Inventum BM121B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum BM121B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Marijke Riedesma 19-04-2019

Erbarmelijk slecht apparaat: onhandig en brood niet eetbaar

Geschreven voor: Inventum BM121B

Dit is een groot log apparaat.
Onhandige broodformaten:
of een brood van 1,2 kg
of een brood van 450 gr.
Gangbare formaten als 500gr of 750gr zijn niet mogelijk.
2 deeghaken betekent 2 gaten in het brood
waardoor de onderkant wordt verkruimelt.

Speltbrood is niet mogelijk
deeg wordt overkneed door de 2 kneedhaken.

Inzetten en verwijderen broodbakblik gaat moeilijk
wegens te kleine hengsels aan de zijkanten.
Verwijderen brood uit het broodbakblik
gaat ook al bijzonder lastig wegens de 2 kneedhaken
en het groot lange model van het brood.

Deksel sluit niet goed en is erg fragiel.

Bakblik is fragiel
en teflon laag schilfert snel.

Ons eerst gebakken volkoren broodje
kwam klef en vochtig uit deze broodoven
en was derhalve dus niet gaar.

Als hompen zompig brood kon ik deze zo
uit het bakblik schudden en de volgende dag
constateerde ik reeds groene aanslag op het brood.

Voor ons is deze Inventum BM121B niet bruikbaar.
bijzonder lastig in gebruik.
Onhandige broodformaten.
Zompig, klef brood en derhalve dus niet gaar.
Brood erg vatbaar voor groene aanslag.

Deze gaat dus als een speer retour naar Wehkamp.

Vervolgens hebben we gekozen
voor de Panasonic SD2500WXE

Mooie handzame formaten ( 500gr, 750gr en 100gr.)
en met gelukkig maar een kneedhaak.

En de broodjes komen heerlijk smaakvol
en met een smeuig kruim uit deze broodoven.

En helemaal mooi:
er is een speciaal speltprogramma nr12.
dus succes verzekerd.

Vandaar de naam de Rolls Royce on de bbm's.

Dreetjah 30-01-2019

Goed, maar verwacht geen lange levensduur

Geschreven voor: Inventum BM121B

We hebben ruim twee jaar met deze machine gebakken (ca 2 broden per week). Op zich was het resultaat prima, maar de laatste tijd was het wat minder (ingezakt brood). Dat ligt aan het deksel die er los op ligt omdat het scharnier kapot is.
Het scharnier is zo zwak geconstrueerd dat het de deksel zelf niet eens kan ondersteunen. Na enkele keren repareren was ik er klaar mee.
Bakblik en kneedhaken zijn qua teflonlaag nog in prima staat, en dat ligt puur aan hoe je er mee omgaat. Niet in de vaatwasser, maar met water schoonmaken.
Een van de kneedhaken ging de laatste tijd heel zwaar en piepte soms, dus dat zal het begin van het einde van het bakblik zijn.
Als je de machine niet te vaak gebruikt, voldoende water toevoegt zodat het mengen soepel gaat, en voorzichtig bent met de teflonlaag, dan kun je er best een tijd mee doen.
Nu ben ik voor een (iets) duurder Japans merk gegaan, waarvan gezegd wordt dat deze wel 10 jaar mee kan. Ik ben benieuwd...

Pluspunten

• Mooie machine
  • Niet te hoog om op te bergen
  • Vrij goede resultaten
  • Twee kneedhaken
  • Veel programma's

Minpunten

• Zwakke constructie van het scharnier
  • Bakblik lastig uit de machine te halen
  • Beperkte levensduur

Bas 08-09-2018

Zeer uitgebreid en kan een flink brood bakken

Geschreven voor: Inventum BM121B

Wij gebruiken het vooral om te kneden en te rijzen, maar de uitgestelde programma's zorgen ook voor een heerlijk vers brood bij het ontbijt. Lekker wakker worden met de geur van vers brood! Het is wel een groot apparaat, waarvoor je wat ruimte in de keuken moet hebben of creëren.

Pluspunten

• Veel programma's
  • Bakt ook cake
  • 1200 gr deeg!

Minpunten

• neemt veel ruimte in

MvdBerg 26-01-2018

Machine uitstekend, teflonlaag knudde

Geschreven voor: Inventum BM121B

Heb de machine nu 2 jaar, bak 2x per week een brood.
Machine kneedt en bakt uitstekend. Werkt ook zeer geluidsarm. Buitenkanten worden niet heet. Heel eenvoudig te bedienen. Bakblik is van lorrig materiaal en teflonlaag van blik en haken werkt vanaf het begin al zeer gebrekkig. Het brood is slechts met veel geweld uit het blik te lossen.

Pluspunten

• Kneedt en bakt uitstekend
  • Geluidsarm
  • Eenvoudig te bedienen
  • Buitenkant wordt niet heet

Minpunten

• Brood is heel moeilijk uit blik te lossen
  • Garantie en service ver onder het behoorlijke

Emiel 11-11-2017

Een machine die zijn werk doet waarvoor het bedoelt is.

Geschreven voor: Inventum BM121B

Na zo'n 3 weken gebruiken dachten we om onze ervaring te delen.
We bakken al jaren met bakmachines en toen echter onze vorige kapot ging, gingen we meteen op zoek naar een nieuwe.
Voor de minder ervaren onder ons, een machine met 2 kneedhaken maakt je brood luchtiger en de ingrediënten worden beter en harder gekneed (zie een bakker met 2 handen).
We kwamen er al snel achter dat er niet veel van dit soort machines zijn.
Er bleven er 2 over de Dymo en deze die aan onze verwachten voldeden.
We kozen voor de Inventum.

