Vaillant VHR 25-30/5-5 - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
14 liter per minuut
Kleuren
wit

Beoordeling op basis van 153 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Ton 16-03-2016 Product kwartaal in bezit

Comfortmodus valt tegen.

Prima apparaat. Veel stiller dan mijn vorige Vaillant ketel.

Echter 1 minpunt:
Volgens de gebruiksaanwijzing levert de ketel in Comfortmodus direct warm water met de gewenste temperatuur zonder dat u een opwarmingstijd hoeft af te wachten.

Dit klopt helaas niet volledig. Een tappunt direct naast de ketel levert alleen snel warm water als u de kraan half open draait. Als u de kraan volledig opendraait duurt het ruim 20 seconden.
Als toevallig ook de CV warmte vraagt, duurt e.e.a. nog langer.

Ik heb hierover overleg gehad met mijn CV installateur en met de Vaillant service organisatie. Zij hebben snel en professioneel gereageerd op mijn klacht.

Tip: Wilt u SNEL veel warm water, koop dan een combi met een ingebouwde boiler.

De Comfortmodus vraagt natuurlijk extra energie.
De interne warmtewisselaar van 2,3 liter wordt dan op temperatuur gehouden.
Zet je de kraan volledig open dan duurt het even voordat de ketel het bij kan gaan houden.
Vanwege de winter is ook de temperatuur van het aangevoerde water erg laag.
Dat vergt natuurlijk ook extra tijd.

Han 03-01-2017 Product paar maanden in bezit

Afregelen ketel met vloerverwarming lukt installateur niet

Nieuwe Vaillant Ketel is op zich prima, maar de pompdruk moduleert sterk en de maximale ketel temperatuur is maar maximaal 75 graden. Onze bestaande vloerverwarming units van WTH krijgen nu te weinig volume warm water. Ook draait de ketel op ca. 25-30 % van het vermogen terwijl er een vrijwel constante warmtevraag blijft omdat de ruimte thermostaat soms maar een paar uur per dag , of niet, de ingestelde 21,5 graden kan halen.
Dit laatste geld zeker als we de buitentemperatuur op of iets onder het vriespunt meten.

Onze erkende Vaillant dealer is hier al ruim 2 maanden mee aan de slag!

Wij vrezen indien de huidige buitentemperaturen dalen naar serieus winterniveau we in de problemen komen en we Vaillant c.q. de installateur hiervoor aansprakelijk moeten stellen.

Terry 07-12-2016 Product paar maanden in bezit

Fijn apparaat, zuinig en stil

Erg blij met deze ketel: neemt minder plaats in, geeft sneller warm water en is stiller en als het goed is, nog zuiniger ook! Top!

Pluspunten

• Minder ruimte in de kast nodig
  • Zuinig

Minpunten

• Nog geen

Aad 07-12-2016 Product paar maanden in bezit

Vaillant VHR 25-30

Deze Vaillant cv ketel bevalt mij uitstekend tot nu toe. De ketel is nu ruim een maand in werking en hij functioneert sindsdien voortreffelijk. Hij is zeer stil, vergeleken met mijn oude ketel die veel herrie maakte. Snel warm water met douchen en hij geeft een flinke hoeveelheid water. De verwarming werkt zeer naar behoren met de calormatic 370. Blijft de ingestelde temperatuur nauwgezet volgen.

Pluspunten

• snel ruim voldoende warm water.
  • De verwarming werkt zeer goed.
  • Zeer stille ketel

Minpunten

• Nog niet gevonden

Kees 06-12-2016 Product paar maanden in bezit

Betrouwbare ketel

De ketel is een stuk kleiner dan mijn vorige, 16 jaar oude. Installatie was dan ook een peulenschil. Informatievoorziening van de ketel is prima, hoewel ik aan de standaard thermostaat nog moet wennen. De ketel is bijzonder stil, en levert gauw warmte. Kan er niet veel meer over zeggen.

Olaf 05-06-2016 Product kwartaal in bezit

Een CV-ketel die doet wat die moet doen

Na jarenlang goed gewerkt te hebben heb ik na internetonderzoek en het advies van Feenstra-verwarming mijn AGPO laten vervangen door de Vaillant. Tot nu toe blijkt dit een uitstekende keuze. Het huis wordt goed en snel verwarmd, het water wordt sneller warm en de installatie kost minder energie. En met de Wifi-thermostaat ook nog eens makkelijk overal te bedienen.

Han 07-03-2016 Product paar dagen in bezit

Apparaat bevalt prima maakt nauwelijks geluid, warm water is snel geleverd. En aanzienlijk zuiniger dan de vorige. Zou ook zuiniger zijn met elektriciteit maar dat is niet te controleren.

De bijgeleverde thermostaat moet wel een halve graag hoger staan dan gewenst, verder handig apparaat met diverse mogelijkheden.

Ben verder zeer tevreden.

Duurzaamheid kan ik op dit moment niet beoordelen

Vanaf 2017 mogen er alleen toestellen verkocht worden die ook geschikt zijn voor hoog calorisch gas, volgens Vaillant is dat hier het geval.

