Vaillant VHR 25-30/5-5 - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
14 liter per minuut
Kleuren
wit

Beoordeling op basis van 158 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Ton 16-03-2016 Product kwartaal in bezit

Comfortmodus valt tegen.

Prima apparaat. Veel stiller dan mijn vorige Vaillant ketel.

Echter 1 minpunt:
Volgens de gebruiksaanwijzing levert de ketel in Comfortmodus direct warm water met de gewenste temperatuur zonder dat u een opwarmingstijd hoeft af te wachten.

Dit klopt helaas niet volledig. Een tappunt direct naast de ketel levert alleen snel warm water als u de kraan half open draait. Als u de kraan volledig opendraait duurt het ruim 20 seconden.
Als toevallig ook de CV warmte vraagt, duurt e.e.a. nog langer.

Ik heb hierover overleg gehad met mijn CV installateur en met de Vaillant service organisatie. Zij hebben snel en professioneel gereageerd op mijn klacht.

Tip: Wilt u SNEL veel warm water, koop dan een combi met een ingebouwde boiler.

De Comfortmodus vraagt natuurlijk extra energie.
De interne warmtewisselaar van 2,3 liter wordt dan op temperatuur gehouden.
Zet je de kraan volledig open dan duurt het even voordat de ketel het bij kan gaan houden.
Vanwege de winter is ook de temperatuur van het aangevoerde water erg laag.
Dat vergt natuurlijk ook extra tijd.

H. van Zelst 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Mooi model

Zeer tevreden over de ketel. Geruisloos en mooi van model. Het display is makkelijk te bedienen en goed zichtbaar.

Han 03-01-2017 Product paar maanden in bezit

Afregelen ketel met vloerverwarming lukt installateur niet

Nieuwe Vaillant Ketel is op zich prima, maar de pompdruk moduleert sterk en de maximale ketel temperatuur is maar maximaal 75 graden. Onze bestaande vloerverwarming units van WTH krijgen nu te weinig volume warm water. Ook draait de ketel op ca. 25-30 % van het vermogen terwijl er een vrijwel constante warmtevraag blijft omdat de ruimte thermostaat soms maar een paar uur per dag , of niet, de ingestelde 21,5 graden kan halen.
Dit laatste geld zeker als we de buitentemperatuur op of iets onder het vriespunt meten.

Onze erkende Vaillant dealer is hier al ruim 2 maanden mee aan de slag!

Wij vrezen indien de huidige buitentemperaturen dalen naar serieus winterniveau we in de problemen komen en we Vaillant c.q. de installateur hiervoor aansprakelijk moeten stellen.

Terry 07-12-2016 Product paar maanden in bezit

Fijn apparaat, zuinig en stil

Erg blij met deze ketel: neemt minder plaats in, geeft sneller warm water en is stiller en als het goed is, nog zuiniger ook! Top!

Pluspunten

• Minder ruimte in de kast nodig
  • Zuinig

Minpunten

• Nog geen

Aad 07-12-2016 Product paar maanden in bezit

Vaillant VHR 25-30

Deze Vaillant cv ketel bevalt mij uitstekend tot nu toe. De ketel is nu ruim een maand in werking en hij functioneert sindsdien voortreffelijk. Hij is zeer stil, vergeleken met mijn oude ketel die veel herrie maakte. Snel warm water met douchen en hij geeft een flinke hoeveelheid water. De verwarming werkt zeer naar behoren met de calormatic 370. Blijft de ingestelde temperatuur nauwgezet volgen.

Pluspunten

• snel ruim voldoende warm water.
  • De verwarming werkt zeer goed.
  • Zeer stille ketel

Minpunten

• Nog niet gevonden

Kees 06-12-2016 Product paar maanden in bezit

Betrouwbare ketel

De ketel is een stuk kleiner dan mijn vorige, 16 jaar oude. Installatie was dan ook een peulenschil. Informatievoorziening van de ketel is prima, hoewel ik aan de standaard thermostaat nog moet wennen. De ketel is bijzonder stil, en levert gauw warmte. Kan er niet veel meer over zeggen.

Olaf 05-06-2016 Product kwartaal in bezit

Een CV-ketel die doet wat die moet doen

Na jarenlang goed gewerkt te hebben heb ik na internetonderzoek en het advies van Feenstra-verwarming mijn AGPO laten vervangen door de Vaillant. Tot nu toe blijkt dit een uitstekende keuze. Het huis wordt goed en snel verwarmd, het water wordt sneller warm en de installatie kost minder energie. En met de Wifi-thermostaat ook nog eens makkelijk overal te bedienen.

Han 07-03-2016 Product paar dagen in bezit

Apparaat bevalt prima maakt nauwelijks geluid, warm water is snel geleverd. En aanzienlijk zuiniger dan de vorige. Zou ook zuiniger zijn met elektriciteit maar dat is niet te controleren.

De bijgeleverde thermostaat moet wel een halve graag hoger staan dan gewenst, verder handig apparaat met diverse mogelijkheden.

Ben verder zeer tevreden.

