Remeha Calenta 40c CW5 Combi Comfort Systeem met eTwist

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Calenta 40c CW5 Combi Comfort Systeem met eTwist op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marc 29-03-2018

Geweldig apparaat

Toen onze oude VR ketel (met losse boiler) de geest gaf getwijfeld tussen deze en een soortgelijke ATAG. Uiteindelijk een rapport van vereninging van huiseigenaren gevonden waaruit bleek dat Remeha toch aanzienlijk minder storingen geeft dan ATAG onpartijdig gemeten over een grote groep huizen. Daarom toch de Calenta CW5 gekozen en dit bevalt uitstekend. CW3 had ook gekund maar wij mogen graag royaal douchen :)
Het huis wordt comfortabel warm, mede door de thermostaat geen grote pieken en dalen in temperatuur maar een aangename constante temperatuur. De ketel is verder erg stil (voorheen werd ik altijd wakker als de ketel aansprong, nu niet meer) je hoort hem echt niet of nauwelijks. En bij het douchen eindeloos heerlijk warm water. Dat is wellicht een nadeel: vrouw en dochters komen niet meer onder de douche uit.

De thermostaat is wel aardig, vooral via de app makkelijk te bedienen en klokprogramma's te maken. Via de thermostaat zelf gaat dit niet zo heel handig. Of het verder nu zo heel veel toevoegt ten opzichte van een 'domme' thermostaat weet ik niet. Hij doet in ieder geval wat hij moet doen.

Pluspunten

• strak design
  • stil
  • ruime capaciteit warm water
  • comfortabele warmte
  • thermostaat via app te bedienen

Minpunten

• bediening thermostaat zelf niet heel handig

Peter S 25-01-2017

Medio 2014 deze ketel gekozen op advies van installateur en internet recensies (prijs). In deze 2,5 jaar is installateur meerdere keren langs geweest ivm storingen E14 en recentelijk E04. Daarnaast maakt de ketel meer lawaai dan de oude. Verwarming kamer duurt langer dan bij oude ketel.
Helaas verkeerde keuze.

Pluspunten

• prijs
  • makkelijk te resetten

Minpunten

• lawaai
  • veel storingen
  • verwarmen duurt te lang

h.jansen 02-12-2016

Compacte cv ketel makkelijke bediening

Compacte cv ketel, geruisloos ,warm water toevoer goed ,makkelijk instelbaar van de kamer thermostaat