ATAG E325EC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 182 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG E325EC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

g****@e************ 16-03-2023

Waardeloos product, nog waardelozere service

Geschreven voor: ATAG E325EC

Onze 6 jaar oude ATAG E325EC variant ALEC ketel die jaarlijks onderhouden wordt is bijna in de fik gevlogen. Probleem zat bij de ontsteking, hieromheen is het een en ander weggesmolten en verkoold. Een wonder dat ons huis niet in de brand is gegaan. Via onze installateur bij ATAG om reactie en oplossing voor dit probleem gevraagd. ATAG kwam met voorstel ‘uit coulance’ 400 euro korting op de brutoprijs van een nieuwe ketel te geven. Op dit voorstel moesten we enkele dagen (in de kou) wachten omdat de juiste persoon niet eerder tijd had. In de winter is het wel fijn als de kachel functioneert, dat is bij ATAG zeker geen urgentie. Tevens denk ik niet dat dit een passende aanbieding is voor een ketel van 6 jaar oud, die bijna in vlammen opgaat.
Daarom hebben wij gekozen voor een ketel van een ander merk en zullen nooit meer een product van ATAG kopen. Onze installateur die wel klantgericht is heeft deze ketel tegen kostprijs geleverd en geïnstalleerd tegen sterk gereduceerd tarief.
Aan ATAG en ook aan haar afdeling webcare tot tweemaal toe een e-mail gestuurd met verzoek tot compensatie voor onze schade. Op deze mails wordt door ATAG niet eens gereageerd!
Blijkbaar vindt ATAG het aangenamer om via negatieve reviews te reageren, nu, die service geven we ATAG graag.

l**********@h********** 19-11-2022

Valt heel erg tegen

Geschreven voor: ATAG E325EC

Ketel gekocht om mijn oude die na 23 jaar toch wel over zijn houdbaarheids datum heen was. Buiten het nodige onderhoud heeft deze oude ketel mij niet veel problemen opgeleverd pas in het laatste jaar vanwege ouderdom. In de verwachting van de naam van ATAG deze ketel gekocht wat vergeleken andere merken iets duurder was met de insteek goedkoop is duurkoop. nou duurkoop is hier nog duurder koop. Heb de ketel nu rond de 5 jaar. Maar kan wel vertellen de 23 jaar haalt hij hier niet waarschijnlijk de 6 jaar ook niet. Apparaat schiet regelmatig in storing , elke ondehoudsbeurt kost het me 70 euro en dan is er nog niks gedaan buiten de maandelijkse kosten van de service provider. Het apparaat denderd al van het begin af aan , Flow sensor al stuk gehad na 2 jaar . Nu na de eerste keer gebruik geeft het apparaat continue fan failures. Waar bij het lijkt dat de fan vervangen moet gaan worden a 300 euro. en dan zullen we het maar niet hebben over de uren die er in zitten in de laatste weken. Voor mij geen atag weer na deze

Pluspunten

• kachel snel warm al het werkt

Minpunten

• onderdelen heel duur
  • kwaliteit ver beneden maat
  • warm water duurt lang

Jan 28-10-2021

Niet foutloos

Geschreven voor: ATAG E325EC

Duidelijk goedkopere kwaliteit dan onze voorgaande ketel, De Blauwe Engel 2. die was niet foutloos maar deze vreet driewegklepmotoren. Goedkope plastic prulmotor uit China met logo van Honeywell er op. Onderdeel kost ruim 100 euro en fabricagekosten naar schatting nog geen 5 euro! . Tegenvaller. Volgende keer geen Atag maar maar een goedkope Intergas. Die heeft geen driewegklep en dus ook niet zo'n storinggevoelige motor.

Pluspunten

• zuinig

Minpunten

• kosten onderdelen
  • slechte driewegklepmotor

Officiele reactie van ATAG Verwarming 05-11-2021

Beste Jan,

Wij vinden het uiterste vervelend dat uw ervaring met een van onze producten niet zo is verlopen dan we graag hadden gezien.
Uiteraard willen we u tegemoet komen door een check-up van uw cv-ketel uit te voeren. Echter kunnen we dit uitsluitend in opdracht/overleg van/met uw installateur.
Zou u uw gegevens en die van uw installateur willen mailen aan serviceaanvraag@atagverwarming.nl zodat we met uw installateur contact kunnen opnemen om eea te bespreken. Onder vermelding van review Kieskeurig 28-10-2021.
Indien uw installateur akkoord gaat zullen we zo snel mogelijk contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Webcare team

