Epson EcoTank ET-2600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-2600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Frank pro 19-08-2022

Slechte Epson printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Ik heb nu een kleine 2 jaar deze Epson ET-2600.
Ik heb deze toen gekocht omdat het navullen stukken goedkoper is dan cartitges te kopen.
Maar de ergernis is ook gelijk een stuk meer.
7 van de 10 keer moet ik de printer uitzetten omdat deze weer is geen verbinding heeft met het net werk (zelfs wanneer je net iets geprint hebt)
Volgens de verkoper waren dit zulke goede printers daar zou je echt geen spijt van krijgen. Nou als haar op mijn hooft.
Nooit geen Epson meer voor mij.
Zelfs tijdens het printen kreeg ik ineens een halve pagina, alsof de inkt op was wat niet het geval was.
Wel 10 keer het reinigings programma gedaan maar het werd steeds erger bijna geen kleur meer of dan geen zwart.
Maar terug naar de winkel, daar zei men gelijk.
Ja je moet hem ook niet uitzetten, wat ik dus ook nooit doe omdat dat ding zelf reinigend is.
Werd opgestuurd. Heb de printjes er bij gedaan en een brief wat ik gedaan hebt met betrekking reinigen.
Na 3 weken komt dat ding terug, met een reparatie bon, en wat staat er op dit had meneer ook zelf kunnen doen door print kop te reinigen, wat ik dus al dik 10 keer gedaan had.
Contact opnemen met dat bedrijf kan dus niet.

Pluspunten

• Goed koop printen door de losse navullingen

Minpunten

• Matige print kwaliteit
  • Slechte wifi verbinding

Robbedoes 01-02-2022

Slechte printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Heb deze Epson ET- 2600 nu iets van 2 jaar in mijn bezit.
Maar wat een onding tijdens het printen komt er een halve pagina uit, kun je 10 keer kop reinigen doen dan komt er weer wat.
Dit nu al 4 keer gehad
Heb thuis een hele goede WiFi maar om de zoveel dagen heeft de Epson geen verbinding terwijl het signaal daar gewoon goed is (lampje brand ook groen)
Het is maar goed dat deze niet meer verkocht word.
Het enige voordeel van deze Epson is dat je wanneer hij het doet heel veel mee kan printen door de inkt tanks.
Wanneer je dan boven wil printen loop je dus voor niets naar beneden, kun je eerst de printer uit en aan zetten voordat er weer verbinding is.
Vind de print kwaliteit niet echt super.

Pluspunten

• De ecotank
  • Scannen doet die goed

Minpunten

• Matige print kwaliteit
  • Slechte wifi ontvangst
  • Geen dubbelzijdig afdrukken

Frankpro 18-03-2020

Erg mooie All In One Printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Nadat onze HP printer het begeven had na net nieuwe Cartridges er in te hebben gezet waren we toe aan een nieuwe.
Dachten eerst zo een ding van 60 euro maar dan ziet je weer met die losse Cartridges die je steeds moet vervangen voor een kapitaal.'Dus adviseerde Dirk van de BCC ons deze aan de Epson ET-2600.
Installeren was een makkie en helemaal met de Tankjes die je kan vullen daar heb je voorlopig geen omkijken meer na zoveel kun je daarmee printen.
Na de installatie even het 1 en ander getest en de printjes zien er zeer goed uit, vind de foto's wat minder.
heb ook een foto via de Mobiel uitgeprint dat gaat ook erg makkelijk wanneer je de HP print app hebt geïnstalleerd maar de kwaliteit vind ik niet echt goed foto was erg flets zal misschien ook wel door het gewone papier komen.
Scannen gaat ook erg goed en makkelijk.
verder een mooi apparaat voor het geld.

