Epson EcoTank ET-4550

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-4550 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

jordy 21-08-2017

enorm klote apparaat

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

Uit eindelijk hebben we de printer van een half jaar oud zo de container in gedeponeerd.
De voordelen:
De ecotank.
De nadelen:
Loopt enorm vaak vast. software probleem
De printer geeft aan dat hij aan het printen is vervolgens gebeurt er helemaal niks.
Gewoon voor dat geld een betere printer kopen.

Minpunten

• wifi ontvangst is slecht
  • Loopt vaak vast

Jammie 20-03-2017

Fijne printer, print vlot en print prachtig

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

Het grote voordeel van deze printer is dat hij erg zuinig is. Ik print namelijk best veel en heb nog niet eens één keer cartridges hoeven kopen. Met mijn vorige inkt-jet printer was ik elke maand aan de beurt.

Het installeren is zo gebeurd. Het enige waar het apparaat lang over doet is het gebruiksklaar maken. Dit duurt ongeveer 20 minuten. Op het wifi netwerk was hij zo aangesloten. Wel heb ik meegemaakt dat hij één keer geen wifi verbinding meer had. Ik heb de stroom eraf gehaald en daarna werkte hij weer perfect.

De kwaliteit van de prints in grandioos. Ik had niet verwacht dat tekst, maar ook foto’s z’n goede kwaliteit zouden zijn.

Het menu is erg simpel. Voor een apparaat van deze prijsklasse verwacht je minimaal een kleurendisplay. Een scan naar een apparaat in het netwerk sturen is me ook nog niet gelukt.. Herrie maken is ook wel z’n sterke punt. Ook vind ik de pc software niet fijn werken. Het voelt niet soepel aan.

Kortom een super apparaat. Ik heb geen spijt van mijn aankoop en hoor hier dan ook lang van te genieten

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • zuinig

Minpunten

• prijs
  • menu is simpel
  • geluid
  • software op pc voelt niet fijn

Peter 16-03-2017

Zuinige, veelzijdige printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

De printer is nog maar kort in mijn bezit.
Ik was het gedoe met de dure en veel te kleine cartridges van mijn vorige printer een beetje zat.
Als ik veel afdrukken maakte waren ze in een mum van tijd leeg
en als ik (te) weinig afdrukken maakte waren ze soms uitgedroogd.
Vroeger gebruikte ik een laser printer met dure toner maar dan kon je tenminste wel een paar jaar vooruit..
Maar ik ben een hobbyist dus ik print geen commerciële aantallen..
Als hobbyist kun je ook op hoop van zegen proberen te vullen met een injectiespuit maar dat werkt niet.
Bij deze printer is zelf vullen van de tanks Het Grote Voordeel.
Ik weet niet helemaal zeker of Epson daarbij gekozen heeft voor speciale inkt.
De kwaliteit van kleur is namelijk wat gemiddeld. Ik moet nog even kijken of dat beter kan.
Zwarte tekst etc. is prima.
Als de printer is uitgepakt en alle tape is verwijderd moet voor de eerste keer inkt worden gevuld.
In de tanks (aan de rechter zijkant) past precies de inhoud van elk flesje en daar kan je verschrikkelijk lang (duizenden pagina's) mee printen.
Er worden 8 flesjes mee geleverd.
Het vullen moet even met aandacht en zonder haast gebeuren maar daarna ben je er voor heel lang weer vanaf..
De flesjes hebben een soort afbreek-dopje en daarna moet even het gehele tuitje er afgedraaid worden omdat daar onder nog een extra stukje rond afdicht-folie zit.
Als de inkt er in zit wordt er alleen even de eerste keer een lawaaierig inktdoorvoer-proces uitgevoerd..
Tijdens het gewone printen is hij ook ietwat luidruchtig.
De printer heeft een simpel display dat wat aan de kleine kant is.
Ook maakt hij soms wat ouderwetse geluidjes.
Er zijn wel veel mogelijkheden.
Zelfs de FAX begint aan een revival..
Aansluiten kan met WLAN, WiFi of USB dus bedraad of draadloos.
Printen va elders via internet of va een smartphone is ook mogelijk.
Ook internetpagina's printen gaat heel makkelijk.
Het kost allemaal bijna niks en het kan ook dubbelzijdig dus het is haast verslavend..
Het apparaat is wat groter dan gemiddeld maar aan de bovenkant bevind zich een automatische documenten invoer zodat je vele documenten kan scannen of kopiëren zonder er bij te blijven.
De aanschafprijs is vrij hoog dus ik ben heel benieuwd naar de levensduur van het apparaat
Al met al een bijzonder leuke printer.

