Manfrotto Pro Video - Reviews

zwart, rood
Hoogte
13,00 cm
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Manfrotto Pro Video op Kieskeurig.nl.

Jan Silvertand 19-03-2019

Vrij grote en ook stevige Videokop

Geschreven voor: Manfrotto Pro Video

Ik had al een goed Manfrotto statief, maar met de videokop daarvan was niet handig te werken. Dus kwam ik nu bij MHV502AH van Manfrotto terecht. Op de foto's lijkt het wel mee te vallen; maar het is een vrij grote kop. Met de camera er op, ziet het toch wel prima uit. Alles voelt heel degelijk aan. Het aanbrengen van de camera met de slede loopt wel iets stroef, maar dat is nog even wennen. Daarna zit hij wel als een huis.

Pluspunten

• Heel stevige videokop.
  • fijne bediening

Minpunten

• Pan-arreteer knop ligt niet al te handig.

Thomas R 08-01-2017

Manfrotto 502AH flat base video head: degelijk voor beginner

Geschreven voor: Manfrotto Pro Video

++ No nonsense video head die zeker oké is voor beginnende / DSLR gebruiker. Degelijk en smooth in gebruik waarvoor je geen ledemaat hoeft te verkopen. In totaliteit relatief laag gewicht. Sliding plate om balans uit te levelen. Waarschijnlijk toch één van de beste koppen in dit prijssegment: ik betaalde er nieuw ongeveer 150 euro voor.

-- Heeft geen instelbare counterbalance, wat de kop toch wel limiteert tot camera's / setups van eenzelfde gewicht en grootte. Sliding plate gaat naar mijn mening erg stroef in en uit de kop. Frictie gaat niet in stappen, wat door Manfrotto als pluspunt wordt geadverteerd, maar wat ikzelf een minpunt vind. Zo maakt dat het erg moeilijk om pan- en tiltfrictie op eenzelfde sterkte in te stellen, bijvoorbeeld wanneer je de camera opnieuw hebt uitgeleveld. Pan lock is tenslotte op een belachelijke plaats: vooraan onder de 'bridge'. Zeer moeilijk om deze vast te draaien, laat staan met grote handen en zonder de kop iets te draaien.

Pluspunten

• Aantrekkelijke prijs
  • Traploze frictie
  • Bepaalde features van pro video heads

Minpunten

• Geen instelbare counterbalance
  • Traploze frictie
  • Niet-ergonomisch design: pan lock is zeer onhandig