Inventum BM90 - Reviews

900 gram
Kleuren
zwart, roestvrijstaal
Timer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 41 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,9

P Roosw 07-11-2015

6,7
WE moeten leren omgaan met het apparaat. Het gaat beter. Jammer dat de slagijzers hardnekkig in het brood achterblijven.

Frans_W 13-11-2015

Na de laatste kneding met schone, natte handen de kneedhaak verwijderen uit het deeg en weer voorzichtig tot een bolletje vormen

JHuisman55 06-05-2013

5,7
Wij gebruiken de broodbak machine nu 2 jaar, maar hij is al kapot.
Een machine die binnen 2 jaar het draai mechanisme kapot gaat is niet goed .
Zeker als dit niet onder de garantie valt.
Jammer natuurlijk.Reparatie kost zeker euro 50.-
Dat staat niet in verhouding tot de aanschaf prijs.
Jan Huisman
Boxtel

D. zu Engelsholt 05-06-2014

3,7
Zeer ontevreden en teleurgesteld, na amper 2 jaar is het draaimechanisme ook bij ons stuk. Zeer luidruchtige machine. niet aan te bevelen!!! Zo wordt het broodbakken wel heel duur. D.zu Engelsholt

R. de Jonge 16-01-2017

Wat gaat er mis

Dit is mijn vierde Inventum BM 90. Ik bak twee volkorenbroden per week. Bij de laatste machine viel mij op dat er een praktisch niet te verwijderen sticker op was geplakt, dat het deksel minder solide is bevestigd dan bij mijn vorige machine, dat er geen haakje was om de kneedhaak te verwijderen en dat deze laatste machine aanzienlijk meer moeite heeft met het kneden van het deeg dan alle voorgaande.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • uiterlijk

Minpunten

• moeite met zwaar deeg
  • incomplete levering (haakje)
  • onnodige sticker
  • is zwakker dan zijn 3 voorgangers

P Roosw 04-07-2015
  • Product kwartaal in bezit

4,7
Het gaat om de IB121B; gewoon brood komt er goed uit;
enkele denkfouten: het bakblik kan met veel moeite geplaatst worden op de machine;
Als je per ongeluk teveel gist gebruikt, loopt het deeg in de machine; een vreselijke klus om het weer schoon te krijgen.
Geen handleiding voor glutenvrij brood.
Voor ons maar een gedachte: deze nooit meer.

inventumgebruiker 07-11-2010

6,3
Het is onze tweede inventum broodbakmachine, hiervoor een BM05 gehad. De machine bakt prima brood en andere dingen maar al vrij snel maakte de machine veel lawaai en had de machine moeite met ronddraaien, ook met wat extra water. Bij het vorige exemplaar heb ik al eens een bakblik met deeghaak vervangen maar dat kost dan 30 euro. Bij dit exemplaar blijkt het lager van het onderstuk na zo'n anderhalf jaar en zo'n 150 broden (waarvan 30 notenbroden die wat meer van de machine vragen) helemaal versleten. Zelf openschroeven is er eigenlijk niet bij, er zitten speciale schroeven in die heel ver weg zitten verstopt. De kneedhaken worden aangedreven door een tandriem, deze was eraf gesprongen. Repareren lijkt met echt zinloos, dat gaat te veel geld kosten. De kans dat het weer een Inventum wordt is, ondanks de goede bakresultaten, minimaal geworden.

bakster 06-11-2010

6,3
Vorig machine inventum 7 jaar gebruikt zonder problemen.
Nu na 2,5 jaar is in het bakblik het draaimechanisme stuk het schuift steeds naar onder.

bakker44 13-08-2010

6,7
de bm 90 is mijn tweede inventum,bij de eerste ging de thermostaat kapotmet als gevolg een blaauwe walm in de keuken en een heftig reagerende brandmelder,de tweede had ik 2jaar en net buiten de garantie lopen de deeghaken steeds vast en laat de teflon laag los.Jammer...pech.
Ook vond ik het blik van begin af in ergrondzwalken in de machine,dus veel lawaai,ik heb nu een andere machine gekocht en dat is geen Iventum geworden..........

Astrid de Bruin 30-04-2015

Duidelijke handleiding, weinig knoppen en eenvoudig te bedienen. Veel verschillende mogelijkheden.Helaas geen kort programma voor Spelt brood. Timer is simpel en werkt uitstekend. Geeft alleen een erg luid signaal als het brood klaar is. Kwaliteit voor een redelijke prijs.

tineke woertman 26-01-2015

erg makelijk in de omgang,duidelijk en makelijk te bedienen,lekker brood hoor,nu iedere morgen weer de lekkere geur van het vers gebakken brood in ons huis,heerlijk die geur

B. Zwaag 18-12-2014

Mooi apparaat
Veel mogelijkheden
Gemakkelijk in gebruik
Makkelijke uitleg
IN een handomdraai lekker vers brood waar je bijna niks voor hoeft te doen. Gemak dient de mens :-)!

