Guardo ActionCam

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Guardo ActionCam op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

n********@h********** 09-06-2022

geen software beschikbaar en website guardo bestaat niet.

Geschreven voor: Guardo ActionCam

ik kan de app niet storten op mijn telefoon. en ik kan ook geen software voor de pc vinden. de website guardo.be is ook niet actief .

Frank42 07-01-2016
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Ik heb de guardo actioncam nu een paar maand in mijn bezit. Ik heb hem gekocht omdat ik binnenkort naar Miami ga. Ik heb een paar weken geleden gekeken hoe deze camera werkt. Op zich ben ik best tevreden over de cam.
Alleen kom ik erachter dat 1 batterij niet oplaad en de afstandsbediening werkt ook niet.
Dus heb ik er ook niet veel aan als ik de cam onderwater zou gaan gebruiken. Want dan moet ik mijn telefoon ook meenemen.
Ik heb een email gestuurd met de klachten. Maar ik hoor er niks van terug. Helaas zijn ze ook telefonisch bereikbaar.
Geen goede service!

Patricks 08-01-2016

Frank

Aftersale van Guardo is echt wel in orde hoor! Ze hebben mij prima geholpen toen mijn batterij defect was. Ben er van overtuigd dat het opgelost wordt!

Frank42 26-02-2016

Het is idd opgelost👍

captaincaveman 30-10-2015
Geschreven voor: Guardo ActionCam

heb het apparaat enkele dagen in bezit. Heb er nu al spijt van. Kan de app niet downloaden, want ik heb een blackberry Z30. en op de motor heb ik er ook al geen ruk aan, want je kunt de camera NIET aanzetten met de afstandsbediening. En als ik de cam aanlaat, gaat ie na 5 minuten uit als ik niet film. Maar een cam moet aangaan wanneer ik een mooie stuk rij en dan wel aangaan MET de afstandsbediening. kan toch niet elke keer afstappen om de cam aan te zetten. Heb de cam gemonteerd bij de voorvork.

tegroup 08-12-2015

Beste Captaincaveman,

je kan inderdaad de camera niet AAN zetten, wel UIT zetten en de video starten/stoppen alsmede ook de foto's maken via de afstandsbediening. Indien de camera op de helm zit bijvoorbeeld kunt u ook de camera manueel starten na het aanzetten, dit kan allemaal zonder de afstandsbediening en ook via de waterproof behuizing knoppen. De Blackberry app is idd niet beschikbaar, we hebben dit ook nooit aangegeven en ook nooit gehad of eerder gemeld. De app is alleen beschikbaar voor Android en Apple.

captaincaveman 27-12-2015

En daarom is dit weer een net niet cam. Beter meer geld uitgeven voor een cam die je met de afstandsbediening is AAN te zetten. Dit heet dan gebruiksvriendelijk.

captaincaveman 07-12-2015

ze zeggen dat het niet softwarematig aangepast kan worden dat de cam aangezet kan worden met de afstandsbediening. Dus elke keer dat ie na 5 minuten uitgaat moet je de cam aanzetten met de aanknop op de cam. Dus elke keer afstappen van de motor. En app is niet beschikbaar voor de BlackBerry. Dus ik heb er geen ruk aan

JP65 06-12-2015

Ben je er ondertussen al uit ? Ik heb een mail gestuurd naar Guardo, heb hetzelfde probleem.

DKMD 01-09-2015
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Een paar dagen in bezit. Bij aankomst bleek een van de bedieningsknopen in de waterdichte behuizing geen borgring te hebben. Zelf gekocht en aangepast. Vandaag gemaild met Guardo Belgie met de vraag of zij een knopje en een borgring kunnen toesturen. Helaas niet mogelijk, maar ik krijg een nieuwe waterdichte behuizing. SUPER service van Guardo.
Uit de doos komen heel veel verschillende mounts voor elke situatie wel een. Deze complete levering maakt de Guardo extra aantrekkelijk. Goed beeld en een prima app om een aantal instellingen te doen.

LaroFrank 24-08-2015
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Ik heb hem 8 maanden en al redelijk wat filmpjes mee gemaakt tijdens het deltavliegen. Kwaliteit is goed en je moet hem leren kennen voor het gebruiksgemak. Echter de sluiting van mijn waterdichte case was gebroken terwijl ik hem dicht maakte. Maandagavond een email gestuurd en woensdagmiddag had ik een nieuwe case. Super service!! (Ik vertrok wo avond weer voor een weekendje vliegen) Service een 10!!

