Logitech Harmony 650

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Harmony 650 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

angela 29-12-2017

Scherm ideaal

Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Het is een super handige afstandsbediening voor meerdere apparaten tegelijk.
Werkt goed. Heel handig is het scherm. Je kunt er 4 apparaten op zien.

Pluspunten

• vervangt alle andere afstandsbedieningen
  • makkelijk in gebruik

John_M 05-12-2016

Kan niet meer zonder

Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Niet meer rommelen met al die afstandsbedieningen maar met wat programmeerwerk precies bepalen welke apparaten je in welke volgorde iets laat doen.
Werkt onder Windows 10 en Vista (rest heb ik niet geprobeerd).

Je loopt wel een aantal keer van je apparatuur naar je PC voordat je alles precies goed hebt staan zoals je wilt.
Grote data-base met apparaten en hun IR codes om bepaalde functies te bedienen.

Knopjes beter dan mijn oude 600 die ik na jaren intensief gebruik heb vervangen

Ivo 21-05-2016

zware teleurstelling

Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Het is niet mogelijk de volgorde van zowel de apparaten als activiteiten zelf in te stellen. De Harmony doet dit zelf en ook nog eens ad random. Daarnaast loopt de Harmony Software steeds vast. Tevens is het niet compatible met Windows 10. Het is een duur apparaat en je hebt er eigenlijk niet veel aan. Ongelooflijk veel spijt van dit verschikkelijke apparaat. Dit in tegenstelling tot mijn Harmony 555. Een veel ouder apparaat zonder ooit problemen mee gehad te hebben. Ik ben er klaar mee, voor mij geen Logitech meer.

John_M 25-03-2017

Je kunt de volgorde volgens mij wel instellen en onder Windows 10 en Vista werk de software bij mij prima.

Voor mij een verbetering tov mijn oude 555

wfvn 03-01-2015
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Er moest een nieuwe afstandsbediening komen. We hadden de Harmony 300i, waarmee we goede ervaringen hebben. Helaas was deze niet meer te krijgen toen wij een nieuwe wilden kopen. De Harmony 650 moest mijn Harmony 300i vervangen. Het leek zo mooi, van die knoppen waarmee ik met één druk TV, geluid en ontvanger kon aanzetten. En jawel, dat doet hij.... meestal.
Wat doet hij? Hij zet beurtelings de apparaten aan maar soms gaat de TV niet aan, soms gaat het geluid aan en dan weer uit. Als ik wil switchen met een andere activiteit, gaat soms ook het geluid uit of juist de TV. Als een ander gezinslid met een andere afstandsbediening de apparaten heeft aangezet en ik wil met de 650 een apparaat bedienen, dan doet de 650 helemaal niets; hij heeft niet van de vorige dag onthouden in welke stand hij stond; ik moet dus dan weer een activiteit starten, waarbij het geluid weer uit en vaak ook weer aan gaat. Of ik moet een los apparaat kiezen om te bedienen maar dan wordt het geluid van dat apparaat bediend in plaats van het geluid van de versterker.

Al met al vind ik de Harmony 650 een waardeloos ding. Ik ga heerlijk de goedkopere en simpelere Harmony kopen: de opvolger van de 300i.

theo 70 23-09-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Nu een 2 weken in het bezit , begon goed erg goed zelfs, tot vandaag...... Tv reageerd nergens op via de Logitech, ik dacht misschien zijn de batterijen op ....na 2weken ? ...kan , nieuwe batterijene erin maar deed nig steeds niks. Erg jammer, maar goed dat er garantie op zit , dus deze gaat er uit , erg jammer . Heb wenig gehad aan de helpdesk van Logitech, hier zit een onervaren persoon die gewoon een standaard vragenlijstje afwerkt, ook al zeg je 4x hetzelfde tegen de persoon...erg betreurenswaardig , Eruit met dat ding en zoeken naar een beter alternatief

Zaagmans 15-05-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

In het begin werkte de afstandbediening prima, maar na enige tijd begon deze voortdurend te herstarten waardoor deze niet meer weet welke apparaten bediend kunnen worden en de knoppen niet meer werken. Hierdoor onbruikbaar geworden. Dit is een veelvoorkomend probleem (Google maar eens) en Logitech duikt weg voor garantieaanspraken. Er zijn zoveel onredelijke administratieve belemmeringen opgeworpen voor het indienen van een garantieclaim dat je dat na enige tijd maar opgeeft voor een apparaat in deze prijsklasse. Inferieur product, inferieure service.

aard11 03-01-2013
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

inmiddels totaal niet meer tevreden over het apparaat. Werkte het in het begin redelijk, zie review eerder geschreven, inmiddels vertoont deze afstandsbediening allerlei kuren en is zo goed als onbruikbaar.

