ECONO-HEAT Econo-Heat elektrisch verwarmingspaneel 60x60 - Reviews

7,3

Pietahr 19-02-2016
  • Product jaar of meer in bezit

5,8
Dit is mijn tweede paneel. Echter, binnen een jaar komt er een barst in en trekt hij krom. Het is van een soort gips gemaakt met daarin wat geleidend ijzerdraad. Die roesten en zetten uit, daarna is het wachten op de eerste barst. Na zo'n barst kun je er nog wel een jaartje of twee mee doen, maar op een gegeven moment breekt dat ding gewoon in twee stukken.
Het is beter om naar metalen alternatieven te kijken. Want dit stukje verwarmde gipsplaat is verre van duurzaam.

mr. Beam 14-12-2017

Econo-Heat verwarmingspaneel

Ik heb mijn dak vol zonnepanelen en heb een overschot aan stroom.
Daarom wil ik zoveel mogelijk elektrisch verwarmen om mijn gasverbruik omlaag te brengen.
De Econo-Heat verwarmingspanelen hebben een mooie en bescheiden omvang en zijn zeer gemakkelijk te installeren.
Ondanks dat ik veel berichten heb gelezen over breuk van de panelen (zelfs al in de verpakking) heb ik er een aangeschaft om hem het voordeel van de twijfel te geven.
Het belangrijkste is in mijn ogen dat je de aankoopbon en het garantie bewijs goed bewaard, er zit immers 3 jaar garantie op!!
Na wat onderzoek bleek dat de Praxis de goedkoopste aanbieder was en daar ik goede ervaringen heb met hun beleid rondom garantie op de door hun verkochte producten heb ik hem daar gekocht.
Het snoer met aangegoten stekker is vrij kort, ik had liever een paar meter langer snoer gehad zonder stekker.
Dat maakt het vaak gemakkelijker om het snoer op een elegante manier naar een wandcontactdoos weg te werken, die stekker is er snel genoeg zelf aangezet.
Hij draait bij mij via een radiografische gestuurde thermostaat, de zender zit in he wandcontactdoos en de ontvanger (de thermostaat dus) kan ik op elke gewenste plek neer zetten.
Het paneel geeft een heerlijke warmte, maar geloof de verhalen niet dat het een ruimte van 10-12 m2 comfortabel verwarmd.
In mijn uitstekend geisoleerder blokhut blijft hij echt steken op 16 graden, al vind ik dat lang niet slecht voor een vermogen van 400 watt!
Het is duidelijk dat ik geen enkel oordeel kan geven over de levensduur van het paneel, maar die drie jaar garantie geeft mij een goed gevoel:-))

Pluspunten

• Mooie vorm
  • Neemt zeer weinig ruimte in
  • Eenvoudig te installeren
  • Prettig geprijsd

Minpunten

• Opgegeven te verwarmen ruimte te optimistisch

mr. Beam 03-04-2018

Bijna een halfjaar naar volle tevredenheid in gebruik

In mijn eerdere review heb ik aangegeven dat ik het Econo-Heat verwarmingspaneel, waar nogal wat negatieve reviews de ronde doen, het voordeel van de twijfel wil geven.
Ik heb het paneel gedurende de vijf koude maanden nagenoeg dagelijks gebruikt om ons gastenverblijf te verwarmen.
Wat ik al eerder heb aangegeven, met 400 watt kan je een ruimte van 12 m2 niet comfortabel verwarmen, daar heb je minstens het dubbele wattage voor nodig, dus het Econo-Heat paneel staat parallel geschakeld met nog een infrarood paneel van 400 watt.
Voor de rest werkt het paneel zonder problemen, ik ben zeer tevreden, geen breuk of andere storingen.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • Straalt een fijne warmte af
  • Eenvoudige montage

Minpunten

• kort snoer