Tefal OW3001 Home Bread Luxe

Beoordeling op basis van 39 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Tea 31-05-2008
  • Product kwartaal in bezit

Fijne broodbakmachine; mijn derde bbm, maar de eerste Tefal. Heb deze nu 2 maanden in gebruik en bak om de dag een brood en een rozijnenbrood; beiden komen er steeds prachtig uit.

Foefje: ipv zo'n 3 uurs-programma te gebruiken doe ik het als volgt met bovengenoemd resultaat.

1. Ingrediënten in de machine.
2. Aanzetten en 5 min laten mengen.
3. Stekker eruit, het deeg 30 minuten met de deksel gesloten laten rijzen (keukenwekker erbij...)
4. Stekker erin, menu 5 kiezen en aanzetten.
5. Na 1.20 uur een dampend en luchtig brood... hoogte tot aan de bakblikrand. Meteen eruit halen en de de vin verwijderen...

Alexandra 25-05-2008
  • Product maand in bezit

Ik ben heel tevreden over deze bbm. Hij is mooi en handig in gebruik. Ik heb hem wel op het aanrecht staan omdat ik bang ben dat als ik hem in een kast zet, ik hem niet meer gebruik. Ik gebruik hem zo'n drie keer in de week en heb de agelopen maand geen brood meer in de winkel gekocht.

Wat ik lastig vind is bepalen hoe zwaar het brood is. Je kan kiezen uit 750 of 1000 gram. Ik gebruik kant en klare mixen (twents volkoren van AH is favoriet), maar daar staat niet op hoe zwaar het brood uiteindelijk wordt. Dus aan de hand van de recepten in het boekje van tefal gok ik een beetje, tot nu toe 1 ingezakt brood gehad (zonnepitten mix).

Patrick13 10-05-2008
  • Product kwartaal in bezit

Wij gebruiken de bbm dagelijks. Niets dan lof! Super apparaat.

Bfast 27-03-2008

Op grond van de recensies deze machine gekocht. Nu een paar keer gebruikt en hij bevalt prima. Erg leuk om te zien hoe in zo'n 3 uur een brood wordt gebakken. De kamer ruikt heerlijk en het brood is erg lekker. Tot nu toe kant-en-klaar mixen gebruikt, binnenkort maar eens aan de slag met losse ingrediënten.

ingeN 28-01-2008

5,7
Sinds een week heb ik deze bbm, niets dan ellende. De broden zijn oké, dat wel, maar als je de stekker in het stopcontact laat zitten -de machine staat op een vaste poek in mijn keuken- hoor je een constante bromtoon en begint de machine van tijd tot tijd spontaan aan een nieuwe bakcyclus. Voorheen had ik een Inventum, deze gaat terug (garantie) en dan weer een Inventum of Panasonic.

M. van den Broek 23-01-2008
  • Product half jaar in bezit

5,7
Op zich was ik best tevreden over deze BBM, ik vind alleen wel dat hij veel lawaai maakt. Nu is echter, na een half jaar gebruik (2 keer p/w een brood bakken) de deksel kapot. De schroefjes zijn er gewoon uit gevallen en ik krijg ze er ook niet meer in, omdat e.e.a. lam is. Niet echt prettig dus!

Roger72 16-01-2008

Geweldig apparaat,

Ik was eers nogal wat voorzichtig, maar de ervaring leert dat het gewoon een super apparaat is.
ik bak gemiddeld 3 á 4 broden per week, en regelmatig een krentenbrood.

Nog nooit is er een mislukt, of minder geweest van kwaliteit.

Als je een bbm wilt aanschaffen, kan ik je deze van harte aanbevelen.............hij isook nog eens mooi om te zien :-)

Een zeer tevreden gebruiker

H Froling 06-01-2008

Ik heb hiervoor gedurende 2 jaar een Kenwoord BM300 gehad waarmee ik dagelijks brood bakte. Hier was ik heel tevreden over maar het bakblik begon te lekken bij de as en er was geen niew bakblik te krijgen. De Tefal broodbakmachine ziet er goed uit. Helaas is een gescheurde maatbeker meegeleverd dus deze is niet bruikbaak.

de pluspunten
De opening waarmee de deeghaak op de as wordt geschoven is van boven open. Dit is heel handig voor het schoonmaken avn de deeghaak. Na het kneden zie ik geen meelresten achterblijven in het bakblik. Het kneedprogramma lijkt goed doordacht. De machine stopt regelmatig enkele seconden met kneden waarmee voorkomen wordt dat het deeg alsmaar rondjes blijft draaien in het bakblik.

de minpunten
Een vervelende bromtoon is te horen wanneer de machine aanstaat. Er zit geen aan/uit schakelaar op de machine. Om hem uit te zetten moet je de stekker uit het stopkontakt halen. (hiermee verdwijnt de bromtoon dan weer dus dat heb ik er wel voor over). De meegeleverde maatbeker heeft een te grove maataanduiding en is dus niet goed bruikbaar om vocht af te meten. Het bakblik wordt met 2 klemmen aan de zijkant in de machine gefixeerd. Het vergt wat kracht om het bakblik in de klemmen te duwen en er weer uit te trekken (in vergelijking met andere systemen met een bajonet fitting). Het bakblik is niet erg stevig en kan dus vervormd worden bij het inzetten of uithalen uit de machine (ik heb de rand al een keer terug moeten buigen omdat hij scheef was). De buitenzijde is van geborsteld RVS, dat betekend dat je elke vingerafdruk ziet. De buitenkant van de broodbakmachine (vooral boven de ventilieopeningen aan de zijkant) wordt heet. Hier zou je je aan kunnen verbranden.

