Vaillant VHR 25-30/5-5 - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°c
14 liter per minuut

Corne 05-09-2016 Product paar maanden in bezit

Vaillant cv ketel

Prima compacte cv ketel ,zeer gebruiks vriendelijk door duidelijke oplichtende display en prima warmwater druk voor een mooie prijs ..geen spijt van deze aankoop

Pluspunten

• Compact
  • Warmwater druk

Minpunten

Olaf 05-06-2016 Product kwartaal in bezit

Een CV-ketel die doet wat die moet doen

Na jarenlang goed gewerkt te hebben heb ik na internetonderzoek en het advies van Feenstra-verwarming mijn AGPO laten vervangen door de Vaillant. Tot nu toe blijkt dit een uitstekende keuze. Het huis wordt goed en snel verwarmd, het water wordt sneller warm en de installatie kost minder energie. En met de Wifi-thermostaat ook nog eens makkelijk overal te bedienen.

cjklee 31-05-2016 Product maand in bezit

Vaillant VHR 25-30/5.5+ vSmart thermostaat

Ik heb deze cv ketel nu zo'n twee maanden in bezit.
Wat mij opvalt is dat deze ketel zeer stil is.
Hij is ook lekker compact en ziet er erg netjes uit.
De cv is ook heel makkelijk te bedienen met de slimme vSmart thermostaat. Deze thermostaat kun je overal draadloos neerzetten en kun je heel makkelijk bedienen met de tablet of telefoon.
Dus wat mij betreft een echte aanrader!!!

Suzziieee 30-05-2016 Product maand in bezit

Vaillant ecotec CW4

Sinds enkele weken in het bezit van deze ketel.Het warmwatercomfort verraste me,heter water en een betere waterdruk dan mijn oude ketel.Ook mijn bad (180x90)is redelijk snel gevuld.De verwarming heb ik nog niet echt kunnen testen,maar verwacht in het najaar zeker betere resultaten dan met mijn oude ketel! (CW3)

Guido 17-05-2016 Product half jaar in bezit

Goede, stille ketel

Inmiddels 4 maanden in gebruik en voldoet ruimschoots aan de verwachting. De ketel heeft een mooi design en doet zijn werk geruisloos. Jammer dat de bijbehorende thermostaat maar twee temperaturen heeft, een voor overdag en een voor 's nachts. Deze is echter wel weer eenvoudig te bedienen. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen uiteraard aangezien hij nog nieuw is.

Levies 17-05-2016 Product maand in bezit

Nieuwe Vaillant ketel voor warmwater voorziening

Super fijne ketel, heerlijk stil. Doet het goed. We hebben hem in gebruik als vervanger van een badgeiser. Lekker snel warm water en voldoet aan onze verwachting.

ria 10-05-2016 Product maand in bezit

verwarming

DE nieuwe verwarming bevalt heel goed. Makkelijk in gebruik en een eenvoudig te bedienen en met veel mogelijkheden thermostaat.

bianca 10-05-2016 Product kwartaal in bezit

beoordeling

nu goede waterdruk en gelijkmatige warmte kraan zo op tempratuur hoop dat ik er lang plezier van heb

Marco1982 09-05-2016 Product kwartaal in bezit

Stille ketel met ruim voldoende warmwater capaciteit

Heb de ketel nu een aantal maanden in gebruik en hij werkt feilloos en stil samen met de Toon.

Voordelen
-Snel warmwater voor badkamer.
-Duidelijke display en bediening.
Vaillant ketels zijn iets duurder maar hebben onderdelen van hogere kwaliteit.

Over het verbruik kan ik met ivm zachte winter en houtkachel in woonkamer nog niet veel zeggen.

Willem Henri 29-04-2016 Product kwartaal in bezit

Warmte en gemak door Vaillant

Deze VHR combi straalt in onze keuken. Mooi design ! De cv warmt snel op en de warmte blijf je als het ware voelen.Ook de temperatuur van het warm water in de verder afgelegen badkamer en douche is heel snel op de gevraagde warmte met voldoende krachtige straal en ruime tijdseenheid. De thermostaat dient zonder mankeren en is eenvoudig in bediening. De perfecte installatie geeft een groot vertrouwen in de service van Vaillant.

Sjoerd Coens 12-04-2016 Product kwartaal in bezit

Compact, modern, eenvoudig, gewoon goed...

Je kunt er hele verhalen over bedenken maar het is niet meer dan de titel. Een compacte installatie, modern vormgegeven, eenvoudig in bediening en gewoon goed.

Bas 24-03-2016 Product maand in bezit

Prima ketel

Nu twee maanden in gebruik en bevalt goed, is stil en doet wat het moet doen: het huis verwarmen. Thermostaat CalorMATIC 350 is eenvoudig in te stellen.

