Microsoft Xbox One X 1TB zwart - Reviews

1000 GB
Portable
3D

Gamer.nl 07-11-2017

Moet je een Xbox One X in huis halen?

Met zes teraflops aan grafische krachtpatserij is de Xbox One X de meest premium console op de markt. De games die we erop hebben gespeeld, zien er fenomenaal uit en maken ons uitermate enthousiast over gamen in native 4K in de woonkamer. Voor gamers die geen 4K-televisie in huis hebben en ook niet van plan zijn die binnenkort te gaan halen, zijn er weinig redenen om de upgrade te rechtvaardigen. Heb je wel een 4K-tv in huis staan, dan is de upgrade alleen aan te raden voor gamers die echt het onderste uit de kan willen halen om de allerbeste versie van multiplatform games te kunnen spelen. Alle voor- en nadelen van de Xbox One zijn nog steeds aanwezig bij de Xbox One X, dus als je eerder geen interesse had om het ecosysteem van Microsoft binnen te stappen, zal de 4K-resolutie hoogstwaarschijnlijk niet genoeg zijn om je over te halen.

Romeo Romeo 03-01-2018

Next generation gaming

De Xbox One X is het krachtige broertje van de Xbox One (S). Gamen op 4K en met HDR is hiermee mogelijk (HDR ook op de S). Ik speelde al enige tijd op de Xbox One S op een goede 4K Oled TV met HDR, dus de vraag was of ik het verschil zou merken.

Het eerste spel dat ik speelde was Middle Earth, Shadow of War en het verschil was enorm. Het beeld is veel scherper en dat zie je direct. De combinatie van 4K en HDR is adembenemend. Ook Assassin's Creed Origins en Battlefront II zien er op de X stukken beter uit dan op de normale X-box. Op zolder staat nu de S, en als je daar een van de games opstart zie je het verschil direct.

Als je een (goede) 4K televisie hebt is de X wat mij betreft een dikke aanrader (dat de console krachtiger is dan de pro van de concurrent is mooi meegenomen). Ook zonder 4K televisie zijn er voordelen, maar daar kan ik niet over oordelen. Gezien het prijsverschil met de S kan dat voor sommige mensen dan de beste optie zijn.

Maar wil je de games op de beste en mooiste manier spelen, dan is de X een aanrader!

Pluspunten

• Krachtigste console
  • Prachtige 4K HDR beelden
  • Fluisterstil

Minpunten