Pluspunten

• Zeer zuinig
  • Veel mogelijkheden
  • Automatische invoer
  • Fax

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Simpel display
  • Beetje luidruchtig
  • Gemiddelde kleuren

Ralph 15-03-2017

Scherpe prints!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

De printer geeft zeer goede afdrukken. Makkelijk te installeren en zeker handig is het om vanaf je smartphone te kunnen printen.

Pluspunten

• Installatie
  • Kwaliteit afdrukken

Minpunten

• Menu soms wat onhandig, maar zeker werkbaar

Abel 15-03-2017

Goede prints, makkelijke installatie

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

De printer voldoet qua snelheid en kwaliteit van de prints aan de verwachtingen, maar wat maakt dat ding een herrie. Nu weet ik dat de vergelijking met een laserprinter misschien niet helemaal eerlijk is, maar vooral het doorvoeren van het papier is erg luidruchtig. Ook heeft de printer af en toe problemen met wat dikker papier. Dit komt (ondanks de goede plaatsing) soms scheef in de printer, waardoor deze vastloopt.
De printer beschikt over 1 lade voor papier, jammer genoeg is er geen ruimte foto extra fotopapier, zodat het papier gewisseld moet worden.
Installatie van de printer, mede omdat er via wifi gescand en geprint kan worden, was echt een eitje. Voor computers zonder CD-rom speler kan de software eenvoudig worden gedownload. Ook printen vanaf de iPad of iPhone, of zelfs via internet werkt vlekkeloos.
Het werken met grote(re) inkttanks gaat prima, maar ik heb de printer pas sinds kort in bezit, dus ik weet niet hoe lang de inkt meegaat. Al met al prima tevreden met de printer.

Pluspunten

• grote inkttanks
  • draadloos printen en scannen

Minpunten

• herrie
  • papier loopt soms vast (dikker papier)

1975Richard 15-03-2017

goede printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

De printer nu enkele weken in ons bezit, we hoeven nog geen inkt bij te vullen en hebben toch al flink wat geprint.
De inktpotten bijvullen was wel makkelijk, helaas is mijn broek ook geraakt en de handschoenen die erbij geleverd worden zijn niet voor niks.
Af en toe heeft hij moeite om het wifi te behouden, hoewel de router binnen 10 meter staat.
Als hij vervolgens print kan het vooral met gekleurde pagina's langer duren dan dat we gewend waren.
De mogelijkheid tot faxen had voor ons wel achterwegen kunnen blijven.
De printer is verder meer dan gebruiksvriendelijk, alleen het geluid wat hij tijdens het printen maakt is wat minder.
Het design van het apparaat is mooi en de mogelijkheid tot scannen en kopiëren is ook erg handig.

Overall een uitstekend apparaat voor zowel zakelijk als privé gebruik.

Pluspunten

• design

Minpunten

• lawaaierig
  • vullen inktpotten
  • gewicht
  • afmetingen

Femke 14-03-2017

Heerlijk dat draadloos printen!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

Ik heb voor deze printer gekozen, omdat ik graag een printer wil hebben dat ik gewoon op zijn plek kon laten staan, ongeacht het medium waarmee ik werk. Ik heb een bedrijf aan huis. Soms werk ik achter mijn pc, soms achter mijn laptop, soms met mijn tablet en soms zelf vanaf mijn telefoon.

Met mijn oude printer was dat regelmatig een gedoe. Ik moest dan een bewerkt document op mijn telefoon opslaan in de dropbox. Deze dan weer openen op mijn computer, waarna ik pas kon printen. Ik wilde dolgraag een printer waarmee ik gewoon met 1 druk op de knop een document kon printen. Ondanks dat ik bang was dat het niet zo goed zou werken als dat ik hoopte, ben ik er toch voor gegaan.

Wat een gemak! Het werkt echt en goed ook! Ik heb overal de app op geinstalleerd. Als ik iets moet printen dan druk ik gewoon op print, waar ik ook ben in huis, en dan komt de print eruit. Zowel kleur als zwart wit heeft een mooie kwaliteit. Wat mij betreft is de printer ook snel genoeg.