J. Jansen 10-11-2020

3-Wegklep

Geschreven voor: ATAG E325EC

De Atag E325EC aangeschaft in 2015, mede vanwege de goede naam die Atag had.
Helaas na 2 jaar (2017) moest er een nieuwe 3-wegklep geplaatst worden, gelukkig viel dit nog net onder de garantie.
In nov 2020 weer een defecte 3-wegklep, kosten € 128,00, want het valt niet meer onder de garantie.
De monteur geeft ook aan dat ik rekening moet houden, dat dit ook in de toekomst om de 2 a 3 jaar een nieuwe 3-wegklep moet plaatsen.
Bij terugkoppeling naar Atag BV, beroepen zij zich op de de bestaande garantie regeling en vinden het dus normaal, dat je tijdens de levensduur van de CV ketel (15 jaar?) alleen al € 600, 00 extra neer moet leggen voor de 3-wegklep.
Schandalig dat men niet bereid is om oplossingen te bieden voor het probleem van dit inferieure product.

Pluspunten

• ziet er goed uit

Minpunten

• 3-wegklep die om de paar jaar stuk gaat
  • Maakt meer geluid dan de oude ketel

Officiele reactie van ATAG Verwarming 14-12-2020

Geachte heer Jansen,

Vervelend dat u problemen ervaart met de ketel. Indien er in de toekomst nog vragen, klachten zijn of het onderdeel defect blijkt te zijn, dan kunt u altijd contact opnemen met uw installateur of een ATAG SelectDealer. Zij kunnen in overleg met ons bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Nederland Webcare team

Patrick Breda 17-09-2020

Goede zuinige ketel metveel mogelijkheden

Geschreven voor: ATAG E325EC

Ondertussen ruim 4 jaar in het bezit van dit mooie bakbeest, ja hij is groot maar compenseert dat met zoveel meer...
Zuinig, stil, doordacht maar erg uitgebreid en een hoofdenbreker als je hem niet leert kennen.
Voordat ik de keuze heb gemaakt voor deze ketel heb ik mij grondig verdiept in de verwarmingswereld en wist ik precies wat ik wou en hoe het moest worden.
De ketel gekocht en laten plaatsen door de firma feenstra die trouwens raar opkeken dat ik er ook een buitenvoeler bij wou hebben.
Volgens de monteur was het namelijk volstrekt onmogelijk om een buitenvoeler te combineren met een binnen thermostaat.... He was so wrong!
De monteur laten vertrekken nadat de ketel hing en werkte en toen de "standaard" configuratie van de instellingen flink verbouwd, settings van de pomp aangepast, settings van het stookprofiel en ga zo maar door, resultaat mag er zijn ons gasverbruik is voor de verwarming met 40% gedaald.
De ketel draait nu volledig op een buitentemperatuur afhankelijke LTV stookcurve in combinatie met een slimme binnen thermostaat (toon).
Begane grond is volledig voorzien van LTV Jaga LowH2O convectie radiatoren met een flow-regelventiel (kom ik nog op terug) en de rest van het huis nog met standaard plaat radiatoren met thermostaatknoppen en een flow-regelventiel in de retourleiding.
alle verwarmingen zijn waterzijdig ingeregeld met behulp van de flow-regelventielen en de jaga's hebben ook nog eens een booster aan boord.
dit gehel pakket zorgt ervoor dat de top van onze stookcurve bij strenge vorst op slechts 55 graden ligt en de ondergrens (stel bij verwarmen in de herfst) op 25 graden en hier houden we ons huis perfect mee warm.
Mijn advies bij geluidsproblematiek is simpel, neem de moeite om je te verdiepen in de settings of huur iemand in die dit voor je kan doen, je zult ook merken dat als je heel je installatie optimaliseert (waterzijdig inregelen en settings aanpassen) dat je verbuik nog flink zal zakken.
En nee, je hoeft er geen sport van te maken zoals ik doe.....

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil
  • Hoge capaciteit
  • Snel
  • Veel meer mogelij dan je denkt

Minpunten

• Nogal fors
  • Je kan erop afstuderen

Johan 02-12-2019

Te veel lawaai

Geschreven voor: ATAG E325EC

Ketel warmt goed op maar maakt veel lawaai als er geen warmte wordt gevraagd.
Verwarmen gaat prima en ook warmwater is goed.

