Cambridge Audio Azur 840C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cambridge Audio Azur 840C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

w-ma 03-06-2010
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 840C

Ik heb de 840c reeds in mijn bezit, samen met de Cambridge 840Av2.

Een bijzondere combinatie samen.

Als interlink zit nu de
Van den Hul:D - 102 III XLR HYBRID tussen beide componenten.

Dit is volgens mij wel een goede keuze.

Kortom een mooie en zeer degelijke cd speler, de benaderbare dac is een geweldige optie.

Klinkt mooi, ruim en zeer gedetaileerd.

MJR 29-07-2009
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 840C

Prachtige, gedetailleerde en sprankelende cd-speler. Door de upsampling techniek kinken al je cd's als nooit tevoren! Ik gebruik hem in combi met de 840A v2 en dat is echt een sublieme combinatie! Beter dan dit vind je niet in deze prijsklasse en waarschijnlijk ook niet een heel eind daarboven!

tavernier gie 23-01-2009
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 840C

De Cambrigge Azur 740c heeft een spectaculaire detailweergave doch voor het overige blijven we wat op onze honger wat soundstage,steriobeeld en dynamiek en vooral musicaliteit betreft.De player plaats de instrumenten te veel 'voor' de speakers met als gevolg dat er tussen de luidsprekers een zekere leemte ontstaat.Dit heeft een wat onevenwichtig en beperkt steriobeeld voor gevolg en de stem die zich normaal tussen de luidsprekers in bevindt wordt hierdoor wat aarzelend en terughouden weergegeven (overstemd door de instrumenten).Deze player weet niet echt te swingen wanneer nodig en mist emotionele betrokkenheid en drama.Bv Tom Waits' Blue Valentine of Small change swingen en rocken niet met deze speler. We missen attack,passie,drama en vooral musicaal inzicht..Kortom de740 is een wat neutrale rekenaar die ons niet echt kan overtuigen.Bij deze beoordeling heb ik de NAD C515 als referentiespeler gebruikt.Deze budgetplayer overklast de 740 in dynamiek en soundstage.De externe DAC is een pluspunt.Het toestel is robuust gebouwd doch de display is oubollig en flets.

Koezzy 27-02-2008
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 840C

De geluidskwaliteit van deze high end CD speler is zeer indrukwekkend en ongelofelijk mooi.
N.a.v. de vele zeer positieve reviews / tests in de internationale vakbladen gaan luisteren en een week of 8 geleden gekocht.
Gebruik 'm in combinatie met Focal 836 speakers en DENON 3808.
Uniek is de upsampling naar 384kHz i.p.v. 192kHz en daarnaast per stereokanaal een aparte DAC. Tevens kun je 'm alleen als DAC gebruiken.
Zeer neutraal, super gedetailleerd, ruimtelijk en natuurlijk geluid, zangstemmen zijn prachtig, alle instrumenten, stemmen los van elkaar, brede en diepe soundstage, werkelijk formidabel!
Nu nog sparen voor een goede stereoversterker...
Lees de lyrische press reviews op de Cambridge Audio website, ik sluit me daar helemaal bij aan, dit is werkelijk heel bijzonder!