Panasonic DMP-BD30

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMP-BD30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

rolfkunst 17-12-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Deze speler in combinatie met de Panasonic full hd TX-37LZD800 tv geeft een fantastisch beeld, alleen heeft dat wel even geduurd, ik had namelijk Naadloze weergave aangezet en daarmee ziet het beeld er wel erg scherp uit, maar zodra het beweegt krijg je rare kriebels achter het bewegende deel. Uitgezet en is nu prima. Het schijnt dat deze Panasonic een van de snellere spelers is die op de markt te krijgen zijn, maar ik vind het nog steeds niet echt om over naar huis te schrijven. Misschien wordt dit in de toekomst nog beter. Ook de bediening was even wennen, als je een Sony gewend bent. Verder dus prima speler. De geluidskwaliteit is fantastisch, ik verzorg het geluid via een Logitech Z5500 setje, deze ondersteund DTS96/24.

Tim van Werven 28-10-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Ik heb geen andere BlueRay-speler bekeken. Hiervoor had ik een goedkope DVD-speler van Panasonic met een super mooi beeld.Ik ben zeer tevreden met de bediening, de beeldkwaliteit enz. Ik geloof niet dat de hele dure spelers veel beter zijn. Ik heb mij DVD-speler van €100 wel eens vergeleken met een speler die 4 keer zo duur was, maar ik zag geen verschil

Rob B. 06-10-2008

Had hiervoor circa twee maanden de Samsung BD-1500
blu-rayspeler, en aanvankelijk tot grote tevredenheid.
Echter, de klachten namen hoe langer hoe meer toe, met als eindresultaat een zeer instabiel apparaat dat steeds de fout inging.
Gelukkig was de winkel waar ik de Samsung had gekocht bereid het apparaat in te nemen en ik kon met bijbetaling van € 50,- de Panasonic DMP-BD30 meekrijgen.
Qua beeld en geluid scoren beide apparaten even uitstekend.
Echter, de Panasonic is veel degelijker en het loopwerk van de lade een stuk stabieler.
Ook de afstandbediening is veel handiger dan bij de Samsung en bij gebruik als cd speler geeft de Panasonic wél het af te spelen nummer in het display aan (na indrukken van de statusknop).
Kortom, een prima speler en heb er alle vertrouwen in dat dit apparaat wél een lange levensduur zal hebben, zoals ik van Panasonic-apparatuur gewend ben.

jhobma 07-09-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

De bd-30 heb ik al ongeveer een half jaar in mijn bezit prima speler, degelijk, mooi beeld en veel mogelijkheden. Eigenlijk is nergens wat op aan te merken, beeld is snaarstrak, ingebouwde decoders alles zit er in.

De grootste minpunten die ik ervaar zijn de snelheid van de speler misschien dat dit bij de bd-35 beter is. Opstarten voor dat een schijfje er inkan duurt 1 min. Afhankelijk van medium kan je van 30 - 90 seconden wachten totdat hij hem ingelezen heeft.

Daarnaast heb ik bij sommige films bijv. rambo 4 dat de speler ietwat gaat versnellen zoals het lijkt, 1 sec is iets korter.

Ook heb ik AVCHD films op dvd-9 (dual layer) gebrand maar heb een schokkerige framerate. Heb dezelfde avchd films getest via de playstation 3 dan is dit niet aanwezig. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Ik heb net ook even de specificaties bekeken van de bd-35 maar die zijn niet veel meer t.o.v. van mijn bd-30. Alleen blu-ray 2.0, en extrás maken mij niet zoveel uit dus dan biedt het niet zoveel meerwaarde. Over beeldkwaliteit en audio is natuurlijk niet zoveel te zeggen.

