Inventum BM95

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum BM95 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

c****************@s******** 05-03-2023

Niet tevreden

Geschreven voor: Inventum BM95

Slechte aankoop. Niet de moeite om te kopen als je dagelijks een brood nodig hebt.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk

Minpunten

• Deeghaak na een jaar kapot
  • Broodbakmachine na een jaar kapot

v********@z******* 30-12-2022

Geweldig resultaat al de eerste keer

Geschreven voor: Inventum BM95

Een geweldige broodbakker. Makkelijke bediening en mooi groot kijkvenster. Het eerste brood gelijk gelukt!!

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Groot kijkvenster

Dannis 26-12-2022
  • Product gekregen

Eenvoudige top machine

Geschreven voor: Inventum BM95

Eerste indruk erg positief, geen ingewikkelde menu’s en moeilijke handleidingen. Eenvoudige machine om te gebruiken. De standaard instellingen zijn helemaal top.

Brussee 04-11-2022

compacte broodbakmachine

Geschreven voor: Inventum BM95

Mooi compact design, machine bakt helemaal zelf. Je hoeft alleen te vullen met een lekkere broodmix en aan te zetten.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • compact

Minpunten

• brood komt er vierkant uit

JP 11-07-2022

Brommende brood bak machine.

Geschreven voor: Inventum BM95

Het is een goede brood bak machine. Brood lukt altijd bij opvolgen recept op de meel verpakking. 1 nadeel. Het apparaat bromt nogal storend na het aansluiten op een stopcontact. Vreemd. Alsof de transformator niet deugt.

Pluspunten

• Goed brood
  • Tijdvertraging
  • Duidelijke bediening

Minpunten

• Hinderlijke bromtoon

b**********@g******** 21-05-2022
Geschreven voor: Inventum BM95

Heb 10 jaar brood gebakken in een Panasonic machine. Omdat deze stuk ging heb ik overhaast de Inventum BM95 gekocht. Sinds 6 weken heb ik alles geprobeerd, maar het lukte mij niet een brood te bakken zoals ik gewend was met de Panasonic
Het brood zakt bijna altijd in heeft geen mooie kleur en zo droog als gort.Alles heb ik geprobeerd ook het advies in het handboek van Inventum opgevolgd.
Ga weer een Panasonic bestellen en de Inventum gaat bij het oude ijzer.
Inventum Huishoudelijke Apparaten B.V. 23-05-2022

Beste b**7,

Wat vervelend om te lezen dat brood bakken niet lukt. Het kan wel eens gebeuren dat een apparaat vanaf het begin niet goed werkt. Daar hebt u dan garantie voor. Op deze machine hebt u standaard 2 jaar fabrieksgarantie.

Waarom neemt u geen contact met ons op? Wij kijken graag samen met u naar een passende oplossing. U kunt ons bereiken via service@inventum.eu of 088 - 542 2290. Onze collega's helpen u graag!

Team Inventum

RJM de Jonge 17-08-2022

Bijzonder om te lezen dat u exact dezelfde ervaring hebt als ik. (mijn reactie van 29-4-22 r**2@g**l.com). Na mijn reactie en contact met Inventum ontving ik een andere machine. Nog steeds is de rijzingsgraad in het brood niet goed (Onderkant geen, bovenkant wel rijzing) en is de kleur van het brood bleek te noemen. De machine moet altijd van de voeding af vanwege hinderlijk brommen. Conclusie: waar de BM90 (met voorgeprogrammeerde korte levensduur) goede broden opleverde, blijft dit model achter bij de verwachtingen en is daardoor beslist geen aanrader. Inventum moet echt beter zijn best doen.

R*********@g******** 29-04-2022

BM 95 geen verbetering t.o.v. BM 90

Geschreven voor: Inventum BM95

Sinds 2007 bak ik volkorenbrood volgens een vast recept (zonnebloempitten en gebroken lijnzaad als toevoeging) en tot dit jaar deed ik dat in de BM 90 waarvan ik er meerdere versleet. De broden van 900 gr waren altijd een succes.
Sinds een paar maanden bak ik met een BM 95, de BM 90 wordt niet meer geleverd.
Wat ik ook probeer, aanpassing recept, aanpassing programma, een goed brood krijg ik niet meer voor elkaar. De korstkleur is instelbaar maar geeft geen verschil tussen licht en donker. Bovenzijde brood rijst, onderzijde niet, broden zakken in, allemaal verschijnselen die mij eerder onbekend waren. Zelfs een kant en klaar mix, met een stringent gevolgd recept gaf een slecht resultaat. Ik vermoed dat het verlaagde vermogen er mee te maken heeft (van 600 naar 550 watt).
Kortom een machine die me totaal niet bevalt en ik zal dit merk dan ook verlaten.

Minpunten

• er komt geen goed volkorenbrood uit

RJM de Jonge 28-08-2022

We zijn en aantal maanden verder en nu al laat de teflon bekleding van de kneedhaak los en eten we dus plastic. Verder is in de verpakking van twee BM95's geen haakje aanwezig om de kneedhaak te verwijderen.
De machine bromt als hij aan de voeding blijft en het volkorenbrood dat ik bak laat, In tegenstelling tot 7 jaar bakken met een BM90, nog steeds te wensen over. Kortom een volstrekte afrader.

j*********@z******* 16-04-2022

Goede starter

Geschreven voor: Inventum BM95

Deze boordbakmachine in 2021 bij de Aldi gekocht. Heb inmiddels al de nodige malen brood gebakken.
Goede machine om mee te starten;
Redelijk geprijsd;
Duidelijke gebruiksaanwijzing;
Gemakkelijk te bedienen;
Lawaaierig bij het kneden;
Deksel voelt fragiel aan. Sluit deze wel goed genoeg af?? De bovenkant van de broden wordt minder bruin (en dus minder warm??)

