Moulinex OW3101

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Moulinex OW3101 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Julie 11-03-2022

Aanrader

Geschreven voor: Moulinex OW3101

In heb 1 week dit apparaat en voor het eerst een broodbakmachine in bezit. Ik heb gekozen voor de Moulinette omdat deze twee draai koppen heeft. Mijn eerste brood heb ik gemaakt van een pak kant en klaar wit brood van de jumbo. Hij was goed gelukt alleen erg zwaar. De tweede keer een pak mais brood van de AH en deze is heerlijk zacht. Ik heb de timer gebruikt en vanochtend rook het naar warm brood. Heel lekker. Enige nadeel is dat ik het brood moeilijk eruit krijg.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Makkelijk schoonmaken
  • Timer om smorgens vers warm brood te hebben
  • Kijk glas

Minpunten

• Moeilijk om uit het blik te halen

Familie Hoggen 01-02-2016
Geschreven voor: Moulinex OW3101

Na aanraden van de verkoper deze broodbakmachine gekocht, helemaal niet over te spreken. Maakt veel herrie en de bediening is absoluut niet makkelijk. Nu verschillende keren brood gebakken maar komt er eigenlijk iedere keer anders uit. Vaak ook niet gaar en papperig.

mengde 02-02-2016

Veel anderen vinden de machine juist stil. Ik ook. Al jaren bak ik brood met dit apparaat, er mislukt er nooit een. Misschien het kant-en-klaar meel van de Boerenbond eens proberen?

Mari55 25-03-2015
Geschreven voor: Moulinex OW3101

Na een half jaar minimaal 2 (walnoten)broden per week te hebben gebakken met deze 'middenklasser' kan ik melden dat ik zeer tevreden ben over deze machine. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, reuze gebruiksvriendelijk en heel gemakkelijk schoon te maken. Genoeg keuzes in het menu maar zelf gebruik ik er slechts 2. Een keer de keuze 'cake' uitgeprobeerd maar is geen succes gebleken.

EricE055 07-01-2015
Geschreven voor: Moulinex OW3101

Ik bak met broodbakmix voor Zonnebrood en volkorenbrood met zaden die ik koop bij Dirk v/d Broek in de papieren zak. Erg lekker brood en niet duur. Het is een prima broodbakmachine. Erg gemakkelijk in gebruik, zeer eenvoudig menu, stil en gemakkelijk schoon te houden. Ik heb geen ervaring met andere machines maar heb ook geen enkele reden om over te stappen op een ander merk.

mfsb 05-08-2014
Geschreven voor: Moulinex OW3101

Ik ben zeer tevreden over deze machine. Ik heb alle mogelijkheden nog niet uitgeprobeerd, maar wat ik gedaan heb is goed uitgekomen. Het enige wat ik niet helemaal begrijp is waarom het deeg in een hoek blijft kleven tijden het kneden. Heeft iemand anders dat ook al eens gemerkt? Het brood komet er trouwens wel goed uit. Ik gebruik de mix pain complet van Lidl. (erg lekker).

hangijswijt 29-07-2014
Geschreven voor: Moulinex OW3101

Was gewend aan een Panasonic met het programma voor Frans brood. Dat duurt bij Panasonic 6 uur en bij Moulinex 3 uur. Dat kan dus nooit een goed luchtig brood opleveren dus maar weer gauw terug naar Panasonic.

mengde 09-05-2013
Geschreven voor: Moulinex OW3101

Hij bakt mooier en beter dan mijn vorige, een DeLonghi. Prima machine alleen is het display nauwelijks zichtbaar voor mijn, weliswaar zwak oog. De machine is ook zeer stil. Het bakresultaat krijgt van mij een 10. De service van Electro Koopjes was OK

Rachida123 17-12-2012
Geschreven voor: Moulinex OW3101

Deze broodbakmachine een paar weken in bezit.
Naast het leuke speelse uiterlijk bakt deze ook nog eens
heerlijke smaakvolle broodjes.
Een voordeel vind ik dat men de bruiningsgraad ook
bij volkorenbrood kan regelen.
Dit kan bij de Panasonic echter niet.
Ook de korst van het brood is heerlijk knapperig.
Dit komt mede door de vele ventilatieopeningen aan de
zijkanten en in het deksel wat mede de kans
op kleffe broodjes vermindert.

Ook de bouw van deze broodbakmachine voelt degelijk aan:
Hoogwaardig kunststof en metaal.

Op internet uitsluitend lovende reviews over deze moulinex broodbakmachine wat mij dan ook tot de aanschaf deed besluiten.

Deze machine nodigt je als het ware uit om er een lekker
en smaakvol broodje met knapperige korst mee te bakken.

Rachida123 18-03-2013

Na enkele maanden gebruik ben ik nog steeds zeer tevreden
over mijn Moulinex broodbakmachine.

Het maakt wel wat geluid maar dat is voor mij van ondergeschikt belang en dat doet iedere broodbakmachine.
En deze mechanische geluiden duren maar kort.

Een lekker vers gebakken broodje dat is voor mij het
belangrijkste en dat doet deze Moulinex goed.

robertw33 21-02-2013

Rachida,
Kun jij aangeven of je na een aantal maanden nog steeds tevreden bent over deze broodbakmachine?
Maakt deze machine veel lawaai tijdens het kneden en bakken.

Elly 7 02-09-2012
Geschreven voor: Moulinex OW3101

Deze machine ong een kwartaal in bezit en vind hem zeer goed, hij is makkelijk te bedienen en er is een uitgebreid receptenboek bij met overheerlijke broodrecepten.
Hij geeft een duidelijk signaal als er toevoegingen bij moeten en ook het eindsignaal is goed hoorbaar
De aangegeven tijd van een te bakken brood is tot op de seconde precies als mijn eigen klok/horloge dus handig als men in een ander vertrek of de tuin is om dan de eigen alarm te laten afgaan als het brood klaar is. De vorm gaat er makkelijk in en uit en het mengblad blijft in de vorm als men het brood eruit haalt. Echt een prettige machine.

Bjorn1911 27-12-2011
Geschreven voor: Moulinex OW3101

Een paar dagen in bezit. Er zit wel degelijk een jam en glutenvrije functie op. Hij voelt erg degelijk aan (hoewel hij te kort in bezit is om dat feitelijk te beoordelen) en het gebruiksgemak is perfect. Erg eenvoudig allemaal. En ondanks de simpele interface toch 15 programma's, waaronder pasta, jam en cake maken. En 's ochtends natuurlijk wakker worden met de geur van vers brood :)

robertw33 21-02-2013

Bjorn,
Kun jij aangeven hoe dit apparaat tot nu toe bevalt?
Ik zit eraan te denken om het aan te schaffen vanwege de glutenstand.