ATAG E325EC - Reviews

18 liter per minuut
Kleuren
wit

Onbetaaldereview 16-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Deze ketel behoort wat betreft het rendement voor tapwater en CV functie een van de beste rendementen. De beoordeling valt toch zo laag uit doordat de pomp van de ketel in bepaalde gevallen veel te hard draait en daardoor onacceptabel veel geruis produceert in de radiatoren. Het gaat om een wisselend geluid van ongeveer 50 dB, daarbij is geconcentreerd werk voor de meeste mensen niet meer mogelijk. Het probleem is uitgebreid met ATAG gecommuniceerd maar ATAG kijkt er niet met serieuze aandacht naar. Volgens ATAG kan het niet anders dan dat de pomp op maximale snelheid draait als de ketel niet stookt. Deze redenatie raakt natuurlijk kant nog wal. Het probleem doet zich overigens alleen voor als een klein aantal radiatoren openstaat en de rest dicht.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 19-10-2015

Beste heer, vervelend om te horen dat u niet tevreden bent. Zoals u zelf al aangeeft hebben wij meerdere keren contact gehad; er zijn meerdere malen ATAG servicemonteurs langs geweest. Daarnaast hebben wij alles gedaan wat binnen onze macht en specificaties van de cv-ketel ligt om u tegemoet te komen. Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Nederland BV, Webcare team

Udo 20-10-2015

Dit komt vaak voor bij woningen met thermostaatkranen die bij voldoende warmte in huis dicht lopen, opdat moment ontstaat er een overdruk in de leidingen. Het kan opgelost worden d.m.v. een bijpas aan te brengen tussen de aanvoer en retourleiding met een veer belaste klep die men met de hand in kan stellen op druk. Het is ook mogelijk om ergens in een vertrek een radiator volledig open te zetten zodat de druk in het systeem via die radiator weg kan vloeien. Succes.

Onbetaaldereview 21-10-2015

ATAG heeft de pomp teruggeregeld, waarna de monteur direct vertrok, kort daarna zette de CV-ketel de pomp zelf weer in de hoogste stand en was het probleem terug. ATAG neemt het probleem nog steeds niet serieus, daarom heb ik ATAG 1 maand gegeven om het probleem op te lossen en daarna zal in het aan de consumentenbond melden zodat die deze ketel niet meer ten onrechte zo'n goede beoordeling geven. Overigens kan ATAG door even goed op het probleem in te gaan het probleem met software oplossen zodat de ketel daarna met recht weer hoog in de ranking komt.

auke-insignia 05-01-2016

we zijn nu een jaar in het bezit van deze cv ATAG E325EC, we hebben exact dezelfde problemen, bij het inschakelen enorm veel ruis in de cv leidingen dit agv veel te snel draaiende cv pomp, meerdere malen ontluchten heeft geen verbetering gegeven, erg benieuwd of ATAG met een oplossing komt voor dit probleem wat schijnbaar vaker voorkomt

Officiele reactie van ATAG Verwarming 06-01-2016

Beste auke-insignia, vervelend om te horen. Heeft u de situatie al aan uw installateur voorgelegd? Indien hij/zij de situatie niet opgelost krijgt, kan ATAG Verwarming ingeschakeld worden op verzoek van uw installateur. Uw installateur is altijd uw eerste aanspreekpunt aangezien deze de totale installatie hoogstwaarschijnlijk heeft aangelegd. Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Nederland BV, Webcare team.

auke-insignia 21-02-2016

ik heb inmiddels een nieuwe review geplaatst met recente ervaringen, installateur die een jaar geleden de cv ketel heeft geplaatst is geen ATAG selectdealer (helaas), heeft m.i. niet de benodigde specifieke kennis mbt ATAG ketels, probeert ahv gebruikershandleiding de problemen op te lossen
ik zou het op prijs stellen dat er nu eindelijk een ATAG monteur langs komt om de problemen op te lossen, cq. te adviseren wat we verder nog kunnen doen om tot een oplossing te komen

Jeffrey 11-08-2016

Het probleem lijkt hier niet bij het product te liggen, eerder bij de installatie zoals Udo al aangeeft. Beetje jammer van een onrelevante review als deze.

