ETNA AB660RVS - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA AB660RVS op Kieskeurig.nl.

7,6

VGV 05-07-2021

Good purchase, easy to use

Geschreven voor: ETNA AB660RVS

I chose this product because I was looking for a mid-price-range filter extractor hood as my apartment has no ventilation exhaust. I am very satisfied with the purchase. It works perfectly. The build-in light is very useful. Beware that it is noisy (but for me that is ok, also it is kinda obvious...)

Pluspunten

• elegant design
  • price-quality
  • light

Minpunten

• noise

Officiele reactie van Atag 06-07-2021

Dear sir / Madam,

How nice to read that you are so satisfied with the price - quality, the lighting and the design of the AB660RVS. We are happy to read It works perfectly. Thank you for this nice review.

We wish you a lot of pleasure with your purchase.

Greetings, Femke

Familie Wezel 24-06-2021

Mooi en goed

Geschreven voor: ETNA AB660RVS

Product is goed verpakt aangekomen, stevige doos en piepschuim ommanteld, beschermd door plakfolies .
Eenvoudig te installeren met juiste accessoires. Modern door Tiptoetsen. Een plaatje en werkt prima.

Pluspunten

• mooi
  • werkt

Minpunten

• geen minpunt

Officiele reactie van Atag 25-06-2021

Beste familie Wezel,

Bedankt voor jullie review. Het is fijn om te lezen dat de afzuigkap in goede conditie is aangekomen en eenvoudig te installeren was.

Ik wens jullie veel plezier met deze aankoop.

Groet Heidi

a**n@z**o.nl 18-06-2021

Te luid

Geschreven voor: ETNA AB660RVS

Als hij aanstaat is het geluid erg aanwezig. Stand 1 zuigt prima ,bij andere standen wordt hij irritant te luid.
Nu een half jaar in gebruik en er is al een led-lamp defect.

Minpunten

• Lawaaierig
  • Verlichting binnen 6 mnd stuk

Officiele reactie van Atag 21-06-2021

Beste heer /mevrouw,

Wij vinden het vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent over onze afzuigkap. Wat betreft de storingen willen wij graag met u in contact komen. Indien gewenst kan je een mail sturen naar webcare@atagbenelux.com

Alice Webcareteam ETNA

William 07-02-2021

HELE mooie vormgeving

Geschreven voor: ETNA AB660RVS

paste mooi in de nieuwe keuken werkt perfekt goede afzuiging
eenvoudige bedienig en mooie uitstraling

Pluspunten

• mooi

Officiele reactie van Atag 08-02-2021

Hallo William,
Bedankt voor het schrijven van deze review. Goed om te horen dat deze afzuigkap zo goed past in uw nieuwe keuken en u tevreden bent over de bediening en mooie uitstraling.
Wij wensen u veel plezier met uw aankoop.
Chantal Webcareteam ETNA

Bert 19-12-2020

Mooi en prima apparaat.

Geschreven voor: ETNA AB660RVS

Het apparaat doet zijn werk heel goed. Mooie verlichting.
Zitten wel 4 standen op maar over het algemeen is stand 1 voldoende.
Zeer tevreden.

• Goede afzuiging

Officiele reactie van Atag 21-12-2020

Beste Bert,
Bedankt voor het schrijven van deze review. Goed om te lezen dat u tevreden bent over het design en de goede afzuiging. Wij wensen u veel plezier met uw aankoop!
Chantal webcareteam ETNA

Pierre 05-11-2020

Let op uw luchtafvoer diameter!!

Geschreven voor: ETNA AB660RVS

Mooi vormgegeven product met 4 afzuigstanden. Bij mij echter maar 1 stand mogelijk: Vol gas!

Wat er nergens wordt vermeld bij de verkoop van dit product is dat de minimale diameter van de afvoerbuis 150mm moet zijn. Dat u dus geen verloop kunt toepassen naar een afvoerpijp van 100mm. Bij 100mm ervaart de electronica in de motor onverwacht teveel luchtweerstand en schiet op stand 1,2,3 of B onmiddelijk in de Boost stand en blaast de slang volledig van het apparaat af. Om nog maar te zwijgen over het feit dat op de hardste stand een normaal gesprek voeren in de keuken vrij lastig word door het geluidsniveau.

Dat deze afvoeraansluiting niet mogelijk is en dat dit nergens gecommuniceerd word in gebruiksaanwijzing of waar dan ook vind ik een grote misser. Bijna €300,-- uitgeven aan een afzuigkap die op geen enkele manier zijn werk goed doet om dan ook vanuit de fabrikant nul op het request te ontvangen vind ik een grote misser.

Bij het niet functioneren van de afzuigkap op een smalle afvoer krijgt u bij reclameren te horen dat u een installatiefout heeft gemaakt en komt de fabrikant u op geen enkele wijze tegemoet. (ben een maand bezig geweest om überhaupt een reparateur aan huis te krijgen.)
De opmerking dat een erkende installateur exact hetzelfde probleem had ondervonden bij het ophangen van deze machine word gemakshalve genegeerd door de fabrikant. Etna ontwijkt elke verantwoordelijkheid en dekt zich in. Etna, deze ervaring was een totaal drama en de machine gaat retour! Ik snap ook dat deze review te lang is om mee te pronken op jullie website.