Mister Spock 05-09-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Uitstekende speler. Start lekker snel op en produceert magnifiek beeld. Mogelijkheden om beeld en geluid af te stellen zijn er volop. Upscalen van dvd's doet ie prima. Mooi uiterlijk, en instellen is een koud kunstje.
Hiervoor een Sony BDP-S300B gehad, die meer bij de reparateur heeft gestaan dan dat ik er gebruik van heb kunnen maken. Rotding eerste klas, kortom. Ook de tweede speler van dit type (de verkoper gaf me na de derde reparatie een nieuw toestel), was binnen de korste keren kadduuk.
Panasonic is staat van oudsher echter garant voor degelijkheid. Niet aarzelen dus, maar deze speler kopen.

BDC 24-07-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Mooi apparaat, beeld en geluid zeer goed. Aangesloten op Panasonic FullHD. Met de documentaire Earth val je bijna van de bank, prachtig!

gerardplaisier 21-07-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Ik heb deze speler nu enkele maanden in bezit. Speelt perfect bd-re schijven af (behalve platinum) ook als je .mkv omzet ziet het er mooi uit. Gebruikte eerst de ps3 voor blu-ray en nu de panasonic vanwege dat deze alles bitstrem doorstuurt via hdmi naar me receiver. ps3 kan alleen maar dts en aac en dolby digital en pcm (geen 5.1 pcm wat door blutay gebruikt word)doorsturen. Heb hem via een onkyo tx-sr606 naar me philips 37pfl7603d en geeft zeer goed beeld. Ook een van de weinige spelers toen die in deze prijsklasse alles doorgaf qua dts-hd en dolby true-hd. Paar kleine minpuntjes,de bediening is niet echt super handig en duurt lang voodat speler opgestart is (zo noem ik het maar tot ie in gebuik genomen kan worden na inschakeling) Weet overigens niet of dit bij blutay standalone players gebruikelijk is. Sd kaart slot is erg handig vooral als er betaalbare 10 gb+ versies komen.
Kortom ik ben er tevreden mee.

Eric-dvd 21-07-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Sins een maand heb ik deze bd speler in mijn bezit,en ik moet in één woord zeggen SUPER.
Beeld ,geluid is echt super mooi op mijn Panasonic 42”PZ800.
In het begin wel wat problemen gehad met het afspelen van AVCHD bestanden op een dvd9.
Ik had wel geluid maar geen beeld,maar via de website van Panasonic een firmware update gedaan voor mijn BD speler.
Als ik nu een AVCHD brand met IMGBURN werkt het 100%.
Echt een aanrader deze BD dvd speler.

wolleswo 21-07-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Afgelopen week Blu-ray gekocht, en als eerste film Earth gedraaid op full hd 94 cm scherm, je weet echt niet wat je ziet. Overtreft mijn verwachtingen.
Dus prima apparaat.

Mariusjh 26-06-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Voor mij is deze speler helemaal goed. Beeldkwaliteit op een erg groot (52) beeldscherm is absoluut top. Ik heb hem speciaal gekocht om AVCHD clips die ik zelf met een Panasonic HD-camera maak af te spelen en dat gaat geweldig goed, zowel direct vanaf de SDHC kaart als van de gebrande DVD.

Apaaraat doet absoluut alles wat ik ervan verwachtte en dat dan ook nog heel erg goed. Kortom geweldig.

