Brother DCP-J572DW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother DCP-J572DW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wiet van der velden 28-01-2020

Printerellende

Geschreven voor: Brother DCP-J572DW

Alleen maar pech met deze printer van drie maanden oud. Geeft regelmatig signalen dat inkt moet worden bijgevuld terwijl alle cartridges nog inkt hebben. Maar even later werkt ie wel weer gewoon zolang ie zin had. Na leegmelding zwart een nieuwe cartridge geplaatst. Daarna werkte printer even maar daarna weer alleen wat sporen van zwart. Zonder dan weer een signaal dat er iets verkeerd zou zijn.

Minpunten

• alleen maar

DickL 23-09-2019

Fijne geluidsarme printer

Geschreven voor: Brother DCP-J572DW

Ter vervanging van mijn defecte Canon printer zocht ik bewust naar een ander merk. De Canon gaf een foutmelding over een defecte printkop. Wat ik ook probeerde (demonteren en schoonmaken) , de foutmelding bleef. Hoewel de printer pas een jaar of 5 oud was. Deze Brother nu enkele weken in gebruik. En zeer tevreden. Installatie was eenvoudig. Netwerk via de WPS knop op mijn router en alles werkte daarna zonder problemen. Printer is snel na geven van een printopdracht. In tegenstelling tot mijn Canon. Goede kwaliteit prints en zeer weinig geluid. Handig is het dat je het bedieningspaneel onder een hoek kunt zetten voor de leesbaarheid van het display en bediening.Voor thuisgebruik een fijne en goede printer. Voldoet aan de verwachting.

Pluspunten

• Eenvoudige iinstallatie
  • Gebruikersvriendelijke bediening
  • Airprint

Rob 27-06-2019

Goede all-round printer

Geschreven voor: Brother DCP-J572DW

Ik was op zoek naar een nieuwe printer. Mijn Canon had het begeven met een foutmelding en bovendien vond ik hem duur in inktgebruik. Deze brother is compact, print dubbelzijdig en wordt geleverd met volle cartridges! Verwacht geen wonderen bij foto's afdrukken, maar wel acceptabel. Eén klein nadeel is dat hij geen dual-band Wi-Fi ondersteuning heeft. Ik heb dit opgelost door mijn smartphone als hotspot te gebruiken, omdat ik mijn router op 5ghz wil houden. Inkt (zowel origineel als niet-origineel) is goed betaalbaar. Ik heb hem gekocht bij Printabout en gelijk een setje hoog-capaciteit inkt gekocht. Erg tevreden: goede prijs-kwaliteit verhouding van printer en goede service van deze winkel. Aanrader!

Pluspunten

• Compact
  • Veelzijdig
  • Wordt geleverd met volle patronen
  • Aparte fotopapier lade

Minpunten

• Geen dualband WiFi (alleen 2.4ghz)
  • Als fotoprinter gemiddeld
  • Installatieproces is niet foutloos/complex

De Naab 12-04-2019

Erg fijne printer

Geschreven voor: Brother DCP-J572DW

Ik was op zoek naar een printer, als aanvulling op mijn bestaande (Canon) laserprinter; deze kon alleen enkelzijdig printen in zwart/wit. Na verloop van tijd kreeg ik toch weer behoefte om kleurenprints (schoolverslagen van de kinderen) en soms een fotootje printen. Uit de test van de consumentenbond is ie (nèt) niet als beste koop gekomen. Wel zijn iets duurdere broertje MFC J491DW. Het verschil was 0,1 lager.

Doorslaggevend om toch deze te kopen is dat er een extra mogelijkheid is fotopapier 10x15cm te plaatsen in de bestaande papierbak.
Voor de prijs vind ik het volgende erg positief:
-Losse inktcartridges (1x zwart en 3x kleur). De prijs van deze inkt valt erg mee en dat kan nog goedkoper door 'huismerk' inkt aan te schaffen. De vanuit de fabriek geleverde cartridges zijn vol ipv halfleeg zoals bij andere merken
-Printer heeft erg goede stuurprogramma's. Actueel te downloaden via de site incl. periodieke automatische updates.
-De printer werkt erg snel. Gaat direct over tot printen, korte wachttijd.
-Werkt via Wifi erg makkelijk. Via de app op de smartphone kun je kleurinstellingen gelijk aanpassen en dubbel- of enkelzijdig printen aangeven.
-Het formaat is compact. Met name de hoogte is top (slechts 15 cm). Dit biedt extra mogelijkheid voor kleine ruimten en toch gebruik willen maken van de scanfaciliteit,

Ik lees in reviews dat de fotokwaliteit niet goed is. Maar voor privé gebruik vind ik deze meer dan acceptabel. De kleur kan op onderdelen aan diepte winnen, maar zijn erg scherp. De zwart wit foto's zijn gewoon goed. Consumentenbond gaf een 5,0 voor kwaliteit fotoprints maar daar kan ik me niet echt in vinden.
Puntje van aandacht vind ik de papierbak, die voelt niet erg degelijk aan. Maar functioneert verder prima.
En de papiercapaciteit is beperkt tot 100 vellen papier.

Ik kan deze printer zeker aanraden !
NB.
-Denk aan een printerkabel. Leveranciers van nieuwe printers leveren deze nooit meer mee. Koop deze kabel net los via een internetwinkel. Deze vragen soms wel het 10-voudige. Een printerkabel van 2 meter kost zo'n 2-4 euro
- De USB aansluiting zit binnenin de printer, dus zorg voor een extra kabellengte van +50cm.

Pluspunten

• Dubbelzijdig printen
  • Werkt snel via WiFi
  • Extra inkeping voor 10x15cm fotopapier
  • Compacte afmeting met name de hoogte
  • Prima fotoprints

Minpunten

• Papierlade niet groot cq niet erg degelijk