Inventum BM121B - Reviews

1200 gram
Kleuren
zwart, roestvrijstaal
Timer

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,9

ricardobloem 20-04-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Inventum service slecht

wij hebben deze broodbakmachine 1 1/2 jaar in gebruik en bakken iedere week ons brood, van de kneedhaken laat de teflon laag los krijgen dat dus in ons brood. 2 jaar garantie op apparaat, Inventum geeft GEEN nieuwe kneedhaken kunnen deze wel kopen. geen garantie

Robert 22-01-2016
  • Product half jaar in bezit

6,3
Na een half jaar goed te hebben gebruikt, doet de broodbakker het opeens heel erg slecht. Hij maakt enorm veel lawaai en wordt erg heet. Laatste maand is het brood ook nat bij het uithalen. Inventum gebeld en we werden doorverwezen naar de winkel waar we hem hebben aangeschaft. Deze verwijzen ons weer door naar Inventum. Ben er niet blij mee.

Ronny 02-12-2016

Inventum Slechte garantie

We hebben de machine nu 8 maanden in gebruik en hebben een bakblik dat zwart slijpsel achterlaat in de machine, en soms ook in het deeg. Na contact gehad met inventum, omdat op de website staat dat er 2 jaar garantie op de machine "zou" zitten, blijkt dat de machine onder de garantie valt, maar bakblikken niet. Hallo inventum, Wat heb je aan een machine zonder bakblik. is toch best wel belangrijk. Dus helaas. Dit antwoord verwacht je van een chinees merk, maar niet van een degelijk merk als inventum.

Minpunten

• Waardeloze garantie

Boris 28-11-2017

Slechte en zeer dure dienst na verkoop

De machine doet goed zijn werk, maar na 2 jaar...
Als je bakblik versleten is, betaal je je blauw voor een nieuw. Ik heb bij Inventum 2 maanden moeten wachten voor een nieuw bakblik. Telkens werd ik aan het lijntje gehouden door de verkoopafdeling. Aankoopprijs: 24,79 euro + 6.57 euro verzendkosten = 37,94 euro. Toen het er uiteindelijk was, bleken de kneedhaken van het oude blik niet te passen. Dus moesten er nieuwe haken besteld worden: 9.99 euro per haak maakt 19,98 euro voor 2 haken + 7,95 euro verzendkosten. Uiteindelijk kost het bakblik mij 65,87 euro. Dat wordt er bij de aankoop niet bijgezegd natuurlijk. Dus bekijk steeds de service voor onderdelen.

Emiel 11-11-2017

Een machine die zijn werk doet waarvoor het bedoelt is.

Na zo'n 3 weken gebruiken dachten we om onze ervaring te delen.
We bakken al jaren met bakmachines en toen echter onze vorige kapot ging, gingen we meteen op zoek naar een nieuwe.
Voor de minder ervaren onder ons, een machine met 2 kneedhaken maakt je brood luchtiger en de ingrediënten worden beter en harder gekneed (zie een bakker met 2 handen).
We kwamen er al snel achter dat er niet veel van dit soort machines zijn.
Er bleven er 2 over de Dymo en deze die aan onze verwachten voldeden.
We kozen voor de Inventum.

Je krijgt een zeer grote doos, met niet gelogen exact op maat 2 dozen daarin weer in elkaar van Inventum zelf.
De uitleg is vrij simpel, en het is vrijwel gewoon neerzetten en beginnen.
Je heb 12 programma's waarvan wij nu ongeveer de helft van gebruiken.
We misten wel het voor verwarmen waardoor het gist al iets kan gaan werken maar das maar bijzaak.
Wat ons meteen wel opviel is dat de machine nog redelijk stil is.
Wij gebruiken vers zwaar volkoren of meergranen meel van de molen (geen supermarkt spul), en de meeste machines zijn dan luidruchtiger.
Ook met de timer die we een paar keer hebben gebruikt werkt perfect als je s'morgens vers brood wilt.
Je smeert de haakjes even vooraf in met olie en deze laten dan na het bakken met rustig schudden makkelijk los.
Daarna met een bot mes voorzichtig uit je brood vissen en klaar.
Om de bakken knap schoon te maken gebruik nooit mesjes of borstels!!!!!laat de bak gevuld met water zon 5 a 10 minuten rustig staan, kiep hem leeg, doekje erdoor en klaar.
Wat we wel zeer vervelend vonden is dat er geen aparte aa/uit schakelaar op zit waardoor je als je hem niet gebruikt meteen weer de stekker eruit moet trekken.

Al met al een zeer goede machine die over het algemeen beter voor de dag komt dan de duurdere types.
Vrijwel alle gewone programma's ken ie aan en wat je maakt doet ie goed.
Een aanrader.

Pluspunten

• Redelijk stil
  • Dubbele kneedhaken
  • 2 bakblikken

Minpunten

• Verwarmd niet voor
  • Geen aan/uit schakelaar

Saskia 11-09-2017

Inventum broodbakmacine BM121B

Heel fijne machine, goed te bedienen en goed resultaat! Ik bak dagelijks n brood van 1200gr. Nu, na 1000 broden, is ie kapot gegaan, maar ik koop weer precies dezelfde!

Pluspunten

• Geschikt voor speltbrood, met het snelle programma
  • Bevat n timer
  • 2 bakblikken meegeleverd

ApEmmerik 22-04-2016

Degelijke goede keus

Na 2 modellen unold68511 nu na 8 jaar een ander merk. Voorkeur gaat uit naar een 'horizontaal' bakbrood. Nu 6 broden verder erg tevreden. Constante kwaliteit, makkelijk in gebruik en stiller dan de Unold.

Ivo 19-01-2016

6,7
Nu inmiddels een tijdje in mijn bezit. Eigenlijk bevalt hij me niet zo, het brood komt er wat nat uit en de vorm vind ik ook niet echt mooi. Heb verschillende soorten meel geprobeerd en ook verschillende programma's. Hij maakt ook behoorlijk wat herrie. Nee, mijn volgende broodbakker is geen Inventum.

Menmmetje 24-06-2015

Door de ervaring met het voorgaande model gelijk weer voor een Inventum broodbakmachine gekozen. Stille machine die lekker brood en lekkere cake maakt. Makkelijk schoon te maken onderdelen.

Maja Vos 19-02-2015

Zeker 10 jaar hebben wij een Inventum broodmachine BM20
gebruikt,naar alle tevredenheid, en doet het nog, maar had zin in een nieuwe en dat is geworden de Inventum BM121B.Een fantastische machine, mooi brood, kan iedereen aanbevelen.

michel bruurmijn 19-08-2015

Maja
Blijven de wanden koel tijdens het bakken.
En zitten er na het bakken van het brood geen gaten in van de deeghaken..
Nog een vraag,is de korst krokant..

Groetjes in afwachting van uw bericht