Alecto DVM-260 - Reviews

7,9

linda 29-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

alecto babyfoon dvm 260/260+

Super babyfoon.
Ik heb deze nu al 2 jaar en ben zeer tevreden. Ook ben ik zéér tevreden over de service van Alecto.
Wij hadden een accu probleem bij de DVM 260 even gebeld en kosten loos een nieuwe accu ontvangen.
Nu wij een 2de kindje krijgen en er een babyfoon aan wilde koppelen was dit niet mogelijk omdat wij een ouder type hadden de DVM 260 en nu de DVM 260+.
Even opgebeld en alles wordt netjes geregeld en krijgen we voor het oude type een compleet nieuwe.

Alecto super service!!

Pluspunten

• (260) is nederlands instelbaar

Minpunten

• (260+) is niet in het nederlands in te stellen.

Norah 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Groot scherm

We wilden graag een baby phone met camera. De keuze is gevallen op de Alecto 260. Voordelen is vooral dat 's nachts alles ook goed zichtbaar is, makkelijk in gebruik en beeldscherm is groot. Bij terugpraten niet altijd even duidelijk. Voor de rest prima product met prima prijs kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• Beeld ' s nachts
  • Beeldscherm groot
  • Gebruiksvriendelijk

Nonja 22-11-2016 Product paar weken in bezit

Fijne babyfoon

Het is een fijne babyfoon. Goed beeld en geluid. Veel mogelijkheden zoals muziekjes, reactie op alleen geluid of reactie op alleen beeld of beiden. Ook fijn dat temperatuur zichtbaar is op het beeldscherm. goede infrarood camera dus wanneer het pikken donker is nog steeds goed en duidelijk beeld. Bereik ook prima voor in huis. Uitgeprobeerd hoe ver het bereik is, wanneer je echt buitenhuis gaat wordt het bereik iets minder. Maar dit gebeurt nooit dus is ook niet erg. Ik vind het soms lastig om de juiste knopjes te vinden om te krijgen wat ik nodig heb dit had misschien iets duidelijker gekund. Verder prima babyfoon en erg blij mee.

Babyfoon alecto 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Super babyfoon

Erg duidelijk scherm. Springt ook aan als baby huilt, ideaal. Accu gaat lang mee. Top! Ontvangt super, in de tuin zelfs bereik. Helaas geluid wel wat schel, als baby hoest klinkt dit erg vreemd. Maar kortom, super kwaliteit en niet duur!

Eef 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Alecto DVM-260+

Product is makkelijk in gebruik, duidelijk scherm en heeft voldoende bereik. Een nadeel is dat de camera niet op afstand bestuurbaar is (is wel te krijgen bij de duurdere versie, dus dit is een keuze). Tijdens gebruik is de terugspreek functie ideaal. Echter stoort het ons dat het geluid wat de babyfoon geeft als de batterij bijna leeg is niet te dempen is, dit is een erg hard geluid en pas op te lossen als je hem aan de oplader legt (vooral 's nachts is dit geluid niet prettig).

Pluspunten

• Terug spreek functie
  • Duidelijk scherm

Minpunten

• Camera niet op afstand draaibaar
  • Geluid als batterij bijna leeg is, is enorm hard.

Jessica 19-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Beeldbabyfoon is ideaal

Wij hebben dit product inmiddels twee jaar in gebruik en zijn erg tevreden over de beeldkwaliteit overdag en 's nachts. Verder is de vox functie ideaal (babyfoon geeft pas beeld als kind beweegt of geluid maakt, sterkte kun je zelf instellen). Verder is het product heel gemakkelijk te installeren en mee te nemen als je buiten de deur gaat logeren. Binnenshuis is het bereik goed, maar zodra je 10 meter buiten bent verliest de babyfoon helaas ontvangst. De 300m ontvangst klopt dus niet. Helaas hebben wij het apparaat twee keer ter reparatie moeten aanbieden (wel 2 jaar garantie). De eerste keer hadden we een stroomtoevoer probleem en de tweede keer gaf de geluidssensor steeds geluiden weer die er niet waren. Tweede keer een geheel nieuw product ontvangen. De service van Alecto is heel goed.

