ATAG E325EC - Reviews

18 liter per minuut
Kleuren
wit

Jan Paul 19-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Stil en snel op temperatuur

Na bijna 20 jaren trouwe dienst van onze Atag Blauwe Engel II werd het tijd voor een nieuwe zuinigere ketel. Deze ketel kwam in de test van de consumentenbond als beste koop naar voren in 2014. We hebben de ketel inmiddels bijna een jaar en tot nu toe voldoet hij aan onze verwachtingen. Snel op temperatuur, stel en een besparing op de energierekening.

Pluspunten

• compact

R. de Vries 02-10-2016 Product paar maanden in bezit

ATAG E325EC

Mooie stille en snelle ketel. Het winterseizoen overigens nog niet kunnen testen. Bediening van de ketel is zeer eenvoudig.

Pluspunten

• stil
  • snel
  • Compact
  • Bediening

Joop45 13-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Mooie compacte en geruisarme ketel

Als vervanging van onze Daalderop Combifort 32/80 kwam ik via de informatie van de Consumentenbond en Kieskeurig uit op de Atag 325EC. Ik ben zelf technicus en heb alle aspecten uitvoerig bekeken en vergeleken. De lange garantietermijn via een Atag SelectDealer gaf ook vertrouwen in het apparaat en de fabrikant. De ketel draait nu een half jaar naar tevredenheid. Ook met de thermostaat One ben ik zeer ingenomen hoewel de instelling wel wat tijd en geduld vroeg. Het enige aspect dat enigszins tegenvalt is de warmwaterprestatie. Als ik onder de douche sta en mijn vrouw doet de keukenkraan open voel ik wel degelijk het effect op de watertemperatuur. Van een toestel met CW 5 had ik dat niet verwacht. In hoeverre het toestel de verwachte gasbesparing waar maakt kan ik pas over een jaar vaststellen.

Pluspunten

• Compacte ketel
  • Acceptabel geluid
  • Verwachte gasbesparing
  • Goede garantievoorwaarden
  • Kwaliteit onderdelen

Minpunten

• Warmwaterprestatie

Margreet 31-08-2016 Product paar maanden in bezit

Prima ketel, zeer tevreden.

Als je oude ketel opgeeft moet er een nieuwe komen. Aangezien ik weinig verstand van dit soort zaken heb afgegaan op informatie van anderen. Voor mij belangrijk: Lekker warm in huis, een goede stroom warm water onder de douche, besparing van energie, bediening op afstand via mijn mobiele telefoon en niet te veel geld uitgeven.
Deze ketel voldoet aan al deze voorwaarden in combinatie met de Atag One die ik als aanbieding er bij kreeg.
Kortom een goede aanschaf geweest.

Pluspunten

• Niet zo groot
  • Energie zuinig
  • Op afstand bedienbaar

Minpunten

• Geen idee

Frans 29-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Ervaring Atag Ketel

De 325 is een mooie en compacte ketel.Ik hoor hem bijna niet,en zijn verbruik is zuinig te noemen. Hij is zonder fysieke boiler en warmt het douche water op het moment dat ik het water gebruik.Heb ik bewust voor gekozen en ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Compact model
  • Geluidsarm
  • Zuinige Ketel

RJM 28-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Atag 325EC

Onze vorige ketel begaf het plots, midden in de winter. Er moest dus snel gehandeld worden. Op basis van reviews en beoordelingen gekozen voor de ATAG 325 EC. Kleine ketel die zijn werk goed doet. Lastig een goed oordeel te geven na nog geen jaar, ik denk dat een goede beoordeling pas na zeker 5 á 7 jaar te geven is.

Wat mij op is gevallen is dat door de meegeleverde ATAG One er 's nacht standaard even wordt gestookt om de tapwater temperatuur op peil te houden (antwoord van ATAG zelf), terwijl het geen boiler is.

Verder is de eerste keer instellen van de ATAG ONE een kwestie van geduld. Ook bij mij lukte het de installateur eerst niet om hem aan de praat te krijgen. Terwijl hij zijn spullen aan het opruimen was, is het mij uit eindelijk wel gelukt. Dit is niets ten nadele van de installateur, maar puur door de duur van de ATAG ONE.