Jos 01-03-2016 Product maand in bezit

De ketel werkt heel goed, gelijkmatig en bijna geluidloos. De bijbehorende thermostaat van Vaillant, de Calormatic 350, werkt minder goed. Kan niet zorgen voor de exacte temperatuur op het gewenste tijdstip en is onnauwkeurig wat betreft de temperatuur: de werkelijke temperatuur is in de opwarmfase duidelijk hoger dan wat de thermostaat aangeeft. Na een uurtje met te hoge temperatuur gaat het de rest van de dag wel goed.

Jan 19-01-2016 Product kwartaal in bezit

Onze Vaillant ketel voldoet helemaal aan onze verwachting. De ketel verwarmd mooi gemoduleerd zodat hij zuinig stookt. Het is een mooie compacte ketel en vriendelijk in gebruik.

jayjay 08-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Lekker warm, lekker stil

Vorig jaar toe aan een nieuwe ketel en in overleg met de installateur gekozen voor deze Vaillant: niet de allergoedkoopste ketel op de markt, maar wel extra lange garantie.
Extra comfort in combinatie met de V-Smart thermostaat: te bedienen vanaf de gsm, dus waar ik ook ben.

Pluspunten

• goede service Vaillant
  • stil
  • betrouwbaar
  • extra comfort icm V-smart thermostaat

Minpunten

• (nog) geen

H. van Zelst 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Mooi model

Zeer tevreden over de ketel. Geruisloos en mooi van model. Het display is makkelijk te bedienen en goed zichtbaar.

Maurice 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

super ketel onze 2e vaillant

Het is onze tweede vaillant ketel en bevalt goed, nu 2 maanden in huis. Werkt goed, warm water van zolder naar de keuken lijkt iets sneller, ruim voor geplande moment een warm huis.

Pluspunten

• stil
  • veel warm water
  • compact

Hans 23-01-2017 Product paar maanden in bezit

Prima CV ketel

Deze ketel heb ik nu een paar maanden. Ik ben er enthousiast over omdat de ketel veel minder lawaai maakt bij het opstarten in vergelijking met mijn vorige ketel. levert ook meer water per minuut door de CW4. Het energieverbruik houd ik niet bij. Ik laat mij verrassen op het moment dat ik de eindafrekening van het lopende seizoen ontvang.

Niels & Ineke 17-01-2017 Product paar weken in bezit

Combiketel Vaillant

Ik ben helemaal tevreden met onze keuze voor deze Vaillant Ecotec plus met de slimme thermostaat. Hij is, zeer stil, en energiezuinig. Hij doet wat ie doen moet, nl mijn huis in no time verwarmen en goed snel warm water geven voor het douchen. Ik vind dit een fijn en zorgeloos idee.

Manegelaan 17-01-2017 Product paar maanden in bezit

Verrouwd goed

Het is onze derde vaillant ketel en bevalt goed, nu 2 maanden in huis. Werkt goed, warm water van zolder naar de keuken lijkt iets sneller, ruim voor geplande moment een warm huis.

Pluspunten

• Installatie
  • Past goed
  • Cashbackac

Minpunten

• Bevestiging slim thermostaat

Fam. Spa 16-01-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne ketel

Het is een fijne ketel met een zeer goed rendement en goede warmwateropbrengst.
Goede prijs prestatieverhouding!
Wij zijn zeer tevreden!

Pluspunten

• Hoog rendemenr
  • Goede prijs prestatieverhouding

S 15-01-2017 Product paar maanden in bezit

Warm huis met een goede temperatuur

Wij zijn erg blij met de ketel valliant.
Ons huis is goed warm en de temperatuur blijft goed!
Het is zeker een aanrader!!

Beer 14-01-2017 Product paar maanden in bezit

Vaillant VHR 25-30/5-5 snel warm water en juiste temperatuur

De oude Vaillant ketel was aan vervanging toe. Na lezen van veel reviews, toch weer de keuze voor een Vaillant gemaakt. Een stil apparaat wat snel warm water levert en voor de juiste temperatuur in huis zorgt. Echt geen spijt om weer voor een Vaillant gekozen te hebben!!!

Pluspunten

• Stil apparaat
  • Snel warm water
  • snel en makkelijk gemonteerd

L Wetzels 11-01-2017 Product paar maanden in bezit

Vaillant vhr 25-30\5]5

ben zeer tevreden over de verwarming ketel zeer snel warm water en zeer geruis loos ik hoop hier lang plezier van te hebben

Chris Burgers 11-01-2017 Product paar weken in bezit

Zeer goed af te regelen, goede overzichtelijke app.

Het is een zeer fijne kachel die qua temperatuur goed af te regelen is door het hele huis. De app die bij ons systeem kwam werkt zeer fijn en nauwkeurig waardoor het nog veel makkelijker is om alles af te regelen op de juiste temperatuur.

Pluspunten

• duidelijke app
  • werkt perfect
  • overal in huis juiste temperatuur
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• zover nog geen minpunten ondervonden