HP ENVY 7640

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP ENVY 7640 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marcus 21-02-2022

problemen met aan-/uit zetten

Geschreven voor: HP ENVY 7640

Erg vervelend apparaat als het gaat om "aan/uit" zetten. De vingerherkenning of tiptoetsfunctie functioneert erg slecht. Ben het apparaat meer dan zat hoewel de rest dwz. printen en scannen prima gaat. Toch wel fijn als aan uit zetten beter lukt..

Pluspunten

• kopieeren gaat goed
  • scannen gaat goed
  • printen gaat goed

Minpunten

• problemen het apparaat aan en uit te zetten
  • kosten van de inktpatronen

Wilbert 25-10-2017

Zeer slecht apparaat

Geschreven voor: HP ENVY 7640

Wij zijn al 3 dagen bezig met installeren, hij valt telkens op storing. Alles weer verwijderd en terug naar fabriek instelling en weer op nieuw storing. Geeft aan: zet printer uit en weer aan, als hij is opgestart weer zelfde storing.
Via WiFi als met kabel zelfde probleem, nu komt het grootste raadsel is we de Router uitzetten valt de printer niet op storing en kunnen we wel kopiëren.
Morgen maar weer voor de tweede keer terug naar de winkel.

jan 06-03-2017

doet het meestal niet!

Geschreven voor: HP ENVY 7640

Installatie simpel, print prima vanaf Apple desktop, geen bijgeluiden, ook vanaf andere computers (zowel Windows als Apple) en I-pad aanvankelijk prima te bedienen, maar toen.....

Na een paar dagen geen prints, maar ook geen waarschuwing of iets dergelijks. Opnieuw geïnstalleerd en weer werkend. Daarna alleen werkend vanaf Desktop, later alleen vanaf HPprint.nl, later helemaal niks. Wederom geïnstalleerd. HP website biedt GEEN enkele ondersteuning voor probleem, alleen kletsverhalen en rookgordijnen. Student.nl geraadpleegd: alles werkte weer naar behoren; 2 dagen, daarna weer uitval. Apparaat schakelt zelf bluetooth uit, daar waar je verwacht dat deze constant standby is. Apparaat geeft geen enkele info waarom het niet werkt, een systeemcheck wijst alleen aan dat alles naar behoren zou moeten functioneren.

pascal2012 05-05-2015
Geschreven voor: HP ENVY 7640

Op zich een goede printer met voldoende mogelijkheden. Foto's zijn prachtig en de normale afdrukken zijn goed van kwaliteit. Groot nadeel is het irritante gebrom in de standby stand. Zelfs als de printer helemaal uitgezet is, blijft er een vervelend geluid. Het klinkt als het gezoem van een oude dimmer van een lamp. Ik moet ' s nachts de stekker uit het stopcontact halen. Volgens de verkoper hebben alle printers van dit model er last van, dus omruilen heeft geen zin.

klimt2 23-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 7640

Sinds een maand in ons bezit, we hebben redelijk wat ervaring met de printers van HP en wat bij de HP Envy 7640 gelijk op viel was het installeer gemak!. Het is daadwerkelijk plug and play, geen gedoe meer gewoon meteen wireless kunnen printen vanaf elke computer en laptop of tablet in huis. Complimenten HP! Het is een printer met alle mogelijkheden die je van een dergelijke printer mag verwachten. Prima print kwaliteit en met name de snelheid hoe een print wordt geproduceerd is mij opgevallen. Een prettig touch screen die je makkelijk door het menu helpt.
Het is een apparaat die qua vormgeving niet misstaat in elk kantoor.

Het enige minpuntje die ik bij deze printer kan benoemen is een zachte hoge piep die het apparaat produceert in de stanby stand

striner 20-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 7640

Een maand in bezit, en heb hem tot nu gebruikt voor basis printen en scannen. Installeren van de printer ging bijna zonder problemen, alleen was het af en toe even zoeken hoe bepaalde losse onderdelen correct in de printer geschoven moeten worden. Hij heeft een schermpje (touchscreen) waar tijdens het installeren zelfs filmpjes getoond kunnen worden over hoe je hem precies moet installeren. Installeren van de software op PC ging zonder problemen, en kon vrij gauw gewoon basis printen via wifi. Op android ging het ook zonder problemen. Scannen ging ook goed, ik liet het ingescande document naar de PC sturen, en die kon ik dan als bijlage meesturen met een e-mail. We hebben ook een e-mailadres geregistreerd waarmee je vanuit overal iets kan laten printen thuis. Dit werkt naar behoren.
De printer zelf is niet heel erg compact, maar heeft wel veel functies.

ChantalRoberti 15-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 7640

Heb de Envy printer 3 weken geleden aangeschaft om zowel zakelijk als privé te gebruiken. Als freelancer gebruik ik alleen Apple producten en was blij verrast dat de installatie van deze printer even makkelijk ging als mijn apple producten. Mijn voornaamste reden om te kiezen voor deze printer was dat ik geen netwerkkabels nodig had. De printer staat in mijn werkkamer en via wifi kan ik scannen en printen op al mijn Macs.