bert_lankheet 26-11-2012
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Is een vervanger van eenzelfde apparaat van Logitech, waar ik al jaren tevreden over was. Uitpakken en installeren koste in totaal 5 minuten. De software herkende onmiddellijk, dat ik een nieuw apparaat aan de laptop hing en zette de eerder geprogrammeerde gegevens van mijn audio-tv-apparaten automatisch over.
Werkte dus direct perfect. Heb het vertrouwen, dat dit apparaat ook weer een hele tijd meegaat.

bert_lankheet 16-03-2013

Na enkele maanden reageerde het apparaat niet meer naar tevredenheid. Het vermoeden bestaat, dat de batterijen niet stevig genoeg in de houders zitten of dat de batterijveren al snel slap zijn geworden. Ik ga dit toch als een kwaliteitsprobleem richting leverancier melden.
Bert Lankheet

aard11 25-11-2012
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Redelijk tevreden over dit apparaat. Inleren via de computer gaat redelijk. Je moet toch wel het e.e.a. uitzoeken en enige handigheid met technische apparaten/computers is wel vereist.
Vervangt een drietal afstandsbedieningen en functioneert redelijk. Aansturing van mijn Homecinema set van LG werkt niet geheel lekker, de ene keer wordt het apparaat wel ingeschakeld de andere keer niet. Dit is wel weer op te lossen met de helpfunctie maar t blijft toch een beetje behelpen, werkt dus niet vlekkeloos.

Jarown 31-05-2012
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Let op, de beoordeling is positief vertekend, omdat er niet naar 'duurzaamheid' gevraagd wordt. Daarvoor zou ik een dikke onvoldoende geven (zie verder in de motivatie).

Veel mogelijkheden en zeer gemakkelijk en uitgebreid instelbaar met de Logitech Harmony software op je computer.

Een nadeel, niet eens zozeer van de afstandsbediening, is wel dat sommige apparaten een gecombineerde aan/uit knop hebben. Wanneer bijvoorbeeld je TV al aanstaat en je wisselt naar activiteit DVD, dan wordt je TV juist weer uitgeschakeld. Dit heb ik met de software kunnen oplossen door mijn TV nooit automatisch aan/uit te laten schakelen.

Tot zo ver alles aardig positief, maar de beoordeling is iets vertekend. Na 2 maanden startte de afstandsbediening regelmatig opnieuw op bij het bedienen. Bij het wisselen van activiteit zelfs iedere keer, waardoor de afstandsbediening redelijk onbruikbaar was geworden.

Ik heb dit probleem gemeld bij Logitech. 2 dagen later een reactie, waaruit bleek dat dit een bekend probleem is bij de 650. 2 dagen daarna heb ik een vervangende Logitech Harmony 700 afstandsbediening ontvangen. Vrijwel hetzelfde, alleen met oplaadbare batterijen (wat bij nader inzien erg gemakkelijk is) en je kunt er 1 of 2 extra apparaten mee instellen.

Conclusie: als je geïnteresseerd bent in de 650, zou ik toch serieus overwegen om de 700 te kopen. Het reboot-probleem is bij die afstandsbediening niet bekend. Hij heeft een vergelijkbare prijs en iets meer mogelijkheden.

marcel12345 01-06-2012

het uitschakelen van je tv kun je voorkomen door de tv niet via de aan/uit knop in te zetten maar via de keuze van kanaal 1 (evt daarna externe input)
philips tv's schakelen van stand by naar in als je een kanaal kiest.

fins 18-01-2012
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Super apparaatje!! Van 4 afstandbedieningen naar 1. Het programmeren ging ook erg makkelijk. Wat ik heel erg handig vind zijn de activitybuttons die je kunt programmeren. Wanneer ik tv wil kijken druk ik de tv knop in en de tv gaat aan op het juiste kanaal, tv-ontvanger gaat aan en de surroundset gaat ook aan, ingesteld op de juiste input. Ideaal toch? Ik wil hem niet meer missen.

story 07-05-2012

Alleen ontbreekt de Nederlandse handleiding,heb het geluid geblokkeerd en krijg met het normale geluidsknopje geen geluid meer.

Hoe is dit op te lossen?

Heidi 12-06-2011

Twee minpuntjes:
- vreet batterijen
- het grijs van de knopjes slijt vrij snel, zodat er op de randjes de witte onderlaag te voorschijn komt.

Verder een ideaal ding!

frank bergevoet 07-02-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

heb deze gekregen ter vervanging van de 525 die niet meer leverbaar was. Deze bevalt zelfs een stuk beter. De software was van de oude 1 op 1 over te zetten naar de nieuwe uitvoering. Enigste nadeel dat hij batterijen vreet, alle instellingen op energie zuinig gezet maar niets helpt. De ondersteuning vanuit Harmony is top. Gratis nummer om te bellen en op de mail wordt goed gereageerd.

