Inventum AC901 wit - Reviews

tile_capaciteit
80 m³ ruimtes (max.)
tile_geluid
65 dB geluid (binnen)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum AC901 wit op Kieskeurig.nl.

Daniël 22-05-2019

Ik ga de zomer gerust tegemoet qua goede nachtrust.

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Goed product voor een goede prijs. Binnen 15 minuten is onze slaapkamer (18m2) op temperatuur om in te slapen (bij warm weer). Laat je hem dan even 1,5 uur aanstaan dan heb je echt een super koude slaapkamer en is je nachtrust echt fantastisch. Maakt weinig geluid (even veel als een ventilator). We hebben er wel een product bij gekocht om het passend te maken op een kantel-kiep-raam. Prima ding.

Pluspunten

• snel koud
  • geluid valt mee

Minpunten

• product bijkopen voor kantel-kiep-raam

1500VULCANO 18-06-2019

Nou dan is de mijne die ik net binnen heb zeker kapot ,wat een tering herrie
Hij gaat weer terug.

Elbert 08-06-2019

Compacte Airco die zijn werk uitstekend doet

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Ik was op zoek naar een compacte mobiele airco die gemakkelijk te verplaatsen is. Deze Airco kwam ik tegen bij onze plaatselijke witgoedwinkel en het compacte design viel me gelijk op. De airco koelt goed en past nagenoeg in elke ruimte. Klein nadeel aan de levering vond ik het meegeleverde raam accessoires, een klein plastic inzetstuk. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een raam is waar je deze goed in kunt gebruiken. Je zult een hoop open ruimte houden en daarmee weer warmte binnenhalen en/of extra energie gebruiken. Ik heb dit opgelost met een op maat MDF plaat. (zijn uiteraard ook zat andere oplossingen voor, elk raam is ook anders)
Er zitten nog wat extra functies op die wat mij betreft overbodig zijn, maar het werkt verder prima.
Hoe de Airco zich op lange termijn houdt, moet nog blijken. Maar met 5 jaar garantie maak ik me hier niet zoveel zorgen over.
Zoekt u een compacte airco om een slaapkamer, zolder of kleinere woonkamer te koelen in de warme dagen, dan is dit een prima aankoop. Ook weegt het systeem niet veel, wij hadden een voorganger die bijna 2 keer zo zwaar is. Wel zo prettig ivm het verplaatsen tussen verdiepingen.

Pluspunten

• Koelt goed
  • Compact

Minpunten

• Meegeleverde accessoire

Aaltinus 28-07-2019

Ik wil ook graag voor die 5 jaar garantie in aanmerking komen. Hiervoor moet je de airco aanmelden op de site van www.inventum.eu. Ik heb dit geprobeerd, ik kan mijn persoonlijke gegevens netjes invullen en dan gaat het fout. Bij stap 2 moet je het merk invullen, dit lukt nog en dan moet je productcategorie kiezen en dan kom ik niet verder. Ik kan geen juiste keus maken bij productgroep omdat het om een airco gaat.
Wie kan mij verder helpen

Rudinho 10-08-2019

gewone mobiele airco

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Deze mobiele airco gaf mij hoge verwachtingen maar viel tegen. Hij heeft ten eerste een raar veel te laag zittend pijpje waar je vocht uit moet tappen, mits je weet hoe. In de summiere gebruiksaanwijzing staat er niets over waterafvoer en zeker niet over een afsluitdopje dat er nog in zit. En je moet om de 40 minuten de boel leeg laten lopen. Zeer irritant. vooral als aftappunt 3 cm boven de vloer zit. En hij kan de temperatuur slechts met 4 graden verlagen. Niet echt dat je zegt....jeeeee… maar ok. met 26 graden buiten voldoet hij redelijk op een zoldertje. En je moet voor deze prijs geen echte AIRCO acties verwachten.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • redelijke prijs

Minpunten

• summiere omschrijving / handleiding
  • raar afvoerpijpje dat veel te laag zit
  • hij verlaagt maar maximaal 4 graden tot nu toe

P. de Louw 10-08-2019

Teleurstellend

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Maakt teveel geluid in de slaapkamer. Koelt onvoldoende ook nadat hij uren achtereen aanstaat. Ik heb het product teruggestuurd.