piet3 05-06-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Sinds een paar weken hebben we deze speler en we zijn er erg tevreden mee.
Start ( relatief ) snel op, reageert snel op de AB, geef een schitterend beeld (met HDMI op een fullHD scherm). Speelt alles ( MP3, DVD, CV e.d.) af en het geluid naar mijn 5.1 surround set geeft een helder en mooi geluid. Bijzonder prettig is de mogelijkheid om conversaties extra te benadrukken.
Ik heb nog zo mijn bedenksel rond de overdreven en belachelijke manier waarop men probeert HD content te beveiligen en de waarschuwing van de verkoper dat binnenkort blue-ray spelers verplicht een ethernet aansluiting moeten hebben en dat deze spelers dan steeds gaat controleren of een schijfjes legaal is en of jij hem wel mag afspelen (ET phone home model) maar op mijn installatie heb ik voor nu nog geen problemen met beeld en geluid.
De nadelen die ik wel ervaar zijn:
1. Geen MP3 afspeelmogelijkheden via een SD kaartje.
2. Opnames op een SD-kaart van een Panasonic Camcorder ( = hetzelfde merk!!) herkent hij niet. ( moet ik weer helemaal gaan nabewerken op een PC...zucht).
3. Op de film van National Geographics zitten (snel wisselende) scenes die leiden tot een duidelijk zichtbaar blokkerig beeld. De vraag is wat is hier aan de hand? Foutje bij de productie van de film? Foutje op de Blue-ray schijf. Foutje in de beveiliging? of kan de speler de snelheid niet aan? indien het laatste aan de hand is zijn natuurlijk meer problemen te verwachten bij bijvoorbeeld actiefilms. Ik heb nog maar 4 blue-ray schijfjes en kan hier nog geen verder uitspraak over doen maar ik hoop dat het uitsluitend bij deze film blijft.
Voorals nog ben ik tevreden over het apparaat en nu mijn videotheek ook blue-ray schijfjes gaat verhuren wordt het natuurlijk pas echt leuk.

balletje 21-05-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Sinds een paar weken deze speler in huis.
Blu-Ray DVD disc geeft perfect beeld op mijn Panasonic Full Hd scherm, kan haast niet beter lijkt mij.
Voor het afspelen van normale DVD disc schiet deze speler duidelijk te kort, zeker in vergelijking met mijn Marantz DV6600.
Deze speler heeft geen eigen DTS-HD en Dolby True HD decoder aan boord, dus om hier van te kunnen genieten is een versterker nodig met eigen HD- decoders.
Voor de rest prima apparaat, ben er tot nu toe erg tevreden mee.

maffe 17-05-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Ik begin met de minpunten:
- Er zit geen Subtitle knop op de afstandbediening. Ik was erg verbaasd!
Het kan via de Display knop, je krijgt een menu en van daaruit kan je Subs wisselen. Beetje omslachtig.
- Toestel kan niet helemaal Uit, hij staat altijd in de Standby. Stekker moet er uit.
- Velle blauwe lamp aan de voorkant wanneer die aan staat. Een normale display is toch al voldoende? Afplakken misschien...
- Traag met opstarten (23 sec) en inlezen disk (10 sec). Las op internet dat alleen een Playstation3 sneller is hiermee?
- Doe je er bijv een audi-cd in, dan gaat via de hdmi kabel de tv automatisch aan. Is dit uit te schakelen?

Pluspunten:
- Via de Audio knop kan je makkelijk de Audio track wisselen (dit in tegenstelling tot de Subtitles)
- Heb diverse oude gebrande cd's en dvd's erin gehad, spelen allen goed af
- Mp3 of foto cd erin, geeft netjes overzicht op tv zodat je via afstandsbediening kan kiezen
- Firmware eenvoudig te upgraden, heb er net 1.3 in gezet

JohnRD 16-05-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Een kleine week geleden de stap naar BD genomen en na wat wikken en wegen werd het dan deze Panasonic. Wat een plaatje. Echt prachtig, ik heb een Samsung plasma tv en het ziet er echt waanzinnig mooi uit.
Ik krijg nu stiekem een klein beetje spijt dat ik destijds toch niet voor de Full HD ben gegaan. Maar desalniettemin, echt een hele vooruitgang. En is de stap van 720p naar 1080p echt een heel duidelijke, eigenlijk? Wie heeft het vergeleken? Ben wel benieuwd naar reacties.

Heb de speler geüpdate naar firmware 1.3.

Even wat kleine dingetjes die me opgevallen zijn.