Pluspunten

• groot en duidelijk beeldscherm
  • vox functie (beeld pas aan bij geluid/beweging)
  • gemakkelijk te installeren

Minpunten

• bereik buitenshuis minimaal
  • defecten

Janneke 04-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

beeldbabyfoon

Wij hebben nu bijna twee jaar deze beeldbabyfoon. Het bereik laat helaas soms te wensen over, niet geschikt als bijv. een buurvrouw even oppast of je in de tuin bezig bent en ontvanger mee neemt. In huis werkt hij prima, wel geeft de beeldbabyfoon iets vertraging in geluid, dit is voor het gebruik vind ik niet hinderlijk. In het afgelopen jaar hebben wij twee keer storing gehad in beeld/geluid in huis en soms deden de camera's het zelfs niet meer. Wij hebben de set twee keer terug gestuurd voor reparatie, eerste keer kon het gerepareerd worden en tweede keer werden wij verrast met een helemaal nieuwe set!!! Waarvoor onze dank, wat een fijne en goede service! Al met al een goede beeldbabyfoon, maar naar ons idee zeer gevoelig voor storingen en geen lange levensduur.

J. 24-10-2016 Product paar dagen in bezit

Super helder beeldscherm, heel fijn!

Zeer goed bruikbare babyfoon. Heel helder, scherp en goed geluid. Ideaal met terugspreekfunctie en afspelen van muziekjes. Is het geld zeker waard.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Helder beeld
  • Uitbreiden met meer camera's mogelijk

Minpunten

• Niet

Tonny 06-10-2016 Product paar dagen in bezit

uitgebreid,duidelijk beeld en geluid, duidelijke handleiding

Ik vind de prijs/kwaliteit goed.
Duidelijk beeld en geluid, uitgebreide functies duidelijke handleiding.
Fijn dat je terug kan spreken/baby kan zien dat je zelfs vanuit waar je camera staat een slaapliedje kan afspelen.

Pluspunten

• Duidelijk beeld en geluid
  • uitgebreide functies
  • duidelijke handleiding
  • beeld en spreken met baby
  • slaapliedje afspelen

Minpunten

• Geen min punten

alecto dmv 260 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

mooie behuizing

een mooi product voor een redelijke prijs, de meldingsindicator voor babygehuil werkt perfect. je kunt zelf 4 cameras bekijken via de monitor unit. super

Anke 28-09-2016 Product paar maanden in bezit

Fijne babyfoon

We hebben zelf de dvm 260 +. Het is een fijne babyfoon met goed bereik en beeld. Ook in de nacht. Het geluid zou wel wat beter kunnen maar bij ons is dat geen belemmering.

Pluspunten

• Bereik is goed
  • Duidelijk beeld

Minpunten

• Iets wat minder duidelijk in geluid

Wildacer 23-08-2016 Product paar dagen in bezit

Top babyfoon

Net aangeschaft. Ziet er goed uit en voelt degelijk. Volop opties aanwezig. De temperatuur is vooralsnog twijfelachtig, lijkt te hoog weer te geven.
Makkelijk te installeren (5 sec.).

Pluspunten

• Groot scherm
  • Zoom functie

Minpunten

• Temeratuur
  • Volume liedje instelbaar?

An-Sofie 19-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goed product, goeie service

Duidelijk en groot scherm.
Geluid/ bewegingsdetector werken goed.
Makkelijk te gebruiken.
Leuke slaapliedjes.
Je kan er meerdere camera's op aansluiten.
Lange draden bij adapters, dus je raakt makkelijk bij een stopcontact.
Goeie service na verkoop (garantie).
We zijn heel tevreden over deze babyfoon van Alecto.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Thermometer

PWR Dassen 11-08-2016 Product paar dagen in bezit

Bereik onvoldoende

Bereik is onvoldoende. Vanaf tweede etage haalt hij het niet naar de woonkamer.
We willen de Alecto DVM70 vervangen door 1 met meer cameras, maar deze DVM 260 heeft miner bereik. Met de DVM70 hebben we zelfs bij de buren goed bereik, dat hadden we bij deze ook verwacht.
Mooi apparaat maar voor ons niet geschikt ivm bereik onvoldoende. Product teruggestuurd.