Joop45 13-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Mooie compacte en geruisarme ketel

Als vervanging van onze Daalderop Combifort 32/80 kwam ik via de informatie van de Consumentenbond en Kieskeurig uit op de Atag 325EC. Ik ben zelf technicus en heb alle aspecten uitvoerig bekeken en vergeleken. De lange garantietermijn via een Atag SelectDealer gaf ook vertrouwen in het apparaat en de fabrikant. De ketel draait nu een half jaar naar tevredenheid. Ook met de thermostaat One ben ik zeer ingenomen hoewel de instelling wel wat tijd en geduld vroeg. Het enige aspect dat enigszins tegenvalt is de warmwaterprestatie. Als ik onder de douche sta en mijn vrouw doet de keukenkraan open voel ik wel degelijk het effect op de watertemperatuur. Van een toestel met CW 5 had ik dat niet verwacht. In hoeverre het toestel de verwachte gasbesparing waar maakt kan ik pas over een jaar vaststellen.

Pluspunten

• Compacte ketel
  • Acceptabel geluid
  • Verwachte gasbesparing
  • Goede garantievoorwaarden
  • Kwaliteit onderdelen

Minpunten

• Warmwaterprestatie

Joop45 10-01-2017

Na 10 maanden gebruik kan ik iets zeggen over het gasverbruik van de ketel. Met inachtname van de temperatuurverschillen in 2015 en 2016 (de z.g. graaddagen) heb ik berekend dat het gasverbruik 8 à 10% lager ligt in vergelijking met onze vorige ketel met een ingebouwde boiler van 80 liter. Een redelijk resultaat hoewel onze verwachting iets hoger lag.

Frans 29-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Ervaring Atag Ketel

De 325 is een mooie en compacte ketel.Ik hoor hem bijna niet,en zijn verbruik is zuinig te noemen. Hij is zonder fysieke boiler en warmt het douche water op het moment dat ik het water gebruik.Heb ik bewust voor gekozen en ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Compact model
  • Geluidsarm
  • Zuinige Ketel

ronalds 27-05-2016 Product half jaar in bezit

Ketel zoals een ketel hoort te zijn

Ketel warmt de woning super snel op, en dan ook nog eens eenvoudig te bedienen via de meegeleverde ATAG one thermostaat.
Warmwatercapaciteit is super, laat het bad snel vollopen en geeft dus ook voldoende warmwater bij het douchen. Een tweede kraan gelijktijdig open zorgt niet gelijk voor koud water (wel iets minder warm maar dat is geen probleem).
Is ook beduidend stiller dan onze vorige AGPO HR-ketel.
Als er dan toch een verbeter puntje genoemd mag worden is het feit dat een ketel met boiler toch net iets sneller warm water levert dan deze ketel zonder boiler. Dit is logisch maar als je een boiler in je ketel gewend was is dat even wennen dat je een half minuutje langer op heet water moet wachten dan voorheen.

auke-insignia 21-02-2016 Product jaar of meer in bezit

4,5
ATAG E325EC aangeschaft obv lovende testresultaten over de afgelopen jaren, de ATAG E325EC een jaar in bezit sinds een maand laat CV ketel fluittonen horen bij het moduleren, druk in ketel loopt continue op van 1,4 bar naar >2,0 bar, daarnaast een hamerend geluid vanuit 3 wegklep, zeker 10x TAK, TAK, TAK etc , installateur die destijds Ketel heeft geplaatst is langs geweest heeft weinig ervaring met ATAG cv ketels, maar geeft aan dat dit binnen de gebruikelijke normen is, advies om 's nachts comfortfunctie uit te schakelen, ketel slaat dan niet continue aan om warm water bij te verwarmen, elke avond en 's morgens naar de CV ketel om dit continue aan te passen? voorgenoemde klachten voordien niet!! (duurzaamheid?), tevens vanaf begin fors stromingsgeluid in cv leidingen (had vorige ATAG Perfect geen last van) stromingsgeluid wordt veroorzaakt door zgn. A label pomp is niets aan te doen? (gebrek aan mogelijkheden)
bovenstaande punten reeds bij de Klantenservice van ATAG onder de aandacht gebracht, hier het advies gekregen om de installateur met ATAG contact op te laten nemen, installateur geeft vervolgens aan indien er geen gebrek wordt geconstateerd dat de kosten voor onze rekening komen, kortom ik ben zeer teleurgesteld in het service apparaat van ATAG, m.i. een punt wat zeker bij de eerstvolgende testen door Consumentenbond meegenomen dient te worden in de eindbeoordeling