Paul 27-07-2019

Koelt bijna niet

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Ik heb het product in een inpuls gekocht. Thuis uitgepakt.
Raam afvoer is een ramp. Heb de slang buitengekieperd en afgestopt met het gordijn ?? Ipv het orginele plastic afvoergeval. De binnenthermometer van mijn cv gaf 27 graden aan. Na een uur koeling nog 27 graden en na 4 uur koeling 26 en een 1.5 uur later 25.5 graad. Dus u voelt het al een fikse teleurstelling. Vandaag gaat hij in de herkansing maar ik geef hem niet veel kans.

Cor 09-07-2019

Lekker stil en kool

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

De airco inventum A-C 901 doet wat hij beloofd lekker koel de slaapkamer maakt geen lawaai goed instelbaar neemt weinig ruimte en ziet er goed uit.het is een topper.

Pluspunten

• Koel

Richard 29-05-2020

multifunctioneel, koelen,ventileren en ontvochtiging

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Prima prijs/kwaliteitverhouding , gekozen voor een merkproduct, De zolderkamer van mijn dochter is snel heerlijk koel waarna ik ook onze eigen slaapkamer voor het slapen nog kan koelen. Ziet en voelt degelijk aan. Wordt compleet met raamafdichting en slang geleverd. Staat op wieltjes dus je rijd hem zo even op zijn plaats.

Pluspunten

• goed merk, koelt snel en stil
  • mooi uiterlijk , complete levering

Minpunten

• Had misschien een handvat aan mogen zitten

S.J. Houweling 04-09-2019

Helaas voldoet niet.

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Helaas doet de airco niet wat ie moet doen. Hij wordt door Inventum met veel bravoure aangekondigd als airco die een grote ruimte aan kan, maar de koelstraal is niet krachtig genoeg. Wij hebben ook een Proline staan in dezelfde prijsklasse, maar die is een stuk krachtiger en staat notabene voor minder BTU. Helaas krijg ik ook geen oor bij de klantenservice van Inventum, dat het product niet voldoet aan de verwachtingen. Opsturen op eigen kosten kan en dan gaan zij testen. Tja. Ik zeg niet kopen, gewoon een Proline kopen.

GJ 18-06-2020

Compacte krachtpatser

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Kleiner dan verwacht, wat absoluut een pluspunt is.

Koelt goed, mijn slaapkamer is nu heerlijk koel als ik ga slapen.

Pluspunten

• Kleiner dan gedacht
  • Koelt goed en snel
  • Komt met raamdichtings panelen

Minpunten

• Witgrijze behuizing is saai en niet mooi

MK 04-06-2020

Koelt prima

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Dit product heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding. Hij zou qua geluid iets minder decibels mogen produceren maar doet goed wat hij moet doen : koelen. Bij 25 graden binnen koelt hij een kamer van 60 cbm in 1,5 uur naar 20 graden.
Slang-raam bevestiging zou beter mogen.

Pluspunten

• koelen
  • prijs

Minpunten

• slang-raam bevestiging

Daan 25-07-2019

Goede airco

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Airco van circa 20 kg die een koele luchtstroom voorziet doorheen de kamer. Werkt tevens tamelijk stil, niet meer dan een ventilator.
Wel niet echt handvaten aan dus is het goed dat het toestel niet veel weegt om de trap op te dragen.