Patricks 22-04-2015

Prima camera.
Na een paar maanden ontstond er een storing maar deze werd zonder problemen en supersnel verholpen. Echt goede service!

Ron Saga 11-02-2015
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Prima action cam en mooi degelijk gebouwd. De eerste dag viel de camera op de grond echter geen krasje...Beeld kwaliteit is prima zeker waar ik hem voor gebruik. Geluidkwaliteit niet geweldig maar ja daar koop je deze cam ook niet voor. De camera is zo klein dat ook het LCD schermpje erg klein is, is wat lastig lezen. De app werkt eenvoudig en prima plus de gratis mounts zijn zeker van waarde. Product werd netjes afgeleverd in een stijlvolle verpakking. Misschien dat duurdere gopro camera's beter zijn maar dit is qua prijskwaliteit prima

IveB 20-01-2015
Geschreven voor: Guardo ActionCam

De Guardo ActionCam is een zeer degelijk toestel, heeft zeer veel troeven en is veel goedkoper dan de GoPro's. De geluids- en beeldkwaliteit zijn uitstekend. Eénvoudig te bedienen en te gebruiken bij diverse sporten. Toestel reeds gebruikt bij het skiën en het zweefvliegen ... geen noemenswaardige problemen gemerkt. Ik durf het toestel aan iedereen aanraden, zeker gegeven de interessante prijs.

HildeVL 17-01-2015
Geschreven voor: Guardo ActionCam

De Guardo WiFi actioncam is een sterke concurrent voor de populaire GoPro. De functies zijn doordacht en makkelijk in te stellen met een smartphone of tablet als controller. De gratis app is eenvoudig in gebruik, bij het opstarten zoekt hij de camera en krijg je binnen enkele seconden beeld. De opgenomen beelden kan je via de app ook bekijken zonder dat je de camera uit de behuizing hoeft te halen.Klein nadeel is dat je de verbinding wegvalt als je verder dan 10 meter van de camera verwijderd bent. Het volstaat om de app terug op te starten om de verbinding te herstellen. Voor mij is dit geen probleem omdat ik de camera vooral gebruik bij sporten zoals fietsen, schaatsen of klimmen.
De vele accessoires maken het mogelijk om de camera op verschillende manieren te bevestigen. Zelfs de vlotters die de cama laten drijven mocht je hem bij het watersporten verliezen, zitten standaard mee in de doos. De waterdichte behuizing laat toe om alle knoppen te bedienen zonder dat de camera blootgesteld wordt aan regen of water.
De bijgeleverde batterij voldoet aan de verwachtingen en de beeldkwaliteit is zonder meer spectaculair. Met een micro Sd kaarje van 16G kan je meer dan 5u opnemen in hoogste resolutie.

Ik kan geen echte minpunten vinden, behalve misschien dat de framerate in alle resoluties op 30 fps blijft. Voor te monteren met beelden van een gewone videocamera, mis ik de keuze om de framerate op 25 fps te zetten. Voor de meeste gebruikers zal dit geen onoverkomelijk probleem zijn en misschien dat dit binnenkort door middel van een software update wel mogelijk wordt.

Kortom, stevig, licht en vooral foolproof te gebruiken!
Topproduct voor een topprijs!

timvzo 29-12-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

De gaurdo action cam is een degelijke camera voor een erg scherpe prijs. Het is handig dat dit een totaalpakket is waardoor je er niet gelijk allemaal accessoires bij moet kopen voordat je het product echt kan gebruiken.

De cam wordt geleverd met twee batterijen, wat ik persoonlijk een grote pro vind. daarnaast werken de extra onderdelen goed, maar het schroefdraad om de waterdichte behuizing vast te schroeven is maar een paar milimeter. de schroeven hadden dus best wat langer gekund, aangezien het schroefgat in de behuizing vrij diep is. Daarnaast werkt de afstandsbediening erg slecht. je moet de afstandsbediening echt richten op de camera, waardoor dit eigenlijk niks toevoegd.

Koop deze camera niet als je ook een goede geluidskwaliteit wilt hebben. Zeker als je de waterdichte behuizing (die er bij mij praktisch altijd omheen zit) neemt de camera nauwelijks geluid op.

Als ik de filmpjes vergelijk met bijvoorbeeld een GoPro, zie ik dat de beeldstabilizatie nog wel beter had gekund. Als de cam op het stuur zit tijdens het mountainbiken zie je een soort waterig beeld indien je over een hobbilige weg rijdt.