Je krijgt een zeer grote doos, met niet gelogen exact op maat 2 dozen daarin weer in elkaar van Inventum zelf.
De uitleg is vrij simpel, en het is vrijwel gewoon neerzetten en beginnen.
Je heb 12 programma's waarvan wij nu ongeveer de helft van gebruiken.
We misten wel het voor verwarmen waardoor het gist al iets kan gaan werken maar das maar bijzaak.
Wat ons meteen wel opviel is dat de machine nog redelijk stil is.
Wij gebruiken vers zwaar volkoren of meergranen meel van de molen (geen supermarkt spul), en de meeste machines zijn dan luidruchtiger.
Ook met de timer die we een paar keer hebben gebruikt werkt perfect als je s'morgens vers brood wilt.
Je smeert de haakjes even vooraf in met olie en deze laten dan na het bakken met rustig schudden makkelijk los.
Daarna met een bot mes voorzichtig uit je brood vissen en klaar.
Om de bakken knap schoon te maken gebruik nooit mesjes of borstels!!!!!laat de bak gevuld met water zon 5 a 10 minuten rustig staan, kiep hem leeg, doekje erdoor en klaar.
Wat we wel zeer vervelend vonden is dat er geen aparte aa/uit schakelaar op zit waardoor je als je hem niet gebruikt meteen weer de stekker eruit moet trekken.

Al met al een zeer goede machine die over het algemeen beter voor de dag komt dan de duurdere types.
Vrijwel alle gewone programma's ken ie aan en wat je maakt doet ie goed.
Een aanrader.

Pluspunten

• Redelijk stil
  • Dubbele kneedhaken
  • 2 bakblikken

Minpunten

• Verwarmd niet voor
  • Geen aan/uit schakelaar

Saskia 11-09-2017

Inventum broodbakmacine BM121B

Geschreven voor: Inventum BM121B

Heel fijne machine, goed te bedienen en goed resultaat! Ik bak dagelijks n brood van 1200gr. Nu, na 1000 broden, is ie kapot gegaan, maar ik koop weer precies dezelfde!

Pluspunten

• Geschikt voor speltbrood, met het snelle programma
  • Bevat n timer
  • 2 bakblikken meegeleverd

Ronny 02-12-2016

Inventum Slechte garantie

Geschreven voor: Inventum BM121B

We hebben de machine nu 8 maanden in gebruik en hebben een bakblik dat zwart slijpsel achterlaat in de machine, en soms ook in het deeg. Na contact gehad met inventum, omdat op de website staat dat er 2 jaar garantie op de machine "zou" zitten, blijkt dat de machine onder de garantie valt, maar bakblikken niet. Hallo inventum, Wat heb je aan een machine zonder bakblik. is toch best wel belangrijk. Dus helaas. Dit antwoord verwacht je van een chinees merk, maar niet van een degelijk merk als inventum.

Minpunten

• Waardeloze garantie

ApEmmerik 22-04-2016

Degelijke goede keus

Geschreven voor: Inventum BM121B

Na 2 modellen unold68511 nu na 8 jaar een ander merk. Voorkeur gaat uit naar een 'horizontaal' bakbrood. Nu 6 broden verder erg tevreden. Constante kwaliteit, makkelijk in gebruik en stiller dan de Unold.

ricardobloem 20-04-2016

Inventum service slecht

Geschreven voor: Inventum BM121B

wij hebben deze broodbakmachine 1 1/2 jaar in gebruik en bakken iedere week ons brood, van de kneedhaken laat de teflon laag los krijgen dat dus in ons brood. 2 jaar garantie op apparaat, Inventum geeft GEEN nieuwe kneedhaken kunnen deze wel kopen. geen garantie

Robert 22-01-2016
Geschreven voor: Inventum BM121B

Na een half jaar goed te hebben gebruikt, doet de broodbakker het opeens heel erg slecht. Hij maakt enorm veel lawaai en wordt erg heet. Laatste maand is het brood ook nat bij het uithalen. Inventum gebeld en we werden doorverwezen naar de winkel waar we hem hebben aangeschaft. Deze verwijzen ons weer door naar Inventum. Ben er niet blij mee.

Ivo 19-01-2016
Geschreven voor: Inventum BM121B

Nu inmiddels een tijdje in mijn bezit. Eigenlijk bevalt hij me niet zo, het brood komt er wat nat uit en de vorm vind ik ook niet echt mooi. Heb verschillende soorten meel geprobeerd en ook verschillende programma's. Hij maakt ook behoorlijk wat herrie. Nee, mijn volgende broodbakker is geen Inventum.

Menmmetje 24-06-2015
Geschreven voor: Inventum BM121B

Door de ervaring met het voorgaande model gelijk weer voor een Inventum broodbakmachine gekozen. Stille machine die lekker brood en lekkere cake maakt. Makkelijk schoon te maken onderdelen.

Maja Vos 19-02-2015

Zeker 10 jaar hebben wij een Inventum broodmachine BM20
gebruikt,naar alle tevredenheid, en doet het nog, maar had zin in een nieuwe en dat is geworden de Inventum BM121B.Een fantastische machine, mooi brood, kan iedereen aanbevelen.

michel bruurmijn 19-08-2015

Maja
Blijven de wanden koel tijdens het bakken.
En zitten er na het bakken van het brood geen gaten in van de deeghaken..
Nog een vraag,is de korst krokant..

Groetjes in afwachting van uw bericht