Het viel me pas op bij het uitpakken dat ik naast normaal A4 ook fotopapier kan gebruiken in een losse lade. Ook leuk dat ik nu kan printen vanaf mijn iPad en iPhone.

Bij het scannen maakt de envy wel veel geluid vergeleken met mijn oude losse scanner. In stand-by hoor ik een heel lichte zoem, echter dit is voor mij niet echt een probleem omdat ik de printer altijd uitschakel na gebruik. Overall een prettig apparaat dat veel plek vrij heeft gemaakt in mijn werkkamer.

CharlottevY 10-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 7640

Ruim twee weken geleden ontving ik de HP Envy 7640 e-All-in-One printer in een grote doos. Het eerste dat opviel (het oog wil ook wat) is dat de grootte van de printer erg meevalt. Het is een redelijk klein apparaat met een mooi design en is voorzien van een kleine touch screen. De touch screen is direct de redder in nood voor iedereen die geen talent heeft met computers en het installeren van apparaten: het schermpje helpt je door de installatie heen en voor het geval een stap te snel gaat, kun je een filmpje laten afspelen dat laat zien wat je moet doen. Ideaal en de installatie is binnen een paar minuten gepiept! Daarna ben ik meteen alle functies van de printer gaan testen: ik kon direct faxen, kopiëren en printen via wifi en vanaf mijn smartphone. De prints zijn bovendien helder, van goede kwaliteit (zelfs de foto’s!) en rollen snel het apparaat uit. Ik gebruik de printer inmiddels zowel voor mijn werk als privé en ben blij een apparaat te hebben dat niet alleen alle benodigde functies heeft, maar het ook nog eens goed doet en gemakkelijk te bedienen is. Een top printer dus!!

SamiraMo 10-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 7640

Ik heb de HP Envy 7640 printer nu een aantal weken in huis en ben er zeer tevreden over.
Wat deze printer zo fijn maakt, is de snelheid waarmee hij print en de scherpe kwaliteit van de prints. Vooral de kwaliteit van de fotoprints is indrukwekkend. Het installeren van de printer kost niet veel moeite terwijl het gebruikersvriendelijke touchscreen menu de printerinstellingen duidelijkheid weergeeft. Aangezien ik een lange tijd geen printer heb gehad, kan ik het niet echt vergelijken met andere laserprinters. Maar als je op zoek bent naar een all-in-one snelle & compacte printer, kun je niet om de HP Envy 7640 heen. Kortom, het is een absolute aanrader!

oordconsult 07-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 7640

Na diverse goede ervaringen met andere HP printers, zoals de 2550 serie, de 7780 serie en de 1200 serie, is deze nieuwe printer een echte compacte schitterende openbaring.
Prachtige en haarscherpe kleurige prints, hoge kwaliteit zwartwit afdrukken met een werkelijk zeer gebruikersvriendelijk menu gestuurd en verlicht bedieningscherm. De printer is praktisch momentaan te gebruiken na het aanzetten. Heb de printer nu enkele weken op proef, maar beschouw deze als een zeer geslaagde test. Een zeer innovatief product m.i., dat ik ieder ander van harte aanbeveel. Het is telkens een feest om dit brandnieuwe model te gebruiken als copieerapparaat voor mijn studenten, als effectieve zwartwit printer voor mijn juridische teksten en als briljante kleurenprinter voor foto's van bijv. Internet. Fokke Oord, Almere

oordconsult 25-02-2015

Na diverse maanden in gebruik van de HP Envy 7640 blijf ik me verbazen hoe HP er in geslaagd is zo'n compacte veelzijdige printer aan te bieden. Ik ben meer dan tevreden over deze geweldige aanwinst voor mijn administratie. Fluisterzacht copieerwerk, heldere menudisplay en een zeer handzaam formaat printer direct onder handbereik. Samengevat: een stevige aanrader voor ieder die een all in one printer overweegt aan te schaffen. Mr.ir. Fokke Oord

rogierreker 29-10-2014
Geschreven voor: HP ENVY 7640

Het installeren verliep tijdens deze herfstige dagen als een zonnetje.
Aanzetten door te drukken op een erg 'smooth' operated touchscreen. Easy like Sunday morning, zeg maar.
De route die ik moest bewandelen voelde aan als een Stairway to Heaven.
Zoeken van WIFI en aanzetten van e-printing heb ik laten doen door mijn twee-jarige buurjongen. #kinderspel.
App downloaden uit de Appstore, ook al zo simpel.
Gelukkig hebben we foto's nog. Fijn dat er fotopapier bij geleverd is.Printen van foto's met hoge kwaliteit is een feestje. Van Gogh, move over, HP is coming your way!
Je merkt het al, tot zover een tevreden klant. Enige puntje van kritische feedback. Geef er een paar A4-tjes bij voor het kalibreren. Nu moest ik wachten op resultaat omdat ik printerpapier moest halen. Chapeau HP, een perfect product.