Nintendo Wii U 32GB / zwart / Nintendo Land

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nintendo Wii U 32GB / zwart / Nintendo Land op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Kaylee 24-04-2017

Handige gamepad en veel keuze in games!

Ik had de Wii U aangeschaft toen er een actie was, je kreeg een extra gratis game bij (Je kon kiezen uit een stuk of 10). Dit was echt een goede deal; de console (luxe editie), mario kart 8 EN nog een gratis spel erbij.

De games spelen erg fijn, de kwaliteit is erg goed en de gamepad is erg handig. Ik gebruik de Wii U nogsteeds vaak desondanks ik al een 3DS heb waar ik vaker op speel. De Wii U is een erg goede console, het is jammer dat Nintendo het niet goed op de markt heeft gebracht. Wat ik ook erg zuur vond was dat ze daarna de Switch uitbrachten, dat eigenlijk een compacter maar sterkere en dus betere versie is van de Wii/Wii U. Maar dat is Nintendo haha...

De Wii U op zichzelf is een prachtige console met veel keuze in games, ze hebben het erg uitgebreid sinds de oudere Wii. Er is bijvoorbeeld ZombiU en andere games die meer voor de volwassen gamers gericht zijn, dit stel ik zeer op prijs.

Als je opzoek bent naar een sterk console waar je veel games op kan spelen, zowel alleen of met vrienden/family, dan is dit een goede en goedkopere keuze (vergeleken met de Switch).

Pluspunten

• Veel keuze in games
  • Voor zowel alleen of samen spelen
  • Fijne gamepad
  • Makkelijk

Minpunten

• Slechtere versie van de nieuwe Switch
  • Batterijen van wii controllers raken sneller leeg

tomlie 18-04-2014

De Nintendo Wii U in combinatie met Super Mario gekocht. Ik ben erg enthousiast over het systeem, de kwaliteit van de graphics is echt meer dan voldoende. Ik vind het helemaal top dat bepaalde games ook direct vanaf de gamepad gespeeld kunnen worden zonder dat de hele familie hoeft mee te genieten. Gamepad ligt prima in de hand, opstarten van games gaat snel, Netflix, Youtube werken prima. Ik kan dit systeem dan ook echt aanraden.

Chris 1980 21-12-2013

Overtreft al mijn verwachtingen, gekocht in combinatie met de nieuwe mario 3d. Er zijn ondertussen updates uit om het menu beter en sneller te laten lopen. Ik geef alleen de geluidskwaliteit een vijf, simpelweg vanwege het ontbreken van goede aansluitingen. Ik verwacht een console toch zonder al te veel problemen op mijn surround set aan te kunnen sluiten, echter ontbreekt een optische uitgang of andere mogelijkheden. uiteindelijk aan de praat gekregen(5.1)omdat mijn tv een optische uitgang had, maar dit werkt vrij omslachtig en de meeste tv's hebben die optie niet.
Maar los daar van geen seconde spijt van mijn aankoop gehad.

stef13 23-03-2013

De nieuwe spelconsole van Nintendo, de Wii U, is een geweldig apparaat.
Ik was eigenlijk best sceptisch in eerste instantie t.o.v. deze nieuwe console en haar Gamepad, maar ik kan niet anders zeggen dat ik absoluut niet meer zonder kan.

De console zelf, de innovatieve Gamepad, de online Miiverse communitie waar je naar toe kunt jumpen vanuit een game om zo met andere spelers te communiceren en ervaringen te delen, het schrijven, typen en tekenen met de gamepad in Miiverse of het Internet om bv je mail of Facebook te bekijken/beatnwoorden, het Off TV spelen (jij speelt het speelt het spel op de gamepad terwijl andere TV kunnen kijken), de online Eshop, alles zit gewoon super in elkaar.
Ook het feit dat je lekker je oude Wii games en ook de oude Wii controllers en accessoires kunt gebruiken is een grote plus. Dat is straks bij de nieuwe Xbox720 en PS4 niet het geval. Ook hoef je bij Wii U niet extra te betalen voor het Online zijn/spelen zoals bij Microsoft en Sony.

Kan er wat verbeterd worden? Jazeker. De snelheid van de software kan wat verbeterd worden en er zijn nog legio leuke/handige extra's te verzinnen voor bijvoorbeeld Miiverse. Nintendo heeft al aangegeven daar druk mee bezig te zijn.