De app in combinatie met deze action camera is een leuke toevoeging, maar geeft niet echt veel meerwaarde aan het geheel. het beeld op je smartphone loopt erg achter en downloaden via wifi direct duur erg lang. De app werkt verder soepel en heeft een overzichtelijk interface. het overzetten van filmpjes op je pc of laptop werkt trouwens gewoon goed.

In conclusie kan ik zeggen blij te zijn met de aankoop. De beeldkwaliteit is super en alle extra's zijn handig om gelijk aan de slag te gaan met deze camera. De minpunten die ik hierboven heb genoemd, kunnen vervelend zijn, maar voor een prijs van 130 euro zal ik zeker niet klagen!

Marco_94 25-12-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Een degelijke en kwalitatief goede camera, de eerste keer kregen we hem binnen met een defect op de lens. Maar Guardo reageerde binnen 2 uur met dat we hem mochten opsturen en we hebben een nieuwe teruggekregen die geen problemen heeft en we hebben de verzendkosten teruggestort gekregen.
De camera heeft veel functies via de app welke via wifi met de camera verbinding maakt. In de app zijn functies als slowmotion, ondersteboven filmen en timelapse enz. terug te vinden.

De beeldkwaliteit is zeer goed! De camera past zich goed en snel aan op verschillende licht scenario's. Ook trillingen van de camera tijdens het opnemen zijn tijdens het afspelen maar zeer beperkt terug te vinden!

Echter wanneer de camera zich in de waterdichte behuizing bevind hoor je nauwelijks geluid. Ook zonder de behuizing laat het geluid wat te wensen over, maar dit is bij het grootste deel van de actiecamera's en voor mij persoonlijk dus ook geen groot minpunt.

Ook helemaal te gek is het grote scala aan mounts die je er bij krijgt waardoor je volop vooruit kunt voor alle mogelijke extreme sporten.

Marco_94 25-12-2014

MyrnaS 21-12-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Wat een goede aankoop was dit! Voor een mooie prijs een serieuze actioncam met volop mogelijkheden en een uitgebreid scala aan accessoires!
Alle mogelijkheden om de cam al dan niet in waterdichte behuizing te bevestigen.
Ik heb opnames gemaakt in het zwembad en in de zee en deze waren echt supergaaf geworden!
Als je je in het begin even goed inleest in de duidelijke gebruiksaanwijzing, kun je met alle gemak de camera gebruiken. Zeker doordat je een app op je telefoon of tablet kunt gebruiken, is bediening echt simpel!
Ik wil er nog een extra 3e accu bij bestellen. Op de website van de fabrikant zag ik dat deze nog geen 10 euro kost!
Afijn, zoals uit mijn review wel blijkt, ben ik echt tevreden met mijn aankoop! Weinig tot niets op aan te merken. Echt een aanrader, vind ik.

Patricks 18-12-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Mooie actioncam voor een nog mooiere prijs! Vooral het uitgebreide accessoirepakket heeft mij overtuigd.
De camera is prima te bedienen middels de gratis app. Zaken als timelapse en slowmotion maken het extra leuk.
Ik heb de camera meegenomen op vakantie en heb foto's tijdens het duiken gemaakt. Werkte prima en behuizing was goed waterdicht. Opnames in het zwembad waren ook erg goed gelukt!

Na aankoop contact gehad met de fabrikant. Reageert snel en adequaat. Je merkt dat ze voor 100% achter hun product staan!

Al met al dus een prima apparaat!

Bramluyten 17-12-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Ik heb de Guardo Action cam nu ongeveer een maand in mijn bezit en ben toch erg verrast van het toestel.

Om te beginnen, bij het uitpakken van de camera zaten er erg veel mounts bij in de doos, vele andere merken hebben dit niet en vragen hiervoor nog erg veel geld, daarnaast zat er al een extra batterij bij in de doos, wat toch wel erg handig is wanneer je langer weg gaat met de camera, of je nu gaat fietsen of skiën,... als je een dag weg bent van huis is het erg handig om een extra batterij op zak te hebben.

De camera is voor mij persoonlijk het gemakkelijkste te bedienen met de App, die je gratis kan downloaden naar je smartphone. Dit is erg handig omdat je dan ook je beeldkader kan controleren als je de camera ergens gemonteerd hebt.

De beelden zijn exact zoals je ze kan terugvinden in de video's op de site van Guardo, de kwaliteit is daar niet aangepast of nagemaakt. Bovendien is Guardo erg behulpzaam wanneer er zich een probleem voordoet, zo had ik een klein probleempje met de Firmware, maar Guardo wist me meteen te helpen, wat voor mij persoonlijk toch ook een pluspunt is.

