Bosch PSR 14.4 LI

• Test panel 8,6 okt 2016

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSR 14.4 LI op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

d**********@g******** 07-08-2023

Duurzaamheid onvoldoende

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

De oude Bosch 220V boormachines zijn/waren onverwoestbaar. Gebruik er nog steeds eentje uit 1977. Deze nieuwe accuboormachines halen die kwaliteit bij lange na niet. De mijne is na een jaar of 4 al uitgewerkt. Batterijen zijn OK, lampjes knipperen, machine doet niets meer. Mijn zoon heeft precies dezelfde gekocht en die was na een half jaar al gaar. Volle batterij erin, inschakelen, lampjes knipperen, gebeurt niets. Er liggen hier nu twee van die krengen, twee laders en drie accu's te niksen. Iemand belangstelling?
"Bosch" klinkt goed, maar je hebt er niks aan.
Dan toch maar liever overstappen op concurrent

Pluspunten

• handzaam
  • schroeft en boort goed

Minpunten

• elektronica veel te gauw stuk
  • duurzaamheid

Janwillem te TB 04-04-2023

Was goed maar korte levensduur

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Als vervanger van meer dan 20 jaar oude Hitachi 7,2 V accuboor. Deze Bosch PSR 14,4 voor vaderdag gekregen in 2019. Tot 3 dagen geleden was ik wel blij mee.
+ Mooie handzame accuboormachine
+ Voldoende accuduur en kracht
+ Goede elektronische regelingen en dosering
+ Elektronische koppelregeling

- Helaas korte levensduur. Na dik 3,5 jaar heeft de elektronica het begeven. Het besturingsprintje is uitgebrand en de beide FET's kortgesloten. Nieuw printje kost €46 bij Bosch.

Ik vind de levensduur veel en veel te kort. Boormachine wordt prive gebruikt en in mijn geval niet heel intensief.
Dus van mij een dikke onvoldoende

Pluspunten

• Handzaam
  • Preciese regeling

Minpunten

• Zeer korte levensduur

Brother 05-02-2021

Fijne compacte accuboormachine

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Compacte en lichte boormachine die voldoet aan mijn verwachtingen. Schroeft een boort met gemak in de harde hout soorten. Accu duur en laadtijden zijn ook prima.

Pluspunten

• Compact
  • Accuduur
  • Krachtig

Huib Verweij 08-10-2020

Slechte service

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Om in Hongarije zo nu en dan te kunnen klussen heb ik voor een beter product gekozen(dacht ik).Heb de boor het eerste en tweede jaar bijna niet gebruikt,wel de accu is volgehouden.In het derde jaar wilde boor niet draaien,in Hongarije bij reparateur geweest,die zij dat het in de software zit.In Nederland contact met Boschcentrum opgenomen,maar helaas,garantie verlopen.Nu zit ik met boor die het bijna nooit doet,op een enkele uitzondering na.Begrijp niet dat Bosch hier niet op wilt ingaan,maar goed ,voor mij dus nooit meer een Bosch

Tbaas 26-02-2017

Goede boor hoor

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Ik heb deze boor nou echt al een) jaar of 10 en toch vrij intensief gebruikt voor een hoop verschillende doeleinden. Boren in hout maar ook metaal en steen hele steigerhouten tuinsets heb ik er mee in Elkaar geschroefd. 1 enkele accu heb ik erbij die nu nog steeds lang meegaat.Ik verbaas me dan ook over de negatieve reacties die ik hier en daar lees.Ik ben zeer tevreden en zal dan ook als deze er ooit mee ophoudt meteen weer een bosch 14.4 Li kopen.

Pluspunten

• Lekker licht
  • Accu indicatie lampjes
  • Verlichting

Gerjan 22-12-2016

Korte levensduur

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Kocht 4 jaar geleden dit type vanwege goede verhalen over Bosch. Na twee jaar defect. Nieuwe gekocht maar helaas na 26 maanden weer defect. Ik had de levensduur toch iets langer ingeschat bij gebruik door een gemiddelde klusser. Accu is pima.

Pluspunten

• accu
  • gebruiksgemak

Minpunten

• levensduur machine

Marit 11-11-2016

Prima voor de thuisklusser

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Handzame voor, makkelijk in gebruik. Prima om te schroeven, om te boren is hij eigenlijk niet krachtig genoeg. Een tweede accu erbij is onmisbaar.