Minpunten

• Lawaai als de cv geen warmte wil.

mooihoor 22-11-2022

waarom lawaai als er geen warmte wordt gevraagd ?

R. Denneman 03-07-2019

Regelmatig geen warm water

Geschreven voor: ATAG E325EC

Ketel laten inbouwen in nieuwgebouwd huis ongeveer 1,5 jaar geleden. Eerste half jaar geen problemen gehad. Nu wel:
Regelmatig geeft de ketel geen warm water dan wel 5 sec koud afgewisseld met warm. Monteur laten komen en die heeft op aanraden van de ATAG servicedesk de flowsensor verwisseld, echter probleem is niet opgelost. Ik ben nu een beetje huiverig om de service monteur weer te bellen want hoewel de onderdelen onder garantie vallen, de voorrijkosten en montagekosten niet? Geen idee hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik weer voor tientallen euro's aan kosten aan de broek heb. Alvast bednakt voor Uw advies. Mvg, René

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• geeft vaker geen warm water

Lodie Suiker 07-01-2019

Atag i32EC

Geschreven voor: ATAG E325EC

Sinds dec. 2016 hebben wij deze cv-ketel. Herhaaldelijk hebben wij aangegeven dat wij het niet warm krijgen. Zet je de thermostaat 1 graad hoger, dan duurt 4 tot 5 uur voor dat de nieuwe temperatuur bereikt wordt.
Iedere keer als ik hierover na ATAG bel, geven zij aan dat het aan de installatie in ons huis ligt en niet aan de cv-ketel. Met de vorige ketel, die wij ruim 18 jaar hadden, hebben wij deze problemen nooit gehad. Een oplossing komt er dus niet vanuit ATAG.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 15-01-2019

Geachte heer/mevrouw Suiker,

Hartelijk dank voor uw reactie. Vervelend om te horen dat u problemen ondervindt met de CV-ketel.

U kunt het beste contact opnemen met een ATAG SelectDealer bij u in de buurt via: https://www.atagverwarming.nl/zoek-een-atag-dealer/.

De installateur kan ons vervolgens de opdracht geven om een servicebezoek in te plannen. Wij kunnen dan ter plaatse eea controleren en eventueel wat instellingen van de ketel aanpassen.

mooihoor 22-11-2022

Ben je er al achter waar dit probleem van lang aanwarmen aan lag/ligt ?

Onno 21-11-2018

Binnen een jaar weer 3-weg klep kapot!

Geschreven voor: ATAG E325EC

Zeer snel warm water, maar ketel is nog geen 3 jaar oud en de 3-weg klep moet nu voor de tweede keer vervangen worden. Weer een kleine 180 euro.
Ik lees hier al klachten over vanaf dat de ketel op de markt kwam maar ATAG doet blijkbaar niets anders dan Honeywell de schuld geven en de installateur met de kosten opzadelen. Die was namelijk zo vriendelijk geen rekening te presenteren omdat de ketel nog zo jong was de eerste keer. Vrees dat ik nu wel moet betalen.

We hebben de ketel gekocht omdat we de verwarming via WiFi kunnen regelen maar als de 3-weg klep elke keer weigert hebben we er niets aan.

De laatste leer dat we voor een ATAG ketel kiezen tenzij ATAG dit netjes gaat oplossen.

Pluspunten

• Snel warm water

Minpunten

• Driewegklep is flut-kwaliteit
  • Bedienen op afstand werkt dus niet

Officiele reactie van ATAG Verwarming 30-11-2018

Geachte heer Onno,

Hartelijk dank voor uw reactie. Vervelend om te horen dat het onderdeel weer vervangen moest worden.
Normaal gesproken levert ATAG deze onderdelen gratis aan de installateur, dus als het goed is zijn er kosten aan verbonden.

Jan 01-12-2020

Wat raar toch van Atag, als je in 2020 voor de 2e X last krijgt van een defecte 3- wegklep, kan men zich niet herkennen in dit probleem.
Wat een teleurstelling, deze ketel en dit merk!

Officiele reactie van ATAG Verwarming 30-11-2018

Geachte heer Onne,

Hierbij nog een correctie op bovenstaand bericht: Er zijn dus géén kosten verbonden bij het vervangen van de 3-weg klep.

