Epson EcoTank ET-3750

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-3750 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

admin 03-09-2021

prima maar erg luidruchtig

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Printer maakt enorm veel herrie als er papier gepakt word, dit is zeer storend.
Papier loopt regelmatig vast.
Buiten dat print hij goedkoop en goed maar het geluid is een groot nadeel.
Ik koop volgende keer een ander merk met Eco tank.

Pluspunten

• goedkope pints

Minpunten

• erg luidruchtig

Maarten Stoffers 12-03-2019

Inktcartridges gaan heel lang mee!!!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Ik heb al aardig wat printers versleten; vooral van HP, maar ook van Canon en Brother. Epson kocht ik nog nooit; ook omdat door experts vooral HP en Canon werden aanbevolen. Maar het idee van de grote inkt-tanks sprak me erg aan: goedkoper, milieuvriendelijker en veel makkelijker dan wanneer je vaak cartridges moet vervangen. Dus ik waagde de gok - en heb er absoluut geen spijt van. Dit is de toekomst: voor 2000 afdrukken niet 10x je cartridges vervangen, maar slechts 1x !!
Ook handig dat je de inktniveaus kunt zien.
En, zeker vergeleken met mijn laatste HP: ik heb weinig papierstoringen - al moet ik zeggen dat mijn exemplaar ook nog geen jaar oud is.

Wel een beetje jammer dat er geen 2e papierla is, en als je een achterkant wilt printen gaat het papier niet heel makkelijk in de la.
Ook het display is wat klein en niet touch-screen.

Maar dat vind ik minder belangrijk dan het heerlijk lang kunnen printen met dezelfde cartridges.
Dus al met al voor mij een prima printer; zeker een aanrader.

Pluspunten

• Inktcartridges gaat lang mee
  • Inktniveaus goed te zien
  • Cartridges makkelijk na te vullen
  • Weinig papierstoringen

Minpunten

• Geen tweede papierla
  • Klein scherm

Patricia 17-12-2018

Super printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Ik heb deze printer getest en ik vind het een echte super printer. Allereerst is hij makkelijk in gebruik. Het inkt is makkelijk te vullen zonder dat je knoeit. Hij stopt ook vanzelf met vullen als hij vol is en je kunt precies zien hoeveel inkt er nog precies inzit van elke kleur. Omdat de printer maar zo weinig gebruikt, kun je echt heel veel printen door de hoeveelheid inkt die erbij zit.
De printer gebruikt niet alleen weinig inkt, maar print ook nog eens heel mooi wat natuurlijk ook belangrijk is. Verder ziet de printer er ook nog eens mooi uit, waardoor ik deze printer gewoon in de kamer heb staan. Wat ik ook fijn vind is dat je gewoon kunt printen (oa) vanaf je telefoon en laptop. En doordat hij zo makkelijk is om te gebruiken, printen mijn kinderen ook zelf. Ik vind deze printer een echte aanrader!!

Pluspunten

• Gebruikt weinig inkt
  • Print goed

Ridvan 17-12-2018

Hogere verwachtingen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

dit product zier er prima uit, maar daar blijft het voor mij. het is wel een printer van deze tijd, maar jammer genoeg niet het verwachte prestatie en printsnelheid te behalen.

Pluspunten

• Zuinig

Minpunten

• Traag
  • Printkwaliteit

sapro 15-12-2018

compacte printer met inkttank

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Deze compacte printer past in elk huishouden of kantoor. Uniek aan de printer is de ingebouwde inkttank, die jezelf kan bijvullen. In de verpakking zijn de flessen inkt meegeleverd. Het vullen van de reservoirs ging prima zonder te knoeien. Benieuwd hoe lang de inkt mee gaat, alvorens weer bij te vullen. Hier kan ik nu geen antwoord op geven, maar Epson geeft aan dat dit zuiniger is dan cartridges, dus daar gaan we vanuit. Niveau van inkt nog niet zien zakken na 4 weken gebruiken.
De installatie was goed te doen. Na de installatie was printer direct te gebruiken. Draadloos printen werkt prima
Wijst zich eigenlijk vanzelf, kopiëren, scannen printen alles is mogelijk. Wordt op ons kantoor dagelijks gebruikt en nog geen problemen ervaren. Enige nadeel dat ik kan benoemen is het ontbreken van een touchscreen. Paneel elk te bedienen met pijltjes toetsen en OK knop. Maar werkt prima.

