Alecto DVM-260

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 74 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto DVM-260 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Mirjam 26-10-2017

Slecht bereik, korte accuduur

Geschreven voor: Alecto DVM-260

In huis valt zeer vaak het bereik weg als ik dit wil voorkomen moet ik de babyfoon bijna in de gang zetten. Daarnaast gaat de accu nog geen 8 uur mee. Dit zijn redenen voor ons om weer op zoek te gaan naar een nieuwe babyfoon

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Zeer slecht bereik
  • Slechte accu

Van Gils 21-10-2017

Helaas veel storing

Geschreven voor: Alecto DVM-260

We hadden deze gekozen vanwege de camera die erbij zit, het was een behoorlijk prijzige babyfoon. Helaas hebben we nu veel last van storing, het oudergedeelte maakt constant een vervelend geluid. Al van alles geprobeerd zonder resultaat. Ook jammer dat er in de handleiding morgen staat beschreven wat je hieraan kan doen. Wij gaan in ieder geval opzoek naar een andere babyfoon.

Minpunten

• Storing in het geluid
  • Beeld is ook niet wat je zou mogen verwachten

Jerry 08-06-2017

Scherm mooi groot iets wat problemen

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Werkt goed helaas al wel 2x nieuwe ontvangen ivm 1x adapter stuk en 1 keer camera erg onduidelijk wel goede service en goed opgelost

Pluspunten

• 2 camera's
  • Mooi groot scherm

Minpunten

• Pech gehad 2 x wel goed opgelost door Bol

Roos 20-05-2017

Groot scherm en veel optie's wel vind ik het bereik matig

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Alles is goed aan het product, alleen heeft hij bij ons slecht bereik, mijn dochter slaapt op zolder als wij beneden zitten horen we haar als ze praat erg haperend en de camera valt vaak weg. Als wij op onze slaapkamer liggen 1 etage hoger dan werkt hij wel perfect

Pluspunten

• goed beeld
  • goede batterij

Minpunten

• slecht bereik

Rick 26-02-2017

Mooi toestel

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Mooi en goed uit ziende toestel .
Werkt echt goed .
Handig in gebruik.
Meerdere camera's aan te sluiten
Goede ontvangst.

Pluspunten

• Meerdere camera's aan te sluiten

Minpunten

• Niet gevonden

Kurt20 04-02-2017

Goede ontvangst!

Geschreven voor: Alecto DVM-260

We hoorden positieve berichten over het merk Alecto dus we zijn op zoek gegaan naar een goede degelijke babayfoon. Zeer tevreden over het product! Goede beeld kwaliteit die ook in het donker goed laat zien! Bereik is in ons huis super! Een product die ik ook mijn broer heb aanbevolen en die hebben het ook aangeschaft.

Pluspunten

• Bereik
  • Beeldkwaliteit
  • Compact

Minpunten

• Niet met de mobiele telefoon te verbinden

Barbara 02-02-2017

Alecto DVM 260

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Fijn product, duidelijk beeld op het beeldscherm. Het is prettig dat meerdere camera's aangesloten kunnen worden.

Ervaren gebruiker 21-01-2017

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Ik heb de babyfoon nu iets meer dan 1 jaar en deze bevalt zeer goed. Beeld is goed en het reageert goed op geluid zodat deze aanspringt wanneer nodig. Het bereik is voldoende, gaat door 2 houtenvloeren heen. Camera staat alleen niet stabiel, maar door deze op een houten plankje vast te maken staat deze wel goed. Helaas ontstond er wel een storing waarbij er een zoem te horen was waardoor de camera steeds aansprong. De aftersales is prima (via mediamarkt) en camera was vervangen.

Pluspunten

• goed beeld
  • aftersales prima
  • camera oplaadkabel extra lang
  • praat functie naar de camera

Minpunten

• temperatuurindicatie klopt niet
  • camera stabiliteit
  • levensduur camera

Margriet Smeding 07-01-2017

Duidelijk beeld, slecht bereik.

Geschreven voor: Alecto DVM-260

De Alecto DM 260 nu zo'n 4 maaden in gebruik. Hoewel de kwaliteit van het beeldscherm super is, baal ik echt van het slechte bereik. Op sommige plekken in huis hebben we al geen bereik meer, laat staan als we naar buiten gaan. Rondom ons huis eigenlijk helemaal geen bereik meer. Volgens de gebruiksaanwijzing zou er tot 50 meter bereik zijn binnenshuis, maar dat redt de babyfoon bij lange na niet.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Slaapliedjes

Minpunten

• Slecht bereik
  • Temperatuur klopt niet (zo'n 5 graden verschil)
  • Volume had hoger gekund.