Geertje 21-12-2017

Mevrouw

Geschreven voor: ATAG E325EC

In onze woning is een Atag E325ec voorgeschreven. Helaas nu net na een jaar al storing. Temperatuur ketel staat begrensd op 60 graden omdat wij met vloerverwarming werken. Sinds een dag of 5 loopt de aanvoertemperatuur bij warmte voor woning hoger op dan ingesteld tot zo'n 68 graden. Helaas loopt de warm water temperatuur ook op tot 58 graden (ingesteld op 60) terwijl deze op eco stand staat en er geen warmte vraag is. Atag gebeld maar dit kan pas wat doen als de installateur een opdracht geeft. De installateur geeft aan niet op letten als het maar warm wordt in huis. Dit vindt ik erg kort door de bocht. Atag vermoed een lekkende driewegklep. Aangezien de installateur nu vakantie heeft gebeurt er niets en moeten wij maar hopen dat de driewegklep het niet helemaal begeeft. Graag zou ik zien dat Atag iemand stuurt om de situatie te bekijken dit omdat de ketel net een jaar in gebruik is.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 22-12-2017

Beste Geertje, heel vervelend om te lezen. Het klopt inderdaad dat uw installateur uw eerste aanspreekpunt blijft en wij alleen in opdracht van hen ingeschakeld kunnen worden als fabrikant zijnde. U heeft de koopovereenkomst met hen afgesloten. Ondanks de vakantie van de installateur zal hij/zij een back up storingsnummer hebben is de verwachting. Mochten er zich problemen voordoen, neemt u dan via dat nummer contact op. Prettige feestdagen gewenst!
ATAG Verwarming Nederland BV, Webcare team

Japie 12-05-2017

Blijft 't goed doen!

Geschreven voor: ATAG E325EC

Kieskeurig nodigde mij een vervolgreview te geven na mijn twee beoordelingen eerder dit jaar. Aangezien sinds het bezoek van de ATAG monteur de cv probleemloos draait geef ik een positieve waardering. Heb de cv inmiddels wel op zelflerend stookgedrag ingesteld. Wel zo comfortabel en gebruikt amper meer, of evenveel.
Dat staat de thermostaat/cv ketel standaard af fabriek niet, maar is in een paar stappen via de thermostaat eenvoudig in te stellen, je moet wel weten hoe (goed lezen in de gebruiksaanwijzing/installatiemanual, of ATAG bellen voor telefonische begeleiding hierbij). Of je kan een cv monteur het laten doen bijv. bij de aanschaf/installatie.
Minpunt: Met de cv aan, duurt 't lang eer er warm water is. Eerst tijden koud, dan een tijd lauw, dan langzaamaan steeds warmer. Maar ja de ketel heeft dan ook geen boiler.
Pluspunt: Is er geen warmtevraag van de cv, dan is er zeer vlot en veel heet water.

De ATAG dealer, waar ik de ketel door had laten installeren, liet 't helemaal afweten qua garantie en reageren op terechte klachten.
Heb nu weer een abonnement genomen op de energiewacht, waar ik voorheen jaren tevreden en trouwe klant was geweest voor onderhoud.
Ook zij bevonden de ketel bij een eerste (gratis) controlebeurt helemaal in goede werkende orde.
Nu nog kijken, of deze ketel het net zo lang uithoudt als onze vorige ATAG Blauwe Engel II. Die ging namelijk bijna 18 jaar mee... En functioneerde nog steeds voorafgaande aan het afkoppelen.

Pluspunten

• Comfortabel
  • zuinig
  • Goede service van ATAG zelf
  • Goed zelf aanlerend stookgedrag

Minpunten

• Met de cv aan, duurt 't lang eer er warm water is.
  • Een verdieping lager goed te horen.
  • Driewegklep kan kapot gaan met vervolgschade.

Japie 15-02-2017

Goede actie van ATAG

Geschreven voor: ATAG E325EC

"Inmiddels is de Atag monteur langs geweest en heeft èn het stuurapparaat en de thermostaat vervangen.
De ketel werkt nu goed. Ook is door de ATAG-monteur toegezegd, dat bij het zich onverhoopt voordoen van dezelfde storing/defect, dat dit door ATAG goed opgelost gaat worden.
Sowieso kreeg ik (aldus de monteur) op de vervangen onderdelen opnieuw 2 jaar garantie.
Goede service en adequate actie/reactie van Atag."