Dus als je op zoek bent naar een nieuw Full HD spel console die echt iets vernieuwend (ik zou echt niet meer buiten mijn Gamepad kunnen) brengt t.o.v. de andere consoles, dan is de Wii U echt iets voor jou.
De beschikbaarheid van goede games liet even op zich wachten maar er is nu al een breed scala aan hele leuke games en er komt nog veel meer aan.

JoavecK 08-03-2013

Ik vind de WiiU echt verniewend op het gebied van gamen.
Het grote voordeel is de 'gamepad', een controller met touchscreen.
De gamepad bied de mogelijkheid om zonder tv te spelen. Zo kun je gamen terwijl je ouders tv kijken! Hij heeft ook een ingebouwde camera. Je kunt zo videogesprekken voeren met vrienden die ook een WiiU hebben. De gamepad is verrassend licht in zijn gewicht en past perfect in je handen, en zijn alle knoppen makkelijk te bereiken.
Nog een voordeel: Wanneer je met 2 Spelers speelt heb je geen 'splitscreen' meer nodig! (ik vond dat altijd vervelend).
Het aanbod aan games is ook groot. Je kunt ze in de winkels kopen of de WiiU shop en gelijk downloaden/installeren.
De Wiimote controllers werken erop.
Ook kunnen alle Wii spellen erop gespeeld worden.
Youtube en Google streetU kun je er gratis op installeren.
De prijs is het meer dan waard!

jellebakker 23-02-2013

--- Eerste indruk ---

Ik heb een Wii U aangeschaft in begin december 2012, dit is mijn eerste Nintendo console (ik bezit ook een PS3). Wat bw_1982 ook al zei is dat de Wii U is dat het nogal een rommeltje geeft na het uitpakken (veel plastic zakjes en karton).

--- Laadtijden ---

Na het aanzetten viel het mij op dat de snelheid niet echt super is, telkens als je naar het menu of een instelling duurt het 15 seconden voordat het geladen is. Ook tijdens het spelen van games (Darksiders 2) zijn er regelmatig lange laadtijden. De Gamepad voelt wel wat goedkoop en licht aan, maar juist door dit lichte gewicht ligt het goed in de hand, jammer dat het schermpje van de gamepad geen HD schermpje is (854 X 480 pixels).

--- Betrouwbaarheid ---

Een minpuntje is dat de leeskop van de discdrive een ratelend geluid maakt wat storend kan zijn, met name tijdens stille scenes. Dan het grootste minpunt: Al na een paar uur spelen liep de Wii U spontaan vast waarna er een luid zoemende toon uit de boxen en de speakers van de gamepad kwam waarbij de console totaal niet meer reageert, alleen de stekker eruit trekken helpt dan om hem weer te resetten. Helaas gebeurt dit vastlopen bij mij minstens één keer per uur spelen waarna ik de Wii U heb moeten terugbrengen naar de winkel.
Het is dat de Wii U in Darksiders 2 regelmatig en automatisch saved, anders zou het zeer frustrerend zijn als je net een moeilijke boss hebt verslagen en dan je console crasht.
Qua updaten: Hervoor kan ik nog geen oordeel over doen omdat ik alleen bedraad internet heb, echter heeft de Wii U geen LAN poort waardoor je een adapter nodig heb die nog eens 30 euro kost. Wel hoor ik van anderen dat het updaten traag en onbetrouwbaar gaat.

--- Conclusie ---

Pluspunten:

+ Gamepad ligt goed in de hand, de extra touchscreen geeft een extra dimensie
+ Console zelf is compact en neemt weinig ruimte in

Minpunten:

-- Loopt regelmatig vast (bij sommige exemplaren)
- Navigeren door menu's traag
- Snel vingerafdrukken op de glanzende behuizing
- Niet echt superstil (leeskop discdrive maakt herrie tijdens laden)
- Lange laadtijden
- Batterij Gamepad snel leeg (gelukkig heeft deze een aparte oplader)
- Updaten kan extreem lang duren (heb ik zelf nog niet gedaan)
- Geen LAN poort aanwezig (adapter kost 30 euro)

Anoniem 24-12-2012

Uiteraard kon ik als verzamelaar de Wii-u niet links laten liggen. Zo'n beetje elke console vanaf 1982 heb ik wel in mijn bezit. Van Atari tot Sega tot Sony. Toch was deze aankoop bijzonder genoeg om er een review over te schrijven. Hieronder zal ik meegeven van wat ik persoonlijk van de console vind.

