Logitech M525 - Reviews

Knoppen programmeerbaar
Draadloos

6,7

wpe 18-10-2012 Product kwartaal in bezit

Voor de ongeveer 30 euro die ik ervoor heb betaald is dit geen slechte muis. Ik heb hem eigenlijk gekocht als extra muis voor mijn laptop om op kantoor te laten liggen, zodat ik niet steeds ook een muis hoef mee te slepen.

De andere muis die ik op mijn laptop gebruik is de M505 en de muizen lijken vrij veel op elkaar. Het grote verschil is het scrollwiel. Draait het wieltje van de M505 behoorlijk zwaar, deze draait juist veel te soepel. Hierdoor is het vrijwel onmogelijk om het wieltje in te drukken (derde muisknop) zonder meteen te scrollen. Voornamelijk om deze reden levert de M525 punten in voor gebruiksgemak.

berend123 25-07-2012 Product paar dagen in bezit

6,3
Wat het belanrijkste is aan een muis is dat de kracht die je op de linker/rechterknop moet uitoefenen niet te groot moet zijn. Tevens moet het bijbehorende klik-geluid zo gering mogelijk zijn. Welnu, ik heb hier thuis o.a. drie logitech muizen : de m525, de m210 en de m555, waarvan de 525 de meest recente koop is. Probleem bij de aankoop is, dat in de meeste winkels de muizen niet probeerbaar zijn opgesteld. Als dit dan wel zo is (mediamarkt), dan is het omgevingslawaai en hectiek de spelbreker. Kortom het kopen van een muis is een gok. De m210 is een weer stugge en lawaaiige muis die ik nooit gebruik. De m555 heeft zeer stille en comfortabele linker/rechterknoppen en klinkt prima gedempt. De m525 voelt een stuk goedkoper aan ivm het gebruikte soort plastic en de klikjes klinken te luid (hollig plastikkerig). De aan-uitschakelaar voelt niet erg solide (china-kwalitiet van 30 jaar geleden). Van deze drie is de m555 dus de onbetwiste winnaar !