Pluspunten

• Zeer comfortabel met zelflerend opstoken
  • Veel warm water

Minpunten

• driewegklepmotor kan stukgaan

Japie 19-01-2017

Goede ketel met fabricagefouten

Geschreven voor: ATAG E325EC

Auke Insignia schreef al over taktaktak van de driewegklep: Bekend euvel/fabricagefout. Ligt mogelijk aan de condensator in de motor daarvan.
Bekend probleem bij Atag en zij zijn in onderhandeling met Honeywell (fabrikant van de driewegklepmotor)
Gevolg van het haperen bij mij zijn o.a. een kapot drukvat en een kapot overstortventiel.
De installatie verloor steeds druk en moest regelmatig bijgevuld.
Drukvat en overstortventiell zijn onder garantie vervangen, maar de ketel blijft "vreemd" doen, of niet goed communiceren met de thermostaat. Die geeft aan, dat de brander aan is, maar geeft geen percentage van modulatie, terwijl je de gasmeter ziet en hoort lopen.
Het vertrouwen in deze ketel is inmiddels verdwenen.
Dit soort problemen hadden wij niet met onze 18 jaar oude Blauwe Engel II
Ook is de ketel zeer goed hoorbaar een etage lager. Bromtoon.
De ketel is geïnstalleerd door een Atag dealer, die m.i. inmiddels ook flink baalt van deze ketel.

Pluspunten

• zuinig
  • ruim warm water

Minpunten

• fabricagefout
  • als gevolg daarvan meer schade aan apparaat

Officiele reactie van ATAG Verwarming 20-01-2017

Beste Japie,
heel vervelend dat cv-ketel niet naar wens werkt. Mogen wij op het e-mailadres socialmedia@atagverwarming.com uw telefoonnummer en contactgegevens ontvangen? Uw verhaal wordt dan voorgelegd aan onze technische servicedesk.

Ro19 01-01-2017

Ketel 11 mei 2015 geinstalleerd / nu geen warmwater meer

Geschreven voor: ATAG E325EC

Natuurlijk op de oudejaarsavond geeft de ketel alleen nog lauw warmwater. Ketel is vanaf 11 mei 2015 in bedrijf. Ik hoop niet dat dit de voorbode wordt voor meer ellende. Dit is wel heel snel.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 05-01-2017

Beste ro1962,
Dank voor uw reactie. Goed dat er contact is geweest met uw installateur. Mochten we na het bezoek van de ATAG monteur nog iets voor u kunnen doen dan kunt u ons bereiken via socialmedia@atagverwarming.com of 0544-391777.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 03-01-2017

Beste Ro19,
wat vervelend om te horen. Is de situatie inmiddels verholpen? Mocht u of uw installateur (uw eerste aanspreekpunt) vragen hebben, dan is onze servicedesk bereikbaar voor assistentie via 0544-391777.
Webcare team.

ro1962 04-01-2017

Er is intussen een installatiebedrijf geweest. Deze kwam tot de conclusie dat de driewegklep defect zou zijn dan wel een flow sensor. De leverancier heeft inmiddels contact gehad met Atag en volgende week komt er een monteur van Atag langs. Het rare is dat sinds vandaag het warme warm weer normaal is. Ik kan mijn hand er nu niet meer onder houden. Vreemd allemaal. Ik laat de monteur van Atag maar een verdere beoordeling doen.

Winters 19-12-2016

Snel warm (cv en water), wel 2 keer driewegklepmotor kapot

Geschreven voor: ATAG E325EC

Een fijne ketel, wordt snel warm qua water en cv. Ik heb deze ketel in aug '14 laten installeren. Vorig jaar dec was de driewegklepmotor al kapot. Een atag monteur heeft deze netjes vervangen onder garantie. Nu een jaar later is de zelfde weer kapot, erg balen en toevallig. Morgen neem ik contact op met Atag.

Pluspunten

• Wordt snel warm

Minpunten

• 2x binnen 2 jaar driewegklepmotor kapot

Officiele reactie van ATAG Verwarming 04-01-2017

Beste heer/mevrouw Winters,
heeft u inmiddels contact gezocht met ons of wellicht heeft uw installateur dat voor u gedaan?
Mocht het nog nodig zijn dan kunt u uw vraag sturen naar socialmedia@atagverwarming.com

Henk. 06-12-2016

Brand soms sñachts

Geschreven voor: ATAG E325EC

Op zich goede kachel, maar de ketel springt soms aan s,nachts heeft iemand hier nog meer problemen mee? Koop ik een HR combi krijg je dit geas gebeld komen donderdag hopelijk kunnen zij het probleem oplossen. Jammer van het gas.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 03-01-2017

Beste Henk,
Heeft Geas uw installatie bekeken naar aanleiding van uw vraag?
Mocht er assistentie nodig zijn dan is onze servicedesk bereikbaar via 0544-391777.