Officiele reactie van ATAG Verwarming 22-02-2016

Beste auke-insignia, vervelend om te horen dat u niet tevreden bent. Wij zouden u graag willen helpen en dat moet ook mogelijk zijn. Dat mogen en kunnen wij echter alleen doen in opdracht van uw installateur. De E325EC is een prima cv-ketel, het kan hem ook in de totale installatie zitten en dat is op afstand niet te bepalen, maar moet ter plekke onderzocht worden. De kosten hiervoor berekenen wij altijd aan uw installateur. Afhankelijk van de oorzaak is het aan de installateur of hij deze aan u doorberekend. Daar staat ATAG Verwarming buiten aangezien onze opdrachtgever uw installateur is. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Nederland BV, Webcare team.

Wilco2015 22-02-2016

Komt me bekend voor. Succes. P.s. drukvat kapot? Drukverschil is veel te groot

auke-insignia 23-02-2016

Schijnbaar stelt fabrieksgarantie van 2 jaar bij ATAG helemaal niets meer voor, daarnaast een verlengde garantie tot 10 jaar waar je in de praktijk ook helemaal niets aan hebt, het probleem mbt fluittonen, getik 3 weg klep was er in het begin helemaal niet, ik ben nu volledig afhankelijk van de installateur, die vervolgens niets van zich laat horen, en dit lijkt mij logisch gezien het " verdienmodel " van ATAG, dit lijkt mij een prima case voor een consumenten programma

Officiele reactie van ATAG Verwarming 24-02-2016

Beste auke-insignia, indien uw installateur nog steeds niets van zich laat horen willen wij graag het contact met hem/haar voor u leggen om te bemiddelen. Zoals eerder aangegeven, wij helpen graag, maar moeten daarvoor eerst meer informatie over de precieze situatie ter plaatse krijgen. Die informatie heeft uw installateur. Stuurt u ons a.u.b. uw gegevens en de naam van uw installateur naar socialmedia@atagverwarming.com zodat wij contact met uw installateur kunnen leggen voor bemiddeling. Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Nederland BV, Webcare team.

Henk. 06-12-2016 Product paar maanden in bezit

Brand soms sñachts

Op zich goede kachel, maar de ketel springt soms aan s,nachts heeft iemand hier nog meer problemen mee? Koop ik een HR combi krijg je dit geas gebeld komen donderdag hopelijk kunnen zij het probleem oplossen. Jammer van het gas.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 03-01-2017

Beste Henk,
Heeft Geas uw installatie bekeken naar aanleiding van uw vraag?
Mocht er assistentie nodig zijn dan is onze servicedesk bereikbaar via 0544-391777.

R. de Vries 02-10-2016 Product paar maanden in bezit

ATAG E325EC

Mooie stille en snelle ketel. Het winterseizoen overigens nog niet kunnen testen. Bediening van de ketel is zeer eenvoudig.

Pluspunten

• stil
  • snel
  • Compact
  • Bediening

RJM 28-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Atag 325EC

Onze vorige ketel begaf het plots, midden in de winter. Er moest dus snel gehandeld worden. Op basis van reviews en beoordelingen gekozen voor de ATAG 325 EC. Kleine ketel die zijn werk goed doet. Lastig een goed oordeel te geven na nog geen jaar, ik denk dat een goede beoordeling pas na zeker 5 á 7 jaar te geven is.

Wat mij op is gevallen is dat door de meegeleverde ATAG One er 's nacht standaard even wordt gestookt om de tapwater temperatuur op peil te houden (antwoord van ATAG zelf), terwijl het geen boiler is.

Verder is de eerste keer instellen van de ATAG ONE een kwestie van geduld. Ook bij mij lukte het de installateur eerst niet om hem aan de praat te krijgen. Terwijl hij zijn spullen aan het opruimen was, is het mij uit eindelijk wel gelukt. Dit is niets ten nadele van de installateur, maar puur door de duur van de ATAG ONE.

Maar als hij eenmaal werkt (de ATAG ONE) is het gewoon goed. Helaas volgens mij niet "zelflerend" zoals de chronotherm III vroeger wel. Maar wellicht is hier een goede reden voor.

