Epson EcoTank ET-3750 - Reviews

Printtechnologie
inkjet-technologie
Wifi
Wifi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,9

Trish2612 05-01-2018

Compacte printer zuinig in gebruik

De printer is makkelijk te installeren, printen is gemakkelijk voor draadloos in heel de woning en gemiddeld in snelheid. Vind wel dat je vaak updates moet doen. Ook makkelijk in gebruik qua draadloos printen de fotokwaliteit vind ik wat minder.
Prima als huisprinter maar als je er veel foto's mee wilt printen zou dit niet mijn keuze zijn.Voor alle andere zaken prima

Pluspunten

• Zuinig in gebruik
  • makkelijk te installeren
  • makkelijk design

Minpunten

• kleurkwaliteit fotoprints
  • prijs

Ivar1986 16-12-2017

Ideaal die inkt voorraad

Het is fijn dat de inkt zolang mee gaat. De printer drukt perfect af. Het is ideaal hoe makkelijk de printer in gebruik is. Je verstuurd een mail een print opdracht of gebruikt de app voor een snelle print opdracht. Of je gaat voor wat meer opties via een print opdracht vanaf de computer.

De bouw van de printer valt wel wat tegen. Het is een hoop zwak plastic. Als ik op de pijltjes toetsen druk, druk ik het hele paneel naar binnen. Het zou fijn geweest zijn als dit wat degelijker was.

Pluspunten

• Inkt Tank
  • Print kwaliteit
  • Goedkope inkt

Minpunten

• Kwetsbare bouw

mjkstier 10-12-2017

super handig apparaat

Epson, Blij verrast dat ik mocht testen en wat een prachtig mooi apparaat.
Het installeren ben ik zeker wel een dik uur mee bezig geweest al met al. Dat vond ik best heel lang. Niet dat het moeilijk was, nee zeer zeker niet alles stond zeer duidelijk om schreven, stap voor stap, in de handleiding. IK heb zelfs een Epson app geinstalleerd op mijn mobiel met één druk op de knop en je foto of bestand ligt in de printer, zelfs op afstand kun je je print opdrachten versturen. Echt super ideaal. Maakt ook niet uit waar je de printer neer zet, alles is draadloos. Echt super ideaal. Het is een mooie nette licht gewicht printer.
Print kwaliteit is geweldig, we hebben verslagen geprint, foto’s, uitnodigingen. Het inkt kun je bij vullen dvm van flesjes inkt. Dit is mij gelukt zonder ook maar 1 drup te knoeien. Ik had verwacht dat de inkt duur zal zijn maar via google kwam ik erachter dat het me reuze mee viel. En in het gebruik van de inkt is de printer ook erg zuinig.
Wanneer ik op de aan/uit knop druk om de printer af te sluiten moet je eerst bevestigen of je echt wilt afsluiten en dat vind ik wel irritant. Ik druk niet voor niets op de aan/uit knop.
Wat ik ook een nadeel vind is dat de printer erg veel geluid maakt bij het ophalen van het papier. Het is zeker niet een stil apparaat.
Ik vind de printer, handig en duidelijk in gebruik. Afdruk kwaliteit is zeer goed. Nadeel is toch wel de duur van het installeren, het afsluiten en het lawaai.

Pluspunten

• veelzijdig
  • goede kwaliteit

Minpunten

• lawaai
  • prijs

SamanthaSmit97 05-12-2017

Hele fijne en snelle printer

Ik mocht de printer voor een maand testen, als student natuurlijk ideaal! Ik ben dan ook heel tevreden met de printer, maar helaas zou hij voor eigen gebruik te duur zijn.
De printer heeft een handig formaat en ziet er mooi uit. Het gebruiksklaar maken duurt redelijk lang, maar de handleiding is erg duidelijk. De inkt is ideaal: deze lekt niet en is gemakkelijk te installeren. Er wordt erg veel inkt bij de printer geleverd, waardoor je lang met de printer kan doen.
De printer is te verbinden via WiFi en hij print erg snel! Dubbelzijdig print hij zo'n 4 pagina's per minuut; 15 seconden per pagina dus! Ook kleur print hij heel erg snel en de kwaliteit is erg mooi. Ideaal voor zowel het printen van grote documenten als voor het printen van dingen waar veel kleur in zit. Ook foto's zien er op normaal papier erg mooi uit!
De printer is via knopjes in te stellen, wat prima werkt. Ik had echter liever een touchscreen gehad, dit had de printer nog fijner gemaakt.
Al met al een hele goede printer die mooi en snel print. Echter wel heel erg duur

Pluspunten

• Print snel
  • Erg goede kwaliteit

Minpunten

• Heel erg duur
  • Maakt redelijk veel geluid

Karin 03-12-2017

Alleskunner.