Jan Paul 19-11-2016

Stil en snel op temperatuur

Geschreven voor: ATAG E325EC

Na bijna 20 jaren trouwe dienst van onze Atag Blauwe Engel II werd het tijd voor een nieuwe zuinigere ketel. Deze ketel kwam in de test van de consumentenbond als beste koop naar voren in 2014. We hebben de ketel inmiddels bijna een jaar en tot nu toe voldoet hij aan onze verwachtingen. Snel op temperatuur, stel en een besparing op de energierekening.

Pluspunten

• compact

R. de Vries 02-10-2016

ATAG E325EC

Geschreven voor: ATAG E325EC

Mooie stille en snelle ketel. Het winterseizoen overigens nog niet kunnen testen. Bediening van de ketel is zeer eenvoudig.

Pluspunten

• stil
  • snel
  • Compact
  • Bediening

Joop45 13-09-2016

Mooie compacte en geruisarme ketel

Geschreven voor: ATAG E325EC

Als vervanging van onze Daalderop Combifort 32/80 kwam ik via de informatie van de Consumentenbond en Kieskeurig uit op de Atag 325EC. Ik ben zelf technicus en heb alle aspecten uitvoerig bekeken en vergeleken. De lange garantietermijn via een Atag SelectDealer gaf ook vertrouwen in het apparaat en de fabrikant. De ketel draait nu een half jaar naar tevredenheid. Ook met de thermostaat One ben ik zeer ingenomen hoewel de instelling wel wat tijd en geduld vroeg. Het enige aspect dat enigszins tegenvalt is de warmwaterprestatie. Als ik onder de douche sta en mijn vrouw doet de keukenkraan open voel ik wel degelijk het effect op de watertemperatuur. Van een toestel met CW 5 had ik dat niet verwacht. In hoeverre het toestel de verwachte gasbesparing waar maakt kan ik pas over een jaar vaststellen.

Pluspunten

• Compacte ketel
  • Acceptabel geluid
  • Verwachte gasbesparing
  • Goede garantievoorwaarden
  • Kwaliteit onderdelen

Minpunten

• Warmwaterprestatie

Joop45 10-01-2017

Na 10 maanden gebruik kan ik iets zeggen over het gasverbruik van de ketel. Met inachtname van de temperatuurverschillen in 2015 en 2016 (de z.g. graaddagen) heb ik berekend dat het gasverbruik 8 à 10% lager ligt in vergelijking met onze vorige ketel met een ingebouwde boiler van 80 liter. Een redelijk resultaat hoewel onze verwachting iets hoger lag.

Margreet 31-08-2016

Prima ketel, zeer tevreden.

Geschreven voor: ATAG E325EC

Als je oude ketel opgeeft moet er een nieuwe komen. Aangezien ik weinig verstand van dit soort zaken heb afgegaan op informatie van anderen. Voor mij belangrijk: Lekker warm in huis, een goede stroom warm water onder de douche, besparing van energie, bediening op afstand via mijn mobiele telefoon en niet te veel geld uitgeven.
Deze ketel voldoet aan al deze voorwaarden in combinatie met de Atag One die ik als aanbieding er bij kreeg.
Kortom een goede aanschaf geweest.

Pluspunten

• Niet zo groot
  • Energie zuinig
  • Op afstand bedienbaar

Minpunten

• Geen idee

Frans 29-08-2016

Ervaring Atag Ketel

Geschreven voor: ATAG E325EC

De 325 is een mooie en compacte ketel.Ik hoor hem bijna niet,en zijn verbruik is zuinig te noemen. Hij is zonder fysieke boiler en warmt het douche water op het moment dat ik het water gebruik.Heb ik bewust voor gekozen en ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Compact model
  • Geluidsarm
  • Zuinige Ketel

RJM 28-08-2016

Atag 325EC

Geschreven voor: ATAG E325EC

Onze vorige ketel begaf het plots, midden in de winter. Er moest dus snel gehandeld worden. Op basis van reviews en beoordelingen gekozen voor de ATAG 325 EC. Kleine ketel die zijn werk goed doet. Lastig een goed oordeel te geven na nog geen jaar, ik denk dat een goede beoordeling pas na zeker 5 á 7 jaar te geven is.