Ik heb het premium pakket enkele dagen geleden aangeschaft bij de Makro. Niet voor de prijs maar omdat ik toevallig langs de stand liep en ik hier in lichte vorm kennis kon maken met wat demos. Al meteen viel mij op dat de grafische eigenschappen totaal niet onder doet voor mijn xbox 360 of playstation 3. Wie dat wel vind zal ongetwijfeld richting een fanboy gaan. Maar lees: mijn mening, is geen persoonlijke aanval.

Uiteindelijk na een kwartiertje spelen heb ik mijzelf verwend met het premium pakket. Ik heb hiervoor gekozen omdat je dan meer opslagruimte hebt, een zwarte controller en een spel. Niet dat het bijgelverde spel nintendo land leuk is, want dat vind ik het totaal niet. Het is uiteraard een verbetering ten opzichte van de sports wii, maar toch had ik er eer van verwacht. Spelken zijn of te simpel, te moeilijk of niet met 1 persoon speelbaar.

Thuis aangekomen heb ik natuurlijk meteen de Wii een prominent plekje gegeven op mijn tv meubel. Net zoals bij de andere Nintendo consoles of consoles van Sony en Microsoft is het pakket keurig verpakt. Misschien wel iets teveel want was ruim tien minuten bezig met het uitpakken en opruimen.
De wii voelt degelijk aan alhoewel ik de console er niet mooi uit vind zien. Dit geldt dan weer niet voor de controller. Wat een gaaf ding. Het voelt precies goed in mijn (kleine) handen en de knoppen en afwerking voelt keurig en degelijk aan. Ik heb er wel meteen een beschermingslaagje van nintendo bij aangeschaft om krassen te voorkomen.

Na het aanzetten van de console voelt alles weer typisch Nintendo-achtig aan. Het menu dat je via de gamepad kan aansturen werkt goed, evenals het display van de gamepad. Het werkt accuraat. De instellingen waren in een fluitje van een cent gepiept. Wel vind ik het omslachtig zoals je meteen een nieuwe gebruiker moet aanmelden bij Nintendo. Ik vind dat zelf zeer opdringerig en het gebeurt tegenwoordig bij alle consoles. Ik snap dat het veel voordelen kan hebben, maar tegelijkertijd ook nadelen. Als ICT jongen weet ik dat het snel mis kan gaan als ze je creditcard gegevens of persoonlijke gegevens hebben ....

Hoe dan ook het systeem werkt snel, maar het wii -u menu duurt wel lng met opstarten eer dat het zichtbaar is. Ook de update van 600mb voor het systeem duurde ruim twee uur! Belachelijk Nintendo, elke andere console kan dit veel sneller. Missvhien dat hier nog een fix voor komt.

Bij de console kocht ik ook meteen het spel assassins creed 3. Wat een geweldige game is dit. De controllerlijkt bij mij prettiger te werken dat het voorgaande deel op mijn ps3. Waarom? Geen idee maar juist voor mij is de grotere gamepad een uitkomst. Ook het kunnen omswitchen van tv naar gamepad werkt erg goed, ook al is het schermpje wel wat wazig tov mijn PS Vita. Ook bij dit spel duurde het lang voordat de update was binnengehaald en geinstalleerd. Op dit oment ben ik volop in het spel aan het spelen en verbaas ik meteen weer dat ook Nintendo eindelijk ook weer eens grafisch mee kan komen. Misschien niet meer zo peciaal als de eerste wii maar nog steeds erg goed.

Ik kan dan ook iedereen die het geld er voor over heeft aanraden om deze console te kopen. Heb je al een ps3 of xbox360? Blijf dan lekker bij die consoles. Maar als je eens relaxed wil spelen op je gamepad zonder de tv ik kan het je aanraden! Het is een leuk ding! Goed bezig Nintendo. Nu de prijs nog iets goedkoper ...

kuwerti 13-01-2013

hoi BW, dank voor je leuke review!!
Mijn kinderen zijn inmiddels aan het sparen voor zo'n wii-u. Mocht je nog meer informatie hebben (bijvoorbeeld over spellen) dan graag!!