- Ik moest wel even wennen aan de tragere bediening. Het inladen duurt allemaal wat langer dan bij mijn normale Sony DVD speler.
- klopt het dat de speler niet zo goed bijhoudt waar je bent gebleven als je de film stopt? Mijn vorige speler had een prima 'resume' functie. Moet ik dat apart aanzetten of zo?
- Wat me iets tegenviel is dat er blijkbaar alleen een normale Dolby Digital en DTS decoder in de speler zitten. Aangezien mijn versterker geen DTS HD en DOLBY TRUE HD ondersteunt had ik gehoopt dat de speler een interne decoder zou hebben die je via de 6 analoge uitgangen kan aansturen. Als ik het goed begrijp is het wel mogelijk om het ongecomprimeerde PCM-spoor via die analoge uitgangen uit te sturen.
Nou, maar vast sparen voor een nieuwe versterker, Onkyo schijnt een hele mooie te hebben voor nog een €900.

- de ondertiteling bij normale DVD's ziet er gek genoeg wat rafelig uit, net of het er met een goedkope computer is ingeplakt.

Verder: beeldqualiteit van met name BD is werkelijk briljant. Geluid an sich is prima. Leuke deal met twee Disneyfilms erbij, wauw wat een demokwaliteit.

- De afstandsbediening was even wennen. Bediening reageerde wat traag, met name tijdens BD. Het wel het idee dat dat met de firmware upgrade wat verbeterd is, maar misschien verbeeld ik me dat en wil ik het gewoon graag. ;)

Ik ga de komende tijd lekker veel klooien en kijken en films vergelijken... Wel lache dat de videotheek hier ook BD discs verhuurt. Scheelt weer iets in de portemonnee... ;)

Queen JW 11-05-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Fantastisch beeld en geluid. Deze Panasonic blu-ray speler doet zijn werk prima. Met AVCHD ondersteuning om gedownloade HD-film dedicated te kunnen afspelen.

Heb een thuisbioscoop met ruwweg volgende opstelling:
- Denon AVR-3808 High-end Receiver
- Denon DVD-3930 High-end DVD-speler
- Sanyo PLV-Z2000 Beamer (Full HD)
- Scherm 2,40 diagonaal
- Frontspeaker Davis
- Subwoofer Infinity (niet echt nodig)
- Zuilspeakers Davis voor
- Zuilspeakers JBL achter
- Zware PC, die full HD naar Beamer transporteert
- Panasonic Harddisk recorder.

Als ik deze Panasonic blu-ray speler aansluit op de AVR-3808, geef ik het liefst alles bitstream door, omdat de receiver alle decoders aan boord heeft. Deze speler ondersteunt het bitstream doorgeven. Ik maak dus geen gebruik van de decoders van de speler zelf, dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Stop ik er een blu-ray schijfje in van Queen, dan is het geluid werkelijk fenomenaal. Vergelijkbaar met SACD en DVD-Audio. Dus nu voor het eerst kijken naar een concert in 1080p en daarbij luisteren naar ongecomprimeerd 5.1 geluid. En dan te bedenken dat het een concert uit 1981 is!!! Maar geloof me, als de bassen van 'Under Pressure' uit de speakers komen, dan ga je helemaal uit je dak. Ook de films 'Cars' en 'Rattatouille' bekeken. Ín één woord: adembenemend!!

Kortom, deze speler past prima in mijn configuratie. En dat is het belangrijkste. De zwakste schakel bepaalt de prestaties van het geheel. Heb je dus gebrekkige speakers, verwacht dan geen wonder van deze blu-ray speler kwa geluid. Ik zie vooralsnog geen reden om een high-end blu-ray speler aan te schaffen. Wel jammer dat er geen spelers op de markt zijn, die DVD-Audio en SACD ondersteunen. Een gemiste kans om ook deze sublieme formaten een push te geven.

Voor degelijkheid 'slechts' een 7 omdat mijn high-end Denon spullen een groot verschil laten zien kwa degelijkheid. De materialen waarmee deze blu-ray speler is samengesteld, zijn gewoon wat goedkoper. Dat voel je meteen. Maar ook logisch, gezien het prijsverschil.

