Alecto DIVM-550 HD Wifi babyfoon - 5inch touchscreen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto DIVM-550 HD Wifi babyfoon - 5inch touchscreen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jochem 27-02-2019

Dramatische kwaliteit... Specs worden niet waargemaakt

Nu ondervind ik, sinds ik de DIVM 550 in gebruik heb, meerdere problemen. Ondertussen heb ik meerdere DIVM 550’s in bezit gehad en gebruikt, echter hebben deze grotendeels dezelfde problemen (na retourneren via de winkel).
Over deze problemen heb ik ook een beoordeling via jullie website geschreven, echter zie ik dat deze nog niet geplaatst is.

De volgende problemen ondervind ik:
• Geen automatische schakeling tussen dag- en nachtzicht;
• Het afspelen van muziekjes functioneert niet;
• De ouderunit laadt niet op middels bijgeleverd snoer. Hiervoor gebruik ik nu een telefoonlader, aangezien deze wel verbinding maakt;
• De ouderunit geeft soms groene & roze strepen ipv beeld bij aanzetten;
• De ouderunit gaat niet automatisch in een slaapstand. Waarna deze ontwaakt bij geluid/beweging.

Minpunten

• Geen automatische schakeling tussen dag- en nacht
  • Het afspelen van muziekjes functioneert niet
  • ouderunit laadt niet op middels bijgeleverd snoer
  • ouderunit geeft groene & roze strepen ipv beeld
  • ouderunit gaat niet automatisch in een slaapstand

Anoniem 09-01-2019

Omdat wij veel verdiepingen in huis hebben deze WiFi babyfoon aangeschaft maar wat een teleurstelling.
Het installeren gaat prima al werk de touchscreen erg slecht!! En reageert het scherm erg traag! Wanneer de camera gaat “kalibreren” duurt t helemaal lang. De camera draait verschillende rondjes en gaat op en neer en staat dan eindelijk een keer stil. Dan roept hij “ready for connection” en geeft hij beeld.
In t licht gaat dat prima maar het nachtzicht is vreselijk slecht! Of eigenlijk is het er niet! Onze dochter ligt niet ver van de camera, zeker niet meer dan 2 meter, maar we zagen helemaal niets!! Meerdere dingen geprobeerd maar helaas alleen met een licht op de gang aan een klein beetje zicht! In andere ruimtes getest maar helaas hetzelfde verhaal. Dit product voldeed dus helaas absoluut niet aan onze verwachtingen, zeker niet voor die prijs!!!

Officiele reactie van Hesdo 11-01-2019

Beste Anoniem,

Wat ontzettend vervelend dat uw DIVM-550 niet naar behoren functioneert.
Ik kan me voorstellen dat u teleurgesteld bent, deze problemen hoort de DIVM-550 niet te geven.
Wij willen dit graag voor u oplossen.
Als u een mail ter attentie van mij zou willen sturen naar service@alecto.nl, gaan we samen kijken naar de beste oplossing.

Marianna, Alecto Service

Loes 10-12-2018

Waardeloos apparaat

Veel geld voor een waardeloos apparaat. Die van ons is inmiddels retour.

App werkt niet naar behoren, geen notificaties voor iOS en op de nieuwste Android is de app helemaal niet werkend te krijgen.

Apparaat herstart zichzelf vaak waardoor er een harde stem door het huis klinkt “ready for connection”. Ouderunit is binnen een half uur leeg.

Kortom, veel gebreken voor zo’n duur apparaat. Zonde!

Pluspunten

• Helder beeld

Minpunten

• De app werkt niet naar behoren
  • Ouderunit binnen een half uur leeg
  • Scherm reageert traag
  • Apparaat herstart zichzelf vaak

JPSiebring 29-08-2018

Handig in gebruik

Een duidelijk beeld overdag en 's nachts. Je kan het camerabeeld draaien waar je wil met het scherm en de app. Het beeld in de app is erg goed. Het enige nadeel is dat het geluid wat soms een beetje ruist bij terugpraten. Erg handig in gebruik als je buiten bereik gaat van de directe verbinding of als je wil meekijken van afstand.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Goede kwaliteit
  • Gratis app

Minpunten

• Ruisend geluid bij terug praten
  • Geen temperatuur

Josh75 27-08-2018

Alles om de kleine vol vertrouwen te kunnen zien en horen

Deze babyfoon hebben we uitgekozen voor onze kleinzoon na een vergelijking van meerdere babyfoons in de markt. Doorslaggevend in onze keuze is dat je samen met ouders en grootouders gelijktijdig via de app kan kijken. En zonder dat je iets extra's hoeft aan te schaffen. Mijn dochter vind de babyfoon geweldig, makkelijk te installeren en makkelijk te gebruiken. Ze (en wij!) hebben nu alles om de kleine vol vertrouwen te kunnen zien en horen.

