Alecto DVM-260 - Reviews

digitaal(DECT)

7,9

Anke 28-09-2016 Product paar maanden in bezit

Fijne babyfoon

We hebben zelf de dvm 260 +. Het is een fijne babyfoon met goed bereik en beeld. Ook in de nacht. Het geluid zou wel wat beter kunnen maar bij ons is dat geen belemmering.

Pluspunten

• Bereik is goed
  • Duidelijk beeld

Minpunten

• Iets wat minder duidelijk in geluid

Wildacer 23-08-2016 Product paar dagen in bezit

Top babyfoon

Net aangeschaft. Ziet er goed uit en voelt degelijk. Volop opties aanwezig. De temperatuur is vooralsnog twijfelachtig, lijkt te hoog weer te geven.
Makkelijk te installeren (5 sec.).

Pluspunten

• Groot scherm
  • Zoom functie

Minpunten

• Temeratuur
  • Volume liedje instelbaar?

An-Sofie 19-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goed product, goeie service

Duidelijk en groot scherm.
Geluid/ bewegingsdetector werken goed.
Makkelijk te gebruiken.
Leuke slaapliedjes.
Je kan er meerdere camera's op aansluiten.
Lange draden bij adapters, dus je raakt makkelijk bij een stopcontact.
Goeie service na verkoop (garantie).
We zijn heel tevreden over deze babyfoon van Alecto.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Thermometer

PWR Dassen 11-08-2016 Product paar dagen in bezit

Bereik onvoldoende

Bereik is onvoldoende. Vanaf tweede etage haalt hij het niet naar de woonkamer.
We willen de Alecto DVM70 vervangen door 1 met meer cameras, maar deze DVM 260 heeft miner bereik. Met de DVM70 hebben we zelfs bij de buren goed bereik, dat hadden we bij deze ook verwacht.
Mooi apparaat maar voor ons niet geschikt ivm bereik onvoldoende. Product teruggestuurd.

Pluspunten

• Mooi apparaat

Minpunten

• Bereik onvoldoende

von 09-08-2016 Product jaar of meer in bezit

2x in ruim een jaar kapot

6,4
Wij hebben deze babyfoon in januari 2015 gekocht en in mei 2015 in gebruik genomen met veel plezier. Helaas moest hij in december 2015 opgestuurd worden ivm ruisend geluid. Na anderhalve week konden we de babyfoon weer gebruiken. Nu weer een half jaar later hebben we geen geluid meer van onze dochter maar alleen een ruisend geluid....
Dus helaas voor ons nooit geen dvm 260 meer...

Denise1981 09-08-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijke, betrouwbare babyfoon

Gemakkelijk in gebruik, degelijk en betrouwbaar product. Enige vervelende zijn de geluidjes wanneer de babyfoon bewegingen signaleert, maar deze kun je uitzetten. Geen minpunten te benoemen.

D-M 06-08-2016 Product maand in bezit

Super handige babyfoon, heel duidelijk beeld!

We hadden eerst een gewone babyfoon van Alecto, die 3 km ver reikt (voor het geval we een keer de honden uit wilden laten, wat achteraf nooit werd gedaan haha). Dat ding stoorde heel vaak of we hoorden er andere mensen/kindjes op.
Besloten te gaan voor een babyfoon met camera toen we zwanger raakten van de 2e. Uiteindelijk deze gekozen voor het mooie heldere beeld. Geen vertraging in het beeld. Dit verschil zag je in de winkel duidelijk met de andere babyfoons. Het geluid klinkt een beetje dof ter vergelijking met die andere Alecto babyfoon die we eerst hadden maar is prima te verstaan. De terugspreekfunctie is ook handig. Gebruiken we niet vaak maar handig dat het erop zit.
De liedjes gebruiken we nooit.
Er kunnen 4 extra camera's op aangesloten worden.
Ideaal ding!

De batterij gaat overigens maar 1 dagje mee. Maar goed, als je je beeld altijd aan hebt staan is dat vrij logisch en voor ons geen probleem.
Kortom, zeker een aanrader!

Soraya 25-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Prima babyfoon

Na een jaar kreeg hij kuren maar we hebben netjes een nieuwe gekregen. Bereik is niet heel goed, als we in de tuin zitten geeft hij al slecht bereik aan. Mogelijk komt dit ook omdat we in een nieuwbouwhuis wonen met goeie isolatie.
Qua functies een prima koop. Beeld is goed, geluid is goed (wel enige vertraging).

Luc 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto DVM 260 review

Het is gewoon een erg goede babyfoon, die er ook nog eens goed uit ziet. Het beeld is van zeer goede kwaliteit (bewegen in de kamer is direct visueel zichtbaar, geen vertraging) Dat erheen camera op zit scheelt je toch een aantal keren op en neer lopen naar de babykamer.
De mogelijkheid om terug te praten is voor ons handig, want dan weet hij dat we er aan komen of om hem even gerust te stemmen. Werkt bij onze kleine boef prima.
De uitbreiding met meerdere camera's was ook zeker een belangrijke reden voor ons om dit apparaat aan te schaffen, omdat je dan niet met 2 apparaten loopt te slepen.
Zeker zijn geld waard om aan te schaffen.

Na een maand:
Erg tevreden met deze aankoop. Bijzonder fijn zijn het grote display, en dat de camera klein is en zowel gemakkelijk op te hangen is als ook staand neergezet kan worden.