Pluspunten

• Geen dure Cartridges meer
  • Makkelijk hervulbare inkt tanks
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen Ethernet aansluiting

RidowaStore 09-03-2020

Had ik dit ding maar nooit gekocht

Dit apparaat heeft 3 minpunten:

1. Dit apparaat begint midden in een printsessie zomaar zijn koppen te reiningen of weet ik waar die meer bezig is.
Want dan ben je adresstickers aan het printen voor pakketten die vòòr 17.30 uur de deur uit moeten en dan kan je 5 minuten gaan zitten wachten.
2. Steeds als je het apparaat aan zet gebeurt er ook van alles en als je dan gaat printen staat er 2 of 3 of soms 4 rare regels al op het 'lege' papier, kun je weer opnieuw beginnen want je eigenlijke afdruk begint, door die rare regels, een stuk lager. Volgens Epson moest ik Microsoft hierover bellen, ik zeg: "ik geloof dat je niet helemaal lekker bent".
Dus ik koop weer een HP want dit apparaat heb ik niets aan. Ik hou niet van wachten en ook niet van apparaten die van alles uit zichzelf gaan doen zonder dat ik daar opdracht voor gegeven heb.
3. De kleurkwaliteit is nou ook niet zo bijzonder mooi te noemen, alles is erg flets en vaal.

Otto van Haren 15-01-2020

Gemakkelijke installatie

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Prijs/kwaliteitsverhouding prima. Gemakkelijke installatie, grote inkttanks waar je lang mee kunt doen.

Pluspunten

• Beschikbaarheid
  • Installatiegemak
  • Inkttanks voor lang voldoende

Minpunten

• geen

Starsmart 12-01-2020

Goede printer, makkelijk te installeren

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Op advies van de verkoper kwam ik bij deze printer uit. Hij bleek makkelijk te installeren te zijn volgens de duidelijke instructies, zowel op papier als via een cd-rom. Hij geeft goede prints naar verwachting. Ik gebruik hem nog te kort om het inktverbruik te beoordelen, ben ook geen grootverbruiker. Fijn dat er ook nog een cashback actie bij zit, ik ben nog wel in afwachting van de procedure.

Pluspunten

• Duidelijke instructie op papier en CD-rom
  • Werkt goed via de WIFI
  • Nette prints

Bep 12-09-2019

Ecotaks zeer praktisch en goedkoop

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Ik ben best tevreden over het product, vind het bijvullen wel een gedoe met de tankjes. Daarnaast vind ik het aansluiten op de WIFI zeer gecompliceerd en dat werkt dan ook nog steeds niet.

Pluspunten

• Zuinig
  • Grote productiecapaciteit

Minpunten

• WIFI aansluiting
  • Bijvullen tankjes

Ger 13-06-2019

Prima wifi-printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Print, kopieert en scant probleemloos, netjes en snel. Installatie kost weinig tijd en is eenvoudig. Mooie aanbieding voor € 150,--

buijsman 24-05-2017

Goede printer voor klein gebruik

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Ik heb deze printer nu een paar weken in gebruik en ben er over het algemeen zeer tevreden mee. De printer werkt soepel, snel, erg stil en levert prima kwaliteit, mits de printopdrachten niet te groot zijn.
Ik woon zelf in een studentenhuis en heb de printer beschikbaar gesteld voor mijn medehuisgenoten, waardoor deze meerdere malen grote printopdrachten te verduren heeft gekregen. Aan de hand hiervan heb ik een paar goede punten en mindere punten gevonden.
De printer werkt een stuk sneller dan de inktjet welke ik hiervoor had en zeker een stuk stiller. Meerdere malen zat ik te wachten op het geluid van de printer tot deze klaar zou zijn, waarna ik verrast werd door het feit dat de printer al lang klaar was. Met een beetje achtergrondgeluid valt het geluid van de printer zelf al helemaal weg. Het gebruik zelf is ook erg makkelijk en gaat zoals je zou verwachten van een printer.
Helaas is de printer niet in staat om automatisch dubbelzijdig te printer, iets wat ik zelf toch zeker van een printer van dit prijsniveau zou verwachten. Daarnaast print hij niet automatisch in ‘omgekeerde’ volgorde, al is dit in de instellingen makkelijk aan te passen. Echter zorgen beide punten ervoor dat grote printopdrachten niet altijd even fijn zijn.
Concluderend is het een erg fijn, stille printer, zolang het gaat om een paar kleine prints.

