Bosch PTS 10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PTS 10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,1

h********@g******** 27-05-2022

De perfecte zaagmachine

Geschreven voor: Bosch PTS 10

Als je graag met hout werkt is dit een machine waar je nooit spijt van zult krijgen.
Hoe vaak zaag je hout op je eigen preciese maat. Heel vaak blijkt nu!
Zo blij mee dat ik het een ieder aanraadt.
Koop gelijk de daarbij passende verrijdbaar onderstel bij.
Met deze set zul je jarenlang heel veel hobbyplezier beleven.

Pluspunten

• Zaagt precies
  • Veel extra hulpmiddelen
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Zonder onderstel erg zwaar

Frank 22-07-2019

slechte nauwkeurigheid geen standaard onderdelen

Geschreven voor: Bosch PTS 10

Deze zaag machine beloofd meer dan hij waar maakt. De T-slots zijn geen standaard maat, het vinden van lopers is niet mogelijk. Het hek is niet evenwijdig met het zaagblad en ook niet te corrigeren. Iedere keer dat je het hek vast klikt is het een gok of het wel evenwijdig is.

Semi-professional 10-01-2019

Slechte sercice van firma Bosch

Geschreven voor: Bosch PTS 10

Kopers ervoor te waarschuwen dat firma Bosch niets van zich laat horen als er problemen ontstaan met de machine.
Dit ontdekte ik toen ik via Amazon.DE deze machine kocht en binnen de garantieperiode zowel de koolborstels op waren en de triacschakeling defect raakte.
Bosch groen is ronduit een geldklopperij-bedrijf welke het fatsoen nog niet eens hebben klanten tegemoet te komen met een eenvoudig e-mailtje!

Pluspunten

• zaagt perfect en zuiver

Minpunten

• koolborstels binnen één jaar op
  • Triacbesturing binnen één jaar defect
  • geen enkele service van Bosch

Peter 22-11-2019

Zelfde probleem, na 3 jaar motor moet vervangen worden, € 170.= betalen en na 4 weken opnieuw stuk.(koolborstels) nieuwe motor maar helaas niet meer leverbaar krijg wel die € 170.= terug.
Mail gestuurd naar Bosch Nederland met een vraag, (ik woon zelf op Kreta) tot op heden geen reactie.

JaspertH 24-01-2015
Geschreven voor: Bosch PTS 10

Vandaag de Bosch PTS 10 binnengekregen. Ge-unboxed natuurlijk, alles in elkaar gezet volgens de handleiding. Lijkt goed, ziet er netjes uit iig.
Je moet de machine op een groot oppervlak zetten. Als je hem op een onderstel zet, zet hem dan zeker vast! Er zit namelijk geen bodem in. Als hij gaat schuiven tijdens het zagen en hij schuift over de rand dan heb je zo en paar vingers minder. Vastzetten op de ondergrond is een kleine moeite via de schroefgaten in de kunststof behuizing.
Het is een erg mooie zaagtafel. Omdat? Hij is goed afgewerkt en ziet er mooi uit. Hij is ook goed bruikbaar omdat;
Hij (verrassend genoeg voor zijn prijsklasse) vrij is van spelling. De schuifslede, de verstek- en afkortgeleider, de langsgeleider, de knop voor het kantel mechanisme en natuurlijk het zaagblad zelf t.o.v. de as. Dit hoort natuurlijk vanzelfsprekend zijn, maar in de praktijk (bij de serieproductie modellen na het getekende prototype) valt het vaak tegen.
Voor een Ferm, Einhell, Parkside, Topcraft, Skill, O.K. zaagtafel moet je dit accepteren gezien de geringe prijs. Deze doen hun werk over het algemeen prima! Welke bestaat uit het (verstrek-) zagen van vurenhouten regels en andere houten bouwmaterialen voor de klusser die geen mm's hoeven te tellen.
Deze Bosch ligt qua prijs hierboven en dat mag hem natuurlijk niet alleen in de 'spelingsvrije' onderdelen zitten. De tafel is qua afmetingen natuurlijk een stuk groter dan zijn goedkopere concurrenten van een € of 150-250. Hij is in 2 richtingen uit te breiden wat resulteert is een zeer groot werkoppervlak. De aanwezigheid van de schuifslede is een feature die wat mij betreft een onmisbare meerwaarde is. Zet de afkort- en verstrek geleider hierop vast en duw je plank soepeltjes langs het zaagblad.
De langsgeleider die zowel voor- als achter vast geklemd wordt is zeer handig. Bij andere zaagtafels buigt hij altijd uit zijn lijn al bij een beetje dwarskracht. Het aluminium werkblad is vlak en constant. De geleidersleuven zijn zuiver. Er zit een stofafzuiging met aansluiting op en de zaagrem zorgt ervoor dat de zaag niet door je vingertoppen heen tolt bij het pakken van je werkstuk.
(Ter informatie; Mijn vergelijkings materiaal is een bijna dubbel zo dure Makita Mlt100 van mijn vader)
Ik ben een student, ik heb geen aandelen in Bosch. Ik heb wel veel te veel vergeleken. Dit is wat mij betreft echt een goede koop.