Nefit TrendLine HRC 25 Combi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit TrendLine HRC 25 Combi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Rob 07-06-2022

Slechte ketel

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Zeer slechte ketel, de ene na de andere storing.
Het is een bron van ergernis.
Wij hebben deze ketel nieuw aangeschaft in 2019 en nu al meer dan 5 keer (a 100,- euro)kosten gehad. Nefit geeft niet thuis.

Pluspunten

Minpunten

• Storing
  • Storing
  • Storing

g***************@g******** 12-12-2021

Betrouwbaar, Comfortabel en Easy

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Voor 2013 hadden we een Nefit Ecomline 21 HRC met een 25 liter tapvat. Altijd warm water, maar ook wat hogere gasrekening. Ik deed het basisonderhoud zelf, goed te doen als je je er in verdiept en juiste materialen hebt. De Trendline HRC 25 was een duidelijke verbetering wat bedieningsgemak betreft en ook zuiniger met gas en electra (circulatiepomp). Onderhoud/schoonmaken door monteur elke 2 jaar, dat wel. Twee flowsensors moeten vervangen in de afgelopen 8 jaar, kostte niet bijzonder veel extra naast de onderhoudsprijs. Wat ik erg fijn aan dit toestel vind is dat je als consument je ketel zelf kunt afstellen via een duidelijk en kindereenvoudig menusysteem op de ketel (display + druktoetsen). Zo verlaagde ik het Kw vermogen naar 10Kw, de CV aanvoertemperatuur naar 50 graden, en verlaagde de snelheidheid en nadraaitijd van de cv-water circulatiepomp om gasverbruik te verminderen. Mijn huis heeft overal dubbel glas (geen HR++) en is redelijk geisoleerd, maar wel redelijk groot (177 m2) met op de begane grond hoge woonkamers, typisch voor een flinke tussenwoning in 1922 hier, met 3 woonlagen. Op de verdiepingen thermostatische kranen, die op stand 1 of 2 staan. We gebruiken de Nefit Easy thermostaat, die via wifi met je smartphone is te bedienen. We gebruiken 2 programma's, een voor als we niet op vakantie zijn met uit en thuis temperatuurinstelling, eentje die alle uren op 12 graden staat als we op vakantie zijn. Door wifi ook vanuit vakantieadres te bedienen dus we activeren het normale programma weer vlak voordat we terugreizen zodat we thuis met comfortabele warmte worden ontvangen. Dat is 20 graden voor ons in de woonkamer. Al met al zijn deze cv ketel en de slimme thermostaat een goede investering gebleken met minimale onderhoudskosten en goed comfort, tot dusver.

Pluspunten

• betrouwbaar bij 2-jaarlijks onderhoud
  • neemt weinig ruimte in
  • hangt in kast, dus geruisloos

Minpunten

• lastig zelf te onderhouden
  • Niet compatibel met oude aan/afvoerleidingen
  • Relatief dure ketel

van Bergen 24-11-2016

Bijna vergeten.

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

De oude VR ketel vervangen door deze Nefit Trendline met Easy thermostaat.
Nu, 2 jaar na de installatie vraagt de ketel om onderhoud uit te voeren.
Het is dat de Easy deze meldig gaf want we waren de ketel bijna vergeten! Probleemloze werking, fluisterstil, energie zuinig. Kortom wij zijn zeer tevreden met deze Nefit.

Pluspunten

• Betrouwbaar!
  • Zeer zuinig.
  • Fluisterstil.

Minpunten

• Nog niet ondervonden.

John A. Stein 01-10-2016

Prima aanschaf

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

De nieuw aangeschaft Nefit Trendline HRC25/CW4 voldoet geheel aan mijn verwachtingen. Is geruislozer, energiezuiniger en heeft een makkelijk te lezen display.

Berkers 01-10-2016

Mijn Nefit ketel

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Voldoet uitmuntend aan mijn verwachting.
Is geluidsarm, geeft ruim voldoende warm water voor bad en douche. Absoluut een goede investering!!

Pluspunten

• geluidsarm
  • snel warm water

Rein Hummel 30-09-2016

Prima ketel , mooie vormgeving

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Een mooi product en voldoet geheel aan mijn verwachting.
Ketel is geruisloos en geeft snel ruim voldoende water ook voor een bad.
Verwarming is ook snel op temperatuur na instelling.
Dus een prima ketel en we zijn heel tevreden .

