HP ENVY 5640

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP ENVY 5640 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

kisseps 07-03-2024

ontevreden

Geschreven voor: HP ENVY 5640

Allerlei problemen, het kan nu niet meer printen op mijn nieuwe pc en de scan doctor applicatie doet zijn werk ook niet. Dat terwijl al de rest van de printer prima werkt en ik duidelijk de inkt zie op de dashboard. Draadloos heeft nooit gewerkt en je kan enkel de inkt cartridges gebruik van HP zelf.

Pluspunten

• usb 2.0
  • veel opties

Minpunten

• enkel HP cartidrages
  • wifi heeft nooit gewerkt

Maarten79 16-10-2017

Waardeloos in alles wat hij doet.

Geschreven voor: HP ENVY 5640

Dit is by far het meest waardeloze stukje hardware wat ik ooit heb gekocht. Wat een draak van een apparaat. Compleet inefficiënte software die bijna niet in staat is om connectie te maken met mijn laptop of die van mijn vriendin. Als je software zo bagger is als dit, waarom niet gewoon een bekabelde mogelijkheid toevoegen. Koop dit stuk ongeluk niet!

Minpunten

• niet in staat om via WIFI connectie te maken
  • Waarom niet gewoon bekabeld printen?

Ineke 15-08-2017

Print goed, maar slurp inkt

Geschreven voor: HP ENVY 5640

Ik heb deze printer nu zo'n 1,5 jaar. Hij print goed, maar de cartridges zijn om de haverklap leeg - veel sneller dan bij mijn vorige HP printer: deze printer slurpt inkt (ook bij lagere kwaliteit printen) en het maakt niet uit of HP cartridges gebruik of cartridges van 'derden'.
Op zich is het gebruik van de printer eenvoudig en duidelijk, alleen jammer dat de printer vaak niet herkend wordt, terwijl wij een uitstekend wifi netwerk hebben. Steeds weer opnieuw opstarten dus. Ik heb een HP printer gekozen omdat ik die hiervoor ook had, maar ik weet niet of ik dit nogmaals doe.

Pluspunten

• kwaliteit van prints
  • makkelijk scannen

Minpunten

• gebruikt veel inkt
  • wordt vaak niet herkend

Wim Ducheyne 06-08-2017

Prijs kwaliteit zeker een correct toestel

Geschreven voor: HP ENVY 5640

Gekeken naar de prijs van dit toestel en de mogelijkheden ben ik zeker tevreden van dit toestel.
Zeer gebruiksvriendelijk om te installeren en werkt bij mij perfect.
Afdrukkwaliteit is zeker behoorlijk en voor mij meer dan voldoende.
Zeker een aanrader

Pluspunten

• Zeer gebruiksvriendelijk
  • Makkelijke insstallatie
  • Nog betaalbare inktcassetes

Minpunten

• Mocht iets compacter

Brian 12-06-2017

Verschrikkelijk slechte WLAN verbinding

Geschreven voor: HP ENVY 5640

Als er een printje uit deze printer komt, is de kwaliteit prima. Probleem is dat er bijna nooit direct een (hele) printopdracht wordt verwerkt. Als de printer wordt aangezet, geeft hij snel aan dat er een WLAN verbinding is, maar daarna is het mar de vraag of er iets uitkomt. Is dat niet het geval, dan is het meestal op te lossen door of de printer, de computer of beide te herstarter. Na een aantal pogingen komt er dan vaak wel iets. Maar dan wordt de opdracht weer halverwege afgebroken en komt er maar een beperkt aantal pagina's van de opdracht uit. De laatste pagina die er dan uit komt is dan half geprint. De papierbak ligt hier vol met half afgedrukte pagina's. Vaak werkt het dan om de printer uit en aan te zetten (bij aanzetten meldt hij dan doodleuk dat hij niet goed is afgesloten). Vervolgens kan je een nieuwe opdracht voor de rest van het document sturen en komt er daarvan weer een deel uit.

Bij scannen hetzelfde. Ook hier is het een verrassing hoeveel pagina's je kan scannen voordat hij weer aan en ut gezet moet worden.

Dit lijkt te komen door de WLAN verbinding, maar daar krijg je verder geen melding of iets dergelijks van. Binnen ons huis hebben geen andere apparaten problemen met de WLAN.

Overige beoordelingen:
Printkwaliteit: Prima.
Gebruiksgemak (behalve verbinding): Prima. Het Touch screen werkt prettig, er zijn veel instelmogelijkheden.
Geluid: Matig. De printer is niet stil.

Pluspunten

• Printkwaliteit
  • Instelopties

Minpunten

• WLAN
  • Er is eigenlijk niet met de printer te werken

Wim 13-01-2017

mooie printer

Geschreven voor: HP ENVY 5640

Deze printer gekozen omdat deze printer de gewenste mogelijkheden biedt en niet al te duur is. Installatie ging prima, af en toe wat puzzelen bij de tablet.
Vanzelfsprekend na 3 dagen nog geen idee over duurzaamheid of stabiliteit.

