ATAG i-serie i36C HR Combiketel - Reviews

Type cv-ketel
combi HR
Capaciteit voor
353,75 m³

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,8

Klaas Timmer 14-11-2016

Mooie compacte ketel, veel en snel warm water.

Zoekende naar een ketel met veel liters warm water uitgekomen bij de nieuwe Atag i serie. De I36EC. Heb de bijpassende slimme thermostaat, Atag one erbij genomen. Mooi energiezuinig geheel, ben tevreden.

Pluspunten

• Hoeveelheid en snelheid warm water
  • Energiezuinig
  • Goede garantie

Minpunten

• Kan me niets bedenken

Jeffrey 21-01-2017

Spijt spijt spijt van m'n Atag

Sinds 3 weken in bezit van deze cv ketel. Nog meer de installateur over de vloer gehad dan 12 jaar met m'n andere ketel. De Atag is aangeschaft met een slimme thermostaat van Atag het probleem is dan mijn woonkamer 20 graden is en mijn boven verdieping nog geen 15 graden. Nadat de installateur contact heeft gehad met Atag is de pomp snelheid verhoogd dit zou de oplossing moeten zijn, helaas geen verandering.
Nu het voorstel om de slimme kamerthermostaat te vervangen door een normale thermostaat. Ik had verwacht dat er een modulerende ketel zou hangen, en niet met een aan/ uit thermostaat. Het warme water is ook niet je van het, het duurt vrij lang voordat het op thempratuur is, komt heel langzaam op gang vergeleken bij mijn vorige ketel van 1999.
Moet dit de beste keus zijn van de consumentenbond???????

Officiele reactie van ATAG Verwarming 23-01-2017

Beste Jeffrey, heel vervelend deze situatie. Graag willen we onze technische servicedesk ernaar laten kijken aangezien deze problemen niet kenmerkend zijn voor dit nieuwe type. Zij zullen, in overleg met uw installateur, ernaar streven een aantal dingen uit te sluiten en een oplossing te vinden.
Stuurt u a.u.b. uw contactgegevens incl. postcode naar socialmedia@atagverwarming.com
Wij ontvangen daarbij graag het type cv-ketel uit de i-Serie dat u heeft (bijv. i28 of i36 C of EC) en het P-nummer (productienummer) van de ketel. Deze vindt u beide op een sticker achter het klepje op de mantel van uw cv-ketel. Dank voor uw reactie.
ATAG Verwarming Nederland BV,
Webcare team

Frank 04-05-2017

Top Ketel

Na 11 jaar was de AWB Thermo Master HRG 22G CW3 moest ketel dringend vervangen worden. Getwijfeld over Nefit Trendline II HRC30 CW5 en Atag I36C. Uiteindelijk voor Atag gekozen omdat deze meer warm water geeft, de Atag One thermostaat kleiner en mooier is dan Nefit Easy thermostaat, de prijs beter is en belangrijkste minder onderhoud nodig heeft. De Atag heeft namelijk een RVS warmtewisselaar en Nefit een aluminium wisselaar. Aluminium erodeert meer dan RVS waardoor de Nefit meer onderhoud nodig heeft. Volgens onze Atag monteur is een onderhoudsbeurt daarom maar 1x in de 2 jaar nodig.

Pluspunten

• Veel en snel warm water
  • Verwarmt huis goed en snel
  • Atag One thermostaat makkelijk te bedienen
  • Weinig onderhoud
  • Ketel is erg stil

Minpunten

• Geen minpunt

Piet_1943 07-04-2017

Goede ketel

Sedert ca 3 weken een Atag I36c in bedrijf als opvolger van de Atag Enigma 24SHT, die na 16 jaar kuren ging vertonen. Deze had in het algemeen goed zijn diensten bewezen. Mede door de test in de Consumentengids bij het merk gebleven. Te meer daar dit het enige merk is dat in elk geval 5 jaar garantie geeft op onderdelen. Je hoopt altijd dat een model in de loop der tijd alleen geperfectioneerd wordt. Toch blijkt soms dat veranderingen ook kunnen leiden tot minder goede dingen. Als voorbeelden van dat laatste: het brander geluid is duidelijker hoorbaar dan bij het oude model, dus op een open zolder hoorbaarder aanwezig (alhoewel ik recensies lees waar de stilte geroemd wordt….). Ten tweede had de oude een voorraadje warm water dat bij tappen meteen heet water opleverde. Nooit gemerkt dat daarbij in de nacht extra verwarming nodig was. Bij de nieuwe Atag is daarvoor het zgn. comfort- verwarmen in de plaats gekomen. De wisselaar wordt daarbij, ook in de nacht, op temperatuur gehouden, hetgeen dan inhoudt dat de brander in de nacht, ook zonder warmtevraag enkele keren aangaat. Deze schakeling is wijzigbaar naar de zgn. eco- modus, waarna de opwarming van tapwater pas start bij watervraag, hetgeen echter langer koud water tappen betekent, daar de watertemperatuur in de nacht behoorlijk afkoelt naar ca 22 graden (i.p.v. 35-40 in de comfortstand). Moeilijk te bepalen wat economischer is, hoger (koud-)waterverbruik of hoger gasverbruik. Verder blijkt de tapdrempel voor warm water 1,5 liter per minuut te zijn (is bij de meeste ketelmerken om en nabij die waarde). Tap je dus minder warm water, dan wordt er geen warm water geleverd (voordeel zou kunnen zijn dat een lekkende warmwaterkraan het Cv-deel niet verstoord). Ik ervaar het meer als nadeel, daar je op moet passen om te weinig warm water te tappen, anders wordt het koud water…..Op diverse internetforums wordt er veel over gediscussieerd. Sommige fabrikanten geven dan aan dat de consument van nu vraagt om veel douchewater, bv voor de stortdouches. Wel vreemd eigenlijk, daar er zo vaak op aangedrongen wordt om weinig water te verspillen.
Ketel is zowel aan te sturen door een thermostaat met aan/uit functie als via "slimme" thermostaten.
Over duurzaamheid valt uiteraard nu nog niet veel te zeggen.

Pluspunten

• Verwarmt goed

Minpunten

• brander nogal hoorbaar
  • warmwatervoorziening