Cambridge Audio Azur 650C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cambridge Audio Azur 650C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

Koen Vk 05-01-2011
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 650C

Heb net een koopje gedaan. Ik was reeds in bezit van een Azur 650 A en Azur 330 Tuner nu mijn set vervolledigd met een Azur 650 Cd speler. Winkel model met 40% korting gekocjt nog 260€ betaald. Prima geluid zoals ik had verwacht van deze speler. Afstandbediening heb ik nu dubbel omdat ik reeds over de versterker beschik maar dat is niet erg. nu heb ik een reserve.

Jazzy10 15-04-2010
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 650C

Geweldige speler in deze prijsklasse.
Klinkt warm gedetailleerd en krachtig!
Ongekend welke een vooruitgang audio apparatuur de laatste jaren geboekt heeft!

cambridgeaudiofreak 06-01-2010
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 650C

Met een volle adem! Geweldige speler, absoluut waar voor z'n geld, gekocht als demo, dus mijn exemplaar was redelijk ingespeeld.

In het begin zeer getwijfeld tussen de 550c en de 650c, doorslaggevend is geweest de dubbele DAC (DA-convertor) van de 650c.
De soundstage is absoluut te vergelijken met spelers uit duurdere klasse.

Arcam CD192 was €1500,-
Rotel RCD-1072. etc.

Kwaliteit/Prijsverhouding dus een absolute 10!

Het loopwerk is zeer stil wanneer deze daadwerkelijk speelt, echter bij het laden van een cd maakt hij de behoorlijke herrie.
Dit verwacht je niet met een speler van deze prijs.

Ander pluspunt is de afstandsbediening, wat een plaatje! Zeer solide.
Een bulk aan functies die helaas niet allemaal van toepassing zijn op de cd-speler zelf.

Een tip is omdat standaard geleverde netsnoer (niet -direct) te vervangen door een kwalitatief betere.
Persoonlijk gebruik ik de Xindak FP-Gold EU.

Al met al een hele mooie speler!

Over degelijkheid kan ik geen uitspraken doen, dit is mijn eerste cambridge speler, slecht 1 maand in mijn bezit.

musiconly 22-10-2009
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 650C

Deze cd-speler gekocht bij een hifizaak die ook nog iets van de prijs van € 599,= afdeed. Beluisterd naast o.a. veel duurdere speler van Roksan en een advant-garde speler van duizenden euro's; resultaat: blij verrast over de 650C, evenals de deskundige winkelman. Aangesloten op de CA650A en Usher V-602 speakers stroomt muziek de kamer op een manier waar je eigenlijk veel meer voor zou moeten betalen: fris, vloeiend, gedetailleerd en zonder kunstmatige warmte. En het is een echte alleseter: kleinschalig en grootschalig klassiek, jazz, instrumentaal, solo-stemmen (echt grandioos). Apparaat kan ook MP3 afspelen (bij mij niet aan de orde). Over duurzaamheid valt pas na enige jaren iets te zeggen, dus daarover geen oordeel. Afstandsbediening zelfde als bij versterker 650A: een heel mooi ding.