Pluspunten

• Met app voor telefoon
  • Goede kwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk
  • Fraai design

Minpunten

• Geen temperatuur sensor

J.Denkers93 21-08-2018

De babyfoon is makkelijk te gebruiken en in te stellen.

De babyfoon is makkelijk te gebruiken en in te stellen. De batterij gaat lang mee en het beeld is uitstekend. Deze babyfoon is een stuk beter en veelzijdiger dan degene die we kochten voor ons eerste kindje 2 jaar geleden. Ik raad deze van harte aan.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Lange batterijtijd
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Geen temperatuur sensor

T.C. Houwing 14-08-2018

Samen kijken op scherm en telefoon is een grote pré

De babyfoon heeft een duidelijk beeld op smartphone en de ouderunit. Ook 's nachts. Het instellen kostte me wat moeite maar met de handleiding is het goed te doen. De app werkt voor mij gemakkelijk en mijn partner is er ook heel blij mee. Samen kunnen kijken op scherm en telefoon is een grote pré om voor deze babyfoon te kiezen!

MaikK 13-08-2018

Werkt prima, via de ouderunit en via je smartphone.

Hij werkt prima, via de ouderunit en via je smartphone. Mijn verbinding binnenshuis is goed maar dit heeft natuurlijk te maken met je eigen draadloze netwerk.
Ik vind het superhandig dat ik of mijn partner buitenshuis ben kan inloggen om even te kijken. Het beeld is 's avonds en overdag heel erg scherp. Soms zit er wat vertraging in het beeld maar dit is niet heel erg lang. Installatie ging heel erg makkelijk, een aanrader!

J.Wagemaker 10-08-2018

Doet precies zoals het beschreven staat!

Ik vind dit apparaat helemaal super. Ik heb een vergelijk gemaakt tussen alle wifi babyfoons die nu verkrijgbaar zijn met deze kun je absoluut het meeste! Zowel beeld thuis als buitenshuis én een beweegbare camera. Hij is compact en doet precies wat er beschreven staat.

Pluspunten

• Werkt out of the box
  • Goed en makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen temperatuur sensor

M. Eltink 09-08-2018

Een babyfoon met app is een uitkomst

Voor mij en mijn partner was samen kunnen kijken een must. De app kan je op meerdere telefoons installeren zodat wij gelijktijdig kunnen kijken. Het installeren van de camera is makkelijk maar duurde wel lang. Een nadeel is wel dat als je lang op je telefoon kijkt de batterij van je telefoon snel leeg gaat. Maar dit heeft eigenlijk niet met de babyfoon te maken.

Pluspunten

• Veel gebruiksmogelijkheden
  • Helder display
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Batterij telefoon snel leeg

MSweers 25-07-2018

Hele uitgebreide babyfoon!

Deze hebben wij gekocht voor ons kindje omdat we het belangrijk vonden allebei te kunnen kijken als we iets horen. Het product komt in een hele mooie doos. Ik was een beetje bang dat het een moeilijk toestel zou zijn om aan te sluiten met wifi. Dat bleek onnodig, de handleiding is vrij kort en in een zucht werkt de babyfoon op het bijgeleverde scherm en je smartphone.
Het bijgeleverde scherm is een soort tablet met touchscherm, deze werkt heel prettig en geeft een mooi beeld. Ik zie direct of ik nodig ben voor de kleine. De bediening is makkelijk. We hadden eerst een wifi babyfoon van Motorola maar die werkte een stuk minder makkelijk. We zijn heel erg tevreden met onze keuze.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Heldere display
  • Vele gebruiksmogelijkheden

Minpunten

• geen temperatuur sensor