Bartjeeeee 17-12-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Een mooie en goede camera.Nadeel is dat je geen scherm hebt waar je de beelden kan zien. Dit kan weliswaar eenvoudig via je Iphone maar toch een tikkeltje omslachtiger. En de camera had ik standaard in de plastic behuizing zitten waardoor het geluid natuurlijk wegvalt. Als je de cam buiten het huisje houdt, dan is het geluid wel prima. Beelden zijn uitstekend en de cam werkt ook prima. Omschrijvingen, knoppen en de werking zijn prima. Het is een goede camera voor weinig geld. Heeft een aantal kleine minpunten maar is wel degelijk een goede cam. Een goede en scherpe concurrent tegen de GoPro's. Ik zou de cam zo weer kopen, zeker het gezien het feit dat je alle accessoires en twee accu's krijgt.

mamica 16-12-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Goed product en met een gave app makkelijk te bedienen en de camera is lekker klein goeie beeldkwaliteit

skoop 16-12-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

De beeldkwaliteit is in donkere plaatsen wel een probleem, maar dat is iets wat je van een actiecamera mag verwachten. Verder is de Guardo boven verwachting goed qua kwaliteit en met alle accesoires die er standaard bij worden geleverd enorm handig in gebruik.

luc88 24-11-2014

• Geluidskwaliteit
Geluid van de cam is goed mits deze niet in de waterdichte case zit. Als deze in de case zit dan is het geluid gedempt, geluid van schokken van bijvoorbeeld takken, stenen tijdens het mountainbike klikt ‘blikkerig’. Maar dit is meestal zo bij een volledig gesloten case.

• Beeldkwaliteit
Kwaliteit van het beeld vind ik zeer goed. Ik heb de settings uitgeprobeerd en ik ben tevreden. Om een beeld te krijgen van de beeldkwaliteit raad ik aan om de voorbeeldfilm op de website van Guardo.be bekijken. Als je de action cam gebruikt dan kan je dezelfde kwaliteit verwachten. De voorbeeldfilm geeft niet alleen verschillende ‘acties’ weer maar ook verschillen in belichting (laagstaande zon, volle zon etc.)
De cam stelt zich snel bij m.b.t. witbalans en belichting, de laagstaande zon van november is geen probleem. Ik verwacht nog mooiere beelden met de juiste lichtinval. De beeldstabilisatie doet zijn werk. Op mijn mountainbike heb ik de stuur ‘mount’ gebruikt en daardoor staat de cam bloot aan veel trillingen. De beelden blijven goed scherp en duidelijk zonder grote schokken.

• Mogelijkheden
Deze cam heeft vele mogelijkheden vooral omdat deze standaard geleverd wordt met de vele ‘mounts’. Hierdoor kan je de cam bij de meeste sporten en activiteiten meteen gebruiken en hoef je niet extra aankopen te doen. Ik raad aan om op youtube wat filmpjes te kijken welke ‘mounts’ en welke posities de leukste beelden geven bij het soort gebruik. De extra accu die wordt meegeleverd is zeer handig voor lange tochten.

• Gebruiksgemak
Een keer de gebruiksaanwijzing doorlezen en het spreekt voor zich. De knoppen op de cam zijn duidelijk en de applicatie uit de google store is zeer handig. Het scherm op de cam mag van mij iets groter. Het is soms moeilijk om de setting op dit scherm goed te zien. De cam zelf is vrij klein, dit is een pluspunt in het gebruik.

• Vormgeving
De cam is vrij klein en ziet er wel aardig uit, alsof het een kleine fototoestel is. Persoonlijk gaat het mij vooral om de kwaliteit van beelden.

• Degelijkheid
Toen ik las dat er vrij veel ‘mounts’ bij zaten dacht ik dat deze ‘cheap’ zouden aanvoelen. Dit is zeker niet het geval, ze zijn goed afgewerkt en ook zeer stevig. Over de stickers kan ik geen oordeel geven, deze moet ik nog gaan gebruiken. De cam zelf voelt stevig aan en degelijk aan. Nu nog de vraag hoeveel jaar de cam de actie gaat uithouden.