MvB 05-01-2017

Mooie babyfoon

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Het product werd ons aanbevolen door vrienden. Na aanschaf zijn wij er erg blij mee. Het product is handig in gebruik, je kunt de camera overal neerzetten, op het ouderpanel zit ook een nachtstand en er zijn meerdere camera's op aan te sluiten.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Nachtstand ouderpanel
  • Makkelijk mee te nemen
  • Meerdere camera's toevoegen is mogelijk

Minpunten

• Extra camera's zijn best duur

Sabine 12-12-2016

Duidelijk scherm overdag en s'nachts.

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Ik ben heel blij met deze babyfoon het scherm is duidelijk overdag en s'nachts.
Ik vind het geluid wat minder, stottert regelmattig.
Temperatuur klopt niet helemaal geeft warmer aan dan dat het is.

Pluspunten

• duidelijk beeld

Minpunten

• geluid stottert
  • temperatuur klopt niet

linda 29-11-2016

alecto babyfoon dvm 260/260+

Super babyfoon.
Ik heb deze nu al 2 jaar en ben zeer tevreden. Ook ben ik zéér tevreden over de service van Alecto.
Wij hadden een accu probleem bij de DVM 260 even gebeld en kosten loos een nieuwe accu ontvangen.
Nu wij een 2de kindje krijgen en er een babyfoon aan wilde koppelen was dit niet mogelijk omdat wij een ouder type hadden de DVM 260 en nu de DVM 260+.
Even opgebeld en alles wordt netjes geregeld en krijgen we voor het oude type een compleet nieuwe.

Alecto super service!!

Pluspunten

• (260) is nederlands instelbaar

Minpunten

• (260+) is niet in het nederlands in te stellen.

Norah 24-11-2016

Groot scherm

Geschreven voor: Alecto DVM-260

We wilden graag een baby phone met camera. De keuze is gevallen op de Alecto 260. Voordelen is vooral dat 's nachts alles ook goed zichtbaar is, makkelijk in gebruik en beeldscherm is groot. Bij terugpraten niet altijd even duidelijk. Voor de rest prima product met prima prijs kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• Beeld ' s nachts
  • Beeldscherm groot
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geluid

Nonja 22-11-2016

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Het is een fijne babyfoon. Goed beeld en geluid. Veel mogelijkheden zoals muziekjes, reactie op alleen geluid of reactie op alleen beeld of beiden. Ook fijn dat temperatuur zichtbaar is op het beeldscherm. goede infrarood camera dus wanneer het pikken donker is nog steeds goed en duidelijk beeld. Bereik ook prima voor in huis. Uitgeprobeerd hoe ver het bereik is, wanneer je echt buitenhuis gaat wordt het bereik iets minder. Maar dit gebeurt nooit dus is ook niet erg. Ik vind het soms lastig om de juiste knopjes te vinden om te krijgen wat ik nodig heb dit had misschien iets duidelijker gekund. Verder prima babyfoon en erg blij mee.

Babyfoon alecto 21-11-2016

Super babyfoon

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Erg duidelijk scherm. Springt ook aan als baby huilt, ideaal. Accu gaat lang mee. Top! Ontvangt super, in de tuin zelfs bereik. Helaas geluid wel wat schel, als baby hoest klinkt dit erg vreemd. Maar kortom, super kwaliteit en niet duur!

Eef 21-11-2016

Alecto DVM-260+

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Product is makkelijk in gebruik, duidelijk scherm en heeft voldoende bereik. Een nadeel is dat de camera niet op afstand bestuurbaar is (is wel te krijgen bij de duurdere versie, dus dit is een keuze). Tijdens gebruik is de terugspreek functie ideaal. Echter stoort het ons dat het geluid wat de babyfoon geeft als de batterij bijna leeg is niet te dempen is, dit is een erg hard geluid en pas op te lossen als je hem aan de oplader legt (vooral 's nachts is dit geluid niet prettig).

Pluspunten

• Terug spreek functie
  • Duidelijk scherm

Minpunten

• Camera niet op afstand draaibaar
  • Geluid als batterij bijna leeg is, is enorm hard.

Jessica 19-11-2016

Beeldbabyfoon is ideaal

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Wij hebben dit product inmiddels twee jaar in gebruik en zijn erg tevreden over de beeldkwaliteit overdag en 's nachts. Verder is de vox functie ideaal (babyfoon geeft pas beeld als kind beweegt of geluid maakt, sterkte kun je zelf instellen). Verder is het product heel gemakkelijk te installeren en mee te nemen als je buiten de deur gaat logeren. Binnenshuis is het bereik goed, maar zodra je 10 meter buiten bent verliest de babyfoon helaas ontvangst. De 300m ontvangst klopt dus niet. Helaas hebben wij het apparaat twee keer ter reparatie moeten aanbieden (wel 2 jaar garantie). De eerste keer hadden we een stroomtoevoer probleem en de tweede keer gaf de geluidssensor steeds geluiden weer die er niet waren. Tweede keer een geheel nieuw product ontvangen. De service van Alecto is heel goed.