Duurzaamheid kan ik op dit moment niet beoordelen

Vanaf 2017 mogen er alleen toestellen verkocht worden die ook geschikt zijn voor hoog calorisch gas, volgens Vaillant is dat hier het geval.

Jos 01-03-2016 Product maand in bezit

De ketel werkt heel goed, gelijkmatig en bijna geluidloos. De bijbehorende thermostaat van Vaillant, de Calormatic 350, werkt minder goed. Kan niet zorgen voor de exacte temperatuur op het gewenste tijdstip en is onnauwkeurig wat betreft de temperatuur: de werkelijke temperatuur is in de opwarmfase duidelijk hoger dan wat de thermostaat aangeeft. Na een uurtje met te hoge temperatuur gaat het de rest van de dag wel goed.

Jan 19-01-2016 Product kwartaal in bezit

Onze Vaillant ketel voldoet helemaal aan onze verwachting. De ketel verwarmd mooi gemoduleerd zodat hij zuinig stookt. Het is een mooie compacte ketel en vriendelijk in gebruik.

Inter 19-05-2017 Product paar maanden in bezit

Prima Ketel

Betrouwbare Ketel. Geruisloos.
Wat ik wel mis is Domotica toenadering.
Hden overgestapt naar vloerverwarming en watertemperatuur bijgesteld van max (was zo ingesteld :-() naar 45 C. Ben benieuwd aankomende winter

• Betrouwbaar

Minpunten

• mis domotica

willem terpstra 15-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Vaak opnieuw opstarten

In 2014 nieuw gekocht, en professioneel laten installeren.
Nog nooit zoveel ellende gehad als met dit kreng.
Bijna elke week moet ik dat mormel opnieuw starten, en zo nu en al 2 keer heeft hij er volledig de brui aan gegeven.

Diesel 11-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

veel minder lawaai

was bijna half jaar bezig om nieuw cv ketel gaan koppen,mijn buurman raad dit cv andketel aan.goed prijs en toch bekend merk cv ketel.heb die nu al 6 maanden ben wel tevreden mee!

Pluspunten

• ziet mooi uit
  • zuinig en hoor je bijna niet

Plessius 11-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Goede CV zonder problemen

Deze CV gekocht vanwege zijn goede naam en reputatie en voor een nette prijs.
We hebben de CV nu langer dan een half jaar en tot nu toe zonder problemen.
Ook de afmeting van de CV-kast is dusdanig klein dat je deze nauwelijks in de kamer ziet hangen.
De CV werkt bijna geruisloos. Een goede aankoop dus.

Pluspunten

• Geruisloos
  • goede prijs

Cas 08-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Fijne ketel

Een heel prettige ketel,geen storingen,goede warmte regeling.klein van omvang is gemakkelijk in een kleine ruimte te plaatsen.

Pluspunten

• Goede warmte regeling
  • Klein van omvang

A. Habraken 08-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Comfortabel. Eenvoudige bediening.

Bij aankoop gekeken naar een degelijk en betrouwbaar product. Na een volledig stookseizoen in gebruik, maar een conclusie mogelijk: een goede keuze om deze Vaillant CV ketel te kopen. Geen enkel probleem gekend. Geweldige verwarming en uitstekend warm water.

Pluspunten

• Gebruikersscherm makkelijk afleesbar.
  • Bediening eenvoudig.
  • Geluidloos en zuinig

jayjay 08-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Lekker warm, lekker stil

Vorig jaar toe aan een nieuwe ketel en in overleg met de installateur gekozen voor deze Vaillant: niet de allergoedkoopste ketel op de markt, maar wel extra lange garantie.
Extra comfort in combinatie met de V-Smart thermostaat: te bedienen vanaf de gsm, dus waar ik ook ben.

Pluspunten

• goede service Vaillant
  • stil
  • betrouwbaar
  • extra comfort icm V-smart thermostaat

Minpunten

• (nog) geen

Maurice 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

super ketel onze 2e vaillant

Het is onze tweede vaillant ketel en bevalt goed, nu 2 maanden in huis. Werkt goed, warm water van zolder naar de keuken lijkt iets sneller, ruim voor geplande moment een warm huis.

Pluspunten

• stil
  • veel warm water
  • compact

Hans 23-01-2017 Product paar maanden in bezit

Prima CV ketel

Deze ketel heb ik nu een paar maanden. Ik ben er enthousiast over omdat de ketel veel minder lawaai maakt bij het opstarten in vergelijking met mijn vorige ketel. levert ook meer water per minuut door de CW4. Het energieverbruik houd ik niet bij. Ik laat mij verrassen op het moment dat ik de eindafrekening van het lopende seizoen ontvang.

Niels & Ineke 17-01-2017 Product paar weken in bezit

Combiketel Vaillant

Ik ben helemaal tevreden met onze keuze voor deze Vaillant Ecotec plus met de slimme thermostaat. Hij is, zeer stil, en energiezuinig. Hij doet wat ie doen moet, nl mijn huis in no time verwarmen en goed snel warm water geven voor het douchen. Ik vind dit een fijn en zorgeloos idee.