Pluspunten

• compact
  • inkttank

Minpunten

• geen touchscreen

Paul 07-12-2018

Een handige alles kunner

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Ik heb deze Epson EcoTank enkele weken in gebruik. Alle functies heb ik gebruikt en ingesteld, en het is toch wel een erg handig apparaat. Neem even de tijd om alles goed in te stellen en je kunt daarna printen, kopiëren en scannen naar hartelust. Het instellen van de printer is een grondig proces waar vanalles wordt uitgelijnd. Zodra je bent aangesloten op het internet kun je draadloos met de gekoppelde computers in het netwerk verder je instellingen doen.

Bij het scannen kun je naar verschillende (cloud)locaties het document laten sturen of naar je mail. Ook kun je mailen naar de printer en zo kun je altijd overal wat op de printer af laten drukken. Makkelijk daarbij is ook dat je documenten bovenin kun leggen (stapeltje) en dan in 1 keer in kunt scannen zoals je van een professionele printer mag verwachten. Bij wat verschrompeld papierwerk had hij soms moeite met het 'inladen' maar normaal doet dit het goed.

Je kunt dubbelzijdige afdrukken waardoor je wat minder papier verbruikt. De kwaliteit van de afgedrukte documenten zijn prima. je kunt met de meegeleverde flacons echt veel printen, en de vullingen zijn niet duur. (en ook heel eenvoudig zonder kliederen over te hevelen in het apparaat) Wil je foto's gaan afdrukken dan is dit geen geschikte printer, je ziet dan echt de korrels op het fotopapier.

Design en vormgeving is prima en makkelijk in gebruik. Hij staat bij mij in een kast.

Pluspunten

• gebruikersgemak
  • (her)vulling betaalbaar

Minpunten

• geen foto printer

LetsSparkle 05-12-2018

Zeer aangeraden

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Het design van de Epson EcoTank is modern, strak en overzichtelijk en zeer makkelijk in gebruik en schoon/stofvrij te houden. De kwaliteit is uitermate hoog. Ook de functies, waaronder koppelen met je smartphone doormiddel van WiFi en de scan, print en kopieer functie zijn van professionele kwaliteit. De inktflesjes zijn fijn in gebruik alsook het bijvullen is zo gedaan. De printresultaten zijn zeer goed, de printer print snel, zuiver en helder. Zowel zwart/wit als in kleur. Dit voor grote en kleine afdrukken. Ik, als bedrijfeigenaar stap over op deze printer. Ik raad de printer aan aan zowel particulieren als bedrijfs doeleinden.

Pluspunten

• Zeer zuinig
  • Print helder en scherp

Ccreator 04-12-2018

Goede printkwaliteit. Gemakkelijk. Inktcartridges bye bye!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

De printer leek wat goedkoop qua gevoel (plastic), maar na de eerste pagina's was dat gevoel meteen weer weg.
De kwaliteit is heel goed. Alles wordt automatisch geregeld en hij detecteert zelfs wat voor papier er in de lade zit.
Een echte aanrader is de Epson app die je heel gemakkelijk je foto's van tablet of mobiele kapster uitprinten. Al met al een goed apparaat.

Pluspunten

• Epson app
  • Printkwaliteit
  • Overzichtelijk schermpje
  • Detectie papier.

Minpunten

• Je hoort hem wel
  • Voelt plastic aan.

Netnie 04-12-2018

Goede printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Prima printer, goede afdrukken, makkelijk gebruik, inkt vullen met de flesjes gaat prima zonder knoeien
Helaas klein display, lastig te installeren
Jammer dat hij zo duur is, anders zou ik hem zeker aanschaffen.