Pluspunten

• Licht, 20 kg
  • Compact

Minpunten

• Geen handvaten

Raymond 10-07-2020

Goede airco voor een goede prijs

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

De Airco werkt prima naar behoren. Koelt goed! Is ook redelijk stil. Doet zijn werk prima.
Het enige is dat de afvoerslang en elektriciteitsnoer kort is. Maar volgens mij is dit bij elke airco zo helaas.

Pluspunten

• koelt goed
  • redelijk stil

Minpunten

• afvoerslag kort

consupiet 09-07-2020

Goede airco voor een redelijke prijs!

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Deze middenklasser airco is qua koeling ook een middenmoter. Bij niet te grote kamers tot 20 vierkante meter is dit een prima keus. Echter, als je een ruimte hebt met veel hitte straling b.v. van ramen die het zonlicht doorlaten of een plat on-geisoleerd dak waar de hele dag de zon op staat te branden is de capaciteit onvoldoende. De uitvoering is compact, maar omdat er geen handvaten opzitten krijg je bij optillen er moeilijk grip op. dit is beslist een tegenvaller! Als je de gebruiksaanwijzing vooraf goed leest, waarin o.a. staat dat je de afvoerslang, die bij mijn airco een paar kleine gaatjes heeft, (fabrieksfout) ongeveer een meter lang houdt, is de capaciteit optimaal. Twee snelheden en ook een lucht-ontvochtigingsfunctie en ventilator zitten er op. Apparaat produceert 65DB aan geluid. Dat is een gemiddelde waarde voor mobiele airco's. Hij koelt dus prima, verbruikt 1000 W aan stroom, hoewel in de specificaties 2600 W wordt vermeld. Vreemd! Een klasse A toestel dus met standaard 2 jaar garantie, na registratie bij Inventum krijg je daar nog een 3 jaar bovenop, plus een omruilgarantie.

Pluspunten

• Goede koeling
  • Compact
  • 5 jaar garantie
  • Nederlands product

Minpunten

• Geen handvaten
  • middelmatige koeling
  • geluidsniveau

hugo 06-07-2020

Zeer goede airco

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Zeer tevreden met deze airco, hij werkt erg goed. Produceert wat geluid wat alleen tijdens het slapen zou kunnen storen maar als de kamer eenmaal koel is zet ik hem 's nachts uit. Heeft genoeg mogelijkheden en een strak design.

Pluspunten

• koelt snel
  • veel opties
  • compact

Minpunten

• maakt wat geluid

Frank 30-06-2020

Goed dat er een omruilgarantie was...

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Veel te veel lawaai, koelcapaciteit valt erg tegen. Gelijk weer omgeruild. het is dus belangrijk dat je de verpakking eventjes bewaart.

Pluspunten

• prijs
  • formaat

Minpunten

• prestaties
  • geluid

Rudi T 30-06-2020

Goede koeling, mooi uiterlijk, makkelijk te verplaatsen

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Met die drie warme dagen van eind juni heb ik de AC 901 uitgebreid kunnen testen. En hij bevalt!! koelt de slaap- en werkkamer binnen een mum van tijd naar de door mij gewenste temperatuur. Het is een heel handzaam toestel dat door zijn wielen makkelijk te verplaatsen is. ziet er ook nog eens strak uit.

Pluspunten

• Koelcapaciteit
  • uiterlijk
  • handelbaarheid

Minpunten

• beetje te veel geluid

familie grashuis 27-06-2020

betaalbare airco en snel 5 graden minder warm

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Airco kreeg goede beoordeling. Naar expert winkel in Emmeloord gegaan. Verkoper gaf duidelijke uitleg over apparaat. Nam de tijd voor ons. conclusie: Inventum AC901 aan ons en onze dochter verkocht: dus 2 apparaten. Airco voldoen aan verwachting! duidelijke handleiding, snelle installatie en blazen maar! in 45 minuten is temperatuur met 5 graden verlaagd. apparaat maakt weinig geluid, slang goed naar buiten brengen zodat resultaat optimaal is. Verbruik is 1 KW per uur, dat neerkomt op € 0,20 per uur. Voor € 1 per avond slaap je als een roos en blijft de hitte buiten. Aanschafprijs is acceptabel in vergelijking tot wat het apparaat beloofd. Verpakking bewaren zodat je het apparaat prima kunt opbergen.

