Lowepro ProTactic 450 AW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Lowepro ProTactic 450 AW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Niels Dam 03-11-2016

Bijna de perfecte cameratas!

Geschreven voor: Lowepro ProTactic 450 AW

Zoals elke fotograaf weet, de perfecte cameratas bestaat niet. Maar deze tas komt toch wel heel dichtbij!

Na veel wikken en wegen heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt voor deze cameratas. De lovende recensies op internet worden zeker waar gemaakt. Deze tas is zeer ruim en volledig in te delen naar eigen inzicht. Ondanks dat de tas zeer groot oogt, draagt deze verassend comfortabel dankzij de steundelen in je rug. Bovendien is het gewicht van de tas zelf verrassend laag.

De tas biedt gemakkelijk ruimte voor 2 pro DSLRs met pro lenzen (bijvoorbeeld 24-70 en 70-200) en daarnaast nog ruimte voor een 4-6 lenzen (afhankelijk van grootte) of andere accessoires als flitsers ed.

Je camera's zijn gemakkelijk te bereiken via de boven- en zijkant. De rits aan de bovenzijde van de tas ging in het begin wel ietwat moeilijk open ivm de hardshell, maar na enig gebruik loopt deze nu soepel.

Aan de rugzijde van de tas bevindt zich een rits om complete toegang te krijgen tot de volledige tas. Daar bevinden zich bovendien de vakken voor een 15" laptop en andere kleinere vakken voor geheugenkaarten ed. Doordat de rits zich in je rug bevindt, heb je bovendien een extra gevoel van veiligheid in drukke omgevingen.

De tas compleet geleverd met regenhoes en ProTactic accessoires (statiefhouder, bidonhouder, tasje). Bovendien kun je de tas uitbreiden naar wens dankzij de handige spanbanden rondom.

Pluspunten

• zeer ruim en indelen naar eigen inzicht
  • comfortabel te dragen
  • veilige rits hoofdvak in rug
  • compleet met alle accessoires geleverd
  • tas zelf is verrassend licht

Minpunten

• rits boven loopt in begin moeilijk, dit verbetert
  • volgeladen is de tas zwaar