Sony DSX-S300BTX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSX-S300BTX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

vanderpoel 31-07-2011
Geschreven voor: Sony DSX-S300BTX

Net 2 dagen binnen en ik ben nu al niet meer uit me auto te slaan. Wat een heerlijke sound zit hierin en dat met me standaard Ford Focus 1999 boxen.

Lang gezocht naar wat ik precies allemaal erin wou hebben en uiteindelijk op deze uitgekomen omdat deze zoooo lekker samen werkt met me iPhone 4g.

sp00f3r 23-06-2011
Geschreven voor: Sony DSX-S300BTX

Oude goedkope nietskunner Sony, die in de Mitsubishi Lancer zat toen ik hem kocht, vervangen door deze ogenschijnlijk alleskunner. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: De mogelijkheden zijn super!

Installatie:
De installatie-instructies waren eerst niet echt duidelijk (was ook m'n eerste keer), maar toen ik de aansluiting van de oude radio zag ging het prima. Alle benodigdheden zaten in de doos trouwens. De DSX ondersteunt "car light" aansluiting, wat inhoudt dat het LCD scherm dimt als je de auto verlichting aan hebt (kan ook uitgeschakeld). Brengt auto en radio dichter bij elkaar.
Naast de standaard paars/groen/grijs/wit stekker voor je speakers, kan je ook tulpstekkers gebruiken. ATT, remote AMP, remote control (stuur bijv.), externe mic en antenne aansluiting zijn ook aanwezig.

Gebruik:
Zoals epvl ook al zei, is het gebruik even wennen, maar uiteindelijk werkt de joystick + volume knop (of media encoder zoals Sony hem noemt) fijn.
Heb de SenseMe optie nog niet gebruikt en ga het denk ik ook niet gebruiken, omdat je eerst software op je PC moet laden om je muziek naar je "mood" in te delen...
De Zappin' knop is een leuke feature. Hiermee blader je random door je muziekcollectie en krijg je een korte intro te horen. Wil je die track luisteren dan druk je op de volumeknop.

Mogelijkheden:
Hier excelleert de DSX wat mij betreft. Zal ze stap voor stap even bij langs.
Bluetooth audio - Werkt prima met iPhone. Je kan zelfs met radio controls volgende nummer etc. kiezen. Handig, geen aansluitkabels nodig! Navigon navigatie op iPhone + iPod controls op de achtergrond werkt ook! Dan luister je dus muziek over je car speakers, die af en toe wordt onderbroken door de navigatiestem. Heel vet voor mijn auto uit 2006 :).
Bluetooth bellen - Na pairen van een iPhone kan ik ook bellen met de DSX. Werkt super! Je bladert zo door phonebook op de DSX, belt iemand en je hoort het gesprek over de speakers. Er zit een goede mic voorin de DSX. Ik was prima verstaanbaar.
Tuner tray - Coole optie! In deze ingebouwde, stevige tray kan je iPhone, iPod, USB sticks / disks, etc. aansluiten en opbergen. Apple-spul sluit je aan met de bijgeleverde USB - Apple connector. Eenmaal aangesloten wordt je iDing opgeladen en kan je door je muziekcollectie bladeren (of Zappin'). Er zit een waarschuwingslampje + geluid op zodat je niet vergeet je draagbare medium mee te nemen als je uit je auto stapt.
FM Tuner - Werkt zoals het hoort. Zoeken, programmeren, RDS, TA/TTY. Allemaal OK.
Externe USB - Op de voorkant van de DSX zit een schuifje met USB aansluting voor een stick, e.d. Heb ik niet getest, maar zal wel precies als audio tray optie werken.

Geluidskwaliteit:
Heb standaard speakers in mijn auto (2 voor, 2 kleinere achterin), maar het geluid is zeer goed. Voor de tuning freaks: je kan de wereld aan geluidsinstellingen aanpassen. Handig is dat de DSX per source (BT audio, BT telefoon, tuner, etc.) de instellingen opslaat.

Vormgeving:
Had iets chiquer gekund, maar de rode verlichting past wel bij het interieur (blauw is te schreeuwerig). Knoppen zitten verder op de juiste plaats; dicht bij het stuur.

Degelijkheid:
Zoals ik al zei, die tuner tray is heel stevig en bedekt met schuim aan de binnenkant, dus ik hang mijn iPhone daar zonder zorgen in. De radiobehuizing + beugel zijn ook van goede kwaliteit. Maak me wel zorgen om de schanieren waar het frontje tussen gehangen moet nadat die verwijderd is geweest. Ben benieuwd hoe lang die mee gaan... (vandaar een 7).

Al met al zeer tevreden over deze aankoop. Gekocht bij Redcoon - laagste prijs met next-day delivery.

Edwin Bk 08-12-2011

Een paar vraagjes:
Kun je met deze wondermachine ook duidelijk een gesprek voeren ? Wordt er standaart ook een losse microfoon meegeleverd ? Is er een mogelijkheid om mijn 4 speakers en subwoofer plus versterker aan te sluiten ?
Ik zie en hoor dat er verschillende voltages voor de versterker zijn. Ik weet niet welke de beste is of nodig is voor mijn eigen versterker.
Ik zie door alle mogenlijkheden door de bomen het bos niet meer.
Ik wil een goede radio met Iphone 4 aansluiting, en ook de telefoon optie. Tevens moeten mijn versterke en boxen er op aan gesloten kunnen worden.
Weet jij raad ?

epvl 23-06-2011
Geschreven voor: Sony DSX-S300BTX

De geluidkwaliteit is prima. Goed instelbaar met de equalizer.

De mogelijkheden zijn zeer goed. Zeker de telefoonfunctie, overigens is de externe microfoon wel aan te bevelen, maar ook de iPod tray en de usb aansluiting zijn ideaal. Het enige waarom ik geen 10 heb gegeven is omdat de stuurbediening die ik juist wilde niet werkt in mijn Renault Scenic. Ook na aanschaf van een dure kabel via de garage niet. Navraag bij Sony en Renault leert dat dat inderdaad soms niet werkt. Vreemd! Er is ook geen oplossing voor op dit moment. Dit vind ik wel erg vervelend.

Het gebruiksgemak is redelijk. Er zit niet zo'n heel erg logische bediening in. Maar na een paar dagen wen je er wel aan.

De vormgeving is, vind ik, erg mooi. Het enige minpuntje vind ik de felblauwe of rode toest verlichting. Dat had voor mij niet gehoeven.

Of hij degelijk is weet ik nogniet. Ik vind wel dat het afneembare frontje er een beetje knullig op gaat. Er af is simpel, maar er op gaat wat minder makkelijk.

Verder een prima autoradio.