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk in gebruik
  • doorzichtig inktreservoir leuke gimmick

Minpunten

• Niet automatisch dubbelzijdig

Edwin Scheenloop 16-05-2017

Goede printer en zeer voordelig in gebruik

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Ik was op zoek naar een inkjet printer die voordelig is per afdruk. Ik ben toen uitgekomen op deze Epson ET-2600 all-in one printer. De installatie ging bij mij zonder problemenop windows 7 over wifi. Er komt geen kabel aan te pas behalve natuurlijk de voedingskabel. Als onderdeel van de installatie moeten ook de inktreservoirs gevuld worden, waarna de printer +/- 20 minuten nodig heeft om de inkt naar de printkoppen te krijgen. Je moet dus geen haast hebben als je de printer installeerd. Het vullen van de inkt reservoirs is niet moeilijk maar je moet wel voorzichtig te werk gaan om niet te knoeien en geloof me, je wilt die inkt niet op je handen hebben. Ik heb deze printer nu 3 weken in huis en al aardig wat geprint. De afdruk kwaliteit is gewoon goed te noemen, hoe gladder het papier hoe beter de afdruk. Ook foto’s is geen probleem voor deze printer, maar je moet dan wel fotopapier gebruiken. Een nadeel vindt ik het ontbreken van een gesloten papierlade en de mogelijkheid om dubbelzijdig te printen. Dit zou je voor een printer van deze prijsklasse wel mogen verwachten. Gelukkig maakt prijs per afdruk een hoop goed. Ik heb nu ruim 700 pagina’s geprint en 15 foto’s en je ziet nog bijna geen verschil in het inkt niveau. De scanner is niet al te snel, maar doet zijn werk verder prima. Met de Epson IPrint app is het mogelijk om waar dan ook vandaan op de wereld te printen naar je Epson ET-2600. Je printer moet dan uiteraard wel aan staan, dus je moet de standaard ingestelde “auto shut-off” funktie uitzetten. Met de IPrint app moet je een document in de app openen om het te kunnen printen, het is dus geen printer driver. Met de “Epson Print Enabler” app, kun je wel rechtstreeks vanuit een document printen. Je moet dan wel op hetzelfde wifi netwerk zitten als waar de printer op zit. Ik heb ook de Epson DS-1660W document scanner en deze gebruikt dezelfde software als deze ET-2600. Bij de installatie wordt dan alleen deze printer toegevoegd aan het lijstje met beschikbare apparaten. Afhankelijk van welke van de twee ik kies veranderen de opties iets. Kortom, een fijne printer met een goede kwaliteit en een lage prijs per pagina.

Pluspunten

• Verbruikskosten
  • Afdruk kwaliteit
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Ontbreken dichte papierlade
  • Niet dubbelzijdig

Peetje 14-05-2017

Grote printcapaciteit

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Sinds ruim een week gebruik ik nu de Epson ET-2600. We hebben de Epson gekozen omdat deze mooie grote voorraadtanks heeft voor de inkt. Dat scheelt enorm in de kosten en is bovendien veel handiger; de kans dat we nu zonder inkt komen te zitten is aanzienlijk kleiner!
Hoewel de installatie even haperde, was het apparaat uiteindelijk vrij snel aan de praat. Printen gaat makkelijk en vooral de mogelijkheid om van verschillende apparaten print-opdrachten te geven via de Epson-app is uitermate handig!!
De snelheid van het verwerken van een printopdracht valt me wel wat tegen. Na het geven van de opdracht gebeurd er een tijdje even niets, waardoor het lijkt alsof de opdracht niet doorgekomen is.
De kwaliteit van de printjes is prima, zowel zwart-wit als in kleur.