Pluspunten

• goede printen
  • makkelijk inkt te vullen
  • compact apparaat

Minpunten

• lastig te installeren
  • erg duur
  • te klein display

corianne01 03-12-2018

Mooie printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Mooie printer, gemakkelijk in gebruik. Installatie duurt even maar daarna is de printer meteen gereed voor gebruik. De kwaliteit is super. Het dubbelzijdig printen scheelt veel papier. Wat wel jammer is, is dat het scherm geen touchscreen heeft dit had een pluspunt kunnen zijn. Het inkt bijvullen gaat snel en gemakkelijk dankzij de meegeleverde flesjes. En met een druk op de knop print je gemakkelijk vanaf je mobiele telefoon de mooiste foto's of documenten. Tot nu toe ben ik zeer tevreden en raad ik deze printer zeker aan.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Snel

Minpunten

• Geen touchscreen

Corne 03-12-2018

Mooie printer om foto's randloos te printen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Ik vind het een geweldige printer. In eerste instantie werd de printer niet gevonden op mijn netwerk maar nadat ik via de handleiding de printer handmatig had aangemeld op het netwerk werkte alles als een zonnetje.
De scans zijn van goede kwaliteit maar de prints maakte me echt blij. Vooral geprint op glossy fotopapier kwamen er hele mooie foto's uit. Dit werkte zowel vanaf mijn iphone als vanaf mijn laptop erg eenvoudig. De bijgeleverde software zorgt er voor dat je eenvoudig meerdere foto's op één vel a4 kunt plaatsen.
Bijj het scannen werd ik vooral vrolijk van de optie om op de laptop geen software te starten maar gewoon op de printer aan te geven naar welke computer te scan moest worden gezonden. De scan wordt dan automatisch in het mapje documenten geplaatst. Super handig vooral voor de snelle a4 scan. Wanneer je meer opties nodig hebt kun je met de meegeleverde software eenvoudig alle instellingen aanpassen die je wilt.

Zeer mooie kwaliteit ook op gewoon papier maar zeker op fotopapier. Eenvoudig in het gebruik en zeer compact ontworpen terwijl je toch overal goed bij kunt.

Pluspunten

• kwaliteit
  • eenvoudig in gebruik
  • grote inktreservoirs, inkt navullen zeer goedkoop
  • compact ontwerp
  • printer, scanner en papier lade goed toegankelijk

Minpunten

• geen automatische dubbelzijdige kopieën of scans
  • aanschafprijs

Marion62 03-12-2018

Boven verwachting

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Ben heel tevreden over dor product en zijn mogelijkheiden. Installatie was zeer eenvoudig en ook het vullen van de color tanks ging soepel. Wat ik ontzettend fijn vond was de mogelijkheid van dubbelzijdig printen en gebruik van de app en op afstand printen .. Conclusie dit zou mijn nieuwe printer mogen worden

Pluspunten

• Gemakkelijk te installeren
  • Perfect inktsysteem
  • Prima te werken via WiFi
  • Werken met een app
  • Op afstand printen

Rima 02-12-2018

Super alles in een printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Twee weken in gebruik en ik kan eerlijk zeggen dat deze Epson printer is een wonder printer. Hij doet alles wat hij beloofd. De verpakking is heel gebruiksvriendelijk. Printer wordt geleverd in een zak, die je netjes uit de doos tilt, veiligheids plakbandjes zijn makkelijk afneembaar. Instalatie duurt een uurtje, maar is niet ingewikkeld. Het is super makkelijk om de cartridges met inkt te vullen en er viel geen druppel op de tafel. Ook het is zo eenvoudig om te zien hoeveel inkt er nog in de cartridges zit en hoe langzaam het daalt- dus zeer efficiënte printer! De afdrukkwaliteit is goed, snel genoeg en niet te luid, behalve de eerste twee seconden terwijl de printer het papier pakt. Wifi functie top- van alle aparaten in het huis makkelijk uit te printen. De dubbelzijdige afdrukfunctie is geweldig, waardoor het papier wordt bespaard! Scannen gaat ook snel. Ik heb nog niet geprobeerd op een fotopapier te printen, dus heb ik geen idee hoe het werkt. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Heel zuinig
  • Alles in een waar alles werkt
  • Dubbelzijdige afdruk
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijs

