber delen zijn van slechte kwaliteit
  • Meerdere pompen kapot binnen 8 jaar

Jopie 13 08-04-2020

minder groot dan de ketel voorheen.

Geschreven voor: Remeha Calenta

ziet er mooi uit, maakt weinig lawaai
heb het product nog te kort om een uitgebreide mening hierover te geven.

Pluspunten

• weinig lawaai

Minpunten

• vrij prijzig

Tonnis groot lip man 29-07-2019

Compact snel warm water en geluid loos

Geschreven voor: Remeha Calenta

Ja zeer compact en minder geluid en scheelt veel in prijs verbruik want ik ben geen aparte boiler meer nodig dus kwaad ruimte en prijs scheelt dat heel veel en snel warm water ik ben er heel blij mee had ik veel eerder moeten doen .

Pluspunten

• Snel warm water
  • Minder ruimte
  • Minder lawaai
  • En besparing wand de boiler hoeft niet meer apart

R. Kusters 20-02-2019

erg veel storingen

Geschreven voor: Remeha Calenta

Sinds 2012 de Remeha Calenta 40L in gebruik. Van het begin af aan storingen (tikken, aanploffen), vooral de drie lekkages waren erg vervelend. Een natte zolder dus. Nu weer een lekkend thermoblok. Dit komt veel voor bij dit type zei mijn onderhoudsmonteur.
Mijn oude Nefit turbo, maakte wel veel meer geluid, maar was zeer robuust. Kortom, Remeha absoluut geen aanrader!

Pluspunten

• buiten de storingen verwarmt hij goed

Minpunten

• zeer veel storingen

Jan Jacobs 10-01-2019

Een geweldige ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta

Mijn oude vr ketel en boiler waren aan vervanging toe. Uiteindelijk gekozen voor deze Remeha ketel met ingebouwde bowler. Een prachtig apparaat met een hele mooie slimme thermostaat.
Hij is ook nog voorzien van een automatische water bijvul installatie.
Misschien niet de goedkoopste oplossing maar m.i. Wel een hele goede.

Pluspunten

• Ketel en boiler ineen
  • Bijna geruisloze krachtpatser
  • Fijne thermostaat
  • Automatische bijvul installatie

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Frans 09-01-2019

CV installatie onderbemeten / Remeha Calenta Ace 40L CW6

Geschreven voor: Remeha Calenta

Geīnstalleerd door Jef Wouters installaties uit Reijmerstok, achteraf geen dealer van Remaha. Het gehele CV systeem is vervangen inclusief leidingen en radiators. Er zijn radiators opgehangen met onvoldoende capaciteit en de installateur is van mening dat de klant maar kinderachtig doet.

van Dongen 27-11-2018

Stille ketel, ruime capaciteit en mooie eTwist thermostaat

Geschreven voor: Remeha Calenta

De ketel vervangt onze oude Nefit Turbo. Deze ketel is beduidend stiller. Ook het gasverbruik lijkt lager (die andere ketel was natuurlijk wel wat jaatjes oud, he).

De eTwist thermostat geeft me de mogelijkheid om het verbruik van energie voor huisverwarming en warm tapwater te volgen. Dit geeft echt goed inzicht (met name in hoeveel warm water we verbuiken; dat had ik niet verwacht)

Het via internet aan de thermostat kunnen zitten, leek me echt overbodig,...., nu ik het heb is het heel bruikbaar. Dat had ik niet verwacht.

Al met al een hele nette ketel voor een redelijke prijs.

• Capaciteit
  • Ingebouwde boiler
  • Functionaliteit eTwist thermostaat
  • Werkt goed via internet

Minpunten

• Het was even prutsen voor internet goed stond
  • nog niets gevonden