Maar als hij eenmaal werkt (de ATAG ONE) is het gewoon goed. Helaas volgens mij niet "zelflerend" zoals de chronotherm III vroeger wel. Maar wellicht is hier een goede reden voor.

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen
  • Klein

Minpunten

• Installeren ATAG ONE

josenginy 25-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

betrouwbaar, maar gebruikersonvriendelijk

GOEDE EN BETROUWBARE COMBIKETEL. HIJ DOET ZIJN WERK ZEER NAAR BEHOREN. PUNT VAN ZORG IS DE ZEER GEBRUIKERSONVRIENDELIJKE THERMOSTAAT. ATAG HEEFT ZIJN BEST GEDAAN, MAAR MIJ NA TWEE UUR ACHTERGELATEN ZONDER EEN VERBONDEN THERMOSTAAT. UITEINDELIJK IS HET MIJZELF GELUKT OM DE THERMOSTAAT TE VERBINDEN. VOLGENDE ZORG IS HET VRIJWEL ONTBREKEN VAN EEN GEBRUIKSHANDLEIDING. HET INSTELLEN VAN EEN WEEKSCHEMA MET DAGEN EN WEEKEND IS UITERST OMSLACHTIG EN HET IS STEEDS DE VRAAG OF HET WEL WERKT. HIER IS NOG WEL WAT WERK AAN DE WINKEL VOOR ATAG.

Pluspunten

• BETROUWBARE KETEL
  • WERKT STIL
  • warmwater is prima

Minpunten

• Atag One is moeizaam
  • geen handleiding
  • vergt engelengeduld

Gerard 25-08-2016 Product paar maanden in bezit

Dik tevreden over deze CV-ketel

Onze oude zonnecombi ketel begaf het na ruim 15 jaar. Zoeken naar een nieuwe met de Consumentengids in de hand. Deze is het geworden. Bij buren langdurig gedoe met de installatie, bij ons had de installateur hiervan geleerd en het was meteen OK. Doe nu stilletjes op de achtergrond sinds een paar maanden zijn werk. Snel en voldoende warm water voor 2 douches tegelijk, vloerverwarming doet het goed, weinig geluid, klein van formaat. Kortom prima. Ouderwetse klokthermostaat gewend, dus Atag One bediening was even puzzelen, maar snel onder controle. Op afstand buitenhuis (internet) te bedienen. Kortom, dik tevreden met onze nieuwe ketel. Zeker als die het zo blijft doen.

Pluspunten

• snel warm water
  • goed met vloerverwarming
  • weinig geluid
  • weinig ruimte vragend

Minpunten

• wennen aan ATAG One

M.b. 24-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nu in orde, maar wat een drama in het begin !

Slecht geinstalleerd ! Deze Atag vereist kennelijk een perfecte gasdruk vanuit de gasmeter. Was bij ons 17, en moet volgens de Atag monteur rond de 25 zijn. Gevolg: storing op storing. Gelukkig houdt de Ipad dat keurig bij in een bestandje, waren 11 storingen binnen 6 maanden na plaatsen. Telkens letterlijk een koude douche. Pas toen een moderne drukmeter in de meterkast was geplaatst door Liander, functioneert het apparaat zoals het hoort. M'n oude Agpo in 18 jaar tijd misschien 5 storingen, maar werd gekraakt door de verkoper (...). Niet bepaald handig van die verkoper. Mensen, let op, controleer de druk vanuit de gasmeter, want deze Atag is daar heeeeel gevoelig voor. Apparaat werkt nu OK.

Pluspunten

• Zuiniger ? Geen idee nog

Minpunten

• Storingsgevoelig

EJ van Hal 24-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goeie, stille ketel

Werkt prima, zonder storingen. Ik weet nog niet of hij zuiniger is dan de vorige, omdat we de eindafrekening pas in november krijgen.

• Snel

Evert 21-06-2016 Product half jaar in bezit

prima ketel

Het is een compacte ketel die snel voldoende warm water leverde, een minpunten is dat hij wel een beetje lawaai maakt.