JZ 02-12-2018

Zuinige alles kunner

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Het was een verademing om na 6 jaar een nieuwe printer te instaleren . Voor de EcoTank-printer kozen wij voornamelijk voor de inkttank inhoud en de compacte en onopvallende
Ook de eenvoudige wijze waarop de print opdracht verstuurd wordt b.v. met behulp van wifi was een reden.
Na de installatie en het afvullen van de inkt tank kon er direct geprint, gescand en gekopieerd worden. Door de meegeleverde en/of te downloaden software is het niet moeilijk om snel en professioneel, werkstukken en presentatie, aan te leveren.
De kans om zonder inkt te komen zitten is erg klein. Van af de buitenkant zie je de hoeveelheid inkt die nog aanwezig is in de machine. De ET-3750 scoort bij ons goed op het gebied van kopiëren en scannen. Door het afvullen van de grote inkt canisters bespaar je veel verpakkingsmateriaal. In plaats van meerdere keren per jaar de cartridges vervangen van de oude printer wordt met de EcoTank flink bespaard op verpakkingsmateriaal en dus afval, ook belangrijk tegenwoordig.

Pluspunten

• grote inkt inhoud
  • eenvoudige installatie
  • compacte vormgeving

RonaldS 02-12-2018

Super aankoop, compacte alles in 1 printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Een printer met unieke inktpatronen
Alleen het vullen van de printer is al geweldig, wat hebben ze dit slim bedacht, een inkt flesje die je omdraaid zonder dat deze leeg kan lopen, zet hem op het reservoir, laat de inkt erin lopen en als je hem er weer af haald geen enkele druppel morsen! Prachtig
De scan kopiër en print functies maken deze printer een mooie alles in 1.
Met de Epson App Kun je eenvoudig foto’s en documenten printen vanaf je mobiel.
De kwaliteit van de eco tank Kun je vergelijken met een proffesionele printer
Top kwaliteit!
Goede aanrader :)

Pluspunten

• Functies
  • Epson App
  • Kwaliteit
  • Inkt vul systeem
  • Hoeveelheid prints per inkt toner

EdwinKort 26-11-2018

Gweldige printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Ik heb deze printer gedurende een tijd getest, en moet zeggen dat er op wat kleine puntjes na, dit een fantastische printer is.

Het volgen van de handleiding was lastig doordat deze op grote vellen papier werd geleverd met in diverse talen een verkorte handleiding er op. Toch ging de installatie van de printer tot het installeren van de software vrij gemakkelijk.

Wat een verademing om de tanks te vullen op zo’n handige manier. Na het vullen van de 4 tanks had de printer ruim 10 minuten nodig om dit te registreren. Dit is wel heel erg lang, en is het ook echt nodig om zo lang te moeten wachtten? Wel jammer dat er geen mogelijkheid is voor een extra cartridge voor foto's, waar een diepere zwart gewenst is. Gezegd moet worden dat dit geen echte fotoprinter is, maar een all-in-one (scannen, printen en kopieren).

De software installatie ging niet geheel van een leien dakje. Voor de installatie van deze printer onder de Mac moest er naar een website worden uitgeweken, waar je dan kan kiezen voor de juiste printer. Tot zo ver heel goed, maar bij het selecteren van de verbindingsmogelijkheid, gekozen voor de aanbevolen optie, draadloos. Helaas, na veel gezoek, bleek de printer onvindbaar te zijn.
Na het klikken op OK geen instructies over hoe nu verder te gaan. Omdat ik toch graag deze printer wou testen, uiteindelijk maar gekozen voor de USB aansluiting. Dit werkte wel gelijk.
Natuurlijk wil ik ook graag gebruik kunnen maken van de Wireless optie.