Pluspunten

• eenvoudige installatie

Wilfred 18-12-2016

Print goed maar klantenservice is verschrikkelijk

Geschreven voor: HP ENVY 5640

De printer doet tot nu toe wat hij moet doen dus tot zover niet echt klagen. Het gaat mij echter om het totaal. Dit product gekocht in combinatie met een cash-back actie van HP. Deze actie werkt niet en op klachten van mij reageert de klantenservice in zijn geheel niet. Daardoor loop ik blijkbaar €35 mis. Niet het allergrootste bedrag maar op een prijs van €80 wel aanzienlijk. Conclusie voor mij is dat als er wat mis met een product van HP voor service je niet meer moer aankloppen. Eens en nooit weer een HP voor mij !

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen

Minpunten

• Service

Jan 29-11-2016

Prima budgetprinter

Geschreven voor: HP ENVY 5640

Nadat onze Canon ip4300 was overleden (en reparatie duurder bleek dan een nieuwe) op zoek naar een andere. Zoeken naar een goede budgetprinter valt niet mee. Meningen lijken sterk verdeeld, Consumentenbond test maar een deel van beschikbare modellen en zelfs van de best geteste modellen verschillen de ervaringen in de praktijk. Dus hoe dan tot de keuze gekomen en hoe pakte die uit? De Canon had kleine inktcartridges die bij ons ondanks weinig printen snel leeg waren. Ook duurde het opstarten erg lang omdat dat het reinigingsproces steeds werd gestart. We wilden graag kunnen scannen en kopieren. Handig voor declaraties bijv.
Uit de test van de CB bleek deze HP zuinig voor mensen die niet zo heel vaak printen. Dat voldeed aan onze behoefte. Net in de periode dat we tot aanschaf over wilden gaan kwam het bericht over HP printers die niet-originele cartridges niet zouden accepteren. Er was op dat moment echter ook een cashback actie van HP. Na veel twijfelen besloten de gok te nemen en vervolgens de printer niet de HP-software te laten updaten.

Na 2 maand gebruik zijn we meer dan tevreden! Het opstarten is snel, wifi probleemloos en inktniveaus beter dan verwacht. Ik ga wel inkt van een 3e partij proberen, dat is de helft goedkoper maar tot nu toe nog niet getest.
Gebruik display was voor mij intuïtief, niet heel groot maar wel duidelijk qua opzet. Gescheiden lades voor gewoon en fotopapier is handig. Wel is de maat van het fotopapier beperkt tot standaard 10x15. Verder is geen extra's aan de scansoftware toegevoegd, zoals tekstherkenning bijv.

Al met al overheerst het gevoel van opluchting dat onze printopdrachten ook echt worden geprint, het in onze ogen snel gaat en we erg blij zijn met de scanfunctie en de goed te snappen display..

Pluspunten

• print/scant snel vanuit 'wake up'
  • wifi en printen van mob. telefoon of tablet
  • cartridges met grote inhoud beschikbaar

Minpunten

• bijgeleverde software erg basic
  • fototray niet flexibel qua formaat

FrankVeer 26-09-2016

Niet goed, wel duur

Geschreven voor: HP ENVY 5640

In nog geen twee jaar defect. Echt onbegrijpelijk voor een merk als HP. In eerste instantie al vaak problemen gehad met de draadloze verbinding die vaker niet dan wel werkte. Vervolgens blijkt de inkt niet alleen duurder maar ook zonder inhoudsvermelding te worden verkocht en nu na nog geen twee jaar herkent ie de originele HP-cartridges niet meer en omdat de garantie verstreken is, geeft HP niet thuis. Jammerdebammer dat wordt dus geen HP meer.

Pluspunten

• printkwaliteit is goed

Minpunten

• Dure inkt
  • WLAN slecht
  • Binnen 2 jr defect
  • geen HP-support

hangijswijt 30-07-2016

Fijne printer

Geschreven voor: HP ENVY 5640

Prima printer, zeer voordelig met inkt vergeleken met mijn vorige Canon pixma. Enige nadeel is de vrij summiere mogelijkheden bij het scannen. Dat was beter bij de canon

Henricus 03-01-2016
Geschreven voor: HP ENVY 5640

Voortdurend storing. Uitzetten en opnieuw opstarten is de enige mogelijkheid om 'm te bewegen om een afdruk te maken. Maar uitzetten geeft ook problemen. Noodzakelijkerwijs de stekker er even uittrekken.
Misschien heb ik pech maar ik raad deze machine niemand aan.

