Kenwood DNN6250DAB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood DNN6250DAB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

jef bossaert 12-11-2016

duidelijk scherm

een duidelijk scherm
perfecte en vlotte GPS
perfect dat je je scherm in twee kan delen gps en muziek keuze of dergelijke

Pluspunten

• gps
  • gps
  • gps

Daphne 17-09-2016

Autoradio met navigatie

Geschreven voor: Kenwood DNN6250DAB

Mooi beeld en geluid. Veel opties alleen ik vind hem persoonlijk niet heel simpel in gebruik. Daarnaast hapert bij mij mijn muzie via bluetooth wanneer ik tegelijkertijd de navigatie gebruik.

Pluspunten

• Afneembaar frontje
  • Goede handsfree functie
  • Veel functies

Minpunten

• Muziek hapert soms
  • Is wat traag
  • Wat lastig menu

Van Hot naar Her 17-09-2016

Ik word er wanhopig van

Geschreven voor: Kenwood DNN6250DAB

Nieuwe kaarten moet je los kopen, updaten is onmogelijk.
Wij kochten de nieuwste kaart 07/2016 en het is een klinkklare ramp (GARMIN). Je kunt niets ingeven. Wil je van A naar B via C en D vertikt dat kreng het. Je kunt alleen van A naar B, via ZIJN idee, niet volgens jou idee. De Kenwood blijft je maar terugsturen naar hoofdwegen.

Het maakt niets uit of je kortste of snelste route ingeeft. Ander opties zijn er niet. Bijv. 'Ik wil van A via binnenwegen naar B, daar de snelweg op en dan via C weer op binnenwegen naar D.' Onmogelijk!
Het apparaat wil hoe dan ook dat je via snelwegen gaat.

Héél jammer voor zo'n duur apparaat.
Ook rijd je volgens - de nieuwste kaart (!) - steeds in het grasland naast de weg.
Of gisteren, een vertraging van 1 minuut, apparaat geeft een 'alternatieve' route aan.
Maar dat bleek een fietspad te zijn.

Wij kochten dit apparaat omdat wij niet altijd met onze 'oude' Garmin Nüvi hoefden te slepen, met alle bedradingen. Maar die Nüvi is véél en véél uitgebreider en kan je voorprogrammeren via een pc programma. Dat kan ook NIET met deze Kenwood.

Wat nog steeds super onhandig is, is dat er geen opbergdoosje geleverd kan worden om het afneembare frontje mee te nemen. Je koopt juist een apparaat met een zo klein mogelijk frontje, dan mag je toch minstens een doosje er bij verwachten? Dat front moet uit de auto.

Nee, het is geen aanrader. Zullen we het maar niet hebben over hoe je in vredesnaam firmware op het apparaat moet krijgen. Je sleept het hele huis door met je router omdat hij het wifi signaal anders niet kan oppakken. Kan toch moeilijk de auto in de huiskamer zetten? De mogelijkheid om de firmware update op een stick of kaartje te zetten zou top zijn, maar helaas.

Minpunten

• Niet zelf routes in geven
  • Trip > route kan niet
  • Geen opbergdoosje
  • Niet te updaten
  • Nieuwe kaart klopt niet

Van Hot naar Her 24-05-2016

Piepklein afneembaar frontje, maar dan...

Geschreven voor: Kenwood DNN6250DAB

Wij hebben de Kenwood DNN6250DAB een paar dagen geleden laten inbouwen. Wij hebben deze uitgezocht omdat er een piepklein afneembaar frontje bij zit.
En omdat ik zanderig werk doe, kan ik niet de hele dag met een groot front lopen. Past nergens in.

Maar...wij hebben ons - en de dealer ook - zeer verbaasd: Er zit n.l. helemaal géén doosje o.i.d. bij om het frontje in op te bergen.

Dit is een héél duur apparaat, dus een doosje van amper 7 cm x 2 cm x 1 cm had er toch wel bij kunnen zitten?

Ander punt is: registratie van de Garmin Navigatie.
Je wordt van hot naar her gestuurd op internet. Op je pc kun je internet kun je een account aanmaken maar dan moet je een plug-in downloaden, alleen wordt deze door geen enkel browser meer ondersteund en kom je niet verder.

De kaarten op Garmin zijn nog van 2014 - en dit is dus een spiksplinternieuw apparaat. Hoe je nieuwe kaarten er op kunt krijgen: niemand weet het. Er zit geen SD kaart met wegenkaarten of CD bij.

Ook blijkt deze Garmin NIET de mogelijkheid te hebben om 'spraakgestuurde' opdrachten in te voeren.
Je moet een parkeerplaats opzoeken en typen.

Ook de telefoon met je stem bedienen werkt niet.
Microfoon is ingesteld, maar werkt niet.
Je kunt wel via de microfoon bellen, maar je moet handmatig het nummer zoeken of typen. Lastig!

Verder ziet het er naar uit op de site van Kenwood / Garmin dat je de DNN6250DAB op een of andere manier met internet moet laten verbinden. Maar wij hebben geen internet in de auto. Ook niet op onze GSM. Dus hoe dat moet.

De handleiding is te slecht voor woorden.
Totaal geen uitleg.

Al met al zijn we al een dag bezig om dit uit zoeken.

Ben erg teleurgesteld in deze Kenwood/Garmin combi.