Teufel Impaq 7300 5.1-Set M

Kleuren
zwart
Panasonic DMP-BDT700EG

eveltink 21-11-2014 Product paar weken in bezit

Deze set aangeschaft in combinatie met Raumfeld connector 2.
Na de bestelling binnen 3 dagen alle spullen binnen, netjes verpakt en duidelijke (niet Nederlandstalige) handleidingen.

Het aansluiten is een peuleschil en dat geldt ook voor het inregelen van de speakers.

Daarna begint pas echt het plezier. Alles werkt, goede geluidskwaliteit en gewoon een mooi ogende set met een robuuste subwoofer en slanke luidsprekerzuilen.

Niet teveel (onnodige) instellingen. Maar de instellingen voor muziek en film zijn prima. Tot op heden nog nooit de behoefte gehad om muziek/film op basis van 2.1 te laten horen.

De uitbreiding met de raumfeld connector is echt een must. Goede digitale kwaliteit van muziek, simpele koppeling met de NAS en ook Internetradio werkt prima en supersnel.

Zijn er tekortkomingen/wensen? Ja.
Zonder raumfeld connector is het niet mogelijk om shuffle toe te passen op muziek. Dat is met een uitgebreide muziekverzameling onhandig. Heel vreemd dat de Impaq 7300 die mogelijkheid zelf niet heeft.

De set is aangesloten op het netwerk. Waarom dan voor de set zelf geen app zodat alle functies van de afstandsbediening (wellicht zelfs met die van de raumfeld connector) via de telefoon/tablet kunnen worden bedient.

Samenvattend
Ik kan de set aan een ieder die gesteld is op goede kwaliteit muziek, niet teveel poespas voor een redelijke prijs aanbevelen.

G. Ceulemans 16-01-2014 Product paar dagen in bezit

De bestelling bij Teufel was op 1 werkdag klaar. De levering door UPS was niet zonder fout (levering op verkeerde adres), maar dat heeft geen weerslag op Teufel.

De installatie was zeer eenvoudig; gewoon de draden aansluiten en de luidsprekers plaatsen en klaar.

Als test had ik een oorlogsfilm geselecteerd op blue ray (paschendaele). Wat een verrassing bij de eerste actiescene! Elke explosie is niet gewoon een geluid, maar een ware belevenis! Geen zwaar gebrom of gekraak maar helder en realistisch. Ik kan nauwelijks wachten om mijn favoriete films te herontdekken.

Een complete aanrader!