Alecto DBX-20 - Reviews

Camera babyfoon
Optische weergave
LED-indicatie
Muziek

Beoordeling op basis van 32 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Anja-v-L 29-03-2016 Product paar weken in bezit

Helaas spijt!

5,6
Na bijna 8 trouwe jaren ging onze eerste babyfoon een Alecto dbx-88 helaas kapot. Omdat we de babyfoon niet meer.zo lang nodig hebben en we dus niet meer zoveel geld uit wilde geven voor een nieuwe hebben we nu voor de dbx-20 gekozen. Helaas hebben we er spijt van! Even aantal nadelen van de dbx-20 tov de dbx-88: veel kortere snoeren, geen alarm functie bij te lage/hoge temperatuur, te licht dus valt makkelijk om en vooral het geluid! Ik schrok me kapot toen de babyfoon de eerste ochtend afging toen onze dochter mij riep. Wat een blikkerig geluid! Echt heeeeel veel slechter tov de dbx-88. De dbx-88 is gewoon veel degelijker en beter. Dus als je twijfelt, neem de dbx-88!

Officiele reactie van Hesdo 04-09-2017

Hallo Anja, Alecto heeft inderdaad heel veel verschillende modellen met verschillende mogelijkheden en prijzen. Uiteraard is goed functioneren van een babyfoon belangrijk, als je dus het idee hebt dat deze niet naar behoren functioneert, kunnen wij hem altijd hier voor je testen en nakijken. Vul dan via onderstaande link het reparatieformulier volledig in. Mvg Daam http://www.alectobaby.nl/garantie_reparatie_en_retouren

Rietveld 31-08-2017 Product paar dagen in bezit

Jammer hij doet het niet goed

Als ik de deuren naar de hal en de slaapkamer open heb hoor ik mijn zoontje wel maar via de babyfoon niet! Wat ontzettend frustrerend is. Heel af en toe pakt hij het geluid op, maar vaker niet dan wel! Ik vind het dus echt zonde van het geld en heb spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• Temperatuurweergave

Minpunten

• Geluid pakt hij niet goed op
  • Blikkerig geluid

d. 14-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Fijn in gebruik

Hij is gemakkelijk te gebruiken en werkt prima. Ik gebruik hem voor mijn gastouderopvang en heb niet te klagen! Tevreden klant dus.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen

Minpunten

• geluid babymonitor is niet aan te passen

miranda 14-03-2017 Product paar dagen in bezit

mega apparaat

super apparaat en goed bereik nu in de aanbieding bij trekpleister online voor 24,95
makkelijk in gebruik en super omdat deze zowel draadloos als op batterijen is

Hanneke 13-01-2017 Product paar weken in bezit

Handig in gebruik, makkelijk mee te nemen, stoort niet

De babyfoon is handig in gebruik, we hebben hem gekocht omdat onze tweede op komst is. We wilden op vakantie ook een babyfoon mee kunnen nemen en hebben er vorige maand goed gebruik van gemaakt. De babyfoon is makkelijk mee te nemen (niet groot). Ook stoort de babyfoon niet en reageert hij niet vertraagd op het huilen of roepen van een kindje. Je hebt ook duidelijk geluid (geen rare geluiden tussendoor of rare stemvormingen.

Pluspunten

• Compact
  • Stoort niet
  • Handig in gebruik
  • Geen stemvervorming

Mr review 21-09-2016 Product paar dagen in bezit

Niet tevreden!

Door de weinige knopjes en poespas is deze babyfoon gemakkelijk te bedienen. De temperatuur in de babykamer wordt weergegeven op de ouderunit, er zitten muziekjes op en er is een terugspreek mogelijkheid. Echter waar de babyfoon toch voor bedoeld is, "de basis functionaliteit" ben ik zeer negatief over en daar is blijkbaar op bezuinigd. Het geluid is zeer zacht (zelfs op volume maximaal) en klinkt zeer blikkerig. Op 20cm van de babyunit wordt het beter echter dan zou de babyunit in de wieg of bedje moeten. Wij hebben al voor de andere kinderen een alecto dbx 88 en dus meerdere babyfoons in huis. Deze zijn dan wel wat duurder in aanschaf maar volume en geluid zijn vele malen beter. Wij gebruiken de babyfoons bij onze kleuter en peuter om heen en weer te praten.

Pluspunten

• Temperatuur
  • Terugspreekmogelijheid

Minpunten

• Geluidsvolume
  • Geluidskwaliteit

Officiele reactie van Hesdo 22-09-2016

Het zachte geluid zoals hier omschreven wordt is niet normaal voor de DBX-20. Ik raad aan even contact op te nemen met ons Service Center ( tel 073-6411355 of service@alecto.nl) want hier kan en moet snel iets aan gedaan worden.

halloloes 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prijs kwaliteit

Prima babyfoon, je krijgt Waar voor je geld! Makkelijk te bedienen en de muziekjes zijn ook erg fijn. Gewoon makkelijk en niet teveel poespas erop.