Kortom, heb je een huis met smallere afvoerpijpen dan 150mm..... koop deze afzuigkap niet om een grote teleurstelling te voorkomen.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven

Minpunten

• Geen info omtrent afvoerbeperking
  • Zeer luidruchtig

Officiele reactie van Atag 06-11-2020

Beste Pierre,

Bedankt voor je review. Vervelend om te lezen dat je van tevoren niet goed op de hoogte was van de installatievoorschriften. Op onze site staat bij iedere afzuigkap onder specificatie de gewenste diameter van de afvoer. Tevens zijn op de site bij het modelnummer ook de installatie voorschriften terug te vinden in de handleiding of in de installatie handleiding. Helaas is een juiste installatie en dus ook de juiste diameter cruciaal voor het goed werken van de afzuigkap. De AB660RVS is eventueel, mocht je dit willen, ook met behulp van een koolstoffilter (HF2004) te gebruiken op recirculatie zodat een afvoer naar buiten niet nodig is.

Met vriendelijke groet, Femke

Blanca 04-10-2020

Mooie uitziende afzuigkap die erg goed werkt

Geschreven voor: ETNA AB660RVS

Afzuigkap ziet er erg mooi uit. Maakt de keuken alleen maar mooier. Makkelijk naar wens op te hangen, zelfs voor recirculatie. Handig dat de vetfilters in de vaatwasser kunnen. Heeft 3 standen en een intensief stand. Mooie verlichting. Erg mooi en nuttig apparaat.

Pluspunten

• Mooi
  • Handig

Officiele reactie van Atag 05-10-2020

Beste Blanca,

Wat een mooie beoordeling! Vriendelijk bedankt dat je hiervoor de moeite hebt genomen en wij vinden het fijn om te lezen dat de afzuigkap zo goed bevalt en een mooie aanvulling is in je keuken. Wij wensen je nog veel plezier met deze aankoop.

Met vriendelijke groet, Claudia
Webcareteam ETNA.

Bert 31-08-2020

Afzuigkap

Geschreven voor: ETNA AB660RVS

Mooi apparaat, zuigt fantastisch, zeer tevreden ,vlotte aflevering.
Eenvoudige montage, goed verpakt, geen krassen of deuken

Pluspunten

• eenvoudige montage
  • doet zijn werk heel goed

Officiele reactie van Atag 03-09-2020

Beste Bert,

Dank je voor de review. Fijn dat je de afzuigkap aanbeveelt en aangeeft dat de kap goed zijn werk doet. Wij wensen je veel plezier met deze aankoop!

Chantal Webcareteam ETNA

frans 08-07-2020

Afzuigkap met enorme zuigcapaciteit

Geschreven voor: ETNA AB660RVS

De afzuigkap werkt prima en heeft niet zoals de meesten 3 standen maar 4. De afzuigkap werkt prima zelfs in de laagste stand. De roosters zijn gelukkig dusdanig groot dat is in een normale spoelbak gereinigd kunnen worden. Het uiterlijk is rustig zonder overdadige luxe. De afzuigkap doet waar hij voor gemaakt is en dat werkt 100%

Pluspunten

• zuigcapaciteit
  • Rooster makkelijk schoon te maken
  • toetsbediening

Minpunten

• Geluid had iets minder gemogen

Officiele reactie van Atag 09-07-2020

Beste Frans,

Vriendelijk bedankt voor je mooie en duidelijke review en wij wensen je nog veel plezier met deze aankoop.

Claudia Webcare team ETNA.

Dirk 07-03-2020

Mooi Design

Geschreven voor: ETNA AB660RVS

Heel mooi apparaat. Voldoet zeker aan de afvoer capaciteit . Goede verlichting en de 4 afzuigstanden maken niet
overbodig veel lawaai.

• Gebruiksgemak

Officiele reactie van Atag 09-03-2020

Beste Dirk, bedankt voor je review en wensen je veel plezier met deze aankoop. Met vriendelijke groet Claudia Webcare team ETNA.

Monique 30-01-2020

Prima koop

Geschreven voor: ETNA AB660RVS

Prima product. Mooie uitstraling, 4 standen, makkelijk uitneembare filters. Het enige minpunt wat ik tot nu to heb ondervonden is dat je het rvs wel moet oppoetsen. Je ziet er snel vlekken op.

Pluspunten

• 4 standen
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Je ziet snel vlekken op rvs.. dus veel poetsen

Officiele reactie van Atag 31-01-2020

Beste Monique,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooi review! Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de afzuigkap. Een eigenschap van RVS is dat het gevoelig is voor vlekken. Wij begrijpen heel goed dat de RVS afzuigkap een blikvanger in de keuken is en je daarom graag wil dat hij er mooi uitziet. Voor het normale onderhoud is een afwassopje voldoende. Je kunt een eventuele vettige laag verwijderen met een afzuigkapreiniger, hiermee maak je het RVS schoon en kaal. Daarna gebruik je een Polisher met een zachte doek(microvezel). Hierdoor verdwijnen de vingerafdrukken en de doffe vlekken. Heel veel plezier met de afzuigkap.

Met vriendelijke groet, Femke