Pluspunten

• Grote printcapaciteit
  • Makkelijk printen vanaf verschillende apparaten

Minpunten

• Snelheid van verwerken printopdracht
  • Geen display

Ruud P. 09-05-2017

Grote print capaciteit

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Een goede printer uit de Epson lijn. Geen cartridges, maar tanken met tonervloeistof, waardoor je een gigantische print capaciteit hebt van wel 4500 pagina.
Voordelen bij deze printer zijn:
de eenvoudige installatie
wifi
printcapaciteit

Ook het printen gaat voldoende snel genoeg. Automatisch dubbelzijdig printen werkt niet, maar handmatig gaat het wel op prima kwaliteit.

Kopiëren en scannen werkt ook prima.

Een aanrader, een goede printer voor een prima prijs.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • wifi printer
  • Eco-tank systeem

Minpunten

• maakt wat "noise"
  • kleine papierlade

john9870 09-05-2017

Voordelig printen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Deze printer is een uitkomst als je veel moet printen geen omkijken naar het inkt want daar zit genoeg in voor 2 jaar lang,mijn vriendin kleurt graag,de kleurplaten haalt ze van pinterest af en ik print ze uit voor haar en ik heb de printer intensief gebruikt en de kwaliteit van de uitgeprinte platen blijven supermooi,wat ook erg handig is dat er wifi op zit en je zo vanaf je mobiel of tablet kunt printen,eenvoudig in gebruik en nog voordelig ook.

Pluspunten

• genoeg inkt
  • voordelig in gebruik

mile-stone62 07-05-2017

een gemakkelijke scanner/printer de Epson EcoTank ET-2600

Epson EcoTank ET-2600
Na enkele weken gebruik te hebben gemaakt van deze Epson EcoTank ET-2600,
ben ik er achter gekomen dat deze printer en scanner,
voldoet aan heel veel wensen van de gebruiker.
Niet meer smeren met inkt bij het vullen, dure cartridges kopen,
cartridges zijn vaak duurder dan de hele printer.
Ook de kleuren zijn prachtig te noemen, mooi helder weergegeven op glossy papier.
Het werken met wifi is even wennen, maar is niet erg moeilijk te installeren.
En dan kun je ook vanaf je telefoon of een andere computer gemakkelijk printen,
wel jammer dat de Epson EcoTank ET-2600 niet automatisch een sein krijgt dat er geprint moet worden zodat het aan moet.
Nou ik ben zeer tevreden over de Epson EcoTank ET-2600,
en ik hoop dat u het ook zult zijn bij het aanschaffen van de Epson EcoTank ET-2600.

Na vulbaar inkt tanksysteem (geen inktpatronen)
Afdrukken vanaf mobiele apparaten via Epson iPrint-app
Overal ter wereld bestanden afdrukken met Epson Email Print
Betrouwbaar en knoei vrij
Eenvoudige installatie in drie stappen
Indrukwekkende afdrukcapaciteit

Echt wel een goede aanrader, kijk maar eens wat je bespaard op den duur, ten opzichte van het telkens weer kopen van de cartridges.

Pluspunten

• wifi
  • Ecotank
  • stille snelle printer

Minpunten

• geen

Maantje39 06-05-2017

Handig met inkt bijvullen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Nu enkele weken in mijn bezit en moet zeggen is een zeer goede koop geweest.
Vooral de inkttanks zijn een verademing. Niet meer steeds lege carrières,
De kwaliteit van de afdrukken is prima en zeer snel.
Ook de WiFi verbinding en het gemak dat je zo rechtstreeks vanaf je mobiel of tablet kan printen is prima.
Alleen het installeren was even lastig zoals ook het gemis van een schermpje.
Volgens de gebruiksaanwijzing is het vullen van de inkt zo gedaan , maar moest 20 min. Wachten voor we aan de slag konden.
Maar daarna maakten de kwaliteit en de mogelijkheden van deze printer alles weer goed

Pluspunten

• Goede afdrukken
  • Verbinding met mobiel en laptop

Simone Meijer 05-05-2017

Fijne printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Heb de printer nu 2 weken ongeveer, het instaleren ging op zich redelijk stel, het toevoegen van de inkt ging zonder knoeien. Had wel het handschoentje aangedaan wat erbij zat en er uit voorzorg iets onder gelegd. Het enige minpuntje was de verbinding maken met de wifi.
Heb ook geprobeerd om via de telefoon te printen, het instaleren daarvan is nog niet gelukt. misschien dat andere gebruikers tips hebben.

