Kenwood DNX450TR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Kenwood DNX450TR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tjerk 28-04-2017

Autoradio met navigatie, ook voor campers en vrachtauto's

Geschreven voor: Kenwood DNX450TR

Prima autoradio met Garmin-navigatie voor campers en vrachtauto's. Dat is soms handig, maar als je niet zo'n grote camper hebt, is het wel een dure oplossing. Je kunt de maten van je camper invoeren en je krijgt dan waarschuwingen als je ergens niet langs kunt of onder door kunt. Let wel: het systeem is dan wel erg voorzichtig.
Af en toe geeft de navigatie wel hele merkwaardige routes weer, bv afslaan van de snelweg en enkele kilometers later er weer op (kwestie van updaten?). Of waarschuwingen over oponthoud honderden kilometers verder met advies voor alternatieve route, terwijl oponthoud als je uren later daar bent allang voorbij is.
Wat betreft de radio: hij doet wat je kunt verwachten, goede DAB+ radio, CD-speler, bluetooth enz. Jammer dat de radio met de afstandsbediening (= accessoire) niet aan en uitgezet kan worden. De radio zit immers voor in en in een camper slap je achterin! Alleen zenderkeuze, volume, source enz. is mogelijk.
In het algemeen: apparaat heeft zoveel mogelijkheden, dat bediening wel lastig is. Het is een ontdekkingsreis. Eerst dacht ik dat mijn oude TomTom veel handiger was, maar na enkele weken denken je daar toch anders over.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • fijne DAB+ radio
  • veel mogelijkheden, zowel wb navigatie als radio

Minpunten

• lastig alles te doorgronden
  • met afstandsbediening niet aan en uit te zetten
  • vrij duur
  • soms onbegrijpelijke omleidingen