LH18 09-09-2012

6,7
2 jaar met veel plezier deze machine gebruikt. De borden lukten (bijna) altijd. Helaas ging ook hier het draai mechanisme stuk, en kon niet meer gerepareerd worden.

Corrien1970 23-05-2012
  • Product kwartaal in bezit

Prima broodbakmachine. Ik bak veel verschillende soorten brood maar dat gaat eigenlijk altijd goed met prima resultaat. Machine ziet er geod uit en de verschillende soorten bakprogramma's zijn makkelijk en ruimvoldoende voor een scale aan soorten brood. Timer funtie om uitgesteld ('s ochtends vroeg klaar) is een handige funtie. 900 gram brood is voor ons gezin (5 personen) groot genoeg. Je bak voor de volgende dag of 2 dagen later gewoon weer een vers brood. Een groter brood wordt ander te oud.

Jos_56 20-02-2010
  • Product half jaar in bezit

We hebben deze machine nu een half jaar in bezit en voldoet prima. Het is inderdaad even schipperen met de hoeveelheden maar wij krijgen wel een egaal en luchtig brood. Je moet wel het brood niet lange tijd na einde baktijd in de machine laten zitten anders wordt de bovenkant vochtig. Verder prima apparaat!

Frans_W 13-11-2015

500 gram mix, 300 gram water, 7 gram korrelgist en 2 eetlepels zonnebloemolie geeft bij mij perfecte resultaten.
Wil je een iets kleiner brood, dan 80% van bovengenoemde hoeveelheden en stand 750 gram.
Een goede, nauwkeurige, weegschaal en een digitale weeglepel zijn ideale hulpmiddelen.

Gerard101 13-10-2009
  • Product jaar of meer in bezit

Na anderhalf jaar heeft de machine het begeven. Hij bakt niet meer warm genoeg, zodat telkens een kleffe deegbal het resultaat is. Dit na ongeveer 500 bakbeurten. We kopen maar een nieuwe. Of dat opnieuw een Inventum wordt is uiterst twijfelachtig, want inmiddels staan andere merken bovenaan de ranglijst bij Kieskeurig.

Eef57 20-06-2009

6,3
Anderhalf jaar geleden een Inventum BM90 gekocht. Hiermee circa 5 broden per week gebakken. De resultaten waren redelijk tot goed. De omgevingstemperatuur was wel duidelijk van invloed op het rijsresultaat. Bij hogere temperaturen zit het brood regelmatig tegen het glas.

Na een half jaar waren we echter al toe aan een nieuw bakblik omdat er zoveel ruimte rond de as was ontstaan dat het fors water ging lekken. Dit werd door Inventum niet zomaar vervangen, maar na een paar boze telefoontjes uiteindelijk een gratis bakblik gekregen. Helaas, een klein jaar later, bleek het blik zo los te staan in het apparaat dat er niet meer gemengd werd. Exit BM90.

Martin Streng 22-05-2008
  • Product half jaar in bezit

We hebben de Inventum BM90 ruim een half jaar bijna dagelijks gebruikt, echter nu al stuk (de kneedhaak draait niet meer). Natuurlijk valt dit onder de garantie, maar ik vind dat dit niet hoort. Nog een minpunt vind ik dat het brood vaak tot het glas rijst, of (bij kant en klaar pakken) zelfs overloopt, terwijl ik tot op de gram nauwkeurig de ingredienten afweeg, en me aan de voorgeschreven recepten houd. Verder wel makkelijk in het gebruik en mogelijkheden voldoende.

Hennie 16-10-2018

Inventum BM90

Een mooi apparaat om o.a. heerlijke broden mee te maken. Na 14 jaar trouwe dienst weer een BM90 gekocht omdat hij zeer goed bevalt.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Heerlijke broden

H. van Eck 08-10-2018

Klasse apparaat

Na ongeveer 15 jaar de Inventum BM06 met plezier te hebben gebruikt was deze aan vervanging toe.
De keus was niet moeilijk.
Natuurlijk weer een Inventum gezien het plezier wat we van de "oude" hebben gehad.
Ditmaal gekozen voor de BM90.
Zeer mooi design, erg handig de draagbeugel.
Ja en de volgende broodbakmachine wordt natuurlijk weer een Inventum over een jaar of 10 tot 15.

Pluspunten

• de beoordeling zegt genoeg

Minpunten

• geen kunnen ontdekken

Gerjan Barends 19-09-2018

Compacte machine

Het is een mooie compacte machine, alleen het uiterlik is niet geweldig. Maar het gaat mij er om dat het werkt, en dat doet het! Het menu systeem is overzichtelijk, makkelijk te gebruiken. De uitleg in de gebruiksaanwijzing spreekt ook voor zich. Ben onwijs blij met deze machine. Kan zelfs mn korstkleur instellen!

Pluspunten

• Korstkleur instellen.
  • Duidelijk menu

Minpunten

• Niet het mooiste apparaat wat ik gezien heb