Conclusie
Dit is de eerste action cam die ik in gebruik heb genomen. Ik heb de eerste beelden vergeleken met andere action cams en ik ben zeer tevreden met de kwaliteit. Een voordeel zijn de vele ‘mounts’ die er standaard bij worden geleverd. Een mooi alternatief voor de duurder actioncams.

casvandevoorde 30-10-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Ik heb deze action cam nu een half jaartje in bezit, ik vind het een erg handige camera in omgang, geen complexe functies of knopjes... En toch een fantastische kwaliteit van opnames.
Ik heb hem nu ook vooral gebruikt op het water tijdens het zeilen en kanoën en kan bevestigen dat zijn waterdichte casing heel goed werkt, het geluid is hierdoor een beetje minder, maar het blijft een action cam. en in zijn vakjargon is het prijs-kwaliteit een topper!

Talia123 29-10-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Ik heb deze camera gebruikt tijdens onze wintervakantie. Hele leuke beelden gemaakt van hele goede kwaliteit. Het toestel is heel gebruiksvriendelijk, iedereen kan er mee overweg. De accessoires die je er bij kan gebruiken zijn van zeer goede kwaliteit en de camera blijft goed zitten als je in beweging bent. Heb de camera ook gebruikt tijdens het paardrijden. De camera maakt hier mooie beelden van ondanks dat er veel schokken zijn tijdens het paardrijden. Deze camera is voor iedereen geschikt, voor elke activiteit of sport. Voor deze mooie prijs kan je niet twijfelen!

jordydc 29-10-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Dit toestel is alles wat ik nodig heb voor op vakantie.
Ik heb al beelden gemaakt tijdens het skiën en mijn vriendin gebruikte het toestel tijdens sporten zoals paardrijden, agility, enz.. en we zijn er zeer tevreden over.
De camera maakt zeer mooie beelden in alle omstandigheden.
Als je vaak sportieve uitdagingen wil vastleggen is dit het ideale toestel.
Ik heb de camera gebruikt tijdens het paragliden en heb hiervan mooie beelden met een breed bereik kunnen maken.
Het gebruiksgemak is ook zeker een pluspunt. Je kan direct je gemaakte beelden bekijken op je smartphone. echt een aanrader!

Joline_k 28-10-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Sinds ongeveer een jaar ben ik in het bezit van een Guardo action camera en heb sindsdien nog geen enkel spijt gehad van mijn aankoop. Dit toestel is zeker evenwaardig als een duurder model zoals GoPro. Beeldkwaliteit vindt ik persoonlijk TOP, kleurintensiteit is zeer mooi alsook de schokbestendigheid ervan. Het leuke aan deze camera is dat veel verschillende mounts al standaard in het pakket zitten waardoor je natuurlijk meteen aan de slag kan gaan. Ook met de app die gratis te verkrijgen is via de Apple Store of via Google Play kan je op voorhand de camera richten. Zo voorkom je die grote teleurstelling als je achteraf merkt dat de leukste beelden je neus voorbij zijn gegaan omdat de camera verkeerd gericht was. Met deze action cam kan je je allerleukste herinneringen vastleggen op video om ze nadien oneindig veel te kunnen herbeleven. Kortom, prijs/kwaliteit een grote aanrader!

rene.simonis 28-10-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Deze Guardo action cam is een mooi alternatief voor de dure bekendere action camera's op de markt. De Guardo is een compact toestel dat HD beeldmateriaal levert aan een zeer scherpe prijs. Door de waterproof behuizing kan het toestel gebruikt worden bij allerlei activiteiten waar water bij te pas komt. De WiFi app is ook zeer handig om op voorhand de camera af te stellen op de gewenste hoogte/hoek. Ik heb persoonlijk met dit toestel zelf zeer leuke en indrukwekkende beelden kunnen maken tijdens mijn ski-vakantie. De Guardo is een must voor elke toekomstige reis!

Tmerlier 28-10-2014
Geschreven voor: Guardo ActionCam

Ik gebruik het toestel sinds een half jaar vooral tijdens het bergbeklimmen. Daarvoor was ik een totale leek met dit soort materiaal. Het is echter heel gebruiksvriendelijk waardoor je er heel snel mee aan de slag kan. In het begin vond ik het wat moeilijk als je het bv op je helm draagt, om te zien wat je aan het doen bent, maar met de app voor je smartphone los je dit al op. De batterij gaat zeker lang genoeg mee, zelfs in hele koude omstandigheden. Naar degelijkheid scoort het voor mij ook goed aangezien het al een val van ruim 400m overleefd heeft tijdens één van mijn beklimmingen. Door de vele bijgeleverde opzetstukken is het in bijna elke situatie handig te gebruiken.