JVC KD-X451DBT - Reviews

USB-aansluiting
Bluetooth

Rien 09-06-2018

Fijne autoradio met DAB+

Ik was op zoek naar een DAB+ autoradio en deze gekocht. Het is een leuke radio met veel mogelijkheden, ook bijv koppelen BT met Spotify en bellen via bluetooth.
Een overzichtelijk bedienpaneel.
Geschreven voor: JVC KD-X451DBT

Marc P 20-05-2018

Digital Media Receiver met veel mogelijkheden

Ik heb deze receiver gekocht om de standaard radio cd/speler uit mijn Renault Twingo II
uit 2011 te vervangen. De installatie was eenvoudig, Wat er nodig was, naast de receiver was een nieuw frontje (om een standaard 1 DIN) radio aan te kunnen sluiten, een Renault Quadlock adapter naar ISO (dat heeft de JVC) en een verloopkabeltje om de originele AM/FM antenne te kunnen gebruiken (in mijn geval Fakra Z male naar DIN). Voor de DAB+
zat er een raamantenne van JVCKENWOOD in de doos, meer is niet nodig!

Zelf heb ik de originele antenne vervangen door een Calearo SHARK 2 COMBI-DAB (p/n: 7677937) daar zaten een 12v kabel en een DAB+ kabel bij (5 m). Een verloopkabel van Calearo om deze antenne met de originele Renault antenne te verbinden moet je er dan nog bij kopen (als je ook AM/FM wilt luisteren). Deze optie raadt ik alleen gevorderde sleutelaars aan, of je laat het gewoon inbouwen! Kost wat maar dan heb je ook wat.

Ik heb de receiver nog niet zo lang, tot nu toe heb ik alleen genoten van DAB+ radio
stations en MP3 en FLAC bestanden op een USB stick, tot volle tevredenheid. Wat
een verschil met de oude Renault radio. Hetgeen wat me direct opviel bij het instellen
van de receiver is dat er gekozen kan worden voor eenvoudige of diepgaande instellingen.
Het zal wel een tijdje duren voordat ik alles uitgeprobeerd heb maar ja, het is dan ook een receiver met heel veel mogelijkheden. Ik kijk ernaar uit.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • instellingsmogelijkheden
  • ontvangstkwaliteit

Minpunten

• sommige knopjes voelen wat wiebelig aan
Geschreven voor: JVC KD-X451DBT