John Visbeen 21-01-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Ik heb de Logitech Harmony 650 gekocht als vervanger voor mijn oude Philips SRU9600/10.

Ik moet zeggen dat het een verademing t.o.v. mijn oude. De Harmony 650 is zonder al te veel problemen via de PC en met de beschikbare software te programmeren. Ik moest even wennen aan de manier waarop Logitech de interface heeft opgezet, maar na een uurtje stoeien bleek het een eitje te zijn om deze afstandbediening naar je hand te zetten.

Perfect zijn de super uitgebreide database en de tekstueel aan te passen extra knoppen, die via de kleurendisplay in elke afzonderlijke activiteit te programmeren zijn.

Het enige nadeel dat ik t.n.t. heb kunnen ontdekken is de kleinere spreidingshoek van de infrarood zender van de Harmony 650 t.o.v. mijn vorige afstandbediening. Dit is een punt dat duidelijk voor verbetering in aanmerking komt.

Voor de rest is het een goede en goedkope universele afstandbediening die met bijna alle apparatuur kan werken. In mijn geval Samsung LCD TV, Pioneer AV receiver, Sony HDD recorder, Mede8er mediaspeler en woonhuis verlichtingscontrole via een infrarood/RF converter.

Gekomaro 10-01-2011

Hele mooie afstandsbediening.
Programeren via Internet gaat geweldig.
Een aantal toetsen via leren geprogrammeert.
Ik heb het volume van de televisie bij alle apparaten (5) via leren geprogrammeerd. Dan kan ik het volume van de televisie harder of zachter zetten zonder terug te gaan naar TV.
Ik vind wel dat het stroomverbruik erg hoog is.
Ik moest de batterijen al na twee maanden vervangen.
Gewoon leeg.

peerslayer 02-10-2010
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Gewoon een super afstandbediening. Heb 5 apparaten aangesloten op de AB, te weten:

- Plasma Tv
- Reciever
- Interactieve reciever (Ziggo)
- DVD speler
- WD Mediaplayer.

Dus van 4 afstandbedieningen naar 1 afstandbediening. Wil je bv tv kijken dan druk je de knop "tv kijken" dan gaat automatsch de tv, versterker en de Ziggo kast aan. Echt geweldig!!!

marcel12345 26-09-2010
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Ik heb deze afstandsbediening aangeschaft ter vervanging van 4 apparaten. (meer lukt volgens mij niet) Via internet kun je software downloaden om de a.b. te laden en de apparaten te selecteren.
Dit werkt maar matig, bijv. van mijn philips tv worden 50% meer functies opgenomen dan het apparaat heeft.
Ook is de plaatsing en benaming van deze toetsen maar matig zodat een goed overzicht wel eens lastig is.
De a.b. werkt goed, maar aanpassing naar wens vergt meer tijd en moeite dan je zou verwachten.

marcel12345 27-07-2012

Inmiddels is de A.B. defect gegaan, net binnen 2 jaar.
Na contact met Logitech is kosteloos en zonder gezeur een nieuwe A.B. toegestuurd.

olga.p20000 13-06-2010
Geschreven voor: Logitech Harmony 650

Ik gebruik deze AB voor 5 apparaten: TV (nieuwe Samsung LED 3D), DVD HDD (Panasonic, bijna 4 jaar oud), Digitale ontvanger (Samsung, 1 jaar oud, gratis van Ziggo), Blu Ray speler (Samsung, nieuw model) en recever (Pioneer, jaar of 6-7 oud).

Alle apparaten werden makkelijk gevonden. Alleen voor DVD HDD moest ik een en andere aangeven, wat op zich logisch was (via welke uitgang is die aan TV verbonden is).

Software die bijgeleverd wordt kan gebruikersvriendelijker, maar met uitgebreide handleiding (goed verborgen onder de button Support) kom je een einde.

Ik vind nog steeds raar sommige beschrijvingen bij de knoppen in het Engels staan en andere in het Nederlands. Ik heb geen moeite met Engels, maar ik vind het of een of andere moet zijn en niet twee talen door elkaar.

Niet alles wat via software automatisch werd ingesteld vond ik handig. Gelukkig kan je aan alle knoppen van deze AB via software de functies toegeven die je logisch/handig vindt.

Nadat ik het gedaan had, vond ik het een echt heel gave en super AB.

De labels voor de knoppen worden niet altijd overgenomen, toch vind ik het uiteindelijk, nadat je alles ingesteld heb (2 dagen en 3 uur tijd bij elkaar), erg handige dingetje waarmee ik alles wat ik met losse 5 AB's deed, met deze ene kan doen.