Wat mij op is gevallen is dat door de meegeleverde ATAG One er 's nacht standaard even wordt gestookt om de tapwater temperatuur op peil te houden (antwoord van ATAG zelf), terwijl het geen boiler is.

Verder is de eerste keer instellen van de ATAG ONE een kwestie van geduld. Ook bij mij lukte het de installateur eerst niet om hem aan de praat te krijgen. Terwijl hij zijn spullen aan het opruimen was, is het mij uit eindelijk wel gelukt. Dit is niets ten nadele van de installateur, maar puur door de duur van de ATAG ONE.

Maar als hij eenmaal werkt (de ATAG ONE) is het gewoon goed. Helaas volgens mij niet "zelflerend" zoals de chronotherm III vroeger wel. Maar wellicht is hier een goede reden voor.

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen
  • Klein

Minpunten

• Installeren ATAG ONE

josenginy 25-08-2016

betrouwbaar, maar gebruikersonvriendelijk

Geschreven voor: ATAG E325EC

GOEDE EN BETROUWBARE COMBIKETEL. HIJ DOET ZIJN WERK ZEER NAAR BEHOREN. PUNT VAN ZORG IS DE ZEER GEBRUIKERSONVRIENDELIJKE THERMOSTAAT. ATAG HEEFT ZIJN BEST GEDAAN, MAAR MIJ NA TWEE UUR ACHTERGELATEN ZONDER EEN VERBONDEN THERMOSTAAT. UITEINDELIJK IS HET MIJZELF GELUKT OM DE THERMOSTAAT TE VERBINDEN. VOLGENDE ZORG IS HET VRIJWEL ONTBREKEN VAN EEN GEBRUIKSHANDLEIDING. HET INSTELLEN VAN EEN WEEKSCHEMA MET DAGEN EN WEEKEND IS UITERST OMSLACHTIG EN HET IS STEEDS DE VRAAG OF HET WEL WERKT. HIER IS NOG WEL WAT WERK AAN DE WINKEL VOOR ATAG.

Pluspunten

• BETROUWBARE KETEL
  • WERKT STIL
  • warmwater is prima

Minpunten

• Atag One is moeizaam
  • geen handleiding
  • vergt engelengeduld

Gerard 25-08-2016

Dik tevreden over deze CV-ketel

Geschreven voor: ATAG E325EC

Onze oude zonnecombi ketel begaf het na ruim 15 jaar. Zoeken naar een nieuwe met de Consumentengids in de hand. Deze is het geworden. Bij buren langdurig gedoe met de installatie, bij ons had de installateur hiervan geleerd en het was meteen OK. Doe nu stilletjes op de achtergrond sinds een paar maanden zijn werk. Snel en voldoende warm water voor 2 douches tegelijk, vloerverwarming doet het goed, weinig geluid, klein van formaat. Kortom prima. Ouderwetse klokthermostaat gewend, dus Atag One bediening was even puzzelen, maar snel onder controle. Op afstand buitenhuis (internet) te bedienen. Kortom, dik tevreden met onze nieuwe ketel. Zeker als die het zo blijft doen.

Pluspunten

• snel warm water
  • goed met vloerverwarming
  • weinig geluid
  • weinig ruimte vragend

Minpunten

• wennen aan ATAG One

M.b. 24-08-2016

Nu in orde, maar wat een drama in het begin !

Geschreven voor: ATAG E325EC

Slecht geinstalleerd ! Deze Atag vereist kennelijk een perfecte gasdruk vanuit de gasmeter. Was bij ons 17, en moet volgens de Atag monteur rond de 25 zijn. Gevolg: storing op storing. Gelukkig houdt de Ipad dat keurig bij in een bestandje, waren 11 storingen binnen 6 maanden na plaatsen. Telkens letterlijk een koude douche. Pas toen een moderne drukmeter in de meterkast was geplaatst door Liander, functioneert het apparaat zoals het hoort. M'n oude Agpo in 18 jaar tijd misschien 5 storingen, maar werd gekraakt door de verkoper (...). Niet bepaald handig van die verkoper. Mensen, let op, controleer de druk vanuit de gasmeter, want deze Atag is daar heeeeel gevoelig voor. Apparaat werkt nu OK.

Pluspunten

• Zuiniger ? Geen idee nog

Minpunten

• Storingsgevoelig