Ikke 10-11-2016

Super

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

De Ergonomic Boormachine/ Accuschroefmachine ligt perfekt in de hand. Het is een fijn ding om mee te werken en vibreerd niet zo hard als andere machines

Maurice 08-11-2016

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Deze Accuschroefmachine van Bosch voldoet geheel aan mijn verwachtingen, laad snel op, krachtig, ergonomisch en makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Ergonomisch
  • Krachtig
  • Led verlichting
  • Accu laad snel op

Minpunten

• Tweede Accu is redelijk prijzig

Bianca 07-11-2016

Ideaal klusmaatje

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Deze boormachine van Bosch werkt echt fijn. De schroeven draaien er heel gemakkelijk en gelijkmatig in en het lichtje op de kop is heel handig. De machine is lichtgewicht wat de preciesie bij het boren verbetert omdat je veel minder trilt.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Gelijkmatig indraaien schroeven
  • Lichtje op kop.
  • Lichtgewicht.

Najim 07-11-2016

Accu boormachine

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Een schroef boormachine die ideaal is voor klussen thuis, dit heeft vooral te maken met de accu duur, dat hij goed in de hand licht en erg sterk is.

Pluspunten

• Accuduur
  • Goed in de hand
  • sterk

Roos 07-11-2016

Fijne boor, werkt makkelijk!

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Prima schroef/boormachine. Fijn dat er geen draad in de weg zit en de accu gaat lang genoeg mee om lekker wat te klussen of in elkaar te zetten. Werkt vrij simpel, dus snel onder de knie en ook fijn dat de boormachine niet zwaar is.

Pluspunten

• Draadloos
  • Goeie accu
  • Lekker licht.

Minpunten

• Geen extra bitjes

Mark 17-10-2016

handig om te schroeven & boren in hout maar niet in muren

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Het is een handige accu schroef boor machine die licht gewicht is en handig in gebruik. Zeker als je veel wilt schroeven zoals meubels en kasten in en uit elkaar helpt hij je echt goed, kleine klusjes met boren in hout is mogelijk maar boren in beton is niet aan te raden ook al is het een boor machine. Verder zit er geen echt gebruiksaanwijzing bij het product maar op zich wel makkelijk te gebruiken als je logisch denkt. in makkelijke koffer op te bergen

Pluspunten

• lichtgewicht
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• niet geschikt voor boren in muren (wel hout)
  • geen gebruiksaanwijzing

Jaap 19-07-2016

Fijne boor, maar alleen voor de kleine klusjes

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Ik heb deze boor sinds 2012. Ik ben niet zo'n enorme klusser, maar een schroefboor is onmisbaar in ieder huishouden. Ik heb deze gebruikt voor het plaatsen van een schutting, het in elkaar zetten van kasten en diverse reparatieklussen. Deze boor is eenvoudig in gebruik en ik heb hem met plezier gebruikt voor diverse klusjes. Echter, na krap 4 jaar hielt hij er mee op. Geen idee wat de reden is, maar als ik nu het knopje indruk, draait de boor heel eventjes en houdt er dan mee op. Jammer...Hij ziet er nog als nieuw uit en waarschijnlijk is repareren duurder dan een nieuwe kopen. Ben je op zoek naar een duurzame schroefboor, kijk dan even verder naar een stevigere machine. Dat is in ieder geval wat ik zal doen.

Jummul 02-11-2014
Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Machine is sterk genoeg voor huis tuin en keuken werk en boren in diverse materialen. Gebrek aan versnelling is jammer. Accu gaat lang mee en is ook na weken in de kast te hebben gestaan nog steeds klaar voor gebruik.

pckkb 08-06-2014
Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Accu vanaf aankoop snel leeg. Kracht beperkt. Opladen op dag van gebruik anders binnen no time kracht weg.
Achteraf een mega miskoop.
Volegden keer maar iets meer betalen voor een Makita of een DeWalt, maar voor mij geen Bosch accuboor meer.

flatmiraal 01-09-2013
Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI

Accu s raken op den duur snel leeg en nieuwe zijn in de winkels niet voorradig.
Ik heb twee accu's. En deze volgens voorschriften geladen.Boormachine is niet intensief gebruikt.
Nu moet ik ze op de dag zelf laden voor gebruik.