Siemens iQ500 LC97BCP50 - Reviews

muurmontage
Afzuigcapaciteit
690 m³/h
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ500 LC97BCP50 op Kieskeurig.nl.

7,3

Paul 13-10-2020

In combinatie met koolstof recirculatiefilter onvoldoende

Geschreven voor: Siemens iQ500 LC97BCP50

De afzuigkap met directe afvoer naar buiten heeft zeer goede capaciteiten. Echter met een recirculatie koolstof filter is de werking volstrekt onvoldoende. Je ziet ook dat dampen langs de kap de keuken in gaan.

Minpunten

• met recirculatiefilter onvoldoende zuigkracht

G. Koch 14-05-2020

Goede en relatief stille afzuigkap

Geschreven voor: Siemens iQ500 LC97BCP50

Bij mijn oude Siemens afzuigkap was het bedieningspaneel kapot gegaan. Echter was deze kap al 18 jaar oud en reparatiekosten waren dan ook niet meer in verhouding. Vandaar op zoek naar een vervangende kap met dezelfde specificaties (ook qua breedte schouw ivm bestaande koof/nis in de keuken) . Kwam al snel op deze kap uit. Zeer mooie en betaalbare afzuigkap met voldoende kracht en relatief zeer stil. Erg happy mee.
Enig minpuntje wat ik tot nu toe heb weten te ontdekken, is de reactietijd van de "tiptoetsen" op bedieningspaneel. Moet af en toe wat harder drukken voordat de toets "reageert". Dat is jammer. Sensoren toetsen hadden wat "fijner" ingesteld mogen worden.

• Goede verlichting met dimstand
  • Relatief stil
  • Goede afzuiging

Minpunten

• "Gevoeligheid" toetsen bedieningspaneel

Henk 22-03-2020

Led verlichting valt tegen

Geschreven voor: Siemens iQ500 LC97BCP50

Prima afzuigkap. Tov van vorige niet beter. Vorige ging na 8 jaar al stuk. Motor ging heel erg piepen. Ringen op elektromotor as volkomen versleten. Geen reserve onderdelen voor verkrijgbaar. Alleen hele nieuwe motor voor meer dan 200 euro. Toen besloten maar hele nieuwe te kopen. Led verlichting valt tegen, erg koud blauw licht en het licht verspreid zich slecht. Bij de oude werd ook het aanrechtblad goed verlicht met warm licht. Bij de nieuwe alleen licht op de kookplaat helaas.
Overigens geeft de bediening wel een vertraging, zijn tiptoetsen die traag reageren. Motor maakt ook vreemd geluid bij uitgaan.

Pluspunten

• Capaciteit
  • Ziet er strak uit

Minpunten

• Led verlichting
  • Trage bediening tiptoetsen
  • Vreemd geluid bij uitschakelen motor
  • Oude vergelijkbare afzuigkap ging maar 8 jaar mee

Mooie afzuigkap 07-10-2019

Stijlvolle, goede afzuigkap

Geschreven voor: Siemens iQ500 LC97BCP50

Stijlvolle, krachtige afzuigkap. Zelf met boost functie om heftige geuren snel af te kunnen zuigen. Erg goed bevallen.

Pluspunten

• Krachtig
  • Stijlvol
  • Boost functie
  • Ledlicht
  • Recirculerend