HZ 23-03-2016 Product paar weken in bezit

tevreden over de cv ketel

Sinds 2 maanden in het bezit en ik ben zeer tevreden.
Ketel hoor je absoluut niet en de modulerende thermostaat werkt ook zeer aangenaam, de kamer komt gelijdellijk op temperatuur

Remco 21-03-2016 Product maand in bezit

fijne ketel

Ketel doet stil en zuinig zijn werk.
Bijbehorende thermostaat calormatic 350 kent maar twee instelbare temperaturen, dag en nacht...
Iedere tijdzone heeft dus dezelfde temperatuur.
Ik had meer instelmogelijkheden verwacht.

Ton 16-03-2016 Product kwartaal in bezit

Comfortmodus valt tegen.

Prima apparaat. Veel stiller dan mijn vorige Vaillant ketel.

Echter 1 minpunt:
Volgens de gebruiksaanwijzing levert de ketel in Comfortmodus direct warm water met de gewenste temperatuur zonder dat u een opwarmingstijd hoeft af te wachten.

Dit klopt helaas niet volledig. Een tappunt direct naast de ketel levert alleen snel warm water als u de kraan half open draait. Als u de kraan volledig opendraait duurt het ruim 20 seconden.
Als toevallig ook de CV warmte vraagt, duurt e.e.a. nog langer.

Ik heb hierover overleg gehad met mijn CV installateur en met de Vaillant service organisatie. Zij hebben snel en professioneel gereageerd op mijn klacht.

Tip: Wilt u SNEL veel warm water, koop dan een combi met een ingebouwde boiler.

De Comfortmodus vraagt natuurlijk extra energie.
De interne warmtewisselaar van 2,3 liter wordt dan op temperatuur gehouden.
Zet je de kraan volledig open dan duurt het even voordat de ketel het bij kan gaan houden.
Vanwege de winter is ook de temperatuur van het aangevoerde water erg laag.
Dat vergt natuurlijk ook extra tijd.

Bert 15-03-2016 Product maand in bezit

Zeer tevreden over deze ketel

Door deze ketel hebben we een heerlijk constant warm huis. Tevens hebben we snel warm water in de keuken en badkamer.

Han 07-03-2016 Product paar dagen in bezit

Apparaat bevalt prima maakt nauwelijks geluid, warm water is snel geleverd. En aanzienlijk zuiniger dan de vorige. Zou ook zuiniger zijn met elektriciteit maar dat is niet te controleren.

De bijgeleverde thermostaat moet wel een halve graag hoger staan dan gewenst, verder handig apparaat met diverse mogelijkheden.

Ben verder zeer tevreden.

Duurzaamheid kan ik op dit moment niet beoordelen

Vanaf 2017 mogen er alleen toestellen verkocht worden die ook geschikt zijn voor hoog calorisch gas, volgens Vaillant is dat hier het geval.

Martin 07-03-2016 Product maand in bezit

Prima ketel, zuinig, still. Warm water heel snel en heet in keuken en bad. Meer dan tevreden. Wordt vervangen omdat die vorige ketel (andere merk) defect was. Vaillant eco tec was goed beordeeld en darom onze keuze.

roel r 01-03-2016 Product paar dagen in bezit

De rekening is er € 251.00 na 3 ½ jaar, driewegklep defect. Geen enkele collant, niet van Vaillant en ook de installateur niets 0,0.
Deze ketel wordt gebruikt bij ouder echtpaar, geen kinderen die de hele dag douchen, en vaker door afwezigheid dat die de hele dag niet gebruikt wordt.
Ik weet niet hoe het met andere merken gesteld staat wat duurzaamheid aangaat, maar deze stelt me diep teleur, in het volste vertrouwen deze aangaschaft na onze vorige Vaillant die ruim 25 jaar probleemloos heeft gewerkt.
Ik herken ook wat in meer reviews staat, het probleem met op temperatuur komen en nooit de ingestelde waarde haalt.
Helaas, bij de eerstvolgende reparatie vliegt die eruit en komt er een nieuwe, maar absoluut geen Vaillant meer.

Jos 01-03-2016 Product maand in bezit

De ketel werkt heel goed, gelijkmatig en bijna geluidloos. De bijbehorende thermostaat van Vaillant, de Calormatic 350, werkt minder goed. Kan niet zorgen voor de exacte temperatuur op het gewenste tijdstip en is onnauwkeurig wat betreft de temperatuur: de werkelijke temperatuur is in de opwarmfase duidelijk hoger dan wat de thermostaat aangeeft. Na een uurtje met te hoge temperatuur gaat het de rest van de dag wel goed.