Vanaf de PC krijg ik dus al 1080p op de beamer, maar ik mis links en rechts nog een klein reepje van het scherm. Ik zag dat pas na 4 films, dus het valt wel mee. Maar toch. Een PC is en blijft toch een beetje een jungle wat betreft hardware, software, drivers, codecs etc... Dus ik heb liever een dedicated apparaat die via de PC gedownloade films stabiel kan afspelen. Deze blu-ray speler kan dat via AVCHD (ook voor bepaalde HD-Camcorders en ook de standaard voor toekomstige HD televisie uitzendingen). De bedoeling is om dus je 720p film (1 schijfje) of 1080p film (2 schijfjes) op een DVD te branden in blu-ray formaat. Ook accepteert de speler een SD-kaart van maximaal 16gb. Hier moet ik nog wat ervaring mee opbouwen, tegen die tijd schrijf ik nog wel een review.

Bobby72 10-04-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Op mijn werk uitgebreid getest op zowel de Infocus N83 als diverse Loewe schermen. Blue Ray is indrukwekkend goed kwa beeld. Als gewone dvd speler gaat een Primare DVD 30 duidelijk een stap verder kwa diepte, kleurechtheid en scherpte. Het geluid van zo'n speler is op een Primare Spa 21 ronduit teleurstellend. Klankechtheid is zeer beperkt, focus idem en de diepte en losheid van de speakers is ook niet geweldig. Geluid van de Primare DVD 30 is superieur beter. Kun je natuurlijk ook niet verwachten van een speler van dit bedrag. Alle spelers van de populaire merken kunnen alleen geen diepte laten horen in het geluid. Vallen onder 2-demensionale audio.

arjan13 31-03-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Deze speler van panasonic is op dit moment het beste wat er op de markt te krijgen is.
Het beeld is uitmuntend,zowel blu-ray als dvd worden heel goed weergegeven.
Door de upscaling naar 1080p voor dvd is het een genot om naar een ‘gewone ‘ dvd-tje te kijken.
de blu-ray schijfjes worden weergaloos weergegeven door de ondersteuningen van 24p en hdmi ver 1.3 met deep color.
En met de bd ver 1.1 krijg je veel extra's met bijvoorbeeld picture in picture en dolby/dts hd sound.
Ook de viera link is geweldig zodat je met de afstandsbediening van je tv het apparaat kunt bedienen.
Met name de prijs maakt het interessant om deze Panasonic aan te schaffen.
je zult er geen spijt van krijgen.

johnnyrijks 28-03-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

ik heb deze speler sinds een paar weken ben zeer tevreden.
De speler is bijna geruisloos en speelt bijna alle formaten zonder moeite af.
Het laden van de films gaat erg snel en de navigatie en installatie is een fluitje van een cent.
Een topper die in zijn prijsklasse tot het allerbeste behoord!
Een aanrader!

Morre 27-03-2008
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD30

Ik heb deze speler vergeleken met andere merken en de Panasonic kwam er als beste uit qua beeldkwaliteit en mogelijkheden. Ook een zeer strak design. Betrouwbaarheid bij Panasonic's is hoog, dus dat speelde ook mee in de overweging.

Hele fijne functie is het afspelen van HD materiaal op DVD gebrand (AVCHD codec). Hierdoor kun je dus gedownloade films heel makkelijk branden op DVD, waar je eerst een Playstation 3 voor nodig had.

Je hebt dan zeer scherp beeld wat op een DVD5 of DVD9 past!

Normale DVD's worden trouwens goed opgeschaald naar HDTV resoluties zonder zichtbare vervormingen.

De SD card lezer is trouwens ook handig, hopelijk komt er ook eeen firmware update dat je er MP3's op kan zetten en zo kan afspelen.

Zeer stille speler ook!