Bij het downloaden van de nieuwste firmware lijkt de printer vast te lopen. Dit bleef ruim een uur zo, tot de firmware uiteindelijk geïnstalleerd bleek te zijn. Al die tijd was de printer niet bruikbaar. Misschien was dit te ondervangen als de wireless-optie had gewerkt.

De printer is niet fluisterstil, maar maakt ook niet echt veel herrie.

Het is jammer dat er geen mogelijkheid is om fotopapier en gewoon papier in aparte laden te houden, iets wat ik in mijn goedkopere Canon wel kan doen, maar nogmaals, dit is geen specifieke fotoprinter.

Bij het afdrukken van fotos gaf de printer in eerste instantie aan dat er het verkeerde type papier in de printer zat, maar dat was met een druk op de knop ook weer opgelost. Bij borderless printen, zie ik toch nog een kleine rand langs de foto’s komen, dus helemaal tot aan de rand afdrukken doet hij niet.

Printen vanuit de app is mij niet gelukt, net zomin als het printen van documenten via de 'cloud'.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze printer en zou het jammer vinden als deze aan het eind van de testperiode weer terug moet naar de leverancier.

Pluspunten

• Kwaliteit afdrukken
  • Redelijk stil
  • Snel

Minpunten

• Draadloos installatie loopt vast
  • Geen aparte laden voor foto- en gewoon papier
  • LCD scherm is erg klein

EdKo66 27-11-2018

Toevoeging: Afdrukken vanuit de app (Epson Iprint Android) is me nog steeds niet gelukt.

Trish2612 05-01-2018

Compacte printer zuinig in gebruik

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

De printer is makkelijk te installeren, printen is gemakkelijk voor draadloos in heel de woning en gemiddeld in snelheid. Vind wel dat je vaak updates moet doen. Ook makkelijk in gebruik qua draadloos printen de fotokwaliteit vind ik wat minder.
Prima als huisprinter maar als je er veel foto's mee wilt printen zou dit niet mijn keuze zijn.Voor alle andere zaken prima

Pluspunten

• Zuinig in gebruik
  • makkelijk te installeren
  • makkelijk design

Minpunten

• kleurkwaliteit fotoprints
  • prijs

Ivar1986 16-12-2017

Ideaal die inkt voorraad

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Het is fijn dat de inkt zolang mee gaat. De printer drukt perfect af. Het is ideaal hoe makkelijk de printer in gebruik is. Je verstuurd een mail een print opdracht of gebruikt de app voor een snelle print opdracht. Of je gaat voor wat meer opties via een print opdracht vanaf de computer.

De bouw van de printer valt wel wat tegen. Het is een hoop zwak plastic. Als ik op de pijltjes toetsen druk, druk ik het hele paneel naar binnen. Het zou fijn geweest zijn als dit wat degelijker was.

Pluspunten

• Inkt Tank
  • Print kwaliteit
  • Goedkope inkt

Minpunten

• Kwetsbare bouw

mjkstier 10-12-2017

super handig apparaat

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Epson, Blij verrast dat ik mocht testen en wat een prachtig mooi apparaat.
Het installeren ben ik zeker wel een dik uur mee bezig geweest al met al. Dat vond ik best heel lang. Niet dat het moeilijk was, nee zeer zeker niet alles stond zeer duidelijk om schreven, stap voor stap, in de handleiding. IK heb zelfs een Epson app geinstalleerd op mijn mobiel met één druk op de knop en je foto of bestand ligt in de printer, zelfs op afstand kun je je print opdrachten versturen. Echt super ideaal. Maakt ook niet uit waar je de printer neer zet, alles is draadloos. Echt super ideaal. Het is een mooie nette licht gewicht printer.
Print kwaliteit is geweldig, we hebben verslagen geprint, foto’s, uitnodigingen. Het inkt kun je bij vullen dvm van flesjes inkt. Dit is mij gelukt zonder ook maar 1 drup te knoeien. Ik had verwacht dat de inkt duur zal zijn maar via google kwam ik erachter dat het me reuze mee viel. En in het gebruik van de inkt is de printer ook erg zuinig.
Wanneer ik op de aan/uit knop druk om de printer af te sluiten moet je eerst bevestigen of je echt wilt afsluiten en dat vind ik wel irritant. Ik druk niet voor niets op de aan/uit knop.
Wat ik ook een nadeel vind is dat de printer erg veel geluid maakt bij het ophalen van het papier. Het is zeker niet een stil apparaat.
Ik vind de printer, handig en duidelijk in gebruik. Afdruk kwaliteit is zeer goed. Nadeel is toch wel de duur van het installeren, het afsluiten en het lawaai.