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen
  • Klein

Minpunten

• Installeren ATAG ONE

josenginy 25-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

betrouwbaar, maar gebruikersonvriendelijk

GOEDE EN BETROUWBARE COMBIKETEL. HIJ DOET ZIJN WERK ZEER NAAR BEHOREN. PUNT VAN ZORG IS DE ZEER GEBRUIKERSONVRIENDELIJKE THERMOSTAAT. ATAG HEEFT ZIJN BEST GEDAAN, MAAR MIJ NA TWEE UUR ACHTERGELATEN ZONDER EEN VERBONDEN THERMOSTAAT. UITEINDELIJK IS HET MIJZELF GELUKT OM DE THERMOSTAAT TE VERBINDEN. VOLGENDE ZORG IS HET VRIJWEL ONTBREKEN VAN EEN GEBRUIKSHANDLEIDING. HET INSTELLEN VAN EEN WEEKSCHEMA MET DAGEN EN WEEKEND IS UITERST OMSLACHTIG EN HET IS STEEDS DE VRAAG OF HET WEL WERKT. HIER IS NOG WEL WAT WERK AAN DE WINKEL VOOR ATAG.

Pluspunten

• BETROUWBARE KETEL
  • WERKT STIL
  • warmwater is prima

Minpunten

• Atag One is moeizaam
  • geen handleiding
  • vergt engelengeduld

Gerard 25-08-2016 Product paar maanden in bezit

Dik tevreden over deze CV-ketel

Onze oude zonnecombi ketel begaf het na ruim 15 jaar. Zoeken naar een nieuwe met de Consumentengids in de hand. Deze is het geworden. Bij buren langdurig gedoe met de installatie, bij ons had de installateur hiervan geleerd en het was meteen OK. Doe nu stilletjes op de achtergrond sinds een paar maanden zijn werk. Snel en voldoende warm water voor 2 douches tegelijk, vloerverwarming doet het goed, weinig geluid, klein van formaat. Kortom prima. Ouderwetse klokthermostaat gewend, dus Atag One bediening was even puzzelen, maar snel onder controle. Op afstand buitenhuis (internet) te bedienen. Kortom, dik tevreden met onze nieuwe ketel. Zeker als die het zo blijft doen.

Pluspunten

• snel warm water
  • goed met vloerverwarming
  • weinig geluid
  • weinig ruimte vragend

Minpunten

• wennen aan ATAG One

M.b. 24-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nu in orde, maar wat een drama in het begin !

Slecht geinstalleerd ! Deze Atag vereist kennelijk een perfecte gasdruk vanuit de gasmeter. Was bij ons 17, en moet volgens de Atag monteur rond de 25 zijn. Gevolg: storing op storing. Gelukkig houdt de Ipad dat keurig bij in een bestandje, waren 11 storingen binnen 6 maanden na plaatsen. Telkens letterlijk een koude douche. Pas toen een moderne drukmeter in de meterkast was geplaatst door Liander, functioneert het apparaat zoals het hoort. M'n oude Agpo in 18 jaar tijd misschien 5 storingen, maar werd gekraakt door de verkoper (...). Niet bepaald handig van die verkoper. Mensen, let op, controleer de druk vanuit de gasmeter, want deze Atag is daar heeeeel gevoelig voor. Apparaat werkt nu OK.

Pluspunten

• Zuiniger ? Geen idee nog

Minpunten

• Storingsgevoelig

Freek 16-02-2016 Product kwartaal in bezit

Nu enkele maanden in gebruik, 2 stuks een in huis de andere in de garage. Warmte komfoor is gewoon goed. Niet teveel overflow, regelt zichzelf perfect in.
Warmwater in de eco stand is minder (begrijpelijk natuurlijk)Nog geen ervaring in de comfort stand. Vond het erg onlogisch dat de ketel 24 uur in confort stand moet staan voor een luttele minuten per dag dat je warmwater nodig hebt. Nu is er pas een update geweest van de One thermostaat dat je dat zelf kan bepalen wanneer hij in comfort stand of eco stand staat, perfect van Atag.
Wat ik wel een groot minpunt vind is dat Atag geen melding geeft wat de update inhoud. Kwam er toevallig achter dat de warmwater regeling veranderd was. Verder niets dan goed.

Japie 15-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Goede actie van ATAG

"Inmiddels is de Atag monteur langs geweest en heeft èn het stuurapparaat en de thermostaat vervangen.
De ketel werkt nu goed. Ook is door de ATAG-monteur toegezegd, dat bij het zich onverhoopt voordoen van dezelfde storing/defect, dat dit door ATAG goed opgelost gaat worden.
Sowieso kreeg ik (aldus de monteur) op de vervangen onderdelen opnieuw 2 jaar garantie.
Goede service en adequate actie/reactie van Atag."