De Epson ET 3750 heb ik nu twee weken in huis. Ik gebruik hem zowel privé voor het printen van documenten en foto’s als voor mijn werk als ik een thuiswerkdag heb.
Het installeren en bedrijfsklaar maken is eenvoudig. De bijgeleverde handleiding geeft duidelijk instructies. En de hoeveelheid bijgeleverde inkt is voor mij voldoende voor “een eeuwigheid”. Dat geeft wel een rustig gevoel dat je niet zo snel zonder inkt komt te zitten. En als de eerste flessen leeg zijn, is er nog een tweede set aanwezig.
De kwaliteit van de printen is prima, scherp, helder en prima leesbaar in zowel zwart/wit als kleur. En de foto’s zijn schitterend. Scannen gaat heel snel en geruisloos. Kopiëren van meerdere velletjes gaat makkelijk en snel met de documentinvoer.
Wat ook handig is is dat de printer zowel met WIFI werkt als via een kabel. En ook heel milieuvriendelijk is de mogelijkheid om dubbelzijdig te printen.
En dat allemaal in een handzaam all-in-one printer.

Pluspunten

• prima kwaliteit
  • goede snelheid
  • zowel WIFI als kale
  • dubbelzijdig mogelijk
  • grote inktreservoirs

Minpunten

• geluid
  • prijs

Printerkoning 01-12-2017

Goed apparaat voor thuisgebruik

Deze printer maakt gebruik van inkttanks, welke heel lang mee gaan. Het gebruik ervan is heel prettig, je kunt er niet mee morsen. De printer werkt draadloos, waardoor je hem op kunt bergen in een kast / uit het zicht. Mocht je vanaf een smartphone of tablet willen printen hoef je deze niet op ingewikkelde wijze toe te voegen, zodra je op hetzelfde netwerk zit dan kun je heel makkelijk printen. Je kunt ook aangeven als je slechts een deel van het printbestand wilt printen, ook kleur of zwart-wit en dubbelzijdig/enkelzijdig kun je vanaf de smartphone of tablet regelen. Het scannen werkt goed ,ook hierbij is zowel kleur als zwart-wit mogelijk. Meervoudig scannen vind ik een hele fijne mogelijkheid, vroeger had ik diverse losse bestanden, nu kan ik van meerdere pagina's 1 bestand maken. De prijs is niet te zuinig, indien je veelvuldig gebruik maakt van de printer compenseer je een deel met de inkt waar je nu heel lang mee doet.

Pluspunten

• Inkttanks
  • Draadloos printen vanaf meerdere devices mogelijk
  • Maatwerk printen
  • Meerdere pagina's tegelijk scannen
  • Degelijke kwaliteit

Minpunten

• Aanschafkosten
  • Geen ultieme fotokwaliteit

JLee88 29-11-2017

Inktzuinig, duurzaam, gemakkelijk gebruik

Een zeer zuinige printer, met een aankoop inkt voor dezelfde prijs als cartridges, print ik hiermee een 10x meer uit.
Via de bijgeleverde app kan ik ook op afstand zien hoeveel inkt er nog inzit en of er onderhoud nodig is.

Het apparaat werkt via WIFI en kan zodoende gemakkelijk zelf firmware updaten. Alles werkt via de WIFI dus afgezien van een voedingskabel is geen kabeltje nodig!

In het apparaat kun je voor elke handeling instructies zien, zodat iedereen ermee overweg kan.
Hij print enorm snel, is zuinig in gebruik, en de kwaliteit is in een woord: geweldig

Ideale printer, kost wat, maar je krijgt er heel veel voor terug!

Pluspunten

• Zuinig met inkt
  • Hoge kwaliteit
  • WIFI

Minpunten

• papierlade past niet heel veel in

megalies 19-11-2017

Niet perfect, maar inkttanks grote pré

Ik heb voor de Epson EcoTank gekozen vanwege de inkttanks, ik was het zat om telkens maar weer inktcartridges te kopen, en gedoe met verstopte kanaaltjes. Deze printer is veel duurder dan de meeste anderen, maar als ik bereken hoeveel ik aan inkt kwijt was, verwacht ik dat zowel in geld als gebruiksgemak wel terug te verdienen.

Heb gekozen voor deze uitvoering vanwege het dubbelzijdig printen (werkt prima) en de automatische documentinvoer voor scannen (is handig, maar trekt snel een beetje scheef). De printer zelf voelt niet heel stevig aan, vooral de papierbak. Installeren van inkt en papier kost twintig minuten, waarvan 10 minuten wachten tot inkt in hele systeem zit. Instellen van wifi ging prima, alleen instellen van wachtwoord nogal een gepriegel. Alle commando's gaan via een schermpje en een toetsenbordje, dat gaat op zich oké, maar ik had onderschat hoezeer je met een smartphone gewend bent geraakt aan een touchscreen, dat was best handig geweest.

Instellen van de scanner kostte wel wat tijd, omdat er software geïnstalleerd wordt die nogal verwarrend is: 2 Windows-10 programma's met vrijwel dezelfde naam. Scannen gaat daarna prima, ook via wifi.

Je kunt zelf instellen of en wanneer de printer uitgaat als je geen opdrachten meer geeft. Als je via wifi printopdrachten geeft als de printer nog uitstaat, dan voert ie die alsnog uit als je de printer aanzet. Ik print geen foto's dus daar kan ik geen mening over geven, maar voor een klein bedrijf aan huis doet deze Epson wat ie moet doen, zonder gedoe met inktcartridges.

Pluspunten

• inkttanks
  • dubbelzijdig printen
  • automatische documenttoevoer

Minpunten

• geen touchscreen
  • instellen scannen kost wat moeite