Pluspunten

• groot en duidelijk beeldscherm
  • vox functie (beeld pas aan bij geluid/beweging)
  • gemakkelijk te installeren

Minpunten

• bereik buitenshuis minimaal
  • defecten

Janneke 04-11-2016

beeldbabyfoon

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Wij hebben nu bijna twee jaar deze beeldbabyfoon. Het bereik laat helaas soms te wensen over, niet geschikt als bijv. een buurvrouw even oppast of je in de tuin bezig bent en ontvanger mee neemt. In huis werkt hij prima, wel geeft de beeldbabyfoon iets vertraging in geluid, dit is voor het gebruik vind ik niet hinderlijk. In het afgelopen jaar hebben wij twee keer storing gehad in beeld/geluid in huis en soms deden de camera's het zelfs niet meer. Wij hebben de set twee keer terug gestuurd voor reparatie, eerste keer kon het gerepareerd worden en tweede keer werden wij verrast met een helemaal nieuwe set!!! Waarvoor onze dank, wat een fijne en goede service! Al met al een goede beeldbabyfoon, maar naar ons idee zeer gevoelig voor storingen en geen lange levensduur.

J. 24-10-2016

Super helder beeldscherm, heel fijn!

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Zeer goed bruikbare babyfoon. Heel helder, scherp en goed geluid. Ideaal met terugspreekfunctie en afspelen van muziekjes. Is het geld zeker waard.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Helder beeld
  • Uitbreiden met meer camera's mogelijk

Minpunten

• Niet

Tonny 06-10-2016

uitgebreid,duidelijk beeld en geluid, duidelijke handleiding

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Ik vind de prijs/kwaliteit goed.
Duidelijk beeld en geluid, uitgebreide functies duidelijke handleiding.
Fijn dat je terug kan spreken/baby kan zien dat je zelfs vanuit waar je camera staat een slaapliedje kan afspelen.

Pluspunten

• Duidelijk beeld en geluid
  • uitgebreide functies
  • duidelijke handleiding
  • beeld en spreken met baby
  • slaapliedje afspelen

Minpunten

• Geen min punten

alecto dmv 260 01-10-2016

mooie behuizing

Geschreven voor: Alecto DVM-260

een mooi product voor een redelijke prijs, de meldingsindicator voor babygehuil werkt perfect. je kunt zelf 4 cameras bekijken via de monitor unit. super

Anke 28-09-2016

Geschreven voor: Alecto DVM-260

We hebben zelf de dvm 260 +. Het is een fijne babyfoon met goed bereik en beeld. Ook in de nacht. Het geluid zou wel wat beter kunnen maar bij ons is dat geen belemmering.

Pluspunten

• Bereik is goed
  • Duidelijk beeld

Minpunten

• Iets wat minder duidelijk in geluid

Wildacer 23-08-2016

Top babyfoon

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Net aangeschaft. Ziet er goed uit en voelt degelijk. Volop opties aanwezig. De temperatuur is vooralsnog twijfelachtig, lijkt te hoog weer te geven.
Makkelijk te installeren (5 sec.).

Pluspunten

• Groot scherm
  • Zoom functie

Minpunten

• Temeratuur
  • Volume liedje instelbaar?

PWR Dassen 11-08-2016

Bereik onvoldoende

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Bereik is onvoldoende. Vanaf tweede etage haalt hij het niet naar de woonkamer.
We willen de Alecto DVM70 vervangen door 1 met meer cameras, maar deze DVM 260 heeft miner bereik. Met de DVM70 hebben we zelfs bij de buren goed bereik, dat hadden we bij deze ook verwacht.
Mooi apparaat maar voor ons niet geschikt ivm bereik onvoldoende. Product teruggestuurd.

Pluspunten

• Mooi apparaat

Minpunten

• Bereik onvoldoende

von 09-08-2016

2x in ruim een jaar kapot

Geschreven voor: Alecto DVM-260

Wij hebben deze babyfoon in januari 2015 gekocht en in mei 2015 in gebruik genomen met veel plezier. Helaas moest hij in december 2015 opgestuurd worden ivm ruisend geluid. Na anderhalve week konden we de babyfoon weer gebruiken. Nu weer een half jaar later hebben we geen geluid meer van onze dochter maar alleen een ruisend geluid....
Dus helaas voor ons nooit geen dvm 260 meer...