Pluspunten

• Zeer comfortabel met zelflerend opstoken
  • Veel warm water

Minpunten

• driewegklepmotor kan stukgaan

Jan Paul 19-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Stil en snel op temperatuur

Na bijna 20 jaren trouwe dienst van onze Atag Blauwe Engel II werd het tijd voor een nieuwe zuinigere ketel. Deze ketel kwam in de test van de consumentenbond als beste koop naar voren in 2014. We hebben de ketel inmiddels bijna een jaar en tot nu toe voldoet hij aan onze verwachtingen. Snel op temperatuur, stel en een besparing op de energierekening.

Pluspunten

• compact

Margreet 31-08-2016 Product paar maanden in bezit

Prima ketel, zeer tevreden.

Als je oude ketel opgeeft moet er een nieuwe komen. Aangezien ik weinig verstand van dit soort zaken heb afgegaan op informatie van anderen. Voor mij belangrijk: Lekker warm in huis, een goede stroom warm water onder de douche, besparing van energie, bediening op afstand via mijn mobiele telefoon en niet te veel geld uitgeven.
Deze ketel voldoet aan al deze voorwaarden in combinatie met de Atag One die ik als aanbieding er bij kreeg.
Kortom een goede aanschaf geweest.

Pluspunten

• Niet zo groot
  • Energie zuinig
  • Op afstand bedienbaar

Minpunten

• Geen idee

Strijker 30-05-2016 Product kwartaal in bezit

Degelijke ketel en goede garantie

Een prima ketel die doet wat hij doen moet. Goede garantievoorwaarden. Mijns inziens de beste keuze in vergelijking met ketels van andere merken in hetzelfde segment.

Ten Els 29-05-2016 Product half jaar in bezit

Betrouwbaar en zuinig

In het begin even wennen als in de keuken het water iets later warmer is dan bij de oude ketel, maar wel de winst van de nieuwe nauwkeurige thermostaat en aangename comfortabeler warmte.

Simone 25-05-2016 Product half jaar in bezit

Prima ketel met wel een minpunt.

Deze ketel bevalt erg goed. De vertrekken in huis worden goed verwarmd. Ook is de warmwatervoorziening erg goed te noemen. Daarentegen is er ook een groot minpunt te noemen. De ketel is bepaald niet geruisloos te noemen. De ketel maakt het zoveel lawaai als onze oude ketel deed. Hadden we dit geweten vooraf, hadden we deze ketel niet aangeschaft!!

Officiele reactie van ATAG Verwarming 25-05-2016

Beste Simone,
dank voor uw review.
Dat uw ketel veel lawaai maakt zou niet mogen voorkomen. Heeft u hierover uw installateur al geraadpleegd (hij/zij is altijd uw eerste aanspreekpunt)? Mogelijk wordt het geluid veroorzaakt door iets in de installatie en niet in de ketel zelf. Wanneer uw installateur er niet helemaal uit komt zou een monteur van ATAG Verwarming op zijn/haar verzoek de situatie ter plekke kunnen bekijken om tot een oplossing te komen.

Fam. Brinky 25-05-2016 Product kwartaal in bezit

Prima CV Ketel

We hebben deze ketel laten plaatsen en zijn zeker tevreden over het bedieningsgemak en het warmtecomfort. Een klein nadeel: De extern condensafvoerpomp maakt veel geluid.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 25-05-2016

Beste familie Brinkers,
Dank voor uw review op Kieskeurig.nl. Heel fijn te horen dat u tevreden bent over uw ATAG cv-ketel. Vervelend om te horen dat de externe condensafvoerpomp veel geluid maakt. Zoals u zelf al aangeeft, het betreft een externe pomp die los staat van uw ATAG cv-ketel en ook niet door ATAG geleverd wordt. Heeft u al navraag bij uw installateur gedaan over het geluid? Hij/zij is uw eerste aanspreekpunt in een situatie als deze aangezien hij/zij de installatie heeft verzorgd. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

MdeK_Atag 06-03-2016 Product half jaar in bezit

Gewoon een prima ketel. We hebben snel warm water, werkt goed. Wel wat problemen gehad met de installatie, de stroomvoorziening in de huiskamer was niet optimaal en daarom heeft de monteur van Atag een draadloze thermostaat geïnstalleerd. Netjes opgelost.