Pluspunten

• Geweldig comfortabel

Minpunten

• Nog niets ontdekt

Aad 30-09-2016

Trendline + thermostaat Easy

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Ik ben zeer tevreden zijn over de trendline.
Hij neemt minder plaats in dan mijn vorige ketel, waar ik ook 14 jaar mee heb gedaan.
De ketel valt nu minder op en is een stuk stiller.
Ook de afwerking is netjes. Het display is duidelijk.
TrendLine + thermostaat Easy dat is pas prettig.

Pluspunten

• Stil
  • Klein

Minpunten

• Warm water beneden duurt langer
  • Prijs

Matty 30-09-2016

geruisloos

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Een geweldige ketel, hij is gewoon geruisloos. Een flinke waterstraal in badkamer en keuken en bovendien snel warm. Via de telefoon gewoon in te stellen en te controleren. Heerlijk als we straks in november van vakantie terug komen, een uurtje van te voren zetten we hem lekker aan.

Pluspunten

• zeer stil
  • flinke straal
  • snel warm

mjpleu 20-11-2014
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

! maand geleden een nieuwe HR nefit ketel laten plaatsen, oude combiketel was 15 jaar oud en vesleten. De door de firma AWS Breda
geplaatste ketel NxT HR ketel doet het uitstekend. Dus ben ik er heel tevreden over en kan genoemde ketel aan iedereen aanbevelen.

ralph40 22-12-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Tot 4 dec.2013 16,5 jaar de Nefit Fasto gehad .
Vanaf 12 dec.2013 kregen wij de Nefit Trendline HRC 25 CW 4 met Nefitmodule 100 !
Alleen is deze moeilijker te begrijpen en loop ik vaak naar de ketel om de temperatuur te zien op de zolder .
Daar zie je toch temperaturenverschillen van 42,0 tot 59,0 graden .Ook het warm water duurt veel langer .
Mijn vrouw stelt steeds de temperatuur in omdat zij het koud heeft van 19,5 naar 20.5 of 21.0 graden .
Ik ben bang ,dat dit niet goed gaat en dat veroorzaakt irritaties tussen ons .Dat hadden wij nooit met de Nefit Fasto !!Ik ben 73 jaar en mijn vrouw 66 jaar .Is deze ketel te hoog gegrepen voor ons ?
Cijfers kan ik nog niet geven !!

bierman2 23-12-2013

Waarschijnlijk is het een kwestie van het correct instellen van de ketel, waaronder de modulatiewaarden voor de brander en de pomp en de opties voor warm tapwater. Wat dat betreft zijn er bij dit type ketel mogelijkheden te over om 'm naar uw situatie aan te passen. De installateur zou dit moeten weten, heeft u hem al geraadpleegd? En waarom geeft u toch cijfers als u aangeeft dat nog niet te kunnen?

bierman2 14-12-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Na 18 jaar Nefit hebben we onlangs wederom voor dit merk gekozen. Na een paar weken gebruik kan ik melden uiterst tevreden te zijn. Veel comfort en gebruiksgemak in combinatie met de Easy-thermostaat. Of we qua verbruik veel voordeliger uit zijn kan ik nu nog niet zeggen, maar het ligt voor de hand dat dit het geval zal zijn gelet op de geavanceerde modulatietechniek waarover het apparaat beschikt. Wat mij betreft is de Trendline HRC25 een aanrader!

ELS 31-12-2015

Wij willen deze ketel aanschaffen, bent u nog steeds tevreden in 2015?

M.F. Hansmann 06-12-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Oerdegelijke cv-ketel zeer compacte uitvoering.Ketel is inderdaad fluiterstil. Prima service van een erkend bedrijf uit de regio. Nefit geeft nog eens een uitstekende garantie. Snelle warmwater regeling. M.a.w. Ik kan deze ketel zeker als aanrader beschouwen.

HansVoor 18-11-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Moderne en intelligente HR-ketel.

