Brother DCP-J4120DW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother DCP-J4120DW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

AGeenen 10-10-2017

Traag en veel foutmeldingen

Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Ik doe nu ruim een jaar mijn best om vrienden te worden met deze Brother. Ik ben geen opgever en van oorsprong positief ingesteld. Maar helaas, ik geef me gewonnen. Ik ben uitgeBrotherd.
Voor privé gebruik is hij zeer matig, maar als je zeeën van tijd hebt, zin om veel papier te verspillen en veel geduld is het vanwege de relatief lage aanschafwaarde het overwegen waard. Voor de rest: niet doen. Voor zakelijk sowieso gebruik geen optie!
Print tergend langzaam, zwart/wit afdrukken als niveau van 1 van de kleuren laag is niet mogelijk, veel papier foutmeldingen, zeer regelmatig foutmelding of verbindingserror op de computer, veel wifi-error, scannen is me in het hele jaar nog niet draadloos gelukt (doe het nu met een usb stick rechtstreeks in de printer en dan op de laptop overzetten), grote documenten staakt hij halverwege en begint dan weer opnieuw, slechte kleurkwaliteit,. Etc etc. Deze Brother is een no go, wat mij betreft

Pluspunten

• Aanschafwaarde

Minpunten

• wifi verbinding
  • scannen
  • verbinding met laptop
  • kwaliteit kleur
  • papier invoer (errort om niets)

Marco 26-07-2017

snel, maar slechte kwaliteit foto's

Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Het is een lekker snelle printer, maar de foto's zijn erg flets. Een grote teleurstelling als fotoprinter.

Pluspunten

• snel

Minpunten

• fletse foto's

Marco 06-04-2017

fletse kleuren

Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Alle kleuren zijn lang niet zo intens als bij andere printers. Zwart is ook niet echt zwart. Alsof er een witte waas over alle foto's zit. Een tegenvaller!

Minpunten

• fletse kleuren
  • matig zwart
  • matige papierdoorvoer

Fredie 16-02-2017

Slechte papierinvoer etiketten

Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Als secretaris van een stichting moet ik regelmatig etiketten afdrukken. Het papier blijft maar vast zitten, of je het nu via de lade of via de aanvoer achterin probeert. En dan het sluiten van de bovenklep, er is al wat afgebroken. Ergernis op ergernis. Grrr...

Joko 14-01-2017

Wifi slechte verbinding

Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Steeds moet het apparaat opnieuw gestart worden om contact te hebben met de router.
Als het apparaat éénmaal weer bereik heeft worden opdrachten traag uitgevoerd.
De uiteindelijke afdruk is goed.

Roel 15-11-2016

Helaas niet kunnen verbinden met WIFI

Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Printer gekocht op basis van goede beoordeling. Printer echter met geen mogelijkheid op wifi te krijgen, zowel niet via het schermpje als via een usb kabel. Alle andere wifi apparaten incl. oude epson printer werken feilloos. Via Coolblue specialist aanbeveling gekregen installatieprogramma te downloaden, maar dit stond al in de handleiding ! Helaas machine terug moeten sturen; deden ze gelukkig niet moeilijk over. Printkwaliteit alleen kunnen beoordelen op een bevestigings printje dat de installatie niet gelukt was : (

Minpunten

• niet op wifi kunnen krijgen

r plasman 22-10-2016

Printer heeft een mooi uiterlijk

Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Heb voor dit product gekozen omdat het geen hoge printer is en makkelijk kunt opbergen,,mooie uiterlijk, all in one is en een wiffi heeft ,,kunt printen vanaf een laptop, tablet en telefoon.
Mijn vorige was ook van brother en beviel mij goed.

Berry 04-10-2016

Tot nu toe prima indruk

Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Printer gekocht op basis van vergelijk en de testuitslag van de consumentenbond in 2015.
Eerste indruk ronduit goed: voorbeeldige installatie (incl wifi), snelle en strakke print. Touchscreen is wat minder dan je gewend bent van je smartphone maar werkt naar behoren. Aparte inkttanks die op een vaste plek zitten en gemakkelijk te plaatsen zijn. Papier in een lade in de printer en niet ergens achterop de printer 'open en bloot'. Over veel zaken is doorgedacht, mooi.
Printer 2 dagen in gebruik, tevreden.