kris belgie 1968 01-12-2007
  • Product half jaar in bezit

bakt heel lekker brood,gemakkelijk te bedienen,alleen de kwaliteit van het bakblik laat te wensen over,mijn machine is nog maar een half jaar oud en de tefallaag in het bakblik is op sommige plaatsen al verdwenen,voor de rest een prima machine

Wouter Meyers 27-11-2007
  • Product kwartaal in bezit

Sinds enkele maanden bak ik 2 á 3x per week een brood met deze machine en het werkt uitstekend. Enige minpuntje is dat het brood eigenlijk standaard aan de kneedhaak blijft hangen waardoor ik een groot gat onderin het brood krijg. De eerste keren gebeurde dit niet, maar sindsdien eigenlijk altijd.

Mr. J. 28-10-2007

Na grondig alle reviews gelezen te hebben, deze machine gekocht. Een eerlijk oordeel kun je pas na enige tijd geven, maar tot nu toe werkt hij prima! Gebruik is supersimpel, en het brood smaakt prima.

De pieptoontjes zouden wel wat minder hard kunnen, maar dat doet (vrijwel) ieder apparaat. Misschien een suggestie voor meneer Tefal om deze in de toekomst ook uit te kunnen zetten?

sandra hurenkamp 24-09-2007
  • Product jaar of meer in bezit

Nou ik heb de broodbakmachine inmiddels een jaar, een van mijn eerst reviews staat bijna onderaan. We gebruiken hem intensief en hij werkt nog steeds goed. Alleen de deeghaak draait soms niet goed dan is het een kwestie van ff losdraaien en weer in elkaar zetten.
Verder werkt alles nog prima!

coosje 10-06-2007

Twee dagen geleden gekregen. Supermooi apparaat, misstaat niet in de keuken. Eerste brood smaakte voortreffelijk. Alles wijst zich eigenlijk van zelf... ben nu een cake aan het uittesten.... Wat me alleen tegenvalt is dat het deksel gewoon van plastic is en dat deze na 1 keer broodbakken al kleine lakschade vertoont. Dat terwijl ik bijzonder netjes op mijn spullen ben. Heb dit ook gemeld bij Tefal en hoop daar nog iets van te vernemen.

yvonne ingrid 02-06-2007

Een paar weken geleden de Tefal ow3001gekocht, en wat is deze broodmachine prachtig, het gaat allemaal heel makkelijk, zelfs mijn man kan het en dat wil wat zeggen.
Het brood is overheerlijk van smaak, al diverse broden ermee gebakken, Het is echt een aanrader, deze tefal.
Ook de behuizing is zilverkleurig, je hebt ze ook in de kleur wit, maar die worden op ten duur geelachtig hoe goed je het ook ze schoonmaakt.
Een topper is die.

karin 36 15-03-2007

ik heb vorige week de bbm voor mijn verjaardag gehad en er vandaag voor het eerst een brood mee gebakken, wel met een pak kant en klare broodmix, ik moet zeggen een super heerlijk volkoren brood, zelfs mijn zoontje van anderhalf vond het heerlijk met wat aardbeien erop. we hebben er van gesmuld,knapperige korst.
de gebruiksaanwijziging was heel duidelijk , we gaan er zeker vaker brood mee bakken, wel met vers meel bij de molen gehaald dat schijnt nog lekkerdere te zijn!!!

Lian1 10-02-2007

Hallo, sinds vorige week heb ik deze broodbakmachine in gebruik, en ik vind deze helemaal super. Voorheen gebruikte ik de AFK BM2, maar die kan absoluut niet tippen aan deze.
Als ik de ingredienten toevoeg zoals deze staan beschreven in de handleiding, krijg ik bij alle varianten een SUPERBROOD, wat bij de AFK zeker niet het geval was.
Het brood wordt mooi groot zonder luchtgaten, zakt niet in, en smaakt heerlijk. Hij mislukt dus nooit......
Via deze site heb ik mijn keuze laten vallen op de Tefal, en ik ben er dus heel erg mee tevreden. Bak nu dagelijks een heerlijk vers brood, en mij hele gezin geniet ervan.
Van mij krijgt deze machine een dikke 10!!
Een echte aanrader dus.!!

JerryBerry 15-12-2006

Uitstekende machine. Ziet er mooi uit zo op de aanrecht en hij kan een kilo
hebben. Dat heb ik bij geen 1 machine gezien. Degelijk, zo schoongemaakt. Voor
mij een 10.

Yann 06-12-2006

Een geweldige machine. hij ziet er niet alleen goed uit, hij bakt ook
fantastisch! Al enkele volkorenbroden gebakken en zo hier en daar m'n eigen
receptuur gevolgd, het gaat allemaal heel goed. Een mooi bakresultaat en lekker
geurend brood.

WijnandH 28-08-2006

Tot nu toe geen problemen met de BBM. Presteert zoals kan worden verwacht. Wel
een tweetal opmerkingen.
* Bij het aanzetten geeft de machine een bromtoon. Geen idee of dit ernstig is;
* Op deze site staat dat de BBM automatisch de extra ingredienten toe kan
voegen. Dit is niet waar. Ook de OW3001 geeft een piepsignaal als er
ingredienten kunnen worden toegevoegd.

Kan nog geen goede beoordeling geven gezien de korte tijd dat ik de BBM in
bezit heb.