Hij is fluisterstil en geeft erg snel warm water. Ook de energiezuinige pomp en laag stand-by verbruik maken deze ketel echt een aanrader.
De intelligente warm waterstand werkt mooi, hij warmt alleen water op als hij weet dat je het nodig hebt.
Tap je vaak warm water tussen 7 en 9 uur en 's avonds na 20 uur, de Trendline houdt alleen dan het warm water gereed ipv heel de dag. Dit zorgt voor een mooie besparing op je gasrekening.

water57 28-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Toestel aangeschaft bij een degelijk bedrijf. Voldoet uitstekend, veel warm water en de temperatuur in huis is erg comfortabel. Zelfs met de -10 van afgelopen week. Over de duurzaamheid valt behalve een zeer laag energieverbruik nog niet zoveel te melden, maar gezien de uitvoering, gebruikte materialen, uitgebreide garantie en goede reputatie van Nefit, verwacht mijn installateur een lange levensduur van het toestel.

ricktiko 25-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Ik vind deze ketel heel erg handig omdat hij zo klein, het is hier in huis nu heel snel lekker warm. Ik raad nefit echt aan omdat ze zeer betrouwbaar zijn! En zeer vriendelijk personeel.

Andreamer 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Goed programmeerbaar, maar ook snel reagerend op tussentijdse aanpassingen. Ben er heeltevrdeden over. Bovendien is de ketel compact, scheelt veel ruimte
Energieverbruik is minder afgenomen dan ik verwachtte, maar ik kan nog maar één jaar terugkijken.

eduardo929 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

prima cv -ketel water wordt goed warm alles is heel makkelijk instelbaar. De water temperatuur en temperatuur radiotoren is via menu op de ketel zelf makkelijk instelbaar. Vanuit de moduline 400 is keteldruk en watertemperatuur ook aflessbaar.
Ketel schakelt supersnel over van warmwater naar verwarming. Ketel is ook super zuinig tot nu toe.

huucre 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Geen storingen, snel warmte, hoog gebruiksgemak, neemt weinig ruimte in beslag, zuinig in gebruik, goede prijs-kwaliteitsverhouding

Arnold8181 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Een fijne en Goede CV-ketel. Hij is snel op temperatuur en ook nog eens zuinig.
Veel instellingsmogelijkheden en gemakkelijk bedieningsgemak.
Op aanrader van de installateur toch voor de nefit gegaan, ipv de andere aangeboden merken.

Heerlijk met dit weer om een goede ketel te hebben

goffauj 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Geweldige CV-ketel. Heel snel op temperatuur en ook nog eens heel zuinig.
Veel instellingsmogelijkheden en tegelijk eenvoudig bedieningsgemak.
Als het even kan, laat je je dan niet afschrikken door de prijs, want deze investering verdient zich dubbel en dwars terug.
Lang genieten met veel comfort en weinig onderhoud.

TomIJger 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Sinds aantal maanden deze ketel in huis. Laten plaatsen door een installateur. Hij gaf al aan dat dit een goede ketel was ondanks de iets hogere prijs.
Ketel geeft werkelijk waar snel warmte af, ook voor de vloerverwarming. Wanneer de verwarming aan staat is water tappen in de keuken geen probleem.
Knopjes op de ketel zijn duidelijk en handig in gebruik. Verder werd aangegeven dat het een zuinige ketel is, dat is nog even afwachten maar verwacht er veel van.

Mijn inziens een topketel!

Sandra-8043 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Sinds een half jaar de Trendline HRC 25 Combi op zolder geinstalleerd, nadat mijn Valliant HRC 25 geen warm water meer wou geven. Deze nieuwe doet zijn werk naar behoren, warm water en verwarming zijn goed. Keukenkraan open tijdens het douchen kan niet, daar is het vermogen niet voldoende voor. Verder stil en hoop dat hij natuurlijk zuiniger is dan de Valliant, wachten op de eindafrekening dit jaar.

nefit62 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Ik heb nog nooit zo'n goede investering gedaan ! Wat een luxe.
Daarbij is hijzuinig en nog nooit 1 probleempje gehad.
Voor mij niets anders meer dan Nefit !

RD Bakker 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Na jarenlang een ander merk, uitedelijk voor trendline gekozen. Leveret voldoende warmte en met Nefit weet je zeker dat er nog jarenlang onderdeln zijn. Super.

Whimmel 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 25 Combi

Ondanks dat onze vorige VR installatie nog niet aan zijn eind was (ook een Nefit) Hebben we deze Trendline HRC25 Combiketel aangeschaft, omdat ie minder ruimte inneemt en heel veel meer efficienter is. Even bang dat ie capaciteit niet zou aankunnen van het huis, maar dat kan ie super.

Lekker snel warm (heet) water en snel op temperatuur. Nog geen moment spijt van gehad. Ik geef duurzaamheid een 9, maar daar is nu eigenlijk nog niet veel over te zeggen. Ik kom tot dit oordeel omdat ie goed voelt en duurzame indruk maakt!