Pluspunten

• Print lekker snel, geluid valt mee
  • Aparte inkttanks, gemakkelijk te plaatsen
  • Soepele installatie

Minpunten

• Touchscreen is wat soft maar werkt prima

Erik 29-09-2016

ervaring Brother

Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Nadat mijn HP 6150 printer geen zwart meer wilde printen ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe printer. Eerst naar HP gekeken, altijd heel tevreden overgeweest, maar die zijn overgestapt naar weer gecombineerd kleuren cartridge. Gekeken naar EPSON, CANON (in het verleden minder goede ervaringen mee gehad) en Brother. Ik wilde een printer primair voor het afdrukken van documenten. Ik druk zelf nooit foto's af. Veel te duur!

De printer kwam als beste koop uit de consumentenbond test. Ook in internet over het algemeen goede recensies.

De printer maakt helemaal niet veel lawaai, zoals sommige zeggen. Het 'piep' geluid tijdens het printen is er inderdaad, maar is voor mij niet storend.

Er kunnen lekker veel vellen in de printer. Ook het vervangen van cartridges is makkelijk (aan de voorkant je hoeft verder niets te openen). Lekker ondiepe printer omdat het papier er in landscape ingaat.
Mee geleverde software (nieuwste versie van internet gehaald) heeft veel mogelijkheden en het menu wijst zichzelf de weg.

Scannen:
Ook de scan software biedt veel mogelijkheden. Maar ik kan begrijpen dat minder ervaren mensen wat langer moeten zoeken, maar de help functie werkt goed. Gescande tekst documenten kan je naar tekst (bv word) om laten zetten. Ik moet dit nog eens proberen maar lijkt me heel handig.
Fijn is dat het deksel ook aan de achterkant omhoog komt als er er een dikker document (een boek) onder ligt.

Aansluitingen op netwerk of PC.
Aansluiten met een USB kabel vind ik onhandig aangebracht onder de scanner deksel. Dit had slimmer aan de achterzijde kunnen. Een USB kabel is nu snel te kort. Brother gaat er hier duidelijk vanuit dat je via Wifi of andersinds draadloos print, en levert ook geen USB kabel mee (vind ik een gemis!) Ik heb ook aangesloten via Wifi en dat ging redelijk gemakkelijk met de hulp op het scherm. Je moet wel wat weten van de hardware van systemen.

Wel veel harde kunststof waardoor de onderdelen wat goedkoop en fragiel aanvoelen.

Pluspunten

• Ondiep
  • Relatief stil
  • print snel
  • Touch scherm werkt goed
  • dubbelzijdig afdrukken

Minpunten

• geen USB kabel meegeleverd
  • Kunststof voelt van fragiel aan

Joke Nederpelt 26-09-2016

Ontevreden met slapende printer

Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Sinds begin dit jaar ben ik in bezit van deze printer na een zorgvuldige afweging en overleg met familie en vrienden.
Helaas is het een foute keuze.
Op zich is wat uit de printer komt van een goede kwaliteit.
Mijn ontevredenheid, irritatie is ontstaan doordat de printer in slaapstand blijft.
Soms heb ik geluk, als ik op een dag twee keer ga printen, dan is de tweede keer de printer wakker.

In de regel moet ik eerst naar het apparaat om wat met knoppen te spelen, daarna is het wakker en print het.

Een grote teleurstelling en ik zal zeker niemand aanraden deze printer te kopen.