Pluspunten

• Goede instapper
  • Redelijk geprijsd
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing
  • Makkelijk te bedienen
  • Compact formaat

Minpunten

• Lawaaierig bij het kneden
  • Deksel voelt fragiel aan
  • Bovenkant brood niet mooi bruin

Mies 30-12-2021

Prima no nonsense broodbakmachine

Geschreven voor: Inventum BM95

Een fijne broodbakmachine die diet wat hij moet doen.
Nadat onze vorige Inventum veel extra bijgeluiden begon te produceren, was het tijd voor een nieuwe. Dat mocht ook wel na ca. 15 jaar trouwe dienst. We namen deze oude machine zelfs mee op vakantie in vakantieparken voor lekker vers brood.
De keus is op hetzelfde merk gevallen, na de goede ervaringen van de vorige, ondanks het advies wat ons in de winkel werd gegeven. Maar waarom meer betalen als deze ook goed is?
Nu enige tijd in gebruik en geen spijt.
Het apparaat ziet er mooi uit, voelt degelijk (behalve het deksel, maar dat hoeft alleen maar open en dicht), de broden komen er goed en mooi uit en het apparaat maakt aanzienlijk minder geluid dan de vorige. Helaas is de opbergruimte verdwenen voor het snoer, maar dit is niet het allerergste probleem.
Kortom een goed apparaat voor een redelijke prijs. Echt een aanrader!

• Geluidsarm
  • Duidelijk piepsignaal
  • Grote vulopenimg
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Maakt een zacht bromgeluid
  • Geen opbergcassette voor snoer
  • Vrij kort snoer
  • Scharnier deksel lijkt fragiel

Nijkamp 27-11-2021

Aanrader!

Geschreven voor: Inventum BM95

Veel andere broodbakmachines gehad maar in deze lukt het wel. Hij ziet er mooi uit op het aanrecht en het brood smaakt heerlijk!

Joyce 02-08-2021

Super fijne broodbakmachine, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Inventum BM95

Vanwege een gluten en lactose vrij dieet gekocht. De BM55 kwam heel goed uit de test, daarom voor zijn iets geavanceerdere grote broer gekozen.

Pluspunten

• Uitgestelde start
  • Gebruik is erg eenvoudig

Minpunten

• Kneden maakt vrij veel geluid

ap 01-05-2021

Gemakkelijke bediening, ziet er mooi uit

Geschreven voor: Inventum BM95

Ik had eerst een grotere willen kopen nadat onze vorige bakmachine de geest had gegeven maar ik kwam dit apparaat tegen voor een schappelijke prijs. Toch maar geprobeerd en het was een schot in de roos. Mengt en kneedt goed en bakken gaat ook prima. Schoonhouden is heel eenvoudig, de gebruiksaanwijzing is duidelijk en de recepten die daarin staan leveren goede resultaten op. Zeer tevreden over dit apparaat

Pluspunten

• Prima brood
  • gemakkelijk schoonmaken
  • luxe uitstraling
  • compact

Thomas 01-05-2021

Een mooi instapmodel

Geschreven voor: Inventum BM95

Een mooi vormgegeven instapmodel dat handig is als je een kleine keuken hebt. En dus eigenlijk niet voldoende ruimte bezit om comfortabel deeg te kneden.

Het doet wat het moet doen voor een erg betaalbare prijs, zoals gewend van inventum.

Het enige nadeel wat ik zo 1,2,3 kan vinden is dat het scharnier van het deksel wat wiebelig is. Maar dat heeft geen effect op het brood dus heel belangrijk is het niet.

Pluspunten

• Smal
  • Doet wat het moet doen

Minpunten

• Scharnier van deksel slapjes

BM95 broodbakmachine Inventum 17-04-2021

Inventum Broodbakmachine BM95

Geschreven voor: Inventum BM95

De Inventum BM95 een Onmisbaar Super product tijdens onze twee maandelijkse vakantie in Frankrijk, omdat we geen brood meer kunnen kopen op de camping en de bakker in het dorp is gestopt ook helaas. Stokbrood is voor ons geen optie ivm gezondheidsproblemen en nu bakken we gewoon Zelf, dagelijks lekker vers en Overheerlijk!

Pluspunten

• volautomatisch en dagelijks vers
  • overheerlijk

Minpunten

• geen
  • geen

Hanneke 13-02-2021

Goede degelijke machine

Geschreven voor: Inventum BM95

De BM95 is wat mij betreft een heel goede koop geweest. De machine doet wat hij beloofd. Is eenvoudig te bedienen en heeft een heel duidelijke uitgebreide gebruiksaanwijzing.
De vormgeving is erg mooi en de machine is niet zwaar maar staat wel heel stabiel.
De machine kneed goed, rijst goed, de bakvorm is er makkelijk in en uit te halen. Broden zijn tot nu toe prima gelukt. Deeg is goed gemengd en helemaal gaar en luchtig gebakken . De machine beschikt over een timer wat handig is als je ' s morgens vroeg vers brood wilt.

Pluspunten

• zeer makkelijk te bedienen
  • mooie machine
  • handige timer
  • veel mogelijkheden

jan van kerkoerle 25-04-2020

goede handleiding en bediening

Geschreven voor: Inventum BM95

hebben na lang overleg toch voor de BM 95 gekozen voor het design en gebruik hwdden al velen zien bakken maar wij kozen toch voor deze !!geweldig product!!

Pluspunten

• design en gebruik