B. 15-06-2016 Product half jaar in bezit

nieuwe Atag cv ketel

In ons nieuwbouwhuis met vloerverwarming produceert deze ketel voldoende warmte voor een aangenaam waarmtegevoel.
De beleving van deze vorm van warmtebron onder een gietvloer is heerlijk en goed te verwarmen ruimtes door het hele huis. Aanbevelenswaardig en prettig in gebruik!!

Marlies 12-06-2016 Product half jaar in bezit

Prima ketel

De ketel hangt nu een maand of 5 a 6 in ons huis. Ik ben mn tevreden omdat alles simpelweg werkt. Ik heb er verder geen omkijken naar, en geen problemen.
We hebben 1 keer de druk wat moeten verhogen.
Aanrader vind ik de slimme thermostaat. Ik hoef nooit meer s'avonds uit bed om de verwarming lager te zetten!

Strijker 30-05-2016 Product kwartaal in bezit

Degelijke ketel en goede garantie

Een prima ketel die doet wat hij doen moet. Goede garantievoorwaarden. Mijns inziens de beste keuze in vergelijking met ketels van andere merken in hetzelfde segment.

Ten Els 29-05-2016 Product half jaar in bezit

Betrouwbaar en zuinig

In het begin even wennen als in de keuken het water iets later warmer is dan bij de oude ketel, maar wel de winst van de nieuwe nauwkeurige thermostaat en aangename comfortabeler warmte.

ronalds 27-05-2016 Product half jaar in bezit

Ketel zoals een ketel hoort te zijn

Ketel warmt de woning super snel op, en dan ook nog eens eenvoudig te bedienen via de meegeleverde ATAG one thermostaat.
Warmwatercapaciteit is super, laat het bad snel vollopen en geeft dus ook voldoende warmwater bij het douchen. Een tweede kraan gelijktijdig open zorgt niet gelijk voor koud water (wel iets minder warm maar dat is geen probleem).
Is ook beduidend stiller dan onze vorige AGPO HR-ketel.
Als er dan toch een verbeter puntje genoemd mag worden is het feit dat een ketel met boiler toch net iets sneller warm water levert dan deze ketel zonder boiler. Dit is logisch maar als je een boiler in je ketel gewend was is dat even wennen dat je een half minuutje langer op heet water moet wachten dan voorheen.

Simone 25-05-2016 Product half jaar in bezit

Prima ketel met wel een minpunt.

Deze ketel bevalt erg goed. De vertrekken in huis worden goed verwarmd. Ook is de warmwatervoorziening erg goed te noemen. Daarentegen is er ook een groot minpunt te noemen. De ketel is bepaald niet geruisloos te noemen. De ketel maakt het zoveel lawaai als onze oude ketel deed. Hadden we dit geweten vooraf, hadden we deze ketel niet aangeschaft!!

Fam. Brinky 25-05-2016 Product kwartaal in bezit

Prima CV Ketel

We hebben deze ketel laten plaatsen en zijn zeker tevreden over het bedieningsgemak en het warmtecomfort. Een klein nadeel: De extern condensafvoerpomp maakt veel geluid.

M. 24-05-2016 Product half jaar in bezit

Uitstekende keuze

Sinds januari 2016 in gebruik en dit nog steeds tot volle tevredenheid. In vergelijking met zijn voorganger ATAG Blauwe Engel II is deze zo goed als geluidloos. Levert in combinatie met de meegeleverde thermostaat ATAG One een uitstekend warmtecomfort door het modulerend vermogen. Met zijn voorganger was dat wel anders.
Enig minpuntje is, dat de ATAG One niet met een duidelijke gebruiksaanwijzing wordt geleverd. Installatie is weliswaar duidelijk aangegeven, maar het gebruik daarna met allerlei voor ons nieuwe, dus onbekende termen en of en hoe deze te gebruiken, is lastig zonder een duidelijke handleiding. Gebruik met stortdouche levert geen probleem. Warm water wordt goed en snel genoeg aangevoerd. Kortom de aankoop van deze cv-ketel is een prima keuze, waar wij geen moment spijt van hebben gehad

Gerard van Swaaij 24-05-2016 Product kwartaal in bezit

ATAG E325EC

Snel warm, ook snel warm water, gemakkelijk in gebruik, vooral in combinatie met ATAG-One thermostaat.