Oki MC342dn

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oki MC342dn op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dirk Klaver 19-12-2015
Geschreven voor: Oki MC342dn

Tja, een erg hoge score. Maar ik ben dan ook daadwerkelijk enthousiast over deze multi-functional (mfp) van OKI: Mooie afdrukken, vele mogelijkheden: alles dubbelzijdig (scannen, printen, kopiëren). Eenvoudig in gebruik (wel af en toe 'logisch' nadenken!) Leuke mogelijkheden; banner van A4-breed en 90 cm lang, maar ook rechtstreeks scannen naar USB-Stick of email adres. Ook via email .pdf attachment rechtstreeks naar printer mailen en afdrukken. Airprint; rechtstreeks vanaf iPad printen. Ook android variant beschikbaar. En de mfp ziet er gewoon fraai uit! Robuust maar onopvallend aanwezig. Professioneel product met dito resultaat en mogelijkheden.

grun1 19-12-2015
Geschreven voor: Oki MC342dn

Ik bezat een zwart wit laserprinter van Samsung. Omdat ik het printen in kleur en een kopieer/scan mogelijkheid begon te missen heb ik deze OKI aangeschaft. Ik heb er geen spijt van. De installatie op mijn MacBook verliep lastig, maar is uiteindelijk toch gelukt (tip: CTRL-klik op het printer icoon en kies printer opnieuw instellen).
Hij print erg mooie kleuren en ook dubbelzijdig werkt goed, geen vastlopers. Dat was bij mijn oude nog wel eens het geval. Ook de automatische doorvoer van originelen is handig zo kan je een stapel documenten scannen en in 1 pdf samenvatten.
De tijd tot de eerste afdruk met de printer in slaapstand is ongeveer 1m45 en dat is veel langzamer dan de Samsung. Als de printer eenmaal wakker is duurt de tijd tot een tweede printje ongeveer 20 sec.
Grappig is dat je banners kan printen tot 1,3 meter lengte. Ik heb het nog nooit gedaan en verwacht het ook niet te gaan doen, maar grappig is het wel. Al met al ben ik erg tevreden met de aanschaf.

Ik heb de printer 6 welken in bezit en kan daarom niet veel zeggen over de duurzaamheid.

Rob83 18-12-2015
Geschreven voor: Oki MC342dn

De afdrukken zien er zeer scherp uit en glimmen zelfs. Veel beter dan wat je van een laserprinter zou verwachten en daarom komen ook foto's er goed uit te zien. Daarnaast is de printer erg stil en snel. Dat ik voor de eerste keer ging printen dacht ik dat de printer niet werkte omdat ik hem niet hoorde printen. Bleek dat de afdruk dus gewoon al klaar lag. Verder zijn de mogelijkheden bijna oneindig. Printen en scannen van en naar USB stick en het kan zelfs via e-mail. Geeft je printer ze eigen e-mail adres en hij print gewoon alles wat je daar heen stuurt. Zelfs vanaf je iPad of iPhone kun je printen. De scanner is ook iets dat ik veel gebruik. Die is snel en kan dubbelzijdig scannen en zet de scans in het gewenste formaat op je computer, NAS of in de e-mail. De fax functionaliteit gebruik ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen.
Ik ben zeer tevreden over deze printer en ik vind hem makkelijk in gebruik. Maar eigenlijk ben ik vooral verbaasd over de vele mogelijkheden van dit apparaat. En dat is eigenlijk ook het enige nadeel wat ik kan bedenken. Het apparaat heeft zoveel mogelijkheden dat ik hem waarschijnlijk nooit voor de volle 100% zal benutten.

Roland 18-12-2015
Geschreven voor: Oki MC342dn

Fijne all-in-one printer met netwerkfunctionaliteit!

Na deze printer nu een maandje in bezit te hebben moet ik zeggen dat ik erg te spreken ben over de kwaliteit! De snelheid mag wat mij betreft wel wat beter, voornamelijk wanneer je grote PDF bestanden afdrukt. De pagina's komen er dan met tussenpozen van enkele seconden uit, waarbij je voor je gevoel echt aan het wachten bent op de volgende pagina.

Let ook even op na installatie van de printer dat je het juiste papierprofiel geselecteerd hebt. Standaard staat deze namelijk op 'letter', terwijl je 'A4' moet hebben. Doe je dit niet dan moet je voor elke print die je doet op de printer bevestigen dat je eigenlijk A4 bedoelde en dat werkt niet heel prettig.

Wat ik persoonlijk heel erg fijn vind is de scan-to-pdf functionaliteit, waarbij je heel gemakkelijk een stapeltje papier (tot zo'n 50 pagina's dubbelzijdig) in een keer in kan scannen en daarvan een PDF document kan maken. Met mijn vorige all-in-one was het nogal onhandig om meerpagina documenten te scannen, aangezien deze allemaal als losse afbeeldingen op de USB stick of in m'n computer terecht kwamen. Met deze printer is dat niet het geval en ook direct mailen van het gescande document is geen enkel probleem.

iOS Airprint en Android Cloud Print zijn ook aanwezig, wat heel erg fijn werkt vanaf mobiele apparaten. Let wel op dat bij iOS het apparaat zich in hetzelfde netwerk moet bevinden.

Ik heb deze printer aangeschaft via een aanbieding bij ibood.nl, waardoor de prijs in lijn lag met veel minder handige inkjet all-in-one printers. De kwaliteit van deze printer is echter vele malen beter!

Wilbert 01-03-2016

Kan je al wat zeggen over het verbruikskosten