Pluspunten

• Mooi apparaat

Minpunten

• Bereik onvoldoende

von 09-08-2016 Product jaar of meer in bezit

2x in ruim een jaar kapot

6,4
Wij hebben deze babyfoon in januari 2015 gekocht en in mei 2015 in gebruik genomen met veel plezier. Helaas moest hij in december 2015 opgestuurd worden ivm ruisend geluid. Na anderhalve week konden we de babyfoon weer gebruiken. Nu weer een half jaar later hebben we geen geluid meer van onze dochter maar alleen een ruisend geluid....
Dus helaas voor ons nooit geen dvm 260 meer...

Denise1981 09-08-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijke, betrouwbare babyfoon

Gemakkelijk in gebruik, degelijk en betrouwbaar product. Enige vervelende zijn de geluidjes wanneer de babyfoon bewegingen signaleert, maar deze kun je uitzetten. Geen minpunten te benoemen.

D-M 06-08-2016 Product maand in bezit

Super handige babyfoon, heel duidelijk beeld!

We hadden eerst een gewone babyfoon van Alecto, die 3 km ver reikt (voor het geval we een keer de honden uit wilden laten, wat achteraf nooit werd gedaan haha). Dat ding stoorde heel vaak of we hoorden er andere mensen/kindjes op.
Besloten te gaan voor een babyfoon met camera toen we zwanger raakten van de 2e. Uiteindelijk deze gekozen voor het mooie heldere beeld. Geen vertraging in het beeld. Dit verschil zag je in de winkel duidelijk met de andere babyfoons. Het geluid klinkt een beetje dof ter vergelijking met die andere Alecto babyfoon die we eerst hadden maar is prima te verstaan. De terugspreekfunctie is ook handig. Gebruiken we niet vaak maar handig dat het erop zit.
De liedjes gebruiken we nooit.
Er kunnen 4 extra camera's op aangesloten worden.
Ideaal ding!

De batterij gaat overigens maar 1 dagje mee. Maar goed, als je je beeld altijd aan hebt staan is dat vrij logisch en voor ons geen probleem.
Kortom, zeker een aanrader!

Soraya 25-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Prima babyfoon

Na een jaar kreeg hij kuren maar we hebben netjes een nieuwe gekregen. Bereik is niet heel goed, als we in de tuin zitten geeft hij al slecht bereik aan. Mogelijk komt dit ook omdat we in een nieuwbouwhuis wonen met goeie isolatie.
Qua functies een prima koop. Beeld is goed, geluid is goed (wel enige vertraging).

Luc 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto DVM 260 review

Het is gewoon een erg goede babyfoon, die er ook nog eens goed uit ziet. Het beeld is van zeer goede kwaliteit (bewegen in de kamer is direct visueel zichtbaar, geen vertraging) Dat erheen camera op zit scheelt je toch een aantal keren op en neer lopen naar de babykamer.
De mogelijkheid om terug te praten is voor ons handig, want dan weet hij dat we er aan komen of om hem even gerust te stemmen. Werkt bij onze kleine boef prima.
De uitbreiding met meerdere camera's was ook zeker een belangrijke reden voor ons om dit apparaat aan te schaffen, omdat je dan niet met 2 apparaten loopt te slepen.
Zeker zijn geld waard om aan te schaffen.

Na een maand:
Erg tevreden met deze aankoop. Bijzonder fijn zijn het grote display, en dat de camera klein is en zowel gemakkelijk op te hangen is als ook staand neergezet kan worden.

Denice 05-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prima beeld babyfoon

7,6
Ik heb deze babyfoon nog maar kort in gebruik. Het grote beeldscherm vind ik erg fijn, en ook de VOX functie is top!
Helaas moet ik de mijne wel al gaan ruilen omdat de temperatuur-meter niet goed werkt... Ik heb alecto gebeld en zij zeiden dat dit probleem wel eens voorkomt. Dit komt omdat de camera dan te heet wordt, en de temperatuur meter dus automatisch ook warmer meet.
Ik hoop dat als ik een nieuwe heb dat alles goed werkt want verder ben ik er erg blij mee!