Frajoko 22-05-2016

Alleen voor documenten

Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

De mogelijkheden voor documenten zijn goed, echter voor foto's is de afdrukkwaliteit zeer slecht te noemen, ondanks het gebruik van de beste papierkwaliteit. Dus voor foto's gebruik ik een andere printer. Tevens kwamen we erachter dat de meest gangbare enveloppe (C6) niet afgedrukt kan worden op deze machine. Zelfs niet als je vrije instellingen invoert.

lext123 23-02-2016
Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Printer is erg fragiel en niet best gebouwd. Handmatige invoer is onhandig en werkt moeizaam. Veel onderdelen lopen niet soepel zoals openen van kleppen en uitschuiven van opvang bakjes. Touchscreen is griezelig dun en kwetsbaar.
Fotoafdrukken vallen mij tegen. Donkere partijen lopen dicht en er lijkt een grijszweem over de afdrukken te liggen.
Verder is het aansluiten van twee computers via WiFi een lastige zo niet onmogelijke opgaaf. Mij is het althans niet gelukt.

blauwmte 13-01-2016
Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Fantastische printer, eenvoudig te bedienen.
In sommige reviews is te lezen dat hij veel geluid maakt dit valt enorm mee! Print zuinig en dubbelzijdig is ideaal. Heb alleen moeite om A3 vellen er goed recht in te krijgen, je moet goed richten wil het niet scheef gaan. Makkelijk aan te sluiten op het wifi netwerk.
Mogelijkheden op de printer is heel uitgebreid en kinderlijk eenvoudig in te stellen.
Al met al een goede printer voor een acceptabele prijs.

Frans 27-11-2015
Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

De printer is een paar weken in mijn bezit. Wifi instellingen waren geen probleem binnen een paar minuten was de verbinding gereed.
Instellingen wijzen zich vanzelf kan via de printer of via de pc. A3 printen is een fijne optie waar ik graag gebruik van maak.
Min punt vind ik de herrie bij het papier invoeren tijdens het printen je krijgt de indruk dat er iets vastloopt of kapot gaat, vooral bij foto's 15X10 loopt het niet echt soepel via de papierlade. Verder alleen maar lof.

browny 14-10-2015
Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Wij waren op zoek naar een nieuwe printer en die moest 2 tal zaken zeker bevatten:

- tweezijdig printen
- A3 kunnen printen

Daarnaast is er gekozen voor een All in One printer met natuurlijk Wifi.

Eerste indruk:

Voor een A3 printer lekker compact (heb veel grotere gezien)
behoorlijk Snel
geen problemen met papier doorvoer
scanner werkt goed
instelmogelijkheden genoeg
nog een bijkomstigheid, je kan met je mobiel kan scannen en mailen. (middels een Appje)
kortom: goede prijs / kwaliteit.
redelelijk grote XL patronen beschikbaar.

Al ik een minpuntje op moet noemen is dat de afdruk iets minder vel is dan mijn vorige HP inktjeprinter in de standaard modus, de high quality heb ik nog niet gebruikt.

Na verloop van tijd zal ik de balans nog een keer opmaken.

supervisor 14-10-2015
Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Onze Brother DCP-J4120DW all in one A3/A4 printer voldoet aan onze verwachtingen.
Onze kinderen en kleinkinderen maken gebruik van Google-cloudprinting.
Ook printen vanaf de geheugenkaart is een gemak. Het is geen sta in de weg, omdat hij overal in het huis is te plaatsen mits er WiFi ontvangst is. Een aanrader voor die prijs. U kunt zelfs uw smartphone, tablet of meerdere pc,s er aan koppelen, mits u ze via het Google-account toegang verleent.

Renate 28-01-2016

Even een vraag: Is het mogelijk om alleen in zwart te printen als 1 van de kleurencartridges leeg is?

browny 29-01-2016

alle cardridges moeten vol zijn anders stopt hij er mee.

supervisor 01-02-2016

Het beste is om de inktvoorraad op peil te houden,
of de printer in te stellen op zwart/wit/grijswaarden.

browny 08-09-2015
Geschreven voor: Brother DCP-J4120DW

Deze leuke all in One gekocht. In tegenstelling tot hier op desite staat aangegeven kan hij wel a3 printen. Dat was de reden waarom ik hem gekocht heb. Het kan alleen via de handmatige invoer maaris geen probleem. Heerlijk eenvoudige installatie stil enredelijk snel. Nu kijken wat hij op langetermijngaat doen. Ps veelmogelijkheden enwerkt ook op mac