Mark 27-06-2016 Product paar weken in bezit

Fijne babyfoon

Gekozen voor de alecto dbx-20. De babyfoon is heel makkelijk in gebruik en is voorzien van een goede "walki-talki" functie. Dit is ideaal voor diegene wat na boven is gelopen om te kijken naar de baby. De liedjes wat erop zitten zijn ook kalmerend voor onze kleine. Helaas deed na 2 weken de "baby unit" het niet meer, dit bleek aan de meegeleverde adapter te liggen. Dit is snel en makkelijk opgelost door Alecto.

Nadine 10-06-2016 Product paar weken in bezit

Handige babyfoon

Degelijke babyfoon voor weinig geld.
Het muziekje deed mijn kleinzoon al snel slapen.
Handig dat er ook een walkie-talkie-systeem aan zit.

MissMimi 21-05-2016 Product paar dagen in bezit

prima apparaat

De babyfoon net in gebruik genomen, even opladen en hij doet wat het doen moet. Prima kwaliteit voor een redelijke prijs.

Tanja 10-05-2016 Product paar dagen in bezit

DBX-20 babyfoon

Makkelijk te bedienen babyfoon. Het bereik van de babyfoon is goed. We hebben een vrij diepe tuin en hebben achter in onze tuin ook goed bereik. Ook makkelijk mee te nemen als de kinderen gaan logeren.

Amy 20-04-2016 Product paar weken in bezit

Goede en makkelijke babyfoon

Makkelijk bedienbare babyfoon en het geluid is ook van goede kwaliteit. Fijn dat er ook 2 slaapliedjes zijn ingesteld. Goede prijs-kwaliteitsverhouding. Al met al een top babyfoon!

Bloesempracht 24-03-2016 Product maand in bezit

Alecto DBX-20

Degelijke compacte babyfoon, misschien niet de meeste opties, maar gewoon praktisch in gebruik, niet onze eerste babyfoon, extra opties gebruik je toch niet is de ervaring.

nexx 04-03-2016 Product paar dagen in bezit

Ik vind het prima babyfoon voor de prijs.

Makkelijk te gebruiken.

goed geluid en ontvangst prima.

Jane 04-03-2016 Product maand in bezit

9,4
Een enorm fijn product! Ik was op zoek naar een relatief goedkope babyfoon. Deze was in de aanbieding voor 30,- en heeft veel mogelijkheden! Je raakt de weg kwijt als je blanco op zoek gaat naar een babyfoon, want er zijn er zoveel. Deze babyfoon is eenvoidig in gebruik. Stekker erin en hij doet het bij je baby in de kamer. Beneden een druk op de knop en hij doet het. Microfoonfunctie is handig als je iets wilt doorgeven als de ene boven en de ander beneden is. Voor mijn baby gebruik ik deze functie miet. Mijn dochter wordt regelmatig eventjes wakker en met een druk op de knop kun je een melodietje in de babykamer af laten spelen en is mijn dochter weer rustig. Heel praktisch en prettig dus. Zelfs mee gehad op vakantie. Compact formaat!

Alwi 25-02-2016 Product maand in bezit

6,8
Hij is zo goedkoop. Je verwacht niet veel van. Maar hij is wel makkelijk te gebruiken. Hij piept heel vaak. Ik weet niet waarom. Ik vind het meer dan OK voor 40 Euro. Ik kan niet klachen.

Ria 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

7,6
Prima product, zeker gezien zijn lage prijs. Is klein, makkelijk mee te nemen, makkelijk in gebruik en degelijk. Geluid en bereik zijn prima.
Ik mis een luisterfunctie. Als mijn dochter zachtjes aan het babbelen is of een beetje aan het draaien is, dan slaat hij niet aan. Ik kan dan niet horen of ze wakker is of slaapt. Als ze echt moppert of huilt slaat hij wel aan zoals het hoort.

Ger49rit 15-02-2016 Product paar weken in bezit

Goede prijs/kwaliteit verhouding. Bleef piepen bij de eerste keer opladen. Nadat het apparaat was opgeladen geen problemen meer. Eenvoudige bediening. Handig dat de temperatuur in de slaapkamer is af te lezen. Is nu nog niet zo nodig maar kan in de zomer nuttig zijn.

Jansen 14-02-2016 Product paar dagen in bezit

Prima babyfoon, licht en klein, makkelijk te plaatsen.
We hebben de Alecto al eerder gehad en is tot nu toe altijd goed bevallen.Dus verwachten dat dit kleinere model ook zeker zal voldoen

Marga 12-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ik vind het een prima babyfoon voor deze prijs. Het apparaat werkt gemakkelijk en goed. Het geluid van de liedjes is wat minder.