Denice 05-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prima beeld babyfoon

7,6
Ik heb deze babyfoon nog maar kort in gebruik. Het grote beeldscherm vind ik erg fijn, en ook de VOX functie is top!
Helaas moet ik de mijne wel al gaan ruilen omdat de temperatuur-meter niet goed werkt... Ik heb alecto gebeld en zij zeiden dat dit probleem wel eens voorkomt. Dit komt omdat de camera dan te heet wordt, en de temperatuur meter dus automatisch ook warmer meet.
Ik hoop dat als ik een nieuwe heb dat alles goed werkt want verder ben ik er erg blij mee!

Esser 22-06-2016 Product paar weken in bezit

Degelijk product en gebruiksklaar

7,4
Geen lastige menu. Gewoon stekker erin en je hebt beeld en geluid. Kwaliteit beeld en geluid is prima. wat je ervan mag verwachten.

Enste18 30-05-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijke weergave

We hebben hem nog niet zolang in bezit maar de eerste indruk is goed. makkelijk hanteerbaar. Goede beeldkwaliteit ook in het donker bereik.kan ik nog niks overzeggen omdat we hem alleen nog maar in huis hebben gebruikt.

Hieroenymus 22-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Fijne beeldbabyfoon

We hebben de Alecto DVM-260 ondertussen ruim anderhalf jaar in bezit en zijn zeer tevreden. Helaas is het apparaat twee keer voor reparatie weggeweest (1x kapotte voeding; 1x continue melding van geluid terwijl alles stil was op de babykamer) maar beide keren is het probleem naar tevredenheid opgelost. Tijdens de momenten dat de beeldbabyfoon weg was voor reparatie en we een "gewone" babyfoon gebruikten, merk je hoe fijn het is om (goed) beeld te hebben. In november verwachten we een tweede kind, er komt dan een tweede camera bij, wij kunnen inmiddels niet meer zonder!

Bart 13-05-2016 Product paar weken in bezit

Degelijk en eenvoudig: Perfect

Sinds een aantal weken dit toestel in gebruik.
Erg eenvoudig te installeren/ in te stellen voor het eerste gebruik.
Ik vind het persoonlijk jammer dat de camera alleen met een schroefje bevestigd kan worden en er geen klem-mechanisme of iets dergelijks bijgeleverd zit (heb trouwens geen idee of dat bij andere merken wel is).
Verder een erg eenvoudig te gebruiken en degelijk toestel. Nog geen storingen of problemen gehad. Tot dusver erg tevreden !

bbs81 13-05-2016 Product maand in bezit

verademing

Na bijna twee jaar veel storingen met een ander merk babyfoon, hebben we nu de alecto DVM 260. Inmiddels een maand in gebruik en tadeloos! Groot beeld (niet altijd even scherp), maar scherp in geluid. We zijn zeer tevreden. Het toestel is betrouwbaar (zeer belangrijk!!) in wat het moet doen. Geen omkijken naar.

Jørgi 01-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Fantatische geruststelling

Prima beeldbabyfoon. We hebben een duidelijk beeld, geluid is prima. Hij gaf één keer storing, zonder probleem hersteld en bij tweede storing een nieuw toestel ontvangen. Als ons tweede kindje in augustus geboren wordt, bestellen we een extra camera en kunnen we onze twee schatten met een gerust hart in hun bedje leggen.

Chantal 28-04-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk en duidelijk in gebruik

Snel en simpel te gebruiken, werkt direct. De beeldkwaliteit in het donker en met licht zijn goed. Reageert goed op geluid, de gevoeligheid hiervan is zelf in te stellen. Mooi apparaat. Ik mis een grijperfunctie om camera vast te kunnen klemmen en zou leuk zijn als je zou kunnen gebruiken icm een app op je mobiel. Wij zijn erg tevreden!

Daisy 26-04-2016 Product paar dagen in bezit

Inmiddels al 4x teruggestuurd naar de fabrikant

Het is een mooi apparaat met voldoende mogelijkheden. Maar beeldkwaliteit is niet zo goed en wij hebben hem al 4x terug moeten sturen naar de fabrikant (waar ze overigens niet moeilijk over doen dus service is goed). Hij stoorde vaak, viel uit terwijl hij net van de oplader afkwam en het muziekje zou 15 min moeten duren maar bij ons bleef deze vaak aanstaan en moest je hem apart uitzetten. Wij wilde heel graag een babyfoon met camera en dat vinden we nog steeds erg fijn maar voor ons helaas geen Alecto meer.

Niels 24-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Prima babyfoon

Dit is echt een Prima babyfoon. Hij is Gemakkelijk in gebruik en hij werkt altijd goed. Er zitten Voldoende opties op deze babyfoon.

Mic 23-04-2016 Product paar dagen in bezit

Gewoon prima babyfoon!

Getwijfeld tussen de Motorola top modellen en die van Alecto. Eigenlijk krijg je met deze babyfoon exact hetzelfde. Duurdere Motorola modellen kunnen dan weer draaien ed. met de camera. Maar hoe vaak gebruik je dat dan. Beeldkwaliteit is zeker beter van de Alecto en is veel gemakkelijker te bedienen.

Kortom super aanrader. Het is uitpakken, aanzetten en alles werkt. Speelt liedjes, in de nacht goed zicht!

Top!