De printer ziet er niet hip uit. Je zou zelf denken dat de printer misschien al wat ouder is, maar dat merk je zeker niet in het gebruik. Dat gaat allemaal zo soepel!

De printer is simpel in gebruik te nemen. Als je de handleiding goed volgt heb je hem zo geinstalleerd en kun je hem vanaf elk medium gebruiken.

De printer is voor hetgeen hij kan compact! Het dubbelzijdig printen en het gemakkelijke scanwerk is ook zeker een pluspunt.

Als ik iets negatiefs moet noemen: de printer maakt wel wat meer geluid dan de meeste printers. Overigens kan ik daar niet bepaald wakker van liggen.

Zeer zeker een aanrader om aan te schaffen! Je gaat er veel plezier van hebben!

Pluspunten

• inktvoorraad is groot
  • draadloos printen werkt super

Minpunten

• maakt wat meer lawaai

Jochem 13-03-2017

Snelle en handige printer met veel functies

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

Omdat mijn vorige printer steeds minder ging werken besloot ik op zoek te gaan naar een nieuwere printer, na veel vergelijken en zoeken kwam ik op deze ET-4500 uit. Wat mij het meest opviel was dat hij via Google Cloudprint te bedienen is en via een app, wat allemaal erg makkelijk kan zijn. Wat ik wel vreemd vind is dat hij nog kan faxen wat ik iets te ouderwets eigenlijk vind, maar leuk dat hij dat ook allemaal kan.
De kwaliteit is echt gewoon prima, al is hij gemaakt van goedkoop ogend plastic, het design is verder prima maar materialen kunnen beter.

Verder is hij in gebruik heel erg goed en printen gaat snel net als scannen. Het scherm is ook een goede toevoeging en is zelfs in fel licht erg goed zichtbaar.

Gewoon een prima printer.

Pluspunten

• Printkwaliteit, erg scherp
  • Print ook snel
  • Veel handige functies
  • Connectiviteit

Minpunten

• Voor een lagere prijs interessanter

Margeaux 12-03-2017

Professionele printer voor thuis (of werk)

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

Sinds een paar weken heb ik de Epson ET-4550 in gebruik.
Omdat ik vanuit huis ben gaan werken zocht ik een printen die qua cartridges langer mee kon. Doordat de Epson een ruime inktvoorraad heeft en zelf bijvul baar is, wat dit de ideale oplossing.
Hij print vlot en ik kan zelf hele documenten per stapel invullen, per pagina is verleden tijd.
De printkwaliteit is goed, ook van foto’s. Er is een ruime voorraad papier in te leggen, kortom eenmaal gestart kan je goed vooruit.

Door de wifi aansluiting kunnen mijn man en kinderen de printer ook gemakkelijk gebruiken. En iedereen kan vanuit iedere plek in huis een opdracht geven om te printen.

Faxen doe ik nog wel, maar ik kan me voostellen dat dit voor velen niet geldt. Toch een handige optie voor mij.

De printer kan ik aanbevelen. Hij is vrij log, maar geeft een heel degelijk en professionele indruk. Hier presteert de printer ook naar. Ik gebruik nog steeds de inktvulling die ik bij de aanschaf kreeg. De printer geeft het aan wanneer dit bijgevuld dient te worden.

Bij een volgende versie zou een touchscreen fijn zijn!

Pluspunten

• Grote documenten in eens scannen
  • Wifi aansturing

Minpunten

• Groot

Jeroen Ceelie 11-03-2017

(over)Complete All in One

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

Geen gedoe meer met nieuwe cartridges. Dat was wel het grootste doel voor mij bij de aanschaf van een nieuwe printer. En met deze navulbare cartridges voldoet hij er aan. Daarnaast is dubbelzijdig printen echt een mooie optie. Misschien even wennen (en selecteren) maar weer een milieuvriendelijkere optie. Tot nu toe gaan 9 van de 10 printjes via de mail. Via Epson wordt er een zogeheten Epsonconnect e-mail adres aangemaakt. Stuur een e-mail (met of zonder bijlage) naar dit e-mailadres, vanaf overal ter wereld en je printer springt uit standby stand en print moeiteloos de opdracht. Het is wel een redelijk groot apparaat maar ja, als je een A4 wilt scannen is dat wel nodig. Wat de functie van de fax is anno nu vraag ik mij nog steeds af. Ik denk ook dat deze functie er af zou kunnen waardoor er meer aandacht kan besteed worden aan het display. Qua installatie geen probleem en aanvoer van papier ook prima met een uitneembare lade. In de lade kan papier in verschillende afmetingen geplaatst worden. Een prima apparaat met de navulbare inktpatronen eentje om lang te gebruiken!!!