Pluspunten

• Wifi printer
  • Snelle instalatie van de printer

Minpunten

• Verbinding met de wifi maken
  • De kleuren mogen wat feller zijn

Rezzan 02-05-2017

Goede printer!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

I'm in love with this Epson-ET 2600, voldoet aan inderdaad aan onze verwachtingen. Zeer eenvoudig te instaleren met onze telefoons,ipads etc. Zeker zijn geld waard. Opzoek naar een goede printer? Ik vind dit apparaat echt een aanrader.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Mooi apparaat
  • Makkelijk instaleren

Schuringap 01-05-2017

Mooi design, Goed voor het milieu

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Deze printer sprak mij aan door de lange duur van het inkt (wat uiteindelijk kostenbesparend en milieuvriendelijk zou zijn). eenmaal bij binnenkomst van de printer was ik erg enthousiast. De printer heeft een mooi design, maar beschikt helaas niet over een display.
Naar mijn mening is de printer bij het eerste gebruik niet gebruiksvriendelijk. Het inkt die bijgeleverd was, was makkelijk te morsen (wel goed verpakt).
tevens duurt het inladen van het inkt ruim 20 minuten in (eenmalig). voor het eerste gebruik is het aan te bevelen om eerst de gebruiksaanwijzing goed door te lezen. het is naar mijn mening geen Plug and Play printer. het installatieproces is langdradig en niet praktisch. om de printer op het netwerk te installeren moet je deze eerst aansluiten via een usb-kabel. deze was niet bij de printer bijgeleverd. tevens tijdens het installatieproces worden er veel applicaties op het bureaublad gezet, zonder dat daar toestemming voor gevraagd wordt. verder is de printer wel snel opgestart en redelijk geluidsstil.
De printer heeft een redelijke afdrukkwaliteit, alleen komt deze he beste naar voren indien je de afdrukkwaliteit op uitstekend zet en gebruik maakt van fotopapier. Verder is de printer wel goed geschikt voor verslagen ed.

Pluspunten

• milieuvriendelijk
  • mooi design

Minpunten

• geen klepondersteuning
  • lagere afdrukkwaliteit

kmlinders 01-05-2017

Super god maar niet helemaal handig

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Dit is mijn eerste keer dat ik een printer heb waarbij ik zelf inkt vul en geen cartridges heb. Best fijn dat het milieuvriendelijker is maar wel een gedoe om die tankjes te vullen met inkt. Een andere belangrijke selectie criterium was de wifi verbinding en het printen vanaf de telefoon. Super handig hoewel het printen stopt (crash?) als de wifi even hapert, terwijl de telefoon en computer gewoon verbinding hebben. Het is dan heel storend dat er geen USB kabel bij zit moet ik zeggen
De printjes zijn perfect van kleur en ook de kwaliteit is super goed en ik merk dat ik nog wel even voort kan met die inkt dus niet zo vaak vullen. Het is wel onhandig dat deze printer geen papier lade heeft, daar had ik niet op gelet maar mis ik wel. Al met al had ik iets meer luxe verwacht voor de prijs van deze printer en hoop ik dat tankprinters maar is het alsnog echt een topprinter.