Pluspunten

• veelzijdig
  • goede kwaliteit

Minpunten

• lawaai
  • prijs

SamanthaSmit97 05-12-2017

Hele fijne en snelle printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Ik mocht de printer voor een maand testen, als student natuurlijk ideaal! Ik ben dan ook heel tevreden met de printer, maar helaas zou hij voor eigen gebruik te duur zijn.
De printer heeft een handig formaat en ziet er mooi uit. Het gebruiksklaar maken duurt redelijk lang, maar de handleiding is erg duidelijk. De inkt is ideaal: deze lekt niet en is gemakkelijk te installeren. Er wordt erg veel inkt bij de printer geleverd, waardoor je lang met de printer kan doen.
De printer is te verbinden via WiFi en hij print erg snel! Dubbelzijdig print hij zo'n 4 pagina's per minuut; 15 seconden per pagina dus! Ook kleur print hij heel erg snel en de kwaliteit is erg mooi. Ideaal voor zowel het printen van grote documenten als voor het printen van dingen waar veel kleur in zit. Ook foto's zien er op normaal papier erg mooi uit!
De printer is via knopjes in te stellen, wat prima werkt. Ik had echter liever een touchscreen gehad, dit had de printer nog fijner gemaakt.
Al met al een hele goede printer die mooi en snel print. Echter wel heel erg duur

Pluspunten

• Print snel
  • Erg goede kwaliteit

Minpunten

• Heel erg duur
  • Maakt redelijk veel geluid

Karin 03-12-2017

Alleskunner.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

De Epson ET 3750 heb ik nu twee weken in huis. Ik gebruik hem zowel privé voor het printen van documenten en foto’s als voor mijn werk als ik een thuiswerkdag heb.
Het installeren en bedrijfsklaar maken is eenvoudig. De bijgeleverde handleiding geeft duidelijk instructies. En de hoeveelheid bijgeleverde inkt is voor mij voldoende voor “een eeuwigheid”. Dat geeft wel een rustig gevoel dat je niet zo snel zonder inkt komt te zitten. En als de eerste flessen leeg zijn, is er nog een tweede set aanwezig.
De kwaliteit van de printen is prima, scherp, helder en prima leesbaar in zowel zwart/wit als kleur. En de foto’s zijn schitterend. Scannen gaat heel snel en geruisloos. Kopiëren van meerdere velletjes gaat makkelijk en snel met de documentinvoer.
Wat ook handig is is dat de printer zowel met WIFI werkt als via een kabel. En ook heel milieuvriendelijk is de mogelijkheid om dubbelzijdig te printen.
En dat allemaal in een handzaam all-in-one printer.

Pluspunten

• prima kwaliteit
  • goede snelheid
  • zowel WIFI als kale
  • dubbelzijdig mogelijk
  • grote inktreservoirs