Pluspunten

• Zelf cartridges vullen
  • Dubbelzijdig printen
  • Draadloos printen

Minpunten

• Faxen
  • Formaat

Henk van de Koster 10-03-2017

Oneindige inktvoorraad in de EPSON

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

Tot voorkort printte ik op een canon pixma. Nadeel daarvan was dat deze geen draalozeverbindingen met de PC of laptops van onze kids aankon.

Ook was ik vaak bezig met het vervangen van de cartridges. Zeker in de drukke werkstukken en verslagentijden waarbij er vaak en veel geprint moet worden leverde dit toch vaak stress op omdat er deadlines gehaald moeten worden.
Met de enorme inkttanks van de EPSON die je voortdurend in het oog kunt houden is dit probleem opgelost. Met een reservesetje inkt zit ik niet snel meer zonder.

Ook is het fijn dat de EPSON geen enkel probleem maakt van dubbelzijdig printen.
Ook het scannen van een stapeltje documenten gaat snel en probleemloos.

Nadelen van de printer:
Hij is redelijk lawaaiig
de aanschafkosten zijn aan de hoge kant, maar dit zou door dr relatief lage inktkosten snel terug verdiend kunnen worden.

Pluspunten

• Grote inktvoorraad
  • Dubbelzijdig printen

Minpunten

• Prijs is redelijk hoog
  • Beetje lawaaiig

Bernadette Corzilius 11-11-2015
Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

Faxfunctie is niet meer nodig in digitaal tijdperk.Printkwaliteit is goed en snelheid is super. De Ecotank 4550 heeft een mooi design en is handig in gebruik. De papierlade is stevig en makkelijk uitschuifbaar. Enige minpunt is het vervangen van de inkt. Dit wordt een rommeltje, omdat de kans groot is dat de verf langs de opening loopt en het op je handen en meubels/vloer komt. Het wast er niet gemakkelijk af.

michael koeleman 26-10-2015

prima printer qua prijs/kwaliteit
wel eff lastig met inkt vullen (handschoenen Gebruiken)
is mooi stil en wordt direct gevonden in de wifi
instaleren is een eitje

willepil 25-10-2015
Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

Deze printer is echt heel fijn voor mensen die veel moeten printen. Door de navul inkt is het heel zuinig in het printen, dus ik voel me niet schuldig als ik lange artikelen uitprint om te lezen. Ik las eerst veel van het computerscherm, maar dat hoeft niet meer!

Wat ook heel fijn is, is de wifi verbinding. Geen gedoe met kabels en aan je bureau gaan zitten als je wat wil printen. het maakt niet uit waar je zit, overal kan geprint worden. Super dat er niet overal kabels meer hoeven te liggen.

Hij print ook heel snel, ik had een wat oudere printer, dus het is goed dat het nu veel sneller gaat. Ook automatisch dubbelzijdig is top, geen gedoe meer met pagina's handmatig omdraaien.

Het enige nadeel is dat het wel een fors apparaat is. Voor kleine kantoren geen probleem, maar voor thuis is ie toch wel heel groot. Tenzij je bijvoorbeeld studerende kinderen hebt, die ook veel moeten printen. Dan is het wel de moeite waard omdat ie zo zuinig is.

Petra 24-10-2015
Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4550

Deze is snel met printen en als je de kwaliteit van de kleuren omhoog zet wordt het printer wel trager maar daar krijg je wel mooiere kleuren van.
Persoonlijk vind ik het erg fijn om dubbelzijdig te printen zonder het velletje handmatig steeds te moeten draaien om de achterkant te doen.
Er zitten qua mogelijkheden genoeg op om van alles mee te kunnen maken maar heb nog niet alles uitgeprobeerd.
Tot nu toe zeer tevreden met deze printer.