FrankVeer 24-12-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5640

Ik heb deze printer nu enkele weken in huis. Leek gemakkelijk te installeren, maar in tegenstelling tot alle andere apparaten met Wifiverbinding, blijkt deze printer continu offline te gaan. Het is elke keer weer een verrassing of ie nu wel of niet gaat afdrukken. Doet ie 't niet, moet de stekker uit de router, de printer uit en vervolgens alles weer worden aangesloten. Ook als de printer het in eerste instantie wel doet, is dat geen garantie dat ie het een uur later nog doet. Afdrukkwaliteit is prima, mogelijkheden zijn toereikend, gebruiksgemak staat voorlopig op een dikke onvoldoende. Duurzaamheid is nog onbekend. Mijn vorige HP 7410 ging ongeveer 5 jaar mee, wat ik niet onredelijk vind. Dat type had ook al (bekende) problemen met de wifi, maar ik had gehoopt dat HP die makke ondertussen zou hebben opgelost.

FrankVeer 11-01-2015

Ik kom er nu ook achter dat de standaardcartridges van deze printer een veel kleinere inhoud (HP 62, inhoud 4 ml) hebben dan die van mijn vorige HP 7410. Per saldo betekent dat een prijsverhoging van 58%! (HP 62 bevat 4 ml en kost 11,50 euro, de HP 338 voor de HP 7410 bevat 11 ml en kost 20 euro).

dippstick 20-06-2015

het verbinden draadloos op mijn net werk is tot op heden niet gelukt dus soms wel zelfs dat heb ik niet

Belinda24 21-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5640

Ik ben erg tevreden over deze printer. Nu een paar weken in gebruik. De installatie is eenvoudig, mede door de duidelijke uitleg. Touchscreen is ook erg fijn te bedienen. Super handig dat ik direct vanaf de ipad kan printer. En de kwaliteit van de prints zijn super!! Kortom een prima printer!!

Veensma_2014 21-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5640

Vorige week mijn nieuwe printer ontvangen die ik online had gekocht (HP ENVY 5640). Na het uitpakken de instructies erbij voor installatie : snel en eenvoudig. Scherm voorop werkt ook simpel. Ben nu met name enthousiast over de snelheid, de mogelijkheid om via WIFI te printen maar vooral de afdrukkwaliteit. Kortom voor 125,00 ben ik blij dat ik mijn oude inkjet printer heb vervangen. Al veel geprint maar cartridge nog steeds nagenoeg vol. Ook handig, printer ondersteunt Apple Airprint.

SierraMikeDeta 19-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5640

De printer installeert gemakkelijk. Puntje van aandacht is als je je printernaam online wijzigt naar iets begrijpbaarders voor jezelf, dan moet je even herstarten (wordt nergens vermeld maar voorkomt een aantal problemen die ik daarna had).

De e-app installeert simpel op mijn smartphone. Enige minpuntje hier is dat er een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen foto's en documenten. Foto's kunnen alleen via fotopapier worden afgedrukt (wat niet direct duidelijk is), dus even een overzichtspagina maken van een aantal foto's moet je via je computer doen.

Kwaliteit afdrukken van de foto's is erg goed het ziet er uit als een echte afgedrukte foto.
Afdrukken documenten is zoals ik gewend ben van HP: prima.
De printer drukt vlot af en maakt niet zo heel veel geluid.

Kortom: een prettige aanwinst in ons netwerk, zeker aangezien de oude HP kleurenprinter aan vervanging toe was.

Mirolo1192 11-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5640

Een eenvoudige manier om af te drukken vanaf je smartphone.
Met deze e-All-in-One maak vanaf je pc draadloos verbinding met je lokale netwerk en internet.
Dankzij de simpele installatie op je smartphone, tablet of pc kun je vrijwel direct afdrukken.

Het is een mooi vormgegeven printer en heel simpel in gebruik, echt gebruiksvriendelijk.
De kwaliteit van de kopien en foto's zijn prima. Ik ben erg blij met deze printer.

ralphcarbo 05-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5640

Dit product is erg gebruiksvriendelijk en voor een leek prima te installeren. Het printen van je telefoon of IPad gaat echt super. Foto' s hebben een goede kwaliteit en het direct verzenden van scans vind ik erg fijn. Dus voor mij een erg fijn apparaat.

mnhr 25-04-2015

Bij mij reageert de printer niet als ik via de iPad wil printen (AirPrint), terwijl hij hem wel herkend. Als ik het via de app probeer wordt om een wachtwoord gevraagd, maar nergens wordt duidelijk om welk wachtwoord het hier gaat. Nog niets kunnen printen dus... Heb jij toevallig tips hiervoor?

chloeschaepman 03-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5640

Zeer gebruiksvriendelijke printer. Vooral het touchscreen is prettig te gebruiken. Erg blij met deze printer.

Harrievrinssen 01-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5640

Mooie printer. Installatie verliep vlekkeloos, ook het touchscreen op de printer zelf is heel gemakkelijk in gebruik. Scant en kopieert prima. Ben blij met de aanschaf.