Canon PIXMA MG7550

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MG7550 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Joke 19-02-2016
Geschreven voor: Canon PIXMA MG7550

Dit is mijn 3de Canon printer. De 1ste was Pixma iP4000. Heb ik 9 jaar gehad en was een prima printer. Ik print veel tekst en ook cd's daarom voor een printer gekozen die cd's kan printen. De 2de, Pixma MG5300, heb ik maar 3 jaar gehad. Die zei na 3 jaar dat ik de verkeerde printerkop had geïnstalleerd????? Alles gedaan wat ik maar kon vinden op internet maar helaas, geen resultaat. Nu, sinds november, de Pixma MG7750 in gebruik. Best een fijne printer. Maar ik moet zeggen dat hij qua geluid erg luidruchtig is vooral voor en na printen. Hij blijft maar rammelen en cartridges vullen, tenminste dat is wat ik denk dat hij doet. Waardoor mijn cartridges al snel aangaven dat ze bijna leeg zijn. Zelfs de kleur terwijl ik tekst altijd in grijstinten afdruk. Dus ja, wat zal ik zeggen. Ben dus wel tevreden met Canon maar... dat inktgebruik en dat gerammel dat valt me erg tegen.

Ton 10-11-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG7550

Hallo deze inkttankjes zes stuks zijn zo gevoelig voor deze met chips werken geven als je ze nieuw uit de verpakking haald al half leeg aangeven je kan ze niet resetten dus nog vol geven al half vol aan daar is die fabrikant erg blij mee ik ben al met Canon support bezig.
Heb al nieuwe set van Mycom veiling gekregen de eerste aangetroffen in de verpakking nieuw product deze keer gewonnen waren direct op na 4A tjes en foto kleur gedaan te hebben klaar ben je alles in de printer gaat knipperen rood kan je niet meer afdrukken dat is pure oplichterij.
Moet meer ervaringen delen hier mee misschien heb ik een mis koop op de maandag in elkaar geflanst is ik ben bezig met de Canon uit Duitsland hebben ze na 6 dagen mail contact verstuurd gereageerd met bellen naar me is wel wachten maar dan heb ook contact.
Set voor deze pixma mg 7550 zijn de 6 stuks komt op 75,- originele aankoop dan ook is veel geld mensen is een leeg trekken niet doen.
Gr

Merel469 10-01-2016

Dat is dan bijzonder duidelijk !

POE 05-10-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG7550

Ik kom vanuit een Canon Pixma MP780 en heb met deze MG7550 een goede aankoop gedaan (voor mijn eisen/wensen), dat kan ik na een maad gebruik zeker wel zeggen.

Installeren van de printer was snel klaar. Mijn privé laptop staat in de woonkamer en mijn werklaptop en deze printer op zolder. Mijn privélaptop print via WIFI en mijn werklaptop via een USB kabel omdat deze er toch naast staat. WIFI was overigens zo geïnstalleerd. Je moet eerst op de printer je modem/router zoeken (bij mij is Ziggo de provider), wachtwoord van de router intikken en klaar. Daarna pas op de laptop de koppeling maken; niet andersom.

Ik print niet heel veel dus het even wachten voor de 1e print geeft niet. Kwaliteit van de afdrukken in perfect voor mij. Scannen gaat ook goed. Fijn dat er ook een papierlade in zit, makkelijk printen en de voorraad blijft netjes plat en stofvrij liggen. Ik ben nog met de inktpatronen uit de doos bezig. Installeren van de cartridges ging ook goed (ervaring met met vorige printer).

Om de printer mooi te houden heb ik er een doek over liggen en na gebruik veeg ik het bedieningspaneel met een brilledoekje schoon. De printer is glimmend en plastic krast ontzettend snel (vooral op zwart zie je dit erg). Een witte of oranje uitvoering zal krassen minder laten zien.

Samenvattend: voor mij is de MG7550 tot nu toe een fijne printer. Hij is niet zo robuust als de MP780 en daardoor maakt hij wel wat meet geluid en valt de uitvoerslede nogal met een "plastic" geluid omlaag, dat deed mijn vorige Canon minder.

J.T.G. Sanderse 24-08-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG7550

Van de eerdere slechte beoordelingen begrijp ik niets. Hoewel (of juist omdat) ik een ICT'er ben volg ik bij printers altijd precies de handleiding. Nu ook, geen enkel probleem. Aansluiten aan het netwerk? Geen probleem. Eerste indruk is prima. Bevestigt mijn goede ervaringen met een eerdere Canon printer. Tussendoor een HP Photosmart 7520 gehad en DAT was echt een drama.

Merel469 10-01-2016

Wel wel wel, nog iemand die HP voortaan links laat liggen ?! Bedankt voor de eerste indrukken; toch van een gebruiker die opnieuw een Canon printer aanschaft.

elisaboog 02-08-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG7550

Koop deze printer niet! Het is een ontzettende rammelbak, wat de printer doet, geen idee. Uiteindelijk komt er wel een goede print uit. Ik gebruik Canon cartridges. Verder is de bijgeleverde software voor scannen o.a. uit het jaar NUL. Zwart scherm, moeilijk te lezen. Ondanks snelle cashback, ben ik zeer ontevreden over deze rammelbak. Begrijp niet dat dit produkt door de kwaliteitscontrole gaat

Merel469 10-01-2016

Ik ben zelf erg gesteld op stille apparaten. Dus wel heel spijtig als de printkwaliteit dan toch meevalt.

Beste, kwaliteitscontrole is iets dat vandaag de dag toch niet meer bestaat!? Ben er praktisch zeker van!

Cashback is een enorme calamiteit op zich ! Moest wettelijk worden verboden omdat dit tegenproductief is. Voor mij is dat een afkikker. Test-Aankoop moest zelfs al tussenkomen tegen Samsung voor een van hun leden.

alf_frommars 01-06-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG7550

Eerst uren bezig geweest met de printer op het netwerk aansluiten. Ik ben zeker geen newbie op dit gebied, maar wat een gedoe. dit kostte mij ongeveer 2 uur. Haa eindelijk printen. vergeet het maar. stopt om de haverklap met printen. Inmiddels stijgt de frustratie me naar mn hoofd. dan maar opnieuw de drivers installeren. Nu gaat het iets beter, behoudens dat ie hele documenten maar voor de helft afdrukt en er dan mee stopt. Wat een gedoe. Ook PDFs zijn een groot probleem. 1 pdf van 2 pagina's uitprinten kost ongeveer een half uur. zoektocht op internet levert op dat je PDF's moet printen als afbeelding. het maakt niks uit. Het is echt verschrik-kel-lijk!!! het is een vrij dure printer die goed wordt aangeprezen, maar mijn ervaring is niet zo best.
een word documentje van 10 letters hoest ie wel zo uit.