Pluspunten

• snelle installatie
  • snelle kamer temperatuur verlagend
  • mooi uiterlijk
  • geluidsarm
  • zuinig € 0,20 p/u elektrisch

Theo en Hannie van Loon 26-06-2020

Koelapparaat

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

De airco aangeschaft voor de hete zomer die er aan zit te komen! De gevoelstemperatuur in huis is aanzienlijk koeler, echter het apparaat zorgt er niet voor dat het aantal graden in huis minder wordt. Ook het te maken aantal decibel valt tegen, maar we hoeven er niet bij te slapen, dus wat weegt zwaarder, wat meer geluid of de hitte die draaglijker is ?

nien 26-06-2020

Compact

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Deze airco is niet te zwaar, compact, en het geluid valt mee. Ik woon drie hoog op het zuiden, dus voor zowat zolder temperaturen is dit een hele fijne uitkomst! Koelt goed en er zit een handig raam venster bij. Top!

Christoph 26-06-2020

Redelijke airco

Geschreven voor: Inventum AC901 wit

Wie schrijft dat deze airco geen lawaai maakt werkt waarschijnlijk voor Inventum, want het geproduceerde geluid is echt niet te vergelijken met een ventilator, misschien eerder met het geluid van een stofzuiger min dat van een wasdroger :) Maar goed, als je een geluid tot 50 dB wilt, zul je meer moeten betalen. Het wordt wel degelijk koeler in mijn kamer, maar dan moet hij wel de hele tijd aanstaan. Wellicht komt dat door de slechte isolatie van mijn plafond. Voor de watervoer zit een dopje, maar in de buis zit nóg een dopje, dat ik er met met een kurkentrekker uit heb gehaald. Daar staat niets over in de handleiding. Die afvoer zit zo laag bij de grond dat je er alleen een deksel van een tupperwarebakje o.i.d.onder kunt leggen. Het water begint eruit te stromen zodra je de airco uitschakelt. Ik wilde de wieltjes eraf schroeven en de airco op een tafeltje plaatsen, zodat je makkelijker water kunt aftappen en de slang op gelijk hoogte komt met het raam, maar onder de airco zit een uitstulping, waar hij zonder wieltjes op zou komen te staan. De luchtstroom die eruit komt, is best koud, dus voor een kleine kamer kan hij wel geschikt zijn. Mijn studio is ongeveer 68 m3 en heeft een systeemplafond. Ik heb verschillende apps uitgeprobeerd om de decibels te meten. Vanaf mijn bureau op een afstand van 1,5 meter heb ik gemeten: 70 dB, 58 dB, 68 dB en 62 dB. Dus die 65 zal wel ongeveer kloppen. Voor bij het slapen is dat best lawaaiig, maar hij hoeft niet per se de hele nacht aan te staan. Anders doe ik oordopjes in. Ik gebruik de airco in combinatie met een plafondventilator voor de luchtcirculatie. Het open raam heb ik afgeplakt met vuilniszakken. De slang heb ik geïsoleerd met zilverfolie, want die wordt redelijk warm. Ben er niet ontevreden mee, maar kan hem niet af- of aanraden, want ik heb geen ervaring met andere merken. Een split unit werkt uiteraard veel beter, maar hij koelt voldoende om de tropische dagen mee door te komen. Mijn studio zou anders in een sauna veranderen.

Pluspunten

• niet duur
  • koelt redelijk
  • ontvochtiger is bij plakkerige nachten onmisbaar

Minpunten

• lawaai
  • waterafvoer te laag bij de grond
  • koelt redelijk, niet heel goed