Pluspunten

• Geen milieuonvriendelijke cartridges
  • Matige instructie voor installatie

Minpunten

• Geen papier lade

Donnadijkstra 01-05-2017

Zeer tevreden

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Mooie printer en benut niet al te veel ruimte, wat ik zelf erg prettig vind. De inkt is erg handig en mileubewust evenals het energieverbruik. Zeer belangrijk in mijn optiek. Ik ben zeer benieuwd hoeveel ik hiermee zal kunnen printen, heb zelf nooit een printer bezit dus geen vergelijkingsmateriaal. Kwaliteit van het printen is meer dan goed en snel. fotos worden haarscherp afgedrukt. Allerhandigste vind ik de verbinding met de wifi, wat een uitvinding.

Pluspunten

• Mileubewust
  • Efficient
  • Snel
  • Goeie kwaliteit foto printen

L C 01-05-2017

Epson ET-2600

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Het aansluiten en werken met deze printer gaan uitermate gemakkelijk. Je kunt gewoon draadloos vanaf je laptop en telefoon printen wat echt ideaal is! Via je mobiel download je een app en kun je direct foto's en documenten printen! Echter vind ik zelf de kwaliteit van het printen iets tegenvallen. Er zitten vaak strepen in het printwerk of de kleuren komen niet helemaal overeen met de daadwerkelijke kleuren. Verder is hij snel en makkelijk te bedienen! Wat ook tof is, is dat je kunt scannen vanaf de Epson en deze scan direct op je mobiel verschijnt!

Pluspunten

• Makkelijk in de omgang
  • Ook vanaf je mobiel printen

Minpunten

• Strepen in afdrukken

Klaas 30-04-2017

Verbazend wekkende printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Och wat heb ik genoten toen ik de printer uitpakte. Ingesloten zaten keurig verpakt de flesjes inkt, die je zelf in de reservoirs van de printer moet doen. Dit ging prima. Niets geknoeid. Daar was goed over nagedacht. Het printen van verslagen ging ook uitstekend. Ik ben een foto liefhebber, dus ik print ontzettend veel foto's. Nou dat was ook super. Wat is deze printer snel. Een echte aanrader!

Ruud P. 29-04-2017

Krachtige printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Ik was op zoek naar een printer zonder toner cartridges. Ik had al eerder Epson printers gehad en deze als prettig ervaren.
De installatie is eenvoudig en snel. De inkt installatie duurt ca. 20 minuten, maar is eenmalig.
Printer heeft geen touch screen om zaken in te stellen en te doen. Maar is geen minipunt want de printer werkt goed.
Het voordeel met ecotanks is dat je veel pagina kunt printer. De afdrukkwaliteit is goed, slechts wanneer je een foto uitprint op gewoon papier is het papier vrij vochtig.
Documenten worden snel en duidelijk uitgeprint.

Wat mij betreft tot nu toe een aanrader.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Wifi printer
  • Ecotank printer
  • print snel

Minpunten

• is niet geruisloos
  • papier invoerbak is klein

Jochem 28-04-2017

Erg functionele printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2600

Aangezien ik toch redelijk vaak print en dit allemaal best wel veel kan kosten ging ik op zoek naar een printer die alles kan doen met een lager inktverbruik én met goedkopere bijvulling. Uiteindelijk is hierop uitgekomen de Epson EcoTank serie en na nog wat vergelijken heb ik deze ET-2600 gekocht.
Vanaf het begin was ik al erg tevreden en ik wist na een week al dat het een hele goede aankoop is geweest. Met deze printer kan je met een set inkt enorm veel bladzijdes printen en dat is zeker erg handig. Qua uiterlijk is de printer erg eenvoudig en deze komt zonder display, ergens mis ik dat wel maar het is niet erg belangrijk eigenlijk. Hij is zonder het display dan ook erg makkelijk te gebruiken en alle knoppen op het bedieningspaneel spreken ook voor zich waardoor hij amper een handleiding nodig heeft.

Uiteindelijk kan ik deze printer zeker aanraden gezien zijn handige functies (waaronder ook Google Cloudprint) en gunstige inktverbruik.

Pluspunten

• Inktverbruik is erg laag
  • Inktflessen goedkoop in aanschaf
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Geen display
  • Printkwaliteit niet al te best