Minpunten

• geluid
  • prijs

Printerkoning 01-12-2017

Goed apparaat voor thuisgebruik

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Deze printer maakt gebruik van inkttanks, welke heel lang mee gaan. Het gebruik ervan is heel prettig, je kunt er niet mee morsen. De printer werkt draadloos, waardoor je hem op kunt bergen in een kast / uit het zicht. Mocht je vanaf een smartphone of tablet willen printen hoef je deze niet op ingewikkelde wijze toe te voegen, zodra je op hetzelfde netwerk zit dan kun je heel makkelijk printen. Je kunt ook aangeven als je slechts een deel van het printbestand wilt printen, ook kleur of zwart-wit en dubbelzijdig/enkelzijdig kun je vanaf de smartphone of tablet regelen. Het scannen werkt goed ,ook hierbij is zowel kleur als zwart-wit mogelijk. Meervoudig scannen vind ik een hele fijne mogelijkheid, vroeger had ik diverse losse bestanden, nu kan ik van meerdere pagina's 1 bestand maken. De prijs is niet te zuinig, indien je veelvuldig gebruik maakt van de printer compenseer je een deel met de inkt waar je nu heel lang mee doet.

Pluspunten

• Inkttanks
  • Draadloos printen vanaf meerdere devices mogelijk
  • Maatwerk printen
  • Meerdere pagina's tegelijk scannen
  • Degelijke kwaliteit

Minpunten

• Aanschafkosten
  • Geen ultieme fotokwaliteit

JLee88 29-11-2017

Inktzuinig, duurzaam, gemakkelijk gebruik

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Een zeer zuinige printer, met een aankoop inkt voor dezelfde prijs als cartridges, print ik hiermee een 10x meer uit.
Via de bijgeleverde app kan ik ook op afstand zien hoeveel inkt er nog inzit en of er onderhoud nodig is.

Het apparaat werkt via WIFI en kan zodoende gemakkelijk zelf firmware updaten. Alles werkt via de WIFI dus afgezien van een voedingskabel is geen kabeltje nodig!

In het apparaat kun je voor elke handeling instructies zien, zodat iedereen ermee overweg kan.
Hij print enorm snel, is zuinig in gebruik, en de kwaliteit is in een woord: geweldig

Ideale printer, kost wat, maar je krijgt er heel veel voor terug!

Pluspunten

• Zuinig met inkt
  • Hoge kwaliteit
  • WIFI

Minpunten

• papierlade past niet heel veel in

megalies 19-11-2017

Niet perfect, maar inkttanks grote pré

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3750

Ik heb voor de Epson EcoTank gekozen vanwege de inkttanks, ik was het zat om telkens maar weer inktcartridges te kopen, en gedoe met verstopte kanaaltjes. Deze printer is veel duurder dan de meeste anderen, maar als ik bereken hoeveel ik aan inkt kwijt was, verwacht ik dat zowel in geld als gebruiksgemak wel terug te verdienen.

Heb gekozen voor deze uitvoering vanwege het dubbelzijdig printen (werkt prima) en de automatische documentinvoer voor scannen (is handig, maar trekt snel een beetje scheef). De printer zelf voelt niet heel stevig aan, vooral de papierbak. Installeren van inkt en papier kost twintig minuten, waarvan 10 minuten wachten tot inkt in hele systeem zit. Instellen van wifi ging prima, alleen instellen van wachtwoord nogal een gepriegel. Alle commando's gaan via een schermpje en een toetsenbordje, dat gaat op zich oké, maar ik had onderschat hoezeer je met een smartphone gewend bent geraakt aan een touchscreen, dat was best handig geweest.

Instellen van de scanner kostte wel wat tijd, omdat er software geïnstalleerd wordt die nogal verwarrend is: 2 Windows-10 programma's met vrijwel dezelfde naam. Scannen gaat daarna prima, ook via wifi.

Je kunt zelf instellen of en wanneer de printer uitgaat als je geen opdrachten meer geeft. Als je via wifi printopdrachten geeft als de printer nog uitstaat, dan voert ie die alsnog uit als je de printer aanzet. Ik print geen foto's dus daar kan ik geen mening over geven, maar voor een klein bedrijf aan huis doet deze Epson wat ie moet doen, zonder gedoe met inktcartridges.

Pluspunten

• inkttanks
  • dubbelzijdig printen
  • automatische documenttoevoer

Minpunten

• geen touchscreen
  • instellen scannen kost wat moeite